Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:18

ik heb ergens een keer op bokt gelezen (van een mod) dat ze wel degelijk in iemands pb box kunnen komen .....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:19

Eh, net zoals bij het zoeken naar schaduwaccounts zijn er veel meer manieren om bewijs te vinden. Veel meer. Denk je nu echt dat het woord van iemand genoeg is om een ander te bannen? Nee.

Mods kunnen niet in de pbbox van iemand komen, eender van wie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:20

Tieneke schreef:
Eh, net zoals bij het zoeken naar schaduwaccounts zijn er veel meer manieren om bewijs te vinden. Veel meer. Denk je nu echt dat het woord van iemand genoeg is om een ander te bannen? Nee.

Mods kunnen niet in de pbbox van iemand komen, eender van wie.

Tja ik vond het nogal appart... zit al met een mob te pb-en
ik denk dat ik het gewoon niet helemaal snap ;)

Ojajoh

Hoe ben jij daar zo zeker van Tieneke? Ben jij ex-mod?

Tieneke

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Ja.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:21

Leg mij eens uit waarom een mod dan zelf heeft gezegd dat het wel kan?

edit: overigens verklaart het wel je verdediging naar de mods toe en werd mijn vermoeden bevestigd :j
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 29-08-09 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Zou je het van mij geloven? Ik denk het niet, maar toch maar: de enige pb-box waar ik in kan is die van mezelf.

Jolliegirl

tevens als jij van een PROXYSERVER gebruik maakt.. kunen ze nooit, maar dan ook nooit achterhalen wie het is geweest...
dus daarom vind ik het zo verdacht dat diegene toch is gebant... nadat hij een pb had gestuurt naar de betreffende bokker om te bekennen : Ik heb op je account gezeten

even daarna was deze persoon gebant...

ik heb idd ook gehoord van een mod dat dit WEL kan... ben nu benieuwd hoe en wat...
in andermans pb box komen... het kan, maar mag niet.
prrrr.. ik denk dat dan eline en bart wél in andere pb boxen kunnen kijken?? :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:23

Ofwel heeft die mod dan niet de waarheid verteld ofwel heb je iets verkeerd geïnterpreteerd, maar mods kunnen niet in pbboxen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:24

nou ik weet heel zeker dat ik het goed gelezen heb, en wel apart dat jolliegirl hetzelfde heeft

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:24

Staat dat ergens openbaar op Bokt? Kan je dat terug opzoeken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:25

Ik ben al aan het terugzoeken ja... :)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:28

Het lijkt me ook dat anderen die in je pb box kunnen, groffe inbreuk op je privacy plegen. Of je nu moderator bent of oprichter of gewoon gebruiker.

Dat is toch hetzelfde, als ongevraagd je brievenbus legen, en je post te openen en te bekijken. Ook ongevraagd is dat een groffe schending van je privacy.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:29

ikdoemaarwat schreef:
Leg mij eens uit waarom een mod dan zelf heeft gezegd dat het wel kan?

edit: overigens verklaart het wel je verdediging naar de mods toe en werd mijn vermoeden bevestigd :j

Het zou in principe wel kunnen, maar dan niet door de mods, alleen de beheerders. Maar die hebben wel wat beters te doen dan veel moeite doen om in iemands pbbox te komen om de waarheid achter allerlei ruzietjes te achterhalen En daarbij is het nog verboden ook ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:33

even duidelijkheid :
persoon 1 heeft in de inbox van persoon 2 gesnuffeld... dmv op haar account in te breken...
persoon 2 meld dit aan een moderator... want ze heeft een pb gekregen van persoon een met : hee ik heb op je account gezeten.. ik geef dit toe...

Vervolgens wordt persoon 1 gebant... terwijl deze via een proxy online was... en dus NIET achterhaalbaar is...
mods doen niet zomaar iets met een pb, dus HOE is dat in vredesnaam toen uitgezocht??
via de inbox van persoon 2? het bewijs bericht gelezen?

even duidelijk, die situatie heb ik verder niets mee te maken e.d... ik noem dit als voorbeeld... heb eht met eigen ogen gezien...
vandaar mijn vraag.. :)

kijk odetteke, ben jij ook mod geweest? ja toch??
maar iig hier nog iemand die zegt dat ehet kan, door bart en eline dus :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:35

Tieneke schreef:
Staat dat ergens openbaar op Bokt? Kan je dat terug opzoeken?

ja staat openbaar en nee ik ga niet bijna 5 jaar aan bokt terug zoeken....ik heb wel betere dingen te doen :j
ik weet wat ik gelezen heb, en ik weet nog meer....maargoed ik mij daar al eerder over uitgelaten, OW's voor gehad en besloten om dat voor mij te houden.
Dit omdat de waarheid niet gezegd mag worden.........

