Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:37

Denk ook wel dat er mensen zijn die het gewoon helemaal niet weten, maar die schrikken vaak, als ze het horen Lachen
Die kun je ook wel goed bereiken en overtuigen Lachen

Mijn man ging eens met rijkleding en zadel op een weegschaal staan, om te kijken of hij niet te zwaar was *LOL*
Hij rijdt trouwens niet meer, inmiddels.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:41

ja dat is ook zo.
maar ik denk dat je meer bereikt met tips op normale toon dan gelijk in de aanval te gaan.
dan bereik je over het algemeen veel minder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:47

[***] schreef:
lautje76 schreef:
Het ziet er goed uit en het is ook geen ielige pony en ja, dat zou ik zelf ook wel doen. Maar uitgaande van die tabel is het net aan. En dat is op dit moment de enige richtlijn die we hebben, en die is niet uit de duim gezogen neem ik aan.

En dat is nou juist het probleem, het kan er passend uitzien, het kan er niet-passend uitzien maar niemand kan op basis van een plaatje zeggen of een pony over 10 jaar niet meer versleten is dan wanneer er een lichter meisje op had gezeten. net zo min als je van een foto kan inschatten of de pony zich niet fijner zou voelen bij een lichter persoon.

Het enige wat we hebben is die tabel. Nou dan hou ik dat maar aan voor de zekerheid. Helemaal als ik geen hele zwaarwegende reden hebt om dat niet te doen.

Dus als ik een paard uit moet kiezen om voor jaren te rijden dan zou ik niet direct voor zo´n d pony kiezen. Want ondanks dat dit er nog wel goed uitziet moet je niet veel zwaarder worden en ik durf er zelf mijn hand niet voor in het vuur te steken dat ik nog 5 jaar op dit gewicht blijf.

Begrijp allemaal wel wat je zegt Ja
En ja, er mogen van mij best wel paar kilootjes af .. maar momenteel heb ik daar even het karakter niet voor Bloos

Ik kan niet zeggen of die pony meer last heeft van mij (die haar best doet om zo correct mogelijk te rijden e.d.) of van iemand die pakweg 10 kilo lichter is maar geen zier geeft om hoe ze erop zit te stuiteren .. Is inderdaad een moeilijk iets Ja

"Probleem" is dan ook nog dat dit qua hoogte zowat het uiterste is waar ik me goed bij voel .. ik ben nu éénmaal niet zo groot .. Alles boven dit vind ik gewoon te .. Niet zozeer qua rijden, dat gaat wel.. Maar qua praktisch (rij bv. veel buiten en ook wel alleen en als je dan altijd een eeuw bezig bent om erop te geraken als er eens wat gebeurt ofzo ...).

En ja, ik heb nu de kans om deze pony te kopen .. en aangezien hij echt alles is wat ik me maar kan wensen kan ik me niet meteen inbeelden dat ik hem kan laten staan om een groter paard te kopen Bloos

Is dat niet gewoon een kwestie van wennen? Paarden lijken alleen hoog als je er nooit op zit. Tong uitsteken

Snoevie schreef:
goed gezegd........al denk ik dat er wel mensen zijn die het diep in hun hart weten,maar er niet aan toegeven.
daar kan je op normale toon iets van zeggen,want als je iemand meteen aan gaat vallen,dan luisteren ze helemaal niet meer en dan is het verspilde moeite.

Inderdaad. Bovendien komt het vaak veel te hard over voor een kleiner meisje dat wat gezetter is... dan heeft ze nog zo'n lol met haar pony en dan komen ineens een stel van die alwetende bokkers over haar heen dat ze veel te zwaar is voor haar pony en dat ze hem mishandelt... trauma voor het leven Ach gut
Laatst bijgewerkt door Sheran op 09-09-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:13

Snoevie schreef:
ja dat is ook zo.
maar ik denk dat je meer bereikt met tips op normale toon dan gelijk in de aanval te gaan.

ben het met je eens, hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:15

Sheran schreef:
Is dat niet gewoon een kwestie van wennen? Paarden lijken alleen hoog als je er nooit op zit. Tong uitsteken

Jij denkt dat ik nog nooit op een paard heb gezeten? Vork
Ik heb op alles gereden, van 1m (shet) tot 1.85m, en vanalles daar tussenin .. Kan dus wel een beeld vormen ondertussen van wat bij mij past of niet Knipoog

Zoals al gezegd: het gaat om te rijden .. Het is het praktische wat mij tegenhoudt. Ik heb een verzorgpaard van 1.70m gehad waar ik ook mee buiten reed, als ik daar zou afgemoeten hebben om 1 of andere reden zou het een halve dag geduurd hebben voordat ik er weer opzat (geprul met stijgbeugels e.d.) en dat vind ik gewoon niet leuk. Ik wil gewoon een beestje waar ik zo kan opstappen zeg maar en waar ik zelf alles mee kan doen (paard van 1.85m bv., deed z'n hoofd omhoog bij het hoofdstel aandoen, ik kon er gewoon niet meer aan .. fijn hoor Vork ). Dus daarmee Lachen

