tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Gwen

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:29

Perrokai, je kunt hier nog tientallen pagina's over door blijven discussiëren, maar er zijn diverse teamleden die heel duidelijk en nauwkeurig hebben uitgelegd waarom er geen temsysteem voor PB's komt en waarom er niet op PB's gemodereerd zal gaan worden.

Privéberichten zijn privé en blijven privé.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:40

Is het overigens mogelijk om de PB optie uit te zetten als je dat wilt?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:46

Dat is niet mogelijk Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:48

Ja dat is mogelijk.

Nikka schreef:
Is het overigens mogelijk om de PB optie uit te zetten als je dat wilt?

Ik weet dat je bij versie drie dit per lid kan regelen, dus je kan één lid geheel de PB optie ontzeggen
zo kan diegene niet sturen als ontvangen. Maar weet niet waar bokt op draait?
Maar ook dat lijkt me geen optie.

Hoe langer hoe meer ik dit zo lees ben ik mede voor het team alleen maar blij dat dit niet
doorgaat, gewoon zo laten.
Dat gekissebis en gemuts heb je zelf in de hand in je eigen PBboks, lijkt me verschikkelijk
saai en tijdrovens om je in al die fêtes te moeten verwikkelen, gewoon geen werken.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:52

Het is iig niet mogelijk om zelf je PB-functie uit te schakelen (heb voor de zekerheid het gebruikerspaneel nog eens goed nagekeken). Of de tool voor het beheer wel geïnstalleerd is weet ik niet, maar ik denk niet dat het beheer de PB-functie van mensen uit gaat schakelen. Dat zou betekenen dat de mods ook niet meer met iemand kunnen communiceren, om nog maar niet te spreken over het extra werk Lachen .

Als je als gebruiker niet met iemand wilt communiceren is er de foei-functie en de delete-knop Lachen . En je eigen negeerstand Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:55

Gwen schreef:
Het is iig niet mogelijk om zelf je PB-functie uit te schakelen (

Nee klopt, dat had ik er even bij moeten zeggen, het is niet mogelijk om het zelf uit te schakelen.
Een beheerder kan dat wel, althans bij phpBB3

Gwen schreef:
Dat zou betekenen dat de mods ook niet meer met iemand kunnen communiceren, om nog maar niet te spreken of het extra werk.

Nee dat is niet zo, je kan ook mailen met dat persoon, een moderator (Afhankelijk van je rechten) of iig het beheerder kan namelijk het email adres van een lid zien.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:58

Dat klopt, maar veel mensen hebben ooit voor Bokt een oud mailadres gebruikt, en vaak komen de mails van Bokt terecht in een bulkmailbox of komen ze überhaupt niet aan. Daarom doen wij zoveel mogelijk per PB, het is namelijk geregeld voorgekomen dat mails niet aankwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:07

Gwen schreef:
het is namelijk geregeld voorgekomen dat mails niet aankwamen.

Dat is vreemd, want PB draait presies op hetzelfde email adres, zelfs nog met een extra omwegje.
Dus als iemand niet inlogt zal diegene de PB ook nooit lezen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:31

Over de technische ins & outs van phpBB weet ik verder helemaal niets, maar gebruikers beweren in elk geval bij en tijd en wijle dat ze mails niet krijgen, terwijl de PB's wel aankomen.

Maar goed, is ook een beetje offtopic verder Knipoog .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:25

Chiqa, het heeft weinig zin om de functionaliteiten van Bokt en phpBB 3.0 te vergelijken. Bokt draait niet op een standaarversie van phpBB. Dit betekent dat we aan de ene kant meer mogelijkheden hebben dan op andere fora, maar tegelijk dat sommige onderdelen nog niet volledig doorontwikkeld zijn en daardoor bepaalde functionaliteiten missen die je wel zou verwachten.

PB's worden natuurlijk niet per mail verzonden, je kan alleen instellen dat je een melding van de PB per mail krijgt. Persoonlijk vind ik dat bijvoorbeeld niks en gebruik de popup-functie en heb daarmee nog nooit een PB gemist.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:37

Gwen schreef:
Perrokai, je kunt hier nog tientallen pagina's over door blijven discussiëren, maar er zijn diverse teamleden die heel duidelijk en nauwkeurig hebben uitgelegd waarom er geen temsysteem voor PB's komt en waarom er niet op PB's gemodereerd zal gaan worden.

Privéberichten zijn privé en blijven privé.

Waarom zet je dat niet op pagina 1 ? Dan is iedereen er toch gelijk klaar mee ? Hoeven ze ook de poll niet in te vullen.
Dan had je ongeveer iedereen de moeite kunnen besparen om mee te denken...of er uberhaubt tijd in te steken.
Het heeft dus geen enkele zin begrijp ik.....en meedenken word niet gewaardeerd, heel duidelijk.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:51

Hallo allemaal in deze discussie,
Ik snap de essentie van de discussie. Ik kan me voorstellen dat je via PB iemand het leven zuur kunt maken. Heb dat ook zitten bedenken van de week. (Ben nog niet lang op bokt)
zit er wel voor de aardigheid en eventueel om ervaringen uit te wisselen.
mijn gedachtegang is als volgt:
"Heb begrepen dat PB privé is. In principe zo laten. Maar als iemand vervelende PB krijgt kan die persoon die ze ontvangt de betreffende PB niet openbaar maken gewoon zichtbaar?
Zodat iedereen weet welke "Bokker" zich niet kan inhouden? Dan kan er altijd nog een maatregel genomen worden. Verder is het logisch dat niet iedereen het met iedereen eens is, maar om nou gelijk te gaan schelden en treiteren...? Rolleyes (Heb zelf iets heel onplezierigs gezien op Bokt dat mij direct betrof! Zou daar heel fel op kunnen reageren want ik heb er zo mijn gedachten bij, maar what ever 't heeft toch geen zin) Ziek
Nogmaals: Hou 't gewoon gezellig en anders....KNOP UIT

Doei!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:03

Martina67 schreef:
Hallo allemaal in deze discussie,
Ik vind dat PB's nooit op Bokt openbaar gemaakt mogen worden!

