delerium schreef:Slotjes omdat alles al gezegd is: ja, het is balen om er zoeen te moeten plaatsen. Absoluut. Want in 99% van de gevallen gaat het om topics die dusdanig offtopic zijn, waarin modder gegooid wordt, of anderszins uit de hand lopen dat ze echt reddeloos zijn. Dan zijn er 2 keuzen: verwijderen of sluiten. Verwijderen is jammer, dat doen we zo min mogelijk. Sluiten is ook nooit fijn, maar we moeten wel iets... (anders is het voor veel mensen weer "en als het eens nodig is grijpen jullie niet in"
Geef ze 25 OWs, een driedubbele permanente ban, iets. Het probleem word alleen maar verplaatst. Reacties verwijderen, leuk, maar als diegene die ze gepost heeft vrolijk blijft doorposten blijf je bezig. En een slotje dan? Ok nu zijn we er even vanaf, maar over een week gaat het verder. Kan je weer gaan verwijderen of slotjes geven.
delerium schreef:Andere kant van het verhaal? Ik krijg zelden een PB met "joh ik wil een topic plaatsen over dit en dat. Waar moet dat?" maar zie vrijwel dagelijks "ik weet niet of het hier goed staat hoor modjes, maar verplaats het maar als het niet ok is".
Mensen verwachten op EA dat ze dingen van wel betrouwbare paardenmensen kopen, maar de regel dat iemand 25 nuttige posts moet hebben om van EA gebruik te kunnen maken (een aanvullende (!!!!) dienst) vinden veel mensen op z'n zachtst gezegd belachelijk. Terwijl ik persoonlijk juist blij ben dat niet iedere janboerenpipo EA op kan...
Zorg dat het het waard is om die moeite te doen. Lang geleden, toen ik hier net was pbde ik altijd een mod als ik niet wist waar het moet. Waarom? Ik was gewend dat je eerst de stickys doorleest als je iets niet weet, en als je iets niet zeker wist dan pbde je een mod. Hier heerst echter een cultuur van flikker het maar neer, de mods zetten het wel goed. En jullie trappen er met beide benen in. De mods laten zich gewoon gebruiken als eindredactie. Kijk eens op EA. Hoe vaak heb ik wel niet horen zeggen "EA vereist absurd veel mod acties". Logisch, er zijn meer topics waarin wel dan niet de standaard tekst staat: "Ik heb offtopic enzo". Elk topic weer. Ik snap niet dat de EA mods niet gillend gek worden.