Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:06

Amanda schreef:
Precies.
Alleen wat ik dan niet snap is dat er binnen het modteam gelijk over een OW wordt gesproken en dat er niet eerst verhaal is gehaald bij gebruikers.
Zoals Youngster eerder al aanhaalde.
Dat lijkt mij een betere manier.
En als ze daar geen tijd voor hebben blijf ik bij mijn eerdere avdies: stel meer mods aan.

idd,ik heb dus ook destijds een nette pb met goede uitleg gestuurd naar desbetreffende mod maar werd gewoon de wind in geslagen...

en daar irriteer ik mij nou aan....een mods wil is wet...je hebt er niks tegen in te brengen..lijkt wel of ze je op dat moment gewoon niet willen snappen ,hoe vriendelijk en goed je het ook uitlegd..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 23:07

katiavl schreef:
Maar ik snap niet en wilt iemand me uitleggen, als je iets niet toegestaan zet op bokt en je hebt dat al een paar keer gezien in andere topics dat het niet toegestaan is, je een uitleg moet geven om er onderuit te gaan. Waarom bestaan er dan regels? Als ze toch niet toegepast worden

Dat is toch in het dagelijks leven, en op school ook je doet iets verkeerd en je moet de consequenties dragen? Ombuiging regels is er altijd een benadeelde

Ik neem aan dat je reageert op mijn post?

Hiermee doelde ik op de al eerder genoemde twijfelgevallen.
Duidelijke "overtredingen" zijn duidelijk en hoeven idd niet besproken te worden.
Maar zoals de voorbeelden die hier genoemd zijn lijkt het me juist wel handig, omdat het dan uitgelegd kan worden en er een beter inzicht in een bepaalde reactie is.
Waarna alsnog "het vonnis" uitgesproken kan worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:08

Ellende schreef:
Er wordt nu al meer dan een pagina over één bepaalde OW gediscussieerd vandaar dat het van de 'groene' kant even stilblijft: Wij willen/kunnen onze kant van het verhaal in deze niet uitleggen.

uhm ik weet wel zeker dat het niet over 1 OW in deze gaat.....om dit soort redenen zijn er meer uitgedeeld ,en deze durf ik met zekerheid te zeggen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:55

Naadje, er worden op dit moment meerdere specifieke OW's aangehaald en daar kunnen en willen wij niet op ingaan. Wij kunnen namelijk niet zeggen, ja voor een vergelijking met de holocaust krijg je altijd een OW, dat is afhankelijk van de manier waarop je de vergelijking maakt, in welke context je de vergelijking maakt, wat er voorafgaand al in het topic gebeurd is enz.

Daar wordt door meerdere mods naar gekeken, want je kan in je eentje geen OW geven, die zijn allemaal tot de conclusie gekomen dat in die specifieke situatie OW-waardige opmerkingen zijn gemaakt en dan pas wordt er een OW gegeven.

avanti, ik heb geen flauw idee waar jij antwoord van mij op wilde hebben?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:07

Een paar vragen, hoop een eerlijk antwoord:

Is er naar aanleiding van deze topic een OW uitgedeeld, of pb's over geweest naar een aantal postings hier ter correctie vanuit het mod team? Hierbij vraag ik dus niet naar de inhoud daarvan, maar of het is gebeurt.

Er zijn in deze topic harde dingen gezegd, en soms op de man af. Toch is de discussie gebleven. Waarom kan de mod groep dit niet bewerkstelligen in andere topic, en gelijk bij een eerste actie al topic op slot gooien??

Karl, JA een mod kan in zijn eentje een OW geven. Ben het bewijs daarvan geweest.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:09

Karl66, nevermind. Heeft wat mij betreft ook geen enkele waarde meer, Ik heb het een en ander beschreven Dat was het .
Als Daar geen antwoord op is prima Lachen En een fijne avond verder

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:11

okee ...laten we beginnen met "ik denk dat ik eventueel van mening zou kunnen zijn dat ..."
(niet dat het veel uitmaakt want ok een mening en dus de nederlandse wettelijke democratisch gekozen regeljes gelden niet op bokt(

Karl66 schreef:
Naadje, er worden op dit moment meerdere specifieke OW's aangehaald en daar kunnen en willen wij niet op ingaan. Wij kunnen namelijk niet zeggen, ja voor een vergelijking met de holocaust krijg je altijd een OW, dat is afhankelijk van de manier waarop je de vergelijking maakt, in welke context je de vergelijking maakt, wat er voorafgaand al in het topic gebeurd is enz.
Daar wordt door meerdere mods naar gekeken, want je kan in je eentje geen OW geven, die zijn allemaal tot de conclusie gekomen dat in die specifieke situatie OW-waardige opmerkingen zijn gemaakt en dan pas wordt er een OW gegeven.

