Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TienekeJarig

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:04

ThePast03, fijn! En ook fijn dat zij het toegeven en dat jij ook toegeeft dat je niet helemaal "onschuldig" was Knipoog Zo simpel kan het soms dus gaan Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:56

Moderatoropmerking:
Er zijn weer berichten verwijderd in dit topic waarbij werd ingegaan op een specifiek voorbeeld wat niets te maken had met het onderwerp van dit topic. Ik wil nog eens wijzen op de opmerking die Karl hier:
Karl66 @ [FZ] Niet recht door zee, want ojee: een OW! gemaakt heeft.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:35

En wat ons betreft is het zo genoeg geweest: er is vaak genoeg gewaarschuwd.
Als er nog mensen zijn met vragen over het onderwerp dat oorspronkelijk ter discussie stond, kunnen die altijd per pb terecht.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:37

Na overleg met het modteam:

Moderatoropmerking:
Wij stellen dit soort discussies absoluut op prijs: het is goed om te zien dat mensen op een constructieve manier meedenken en we krijgen regelmatig leerzame tips. Waarom dan toch in eerste instantie een slotje? We hebben een hele duidelijke regel gesteld: het is niet de bedoeling om in het openbaar te klagen over een individuele sanctie. Bokker X kan stellen dat zij een ban heeft gekregen terwijl ze alleen 'vul zelf wat in' terwijl wij weten dat dat niet de waarheid is. Maar wij willen niet de hele reden waarom X die ban wel gehad heeft in het openbaar zetten: Dat is een privézaak tussen het modteam en bokker X.

In het topic is daar heel veel op gewezen. Er is door veel moderators meegelezen, antwoord gegeven, meegediscussieerd: en dat is prima. Maar er blijven mensen die regel negeren: ook na het meerdere malen splitten van berichten uit het topic, ook nadat er mensen individueel gewaarschuwd zijn. En dan houdt het wat ons betreft op een gegeven moment gewoon op: niet omdat we niet willen, maar omdat we gewoonweg de tijd niet hebben.

Toch willen we het nog een keer proberen en gaat het topic weer open, maar wel met een duidelijke laatste waarschuwing:
  • het is niet de bedoeling om je gal te spuien over een individuele sanctie, dit kan per pb naar een moderator, hoofdmoderator of bemiddelaar.
  • het is niet de bedoeling om persoonlijke vetes in dit topic uit te vechten
  • geen off topic berichten aub.
Gewoon een discussie volgens de regels dus. Berichten die hier niet aan voldoen zullen worden gesplit en eventueel volgt een OW.

Alvast bedankt voor de medewerking OK dan! .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:02

Nou mensen, nieuwe ronde dus. Wie wil, kan hier verder praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:39

Jiehaaa de wolletjes en watjes zijn in de reclame bij de trekpleister, mss hebben we daar iets aan in dit topic?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:12

Niemand durf geloof ik nog maar iets te posten?

Off-topic en je kunt een ow aan je broek hebben hangen! Doet de titel zich toch nog eer aan Haha!
Maar euh sommige mods zijn wel heel erg netjes is hun uitleg. Helder en duidelijk en eerlijk.
Ik heb afgelopen weken wat TeMs verricht en kreeg van een van de mods daar een heel duidelijke uitleg over.

Geen standaardriedeltje (wat ik ook ken en mij ook vaak ergert) maar wat persoonlijks.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:58

Chiqa schreef:
Jiehaaa de wolletjes en watjes zijn in de reclame bij de trekpleister, mss hebben we daar iets aan in dit topic?

Ik vrees dat we die heel hard nodig hebben! Hamsteren!!! Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:04

Ik ben blij dat dit topic weer open is, bedankt daarvoor mods, maar al met al heb ik wel heel erg sterk het gevoel dat het allemaal niet zoveel uithaalt. Ik denk, heel eerlijk gezegd, dat Bokt daarvoor te vast in haar keurslijf zit. Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:06

Die strenge handhavingen zijn ook wel nodig misschien.

*Hoort Jan Peter Balkenende zeggen, er moeten minder regeltjes komen en meer respect*

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:30

Juffertje schreef:
Die strenge handhavingen zijn ook wel nodig misschien.

*Hoort Jan Peter Balkenende zeggen, er moeten minder regeltjes komen en meer respect*

Nagelbijten / Gniffelen

En nou geen enge mannen meer quoten he? Dan slaap ik straks niet meer! Huilen van het lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:24

jiehaaa schreef:
Ik denk, heel eerlijk gezegd, dat Bokt daarvoor te vast in haar keurslijf zit. Knipoog
Soms heb ik dat gevoel ook wel eens, hoor Ja , ook als wij zelf als mids zaken onder handen hebben, maar Bokt is door zijn grootte, door de vele gebruikers een beetje log geworden.