Ik heb heel lang gezegd: als ik een eigen paard koop is het een fries .. Daar ben ik nu al een tijdje vanaf gestapt omdat de meeste friezen gewoon te groot en te "machtig" zijn .. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik zie me dus met een fries (of een ander groter paard) niet doen wat ik met deze pony allemaal doe .. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:01

Yamcha schreef:
Snoevie schreef:
ja dat is ook zo.

ben het met je eens, hoor Lachen

tja weet je mensen hebben vaak ook tips voor mij,niet alleen over gewicht oid.
en dat wil ik best aannemen,maar als het al gelijk op zo'n toon is van ik weet het toch beter,ja dan heb ik zoiets van bekijk t effe lekker......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:07

Sabine, nogmaals, ik zie dat je graag endurance rijdt, nou, ik vind jullie de perfecte combinatie hoor en zou de pony zeker kopen als ik jou was.
Ik vind dit op die foto van je er vele malen beter uitzien dan een klein ieliger persoon op zo'n reus!!
En jij bent de enige die weet of je paardje het leuk vind wat jullie doen (als ik de foto zie, weet ik het eigenlijk ook al wel) dus laat je niks door andere wijs maken!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:16

Onassa schreef:
[naam], nogmaals, ik zie dat je graag endurance rijdt, nou, ik vind jullie de perfecte combinatie hoor en zou de pony zeker kopen als ik jou was.
Ik vind dit op die foto van je er vele malen beter uitzien dan een klein ieliger persoon op zo'n reus!!
En jij bent de enige die weet of je paardje het leuk vind wat jullie doen (als ik de foto zie, weet ik het eigenlijk ook al wel) dus laat je niks door andere wijs maken!! Knipoog

Dank je, is erg fijn om te lezen Haha!
Niet dat ik zelf helemaal in de twijfel zit hoor .. had het gewoon even gepost omdat er iemand zei dat ze met 62 kg niet meer op een D-pony zou gaan zitten .. Knipoog Maar heb in het verleden ook nog wel eens gelezen van de maximumgewichten e.d. en dan zou ik voor een aantal mensen boven de grens zitten .. Dan denk je er wel even over na, maar niet dat ik er nachten van wakker lig ofzo Knipoog Ik kan me met alle wil van de wereld niks voor de geest halen waardoor zou blijken dat de pony problemen met mij heeft .. Andersom daarentegen.. ik problemen met de pony .. genoeg Vork

(hier is trouwens het topic waar de foto uitkomt, is al wat oud maar misschien vind je het wel leuk om eens te bekijken Knipoog [ITP] Stoere New Forest Bitloos Buiten )

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:28

aahhhh geweldig man!!!
Dat is toch genieten met een hoofdletter!
Zowel van jou als van de pony straalt zoveel levenslust en ontspanning uit, heerlijk om naar te kijken.
Dit is de bedoeling inderdaad van genieten met je knol.
Mag ik vragen waar die foto's gemaakt zijn??

Ennuh....ik ben 1.68 lang en weeg 65 kilo en rijd ook mijn D-tje hoor.
In real is iedereen er juist zeer te spreken over en ik heb ook echt lol met die knol Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:36

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:24

Begrijp ik het goed dat sommige vinden dat jij niet meer op die pony kan rijden? Ik vind het juist een leuke combi.
ontoppic af en toe vind ik de reacties wel erg ver gaan je kan beter wat meer opbouwende kritiek geven dan meteen af te kraken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:37

precies dat zei ik ook al.
als je meteen in de aanval gaat,schiet degene waar het tegen is logischerwijs in de verdediging.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:39

Ik vind zowieso dat er heel erg aanvallend gereageerd wordt. Alsof er gewoon niet over na gedacht wordt wat er gezegd wordt.

Er was zelfs een meisje hier, die pb's kreeg met dieetisten in haar omgeving..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:36

nouja zeg,als je daar niet om gevraagd hebt vind ik dat zeer grof als mensen uit zichzelf daarmee komen........
waar bemoei je je mee denk ik dan

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:58

Ja dat vond ik ook, maar dat topic was ook heel grof naar de TS.. vond het behoorlijk sneu

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:38

Mando schreef:
Op de site van Buitenzinnig staat helemaal onderaan de maten en gewichten....

http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina1.html

Ik heb een haf en weeg idd 80 kilo dus dat mag hij maximaal dragen.. prima hij loopt goed onder me..

Vind het echter een vreemd lijstje.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:50

Hahaha........ Die lijst!!! Geweldig hoor Haha!

Volgens die lijst mogen een aantal mensen in dit topic nu hun heel rappies hun woorden in gaan slikken over een aantal stevigere ruiters hier Clown

Man, man, man......... wat een lol op de vroege ochtend!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:53

BitchyWitchy schreef:
Hahaha........ Die lijst!!! Geweldig hoor Haha!