avanti, ik heb geen flauw idee waar jij antwoord van mij op wilde hebben?

dat ik het hier uit eigen ervaring niet mee eens ben ....
had een heel a4je getypt maar ben erg slecht met woorden
en weet 99,99999999999999999999999% zeker dat mijn uitleg / verklaring / grondslag van mijn mening (zonder namen toenamen of specifieke voorbeelden toch) mij zeker weer een ow en ban op leverd ..(heobedoelje ..mond gesnoerd ..daar uit ervaring ik op menig topic niet een mening kan geven zondere daar een ban voor te krijgen , maakt niet uit waar het overgaat )

daar de reden voor mijn laatste ban , noch kant nog wal nog enig zandkorreltje van een misschien ooit over 100,000 jaar wordende kust geraakt heeft

dus geven we maar nihil reacties , laat staan een al dan niet gefundeerde mening .. was ooit een actief bokster
ben ook huisgebonden en bokt de groootse lijn naar de buitenwereld
maar er i (gelukkig) een enorm leven buiten bokt
maar het is wel jammer dat je plezier vergald word door ogenschijnlijke
in en in zieke mensen (andere woorden en verklaring kan ik er niet voor geven)

nu kazn je zeggen ..ja hoor ..lekker zo'n reactie
zeg n u maar hoe wat waar . maar met mijn mijn fantastrische taal kunst
staat dat naar alle ewaarschijnlijkheid , zeker gezien mijn laatste ban ,
gebaseerd op een normale rewactie 's op een plaatsingen van een berichten van een mede hk genoten over iets wat niks met bokt te maken heeft en nog niet zeker niet in dat hk top-ic of welk topic op bokt dan ook besproken waren , mijn , o zo voorzichtig in zuiker , zijde , wol , lamsvel en voor de zekerheid met poedersuiker overstrooide reactie die ook niks met welk onderwerp op bokt
zeer net verwoord zonder enig naam of toenaam zonder verklaringen in welke vorm dan ook, garant voor een ban ...

lees wel actief mee en zie regelmatig mensen keer op keer aangevallen worden , en zich uiteindlijk laten verlijden tot het beklimmen van die kast
en wat schept (niet ) de verbazing , die mensen krijgen ow voor hu afbijt reactie en de "veroorzaker van de kast klim praktijken"lijkt er , ogenschijnlijk ivm het uitblijven van een ow / ban", met een waarschuwing (als die al gegeven is ./ word is namelijk niet te zien)
van af te komen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 08:15

Eleonoor schreef:
Een paar vragen, hoop een eerlijk antwoord:

Is er naar aanleiding van deze topic een OW uitgedeeld, of pb's over geweest naar een aantal postings hier ter correctie vanuit het mod team? Hierbij vraag ik dus niet naar de inhoud daarvan, maar of het is gebeurt.

Er zijn in deze topic harde dingen gezegd, en soms op de man af. Toch is de discussie gebleven. Waarom kan de mod groep dit niet bewerkstelligen in andere topic, en gelijk bij een eerste actie al topic op slot gooien??

Karl, JA een mod kan in zijn eentje een OW geven. Ben het bewijs daarvan geweest.

Even een vraag aan jou: waarom zou dit topic op slot moeten?
In mijn ogen is dit nog steeds een zinnige discussie waarin van alles gezegd kan worden.
Wat op een redelijk normale manier gebeurt. Niet op een manier om gelijk een slotje op te zetten.
Vind ik dan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:05

Aub geen slotje
En ik vind het dan ook echt super dat het nog steeds open is !
Ik weet echt wel dat dit voor mods niet leuk is om te lezen.
Maar de toon is zo slecht niet, dat dingen horen die anders moeten/kunnen is niet leuk, maar moet wel eens kunnen. Zoals ik eerder heb gezegt, niet als het elke week is, dan kan er niets veranderd zijn, maar wel 1x per 3 maanden of zo.

Misschien nieuwe tip, mods die elk kwartaal een topic openen, kijken of gebruikers verschil zien met de vorige keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:14

katiavl schreef:
russel schreef:
Voor iedereen ligt emotie weer anders.