Zelf merk ik dat het erg moeilijk is om iedereen op één lijn te krijgen, laat staan te houden. Of er wordt ervaren dat de teugels veel te strak gehouden worden, dat er te streng gemodereerd wordt, niet persoonlijk genoeg, of er wordt gezegd dat er te persoonlijk gemod wordt, met te weinig uitzonderingen, niet streng genoeg, etc. Dat maakt het best moeilijk om het goed te doen Lachen .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:56

Ik krijg ook af en toe wel het idee dat die balans moeilijk te vinden is. Oudbokkers die nogal aardig van de tongriem gesneden zijn en een schare aanhangers achter zich weten (ook vriendinnen onder de mods hebben daardoor), kunnen zich doorgaans veel permiteren.

Bokkers die al niet best liggen (bij die groep)op het forum krijgen eerder OW's om de oren.
Ergens heel begrijpelijk en ik zou daar ook niet zo 1-2-3 een oplossing voor weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:59

Slimmerik het is de kunst om te zeggen:

Je zit scheef op je paard, waarom trek je hem in de krul, maar verder een leuk paardje hoor
en leuk dekje Dromen

Sorrie hoor maar ík ben daar niet de persoon voor....

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:35

slimmerik schreef:
Bokkers die al niet best liggen (bij die groep)op het forum krijgen eerder OW's om de oren.
Ergens heel begrijpelijk en ik zou daar ook niet zo 1-2-3 een oplossing voor weten.

Wat bedoel je hiermee slimmerik?
Ik bedoel niet best in de groep liggen mag toch geen aanleiding zijn om dan maar eerder een OW te krijgen?
Dat vindt ik nou juist zo knap van de meeste meesters en juffen dat ze "hun" kinderen naar gelijkheid weten te waarderen en geen voorkeuren laten zien. Dat is een kunst hoor!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:41

Juffertje schreef:
Dat vindt ik nou juist zo knap van de meeste meesters en juffen dat ze "hun" kinderen naar gelijkheid weten te waarderen en geen voorkeuren laten zien. Dat is een kunst hoor!!!

Daar zijn je klasgenoten het waarschijnlijk niet allemaal mee eens geweest. Knipoog Meesters en juffen vinden echt niet alle kinderen in de klas even lief en leuk. En hebben wel degelijk vooroordelen naar sommige kinderen. Dat is dus geen kunst...het bestaat zelfs niet.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:30

Toch krijgt het kind met wat naardere trekjes geen slechter cijfer voor haar prestaties?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:36

Juffertje schreef:
Toch krijgt het kind met wat naardere trekjes geen slechter cijfer voor haar prestaties?

Maar staat wel geregeld op de gang Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:47

Mooie titel en nog de waarheid ook.
Ik heb net een ban van een maand achter de rug en heb dus niet het gehele topic doorgelezen.
Wat me opvalt is dat het blijkbaar leeft onder de meeste bokkers.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik het ook al meerdere keren ervaren heb.
Tel daarbij op dat er bepaalde bokkers graag Temmen op jouw posts en Bingo.
Dus voordat ik me weer in mijn vingers snijd, zeg ik lekker niets want "recht door zee, ojee: een OW". Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:52

Hopla, waaruit maak jij op dat het 'blijkbaar leeft onder de meeste Bokkers', zeker als je nog niet het hele topic hebt gelezen? Er post hier maar een heel klein groepje, terwijl er letterlijk duizenden Bokkers zijn, daar blijkt niet uit dat de meeste Bokkers zich daar dus aan ergeren.

Ik heb nooit ervaren dat het helpt om 'vriendinnetjes' te worden met een moderator, ook mensen die als 'vriendinnetje van' beschouwt worden door sommige gebruikers krijgen een OW als ze een SA aanmaken of iemand uitschelden, een groene mod-opmerking negeren, een vete uitvechten, etc.

Groepen die bekend staan om veel ruzie en het uitvechten van vetes worden inderdaad in zekere zin wel veel scherper gevolgd. Kan niet anders, er komen tenslotte echt tientallen TeMs op die berichten, zowel van Bokkers die er verder buiten staan maar zich er aan storen, als van de diversen 'kampen'. Heb je jezelf eenmaal in de kijker gespeeld dan is het logisch dat jouw naam opvalt als er weer ergens iets speelt. Dat heeft niets te maken met 'de pik hebben op iemand' of zoiets. Wij draaien als bemiddelaars ook echt wel eens een OW terug van iemand die we als Bokker wat minder symphatiek vinden, die eigenschap staat echter los van het feit waarvoor de OW gegeven is.

Het is een hardnekkig gerucht dat sentimenten een sterke rol spelen bij het geven of juist ongedaan maken van een OW, ik ben bang dat dat moeilijk weerlegbaar is, wat voor tegenargumenten er ook gegeven worden (zoals de mensen die wel geloven in vriendjespolitiek hetzelfde zullen voelen Knipoog ). Natuurlijk, mids en mods zijn mensen en het is soms best moeilijk even je gevoel in de ijskast te leggen, maar dat is ook waarom er met meer mensen naar een zaak gegeken wordt, waarom er veel overleg is en waarom in het geval van de mods ook een hoofdmod haar toestemming voor een OW o.i.d. moet geven.