Volgens die lijst mogen een aantal mensen in dit topic nu hun heel rappies hun woorden in gaan slikken over een aantal stevigere ruiters hier Clown

Man, man, man......... wat een lol op de vroege ochtend!!!

Ik vind het echter een uiterst dubieus lijstje.
Waarbij geen enkele herkomst van de gegevens staat vermeld.

Mag wat mij betreft dus op de hoop: we weten het niet, dus roepen maar wat.
Net zoals de rest van de wereld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:58

OMG, ik ben met mijn 1.78 maar 10 kilo te zwaar voor een shet Tong uitsteken

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:01

En vergeet niet dat dat dan ook allemaal op een boomlooszadel mag!!! Er zijn namelijk ook genoeg mensen die het op een boomzadel wel vinden kunnen en op een boomloos niet.....

Man, als je netjes rijdt en niet zit te bonken op die rug, dat scheelt al een hoop Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:06

BitchyWitchy schreef:
En vergeet niet dat dat dan ook allemaal op een boomlooszadel mag!!! Er zijn namelijk ook genoeg mensen die het op een boomzadel wel vinden kunnen en op een boomloos niet.....

Man, als je netjes rijdt en niet zit te bonken op die rug, dat scheelt al een hoop Ja

Bij dat lijstje staat 'ongeacht het zadel dat je gebruikt' Knipoog
Maar ik vind het ook een wat vaag lijstje.

En netjes rijden en niet bonken vind ik sowieso een vereiste, of je nou 50 of 90 kilo weegt. En dan is het natuurlijk zodat minder gewicht minder belastend is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:12

RedPassion schreef:
Bij dat lijstje staat 'ongeacht het zadel dat je gebruikt' ;)

Dat is wat ik bedoelde........ Er wordt namelijk ook altijd gemiept dat je vederlicht moet zijn voor een boomloos zadel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:28

Onassa schreef:
aahhhh geweldig man!!!
Dat is toch genieten met een hoofdletter!
Zowel van jou als van de pony straalt zoveel levenslust en ontspanning uit, heerlijk om naar te kijken.
Dit is de bedoeling inderdaad van genieten met je knol.
Mag ik vragen waar die foto's gemaakt zijn??

Ennuh....ik ben 1.68 lang en weeg 65 kilo en rijd ook mijn D-tje hoor.
In real is iedereen er juist zeer te spreken over en ik heb ook echt lol met die knol Knipoog

Haha! Foto's zijn getrokken in Belgisch Limburg .. mooie omgeving daar.. Vork
(zelfde omgeving als bij de dauwwandeling waarvan er foto's in mijn onderschrift staan Knipoog )

laura22 schreef:
Begrijp ik het goed dat sommige vinden dat jij niet meer op die pony kan rijden? Ik vind het juist een leuke combi.
ontoppic af en toe vind ik de reacties wel erg ver gaan je kan beter wat meer opbouwende kritiek geven dan meteen af te kraken

Dat hebben ze mij nog niet letterlijk gezegd, maar als je sommige reacties leest (bv. "met mijn 60 kg zou ik niet meer op een D-pony rijden") of als je bepaalde tabellen met percentages te zien krijgt, dan zou ik er eigenlijk niet meer op kunnen/mogen rijden neen Tong uitsteken

Over dat lijstje wat hier nu gepost is .. snap het nog steeds niet goed .. weet niet waar mijn pony in thuishoort Bloos Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:51

BitchyWitchy schreef:
RedPassion schreef:
Bij dat lijstje staat 'ongeacht het zadel dat je gebruikt' ;)

Dat is wat ik bedoelde........ Er wordt namelijk ook altijd gemiept dat je vederlicht moet zijn voor een boomloos zadel Knipoog

Oh, op die manier Lachen
Ik ben ook niet vederlicht, en wissel met en zonder boom af. Met boomzadel (western) is het totaalgewicht dat mijn paard moet dragen veel meer dan boomloos, aan de andere kant is er het verhaal van de drukverdeling Knipoog

[***] schreef:
Over dat lijstje wat hier nu gepost is .. snap het nog steeds niet goed .. weet niet waar mijn pony in thuishoort Bloos Vork

Ik kan mijn paard ook niet echt plaatsen volgens dat lijstje.

Ik blijf erbij dat het de combinatie ruiterkunst, gewicht en goed zadel is. Uiteraard is minder gewicht minder belastend (in die combinatie, want ik vind het een beetje een kulargument om te zeggen dat een stuiterende ruiter van 50 kilo erger is dan een goed rijdende ruiter van 90 kilo), voor welk paard dan ook. Dat wil echter niet zeggen dat paarden meteen lijden onder 'meer' gewicht.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:39

Hahahaa, in dat lijstje word beweerd dat mijn D-pony meer gewicht mag dragen dan mijn volbloed van 1.62.(staat geen volbloed bij, maar plak haar dan maar effe de titel warmbloed op)
Maar gelukkig mag ik op allebei nog rijden Clown