En ja ik weet het, dingen niet kunnen zeggen ,kan in sommige gevallen de discussie lastig maken
maar liever een lastige discussie dan een OW ;)
Ik hoop dat jolliegirl het wel kan vinden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:36

ikdoemaarwat : lees even, er is net wéér gezegd dat het KAN,,, door de beheerders...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:38

Er is ook een verschil tussen kunnen en kunnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:40

Tieneke schreef:
Er is ook een verschil tussen kunnen en kunnen.

vertel :D
kwa letterype zijn ze helemaal identiek! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:44

Jolliegirl schreef:
even duidelijkheid :
persoon 1 heeft in de inbox van persoon 2 gesnuffeld... dmv op haar account in te breken...
persoon 2 meld dit aan een moderator... want ze heeft een pb gekregen van persoon een met : hee ik heb op je account gezeten.. ik geef dit toe...

Vervolgens wordt persoon 1 gebant... terwijl deze via een proxy online was... en dus NIET achterhaalbaar is

Nou snap ik dat het je hier vooral om het principe gaat, maar toch ben ik benieuwd, vind je dat dit acceptabel gedrag is van persoon 1? Als we het dan toch over eerlijkheid en rechtvaardigheid hebben vind ik het niet bepaald een opsomming om trots op te zijn. (Ik neem aan en hoop dat het hierbij niet om jou gaat?)

Jolliegirl: door de beheerder (s), niet door de mods. Eerder stelde je dat het mogelijk was door de mods, dat is het niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:45

Als het in principe (al dan niet door veel technische omwegen) kan, wilt het nog niet zeggen dat het ook gebeurt. Zoals Odetteke zegt: het is ook verboden. Enkel Bart houdt zich echt met de technische kanten bezig, maar absoluuuuut niet met modzaken. Heb Bart hoogstens 1x ooit zien opduiken in een overleg, in een veruit extreme situatie, meer niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:48

Shadow0 schreef:
Jolliegirl schreef:
even duidelijkheid :

Vervolgens wordt persoon 1 gebant... terwijl deze via een proxy online was... en dus NIET achterhaalbaar is

Nou snap ik dat het je hier vooral om het principe gaat, maar toch ben ik benieuwd, vind je dat dit acceptabel gedrag is van persoon 1? Als we het dan toch over eerlijkheid en rechtvaardigheid hebben vind ik het niet bepaald een opsomming om trots op te zijn. (Ik neem aan en hoop dat het hierbij niet om jou gaat?)

Jolliegirl: door de beheerder (s), niet door de mods. Eerder stelde je dat het mogelijk was door de mods, dat is het niet.

het gaat niet om mij , absoluut niet. :)
het is onacceptabel, dat zeker, ban is terrecht...
maar mijn vraag is HOE....

dus het kan wél zo zijn dat een beheerder in een inbox heeft kunnen kijken naar het desbetreffende bericht...
ik zeg neit DAT het zo is...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:01

Als men hier alles zou vertellen ivm het hoe, dan wordt het wel een pak gemakkelijker om die dingen te omzeilen, dus ik denk niet dat ze dat uit de doeken gaan doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:12

nou.. gister zoiets debiels mee gemaakt met een mod.. stond er echt van te kijekn dat dit gebeurde..

gingen in een langlopend topic 1 berichtje offtopic..
topic werd gelijk op slot gegooid om dat bericht van mij en een reactie daarop te verwijderen

oke, prima.. hier kon ik nog inkomen al was het wel heeeeeel snel

daarna werd er een modbreak geplaatst met dat het niet de bedoeling was offtopic te gaan en dat het geen huiswerktopic was..
dus ik vroeg: huiswerktopic??
ja ik legde echt de link ff niet me huiskamertopic..
maar dat werd me even fel verteld in het desbetreffende topic door de mod

ja sorry, was op dat moment gewoon echt nog niet goed wakker.. had echt niet door dat het om een typfout ging..
en gaf ook aan dat ik dat na de uitleg wel zag..

kreeg ik een prive bericht van desbetreffende mod
'fijn!' en of die andere persoon (die ook 1 berichtje offtopic ging) het ook zou begrijpen.. |o
en dat echt met zo'n vervelende ondertoon..
en dit vond ik dus echt te ver gaan voor een mod!! :(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:14

Mod in kwestie meldt zich: als je dat vervelend vindt, is het natuurlijk ook een mogelijkheid om dat via de al lopende pb-wisseling te melden. Waarom gebruik je die dan niet, en lees ik dat een dag later terug op een plek waarvan je je weer af kan vragen of het daar wel on topic is?