Als ik Bush vergelijk met Hitler, zullen er zeker mensen zijn die helemaal over de emmer gaan. Ja hij doet niet aan genocide, maar in hoeverre tellen mensenlevens voor hem? Mijn emotie in de vergelijking ligt anders dan een ander die dit leest.

Kan zijn maar iedereen is gelijk voor de wet en als g geen ow kreeg, gaan de andere ook klagen.
Waarom zou er voor een persoon een uitzondering gemaakt moeten worden, is dit topic niet juist over uitzonderingen Lachen

Schimmelig schreef:
Heeft iemand eerder wel eens zo'n vergelijking gemaakt (met Hitler), it could be a first Lachen

Als er nooit uitzonderingen gemaakt 'kunnen' worden op bepaalde regels, dan moeten wij ons afvragen of wij wel goed doen aan die regels.

Bush wordt regelmatig vergeleken met Hitler, of het op bokt al zo is geweest weet ik niet, maar wel door tegenhangers van Bush, Amerikanen (wellicht omdat ze emotioneel niet goed kunnen bevatten wie Hitler is geweest), door anti-bush aktiegroepjes. Vandaar dat ik ook de emotie niet snap van het geven van een OW.

Katiavl, ik weet ondertussen dat jij dat een vervelende vergelijking vind en dat is heel goed je recht, dat wil ik niet ter discussie zetten, maar ik vind het wel subjectief om een aantal bokkers die zich storen te belonen om een ander een OW te geven. Even zo goed kan ik dus geirriteerd raken als ik lees dat mensen een ban hebben, ga ik naar de banlijst, zie ik idd die namen staan. Ga proberen te achterhalen wat er dan gezegd is en denk Verward , bv het voorbeeld van Schimmelig. Is het dan dat jonge meisje die over een homo zeer onrespectvol praat, vanuit een geloofsidee dat zeer onrespectvol met zijn naasten omgaat? Mag ik mij daar over ergeren? Ja. Maar daar hoeft dan toch geen OW uit voort te vloeien? En dan bedoel ik dus in de richting van dat meisje en niet in de richting van Schimmelig. Omdat er geloven in Nederland rondwarrelen die nou eenmaal uiterst bekrompen denken en die kennelijk met zeer veel respect dienen behandelt te worden, tant pis voor diegene die daardoor worden getroffen? Dan is bokt niet eerlijk bezig, bijna politiek correct. Maar dat is het misschien. Trappen wij tegen een politieke correctheid die wij niet eerlijk vinden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-07 09:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:16

Ellende schreef:
Er wordt nu al meer dan een pagina over één bepaalde OW gediscussieerd vandaar dat het van de 'groene' kant even stilblijft: Wij willen/kunnen onze kant van het verhaal in deze niet uitleggen.

Dat is natuurlijk wel erg makkelijk. Daar gaat het hier toch helemaal om? Waarom zoveel OW's voor een onbenullige reden gegeven worden? Dat je een OW krijgt voor een grove overtreding snapt iedereen wel. Waarom er OW's uitgedeeld worden en topics op slot gegooid worden om onduidelijke reden, snappen we dan dan weer niet. Dat kun je dan ook niet anders duidelijk maken als met voorbeelden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:17

Goede tip RK, nemen we mee. Knipoog
En ja, ik heb pb's verstuurd. Eentje omdat iemand niet meer wist wat er in zijn/haar OW stond omdat deze persoon die al verwijderd had, en eentje omdat iemand ergens aan het begin van het topic had vermeld dat ze ooit een forum waarschuwing had gehad maar niet wist of dit een OW was of niet. Dat heb ik even nagekeken en het persoon even via pb antwoord gegeven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:18

Voila, zo zie je dat mods ook vriendelijk kunnen zijn Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:22

Dat was wel al bekend hoor Ja

Als we het overigens over pb's hebben, ik heb er afgelopen zaterdag 1 verstuurd en niets meer van gehoord.
Ondertussen is dat ding ook wel verjaard (daagt Tong uitsteken ) maar dat lijkt me nu ook niet de optie om het op te lossen, zolang wachten tot het niet meer relevant is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:23

Mods zijn best vriendelijk...al heb ik het er regelmatig mee aan de stok. Als ik weer eens bijna uit mijn panty schiet, realiseer ik me de menselijkheid en de vrijwilligheid die ze hebben om het toch zo goed mogelijk te doen.

En dan slik ik de (imo) onterechte ow maar weer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:29

Nou, zo vriendelijk had ik (per ongeluk) mijn bericht niet getypd. Nagelbijten / Gniffelen

Neonlight schreef:
Dat heb ik even nagekeken en het persoon even via pb antwoord gegeven.