Chiqa, het is prima als jij op jouw manier wilt communiceren en je niet aan de gangbare regels van het forum wilt houden 'omdat jij nu eenmaal zo bent', maar daar hoort dan ook bij dat de mogelijke gevolgen voor jezelf zijn Lachen . Als ik op mijn werk per se zeer direct wil zijn, dan mag ik verwachten dat mijn baas me een keer aanspreekt en dat er op een gegeven moment een keer een sanctie komt. Er is overigens een groot verschil tussen gewoon direct zijn of grof worden, zowel op Bokt als in het dagelijkse leven Ja . Helaas kunnen we op een forum elkaar niet zien, we kennen elkaar niet echt, we kunnen alleen zwarte, platte tekst lezen. Als je je niet daar aan wilt aanpassen, dan is dat aan eenieder zelf natuurlijk Lachen .

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:24

Gwen schreef:
Hopla, waaruit maak jij op dat het 'blijkbaar leeft onder de meeste Bokkers', zeker als je nog niet het hele topic hebt gelezen? Er post hier maar een heel klein groepje, terwijl er letterlijk duizenden Bokkers zijn, daar blijkt niet uit dat de meeste Bokkers zich daar dus aan ergeren.

Alle bokkers die ik spreek delen mijn mening, vandaar. Knipoog

En iemand wees mij erop en dat vraag ik me ook af of dat het niet in strijd is met de wet om bokkers een OW tegeven en te bannen.
Er is in NL altijd nog het recht van vrije meningsuiting.
Ik kan begrijpen dat als iemand echt grof is er een ban volgt maar niet zoals nu gebeurd voor elke poep en scheet.
Is dat weleens uitgezocht of het eigenlijk niet in strijd is?
Geen juristen hier op Bokt?????

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Masada op 07-02-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:28

Hopla, hoezo is het in strijd met de wet om bokkers een OW te geven en te bannen?

Het is nog altijd een prive forum. Als jij in een cafe iets doet dat daar in dat cafe tegen de regels is dan wordt je ook gewoon buiten gezet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:34

Hopla, als de juristen zich bezig moesten houden met de uitspattingen van de bokkers, dan denk ik dat het helemaal fout zou gaan...

en wat jij zegt over vrijheid van meningsuiting, kan ook gelden voor smaad etc... die lijn is maar heel dun.. maar je mening geven (in het speciaal op een openbaar forum) kan voor de persoon die deze mening plaatst ook gevolgen hebben....

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:38

Ik zou zeggen, kom maar op met die juristen.
Natuurlijk is hetgeen ik hier plaats maar peanuts en niet belangrijk genoeg om dit juridisch te testen maar ik heb geen vrees.
Er wordt gewoon veel te makkelijk gebant.
En meer ga ik hier niet over zeggen want "ojee, weer bijna een OW" Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:57

Chiqa schreef:
Slimmerik het is de kunst om te zeggen:

Je zit scheef op je paard, waarom trek je hem in de krul, maar verder een leuk paardje hoor
en leuk dekje Dromen

Sorrie hoor maar ík ben daar niet de persoon voor....

Citaat:
En dan kan dit topic terug ontopic.. namelijk niet kwesties specifiek, maar de grote lijn bespreken Lachen Want daar kunnen we wat mee.

dus geen prive maar hypothetische voorbeelden geven Pling
die je ook weer niet kan geven want dat is hypothetisch
en je kan alleen echte voorbeelden geven anders is het "horen zeggen"
en dan ook in de grote lijn met wollen . of was fleece zachter? handschoentjes aan
iig niet to the point ,,want dat zou wel eens te direct aan kunnen komen
en ja in deze boter zachte maatschappij
waar het ene bord nog dikker is als de ander en de voordeur sleutel
om eens buiten om het hoekje bij een ander te kunnen gaan kijken
is ook al jaren zoek en er mensen om een grapje vermoord worden

"ach meisje lief toch , doe jij zomaar je ponnytje mishanddellen ??
dat mag niet hoor , vind je ponnytje niet zo lief als je dat doet
oh jij krijgt ook wel eens pak op je billen van je pappa
ach erme Ach gut "

of "ohhhh wat ziet je pony er lekker uit Haha! hoop dat ponnytje niet te lang doorgewerkt word
anders zou die wel eens moe kunnen worden en dat is zielluuuggg
dadelijk struikeld die over die vaste hindernis en breekt die zijn pootjes
maar ach op brood zal die vast ook wel smaken, hij heeft wel erg leuke kwikjes in Haha! "

"oh maar ik snap het al .. je wil je pony eigenlijk helemaal niet meer
geef m dan maar hier hoor , zoek wel fijn huisje voor m
hoef jij m niet langer te pesten"

"je hebt zelf net ook een week kamer arest gehad en dat vond je helemaal niet erg?
en daarom vind je pony het vast ook niet erg ? okee Haha! ja hij heeft wel een hele mooie stal he "

kom op mensen .. waar zijn we soms toch helemaal mee bezig