Die kun je ook wel goed bereiken en overtuigen

Mijn man ging eens met rijkleding en zadel op een weegschaal staan, om te kijken of hij niet te zwaar was

Hij rijdt trouwens niet meer, inmiddels.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:lautje76 schreef:Het ziet er goed uit en het is ook geen ielige pony en ja, dat zou ik zelf ook wel doen. Maar uitgaande van die tabel is het net aan. En dat is op dit moment de enige richtlijn die we hebben, en die is niet uit de duim gezogen neem ik aan.
En dat is nou juist het probleem, het kan er passend uitzien, het kan er niet-passend uitzien maar niemand kan op basis van een plaatje zeggen of een pony over 10 jaar niet meer versleten is dan wanneer er een lichter meisje op had gezeten. net zo min als je van een foto kan inschatten of de pony zich niet fijner zou voelen bij een lichter persoon.
Het enige wat we hebben is die tabel. Nou dan hou ik dat maar aan voor de zekerheid. Helemaal als ik geen hele zwaarwegende reden hebt om dat niet te doen.
Dus als ik een paard uit moet kiezen om voor jaren te rijden dan zou ik niet direct voor zo´n d pony kiezen. Want ondanks dat dit er nog wel goed uitziet moet je niet veel zwaarder worden en ik durf er zelf mijn hand niet voor in het vuur te steken dat ik nog 5 jaar op dit gewicht blijf.
Begrijp allemaal wel wat je zegt
En ja, er mogen van mij best wel paar kilootjes af .. maar momenteel heb ik daar even het karakter niet voor![]()
Ik kan niet zeggen of die pony meer last heeft van mij (die haar best doet om zo correct mogelijk te rijden e.d.) of van iemand die pakweg 10 kilo lichter is maar geen zier geeft om hoe ze erop zit te stuiteren .. Is inderdaad een moeilijk iets
"Probleem" is dan ook nog dat dit qua hoogte zowat het uiterste is waar ik me goed bij voel .. ik ben nu éénmaal niet zo groot .. Alles boven dit vind ik gewoon te .. Niet zozeer qua rijden, dat gaat wel.. Maar qua praktisch (rij bv. veel buiten en ook wel alleen en als je dan altijd een eeuw bezig bent om erop te geraken als er eens wat gebeurt ofzo ...).
En ja, ik heb nu de kans om deze pony te kopen .. en aangezien hij echt alles is wat ik me maar kan wensen kan ik me niet meteen inbeelden dat ik hem kan laten staan om een groter paard te kopen
Snoevie schreef:goed gezegd........al denk ik dat er wel mensen zijn die het diep in hun hart weten,maar er niet aan toegeven.
daar kan je op normale toon iets van zeggen,want als je iemand meteen aan gaat vallen,dan luisteren ze helemaal niet meer en dan is het verspilde moeite.
Snoevie schreef:ja dat is ook zo.
maar ik denk dat je meer bereikt met tips op normale toon dan gelijk in de aanval te gaan.
dan bereik je over het algemeen veel minder.
Sheran schreef:Is dat niet gewoon een kwestie van wennen? Paarden lijken alleen hoog als je er nooit op zit.
Yamcha schreef:Snoevie schreef:ja dat is ook zo.
maar ik denk dat je meer bereikt met tips op normale toon dan gelijk in de aanval te gaan.
dan bereik je over het algemeen veel minder.
ben het met je eens, hoor
Onassa schreef:[naam], nogmaals, ik zie dat je graag endurance rijdt, nou, ik vind jullie de perfecte combinatie hoor en zou de pony zeker kopen als ik jou was.
Ik vind dit op die foto van je er vele malen beter uitzien dan een klein ieliger persoon op zo'n reus!!
En jij bent de enige die weet of je paardje het leuk vind wat jullie doen (als ik de foto zie, weet ik het eigenlijk ook al wel) dus laat je niks door andere wijs maken!!
Mando schreef:Op de site van Buitenzinnig staat helemaal onderaan de maten en gewichten....
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina1.html
Ik heb een haf en weeg idd 80 kilo dus dat mag hij maximaal dragen.. prima hij loopt goed onder me..
BitchyWitchy schreef:Hahaha........ Die lijst!!! Geweldig hoor
Volgens die lijst mogen een aantal mensen in dit topic nu hun heel rappies hun woorden in gaan slikken over een aantal stevigere ruiters hier
Man, man, man......... wat een lol op de vroege ochtend!!!
BitchyWitchy schreef:En vergeet niet dat dat dan ook allemaal op een boomlooszadel mag!!! Er zijn namelijk ook genoeg mensen die het op een boomzadel wel vinden kunnen en op een boomloos niet.....
Man, als je netjes rijdt en niet zit te bonken op die rug, dat scheelt al een hoop
RedPassion schreef:Bij dat lijstje staat 'ongeacht het zadel dat je gebruikt' ;)
Maar ik vind het ook een wat vaag lijstje.
Onassa schreef:aahhhh geweldig man!!!
Dat is toch genieten met een hoofdletter!
Zowel van jou als van de pony straalt zoveel levenslust en ontspanning uit, heerlijk om naar te kijken.
Dit is de bedoeling inderdaad van genieten met je knol.
Mag ik vragen waar die foto's gemaakt zijn??
Ennuh....ik ben 1.68 lang en weeg 65 kilo en rijd ook mijn D-tje hoor.
In real is iedereen er juist zeer te spreken over en ik heb ook echt lol met die knol
laura22 schreef:Begrijp ik het goed dat sommige vinden dat jij niet meer op die pony kan rijden? Ik vind het juist een leuke combi.
ontoppic af en toe vind ik de reacties wel erg ver gaan je kan beter wat meer opbouwende kritiek geven dan meteen af te kraken
BitchyWitchy schreef:RedPassion schreef:Bij dat lijstje staat 'ongeacht het zadel dat je gebruikt' ;)
Maar ik vind het ook een wat vaag lijstje.
Dat is wat ik bedoelde........ Er wordt namelijk ook altijd gemiept dat je vederlicht moet zijn voor een boomloos zadel
[***] schreef:Over dat lijstje wat hier nu gepost is .. snap het nog steeds niet goed .. weet niet waar mijn pony in thuishoort![]()