Sorry, was niet zo onpersoonlijk bedoeld. Ach gut

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:30

Haha, nou moet je ook weer niet overdrijven Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:32

Voor mij vallen deze vergelijkingen nog steeds in een groot grijs gebied. Je kunt zeggen dat een vergelijking met Hitler nogal ver gezocht is, eigenlijk wel in alle gevallen behalve in die met de hedendaagse genocide.
Als ik de situatie vanuit het perspectief van de hondenliefhebber bekijk kan ik mij goed voorstellen dat zoiets je zo enorm aan het hart gaat dat je zo'n vergelijking maakt zodat 'de ander' enige indruk krijgt van het verdriet die de situatie jou doet.
OW waardig? Neuh - Reality check? Jep Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:33

Maar wat moet je dan doen met bokkers die niet luisteren als je geen ow geeft. Op de brandstapel ermee Tong uitsteken

Gaan ze nog erger vinden dan een ow vrees ik Sigaar

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:36

katiavl schreef:
Maar wat moet je dan doen met bokkers die niet luisteren als je geen ow geeft. Op de brandstapel ermee Tong uitsteken

Gaan ze nog erger vinden dan een ow vrees ik Sigaar

Ik vind dat wel erg star hoor. Jij wil niet luisteren? Goed, OW! Het kan toch niet zo zijn dat alle OW's terecht zijn, alleen omdat ze gegeven zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:37

In het echte leven zitten ook vervelende mensen en ik ken bokkers die ik echt heel vervelend vind en ja die krijgen nooit OW's of laten ze er nu eens eentje hebben gekregen? Ik denk dat ze meer last van zichzelf hebben, door zich dagelijks zo op bokt te moeten profileren, das al OW en Bannend voor henzelf Clown als je alleen bokt hebt om je te uiten wie je echt bent, omdat niemand je ziet Haha! Haha! Haha!

Al die verschillende maten zijn zeer irri, maar ook weer uit het leven gegrepen. Maar als bokt zo straight wil zijn, dan hebben ze nog een flinke klus om het te worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:38

Mischien lezen Knipoog weer een goed voorbeeld van communicatie... ik zeg wat moet je doen als er al herhaaldelijke opmerkingen zijn gegeven, behalve een ow geven

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:38

russel schreef:
Katiavl, ik weet ondertussen dat jij dat een vervelende vergelijking vind en dat is heel goed je recht, dat wil ik niet ter discussie zetten, maar ik vind het wel subjectief om een aantal bokkers die zich storen te belonen om een ander een OW te geven. Even zo goed kan ik dus geirriteerd raken als ik lees dat mensen een ban hebben, ga ik naar de banlijst, zie ik idd die namen staan. Ga proberen te achterhalen wat er dan gezegd is en denk Verward , bv het voorbeeld van Schimmelig. Is het dan dat jonge meisje die over een homo zeer onrespectvol praat, vanuit een geloofsidee dat zeer onrespectvol met zijn naasten omgaat? Mag ik mij daar over ergeren? Ja. Maar daar hoeft dan toch geen OW uit voort te vloeien? En dan bedoel ik dus in de richting van dat meisje en niet in de richting van Schimmelig. Omdat er geloven in Nederland rondwarrelen die nou eenmaal uiterst bekrompen denken en die kennelijk met zeer veel respect dienen behandelt te worden, tant pis voor diegene die daardoor worden getroffen? Dan is bokt niet eerlijk bezig, bijna politiek correct. Maar dat is het misschien. Trappen wij tegen een politieke correctheid die wij niet eerlijk vinden?

De pispaal rouleert nog wel eens - op die betreffende dag was hij van mij Lachen
Heeft iemand hem gezien? Ik ben namelijk wel benieuwd naar waar hij nu is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:39

Wat ik me nu zit te bedenken, vraagje aan de mids
Komen er sinds een tijdje meer aanvragen binnen over OW's die gebruikers niet terecht vinden?
En worden er ook meer terug gedraaid dan voorheen,omdat jullie de gebruiker in het gelijk vinden staan?

Als dat zo is kun je misschien wel stellen dat er te snel OW's gegeven worden?
Want eigenlijk zouden er maar weinig terug gedraaid hoeven/mogen worden.

Is er een statje van, x aantal aanvragen, X aantal terug gedraaid?
Niet dat het statje hier hoeft te staan hoor (mag wel Tong uitsteken ), maar geeft misschien binnen het team duidelijkheid?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:40

Dat statje is wel een erg leuk idee Lachen