Doei!

Even een simpel voorbeeld hoe gemakkelijk je een bericht en dus ook PB aanpast. Op deze manier mensen op Bokt aan de schandpaal nagelen lijkt me dus niet verstandig. Want hoe weet je dat de inhoud van de tekst niet is aangepast?

PB's openbaar maken is dus ook niet toegestaan op Bokt.

@Perrokai, ik heb ergens in het begin van deze discussie het standpunt van het team al vermeld. Daarin waren we heel duidelijk dat er geen tem-systeem voor PB's komt en dat er niet op PB's gemodereerd wordt. Maar dat wil niet zeggen dat een discussie zinloos is, als er in de loop van de discussie goede ideeën komen, dan worden ze echt wel door ons opgepikt.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:23

Wacht even dan Karl66 ik kom er zo op terug en laat je een voorbeeld zien waar niet mee gerommeld kan worden, just for fun okee ? Nee geen PB uiteraard maar een stukje uit dit Topic bijvoorbeeld. Ik heb het heel even druk met wat anders buiten bokt haha....maar ben zo terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:37

Je maakt me nieuwsgierig Perrokai Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:15

Ik kom er aan ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:25

Nou je laat ons wel in spanning zitten hoor Haha! Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:33

Afbeelding

Hier valt dus iig niet mee te sjoemelen. Hij kan ook nog groter hoor en je kunt hem ook in een link plaatsen voor een super formaat desnoods.
Dit is feitelijk een foto van je PB dan in dit geval dus een stukje Topic. Wie goed kijkt ziet zelfs waar ik allemaal mee bezig ben buiten en naast bokt en dat ik tussendoor even switch van het ene naar het andere. Voor wie denkt dat ik geen leven naast bokt heb, nou ik doe ongeveer vier dingen tegelijk haha maar dit even terzijde... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:40

Dat is toch een printscreen? Nou dat is dus niet waterdicht...
Mensen die handig zijn met photoshop kunnen dit heel netjes bewerken...
Tekst wijzigen en weghalen, nee dat zal niet safe zijn.

Maarre...arrggh Haha! Wat moet jij met drie zoekbalken!! Bloos!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:05

Even off topic ahum: Ja dat vraag ik me ook af....volgens mij heeft google die er op gezet en windows live toolbar. Is een nieuwe laptop heb nog niets er aan gesleuteld zeg maar.

Dan ga ik nu even proberen de printscreen te manipuleren met een fotobewerkingsprogramma. Maar het is iig wel veel moeilijker dan een gewone PB te qouten en te veranderen voor je hem meestuurt. Maar ik ga het even proberen en als het makkelijk lukt laat ik dat ook eerlijk zien want wat hebben we aan iets wat niet werkt toch ?

En ik ben best goed in fotobewerking want ik kan mezelf minstens 15 kilo lichter fotoshoppen haha zonder dat men het ziet. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:32

Ik had even een snel voorbeeld geplaatst hoe je zo'n bericht eenvoudig kan veranderen door het aan te passen en dan een screenshot van het voorbeeldbericht te maken.

Maar dat is iets minder verstandig als mod met allerlei tabs open Bloos

Alleen via printscreen een bericht wijzigen is echt een eitje.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:51

Je bent me voor Karl ....mijn man op zn laptop heeft jouw printscreen nog staan met je tabbladen. Nou ik ben niet geschrokken hoor maar doe maar niet iig... Knipoog Heb je de mijne goed bekeken dan haha..... Maar idd. jij deed het even snel, ik besteed er iets meer tijd aan en dan is dit het resultaat:

Afbeelding

Volledig vervalst en volledige onzin van gemaakt die niet klopt en niet op waarheid berust en niemand die het ziet.....
Ik hoop dat je er de humor van in kan zien Gwen, ik moest er toch iets volledig niet kloppends van maken wat in mijn voordeel is natuurlijk. Knipoog

Jullie hebben dus gelijk, Chiqa jij ook, ik geef het toe is geen goed plan... Bloos

Verdorie wat nu ? Nors opkijken Knipoog

PS: ach jeetje, foutje, niet alles is in mijn voordeel zie ik net.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:06

Karl66 schreef:
Ik had even een snel voorbeeld geplaatst hoe je zo'n bericht eenvoudig kan veranderen door het aan te passen en dan een screenshot van het voorbeeldbericht te maken.

Maar dat is iets minder verstandig als mod met allerlei tabs open Bloos

Ben je BlonT Karl? Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:09

Gelukkig was het niet al te spannend, maar verwijderen leek me toch even verstandiger.

Hopla, de meeste mensen noemen het grijs, maar ijdel als ik ben, hou ik het maar op Blont Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:10

Ik zou het liever groen willen noemen Karl. Haha!