oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 20:53

Ik denk ook dat mensen zich eens wat minder snel gekwetst moeten voelen ja, daar sluit ik me bij aan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:05

Ik ook, verder vind ik het een prima idee om eerst een waarschuwingspb van een moddie te krijgen i.p.v. direct een OW tijdens het uit de hand lopen van een pittige discussie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:07

Op zich heb ik niet zoveel moeite met de OW die SP gekregen heeft. Er was voor de tweede keer een mod-aanwijzing geplaatst en dan is het gewoon niet slim om die post te plaatsen.

MAAR:

Uit een ander topic heb ik begrepen dat het moddieforum er onder andere is om over verzachtende omstandigheden te praten. Daarnaast zijn er standaardregels voor een ban bij een bepaald aantal OW's maar met de opmerking erbij dat de moddies daarvan af kunnen wijken.

Gezien de ernst van de overtreding is 3 maanden gewoon overdreven. Ik denk dat er hele andere reacties waren gekomen als die ban van 3 maand in dit geval was omgezet naar eentje van een dag, vanwege de omstandigheden.

3 Maanden is gewoon belachelijk lang voor een grappig bedoelde post, die door niemand als te aanvallend werd ervaren, maar die toevallig op het verkeerde moment geplaatst werd.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:08

En daar kan ik me helemaal bij aansluiten, Karl Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:12

Het wordt een beetje saai Clown, maar ook ik kan me vinden in het bericht van Karl66.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:18

Ann schreef:
Ik ook, verder vind ik het een prima idee om eerst een waarschuwingspb van een moddie te krijgen i.p.v. direct een OW tijdens het uit de hand lopen van een pittige discussie.

Ik moet zeggen dat Sjoert dat wel doet. MAar de rest niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:24

Ik vind het ook jammer dat SP zo lang gebant is... Zijn flauwe posts waten toch altijd wel met een knipoog en dat kan ik dan ook wel weer waarderen, ook al heb je er niet altijd zin in.
3 maanden vind ik wel wat overdreven hoor, voor zoiets onbenulligs.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:25

Sjoert is lievvvv Lovers (meestal Tong uitsteken ). Als je daarna alsnog een OW krijgt omdat je doorgaat, vind ik het terecht.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:47

Ann schreef:

pcies zoiets lijkt me ook beter!
die bestaat trouwens al, de usernote ofzoiets maarja vind gewoon altijd een waarschuwing, dan pas een OW of ban!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:25

Ik sluit me ook volledig aan bij Karl 66 en ik geloof dat ze nog op zoek zijn naar bemiddelaars bij deze geef ik me op Knipoog Tong uitsteken .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:20

Haha, goed idee, Jeanie. Aangezien het niet gewenst is om jezelf op te geven, stuur ik meteen een pb naar Ellende en nomineer JOU! Haha!

@Renske_, een UN wordt toch pas achteraf gegeven? Een waarschuwing in "het heetst van de strijd" lijkt me beter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:25

Ik zie in Jeany ook een goede bemiddelaar, Ik denk dat ze heel geschikt hiervoor zou zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:28

Ehm, een OW *is* natuurlijk al een waarschuwing. De eerste keer zitten er dan ook geen gevolgen aan. Pas als je meerdere keren wordt gewaarschuwd zitten er ook gevolgen aan vast, en volgen er bans. En ook dan is de eerste (die van 24 uur) nog wel tamelijk mild.

Het gaat hier om weldenkende mensen, die de regels kunnen lezen, de aanwijzingen van de moderators kunnen lezen en al een tijdje meedraaien op Bokt en derhalve weten wat wel en niet gewenst is. Toch hebben ze ervoor gekozen om zo te reageren als ze gedaan hebben (bijvoorbeeld omdat ze het niet eens zijn met de regels of de uitvoering). Maar dan weet je dat er gevolgen aan zitten, en je kunt ook weten welke.

Ik zie dan ook totaal niet in waarom er extra gewaarschuwd zou moeten worden. (En, na de discussie over geduld met jonge kinderen vind ik het nog veel moeilijker om te plaatsen. Ik heb de neiging om geduldiger te zijn met kinderen die het nog niet weten dan met volwassenen die prima in staat zijn voor zichzelf te denken en de gevolgen te aanvaarden. Maar dat is blijkbaar niet de algemene houding?)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:40

KiWiKo schreef:
Ik zie in Jeany ook een goede bemiddelaar, Ik denk dat ze heel geschikt hiervoor zou zijn.

Dit engeltje niet Schijnheilig Knipoog *LOL* ??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:18

Ibbel schreef:
Ik wil nog 2 dingen kwijt:
1) bokt is geen democratie. Ik heb het al vaker gezegd, en het staat ook zo in de regels: je bent uitgenodigd in het prive domein van iemand anders, en die bepaalt de regels. Als dat betekent dat iedereen een paarse staart moet dragen, en kukeleku moet roepen, dan is dat zo.
En zelfs in een democratie werkt het niet zo dat als 20 medeweggebruikers zeggen, die bon voor door rood rijden was niet terecht, ze had een paardentrailer erachter en kon niet op tijd stoppen, dan blijft die bon gewoon staan.

Dan wordt het hard tijd dat hier verandering in komt! Dat zou betekenen dat we op internet met fora weer terug zijn op het niveau van de Middel-Eeuwen.

Interessant om te weten dat het woord 'forum' afkomstig is van de Romeinen die toch de eerste heipalen van democratie hebben geslagen.

En wat betreft die paardentrailer, je kan wel degelijk bezwaar maken in zo'n situatie hoor als je getuigen hebt. Je kan niet voor niets in beroep tegen je bekeuring.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:59

Arabesk, de democratie komt niet van de Romeinen hoor.

Overigens lijkt het me heel logisch dat iets wat uit prive-middelen bekostigd wordt ook gewoon prive-regels heeft.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:00

Arabesk schreef:
Dan wordt het hard tijd dat hier verandering in komt! Dat zou betekenen dat we op internet met fora weer terug zijn op het niveau van de Middel-Eeuwen.

Interessant om te weten dat het woord 'forum' afkomstig is van de Romeinen die toch de eerste heipalen van democratie hebben geslagen.

Forum komt uit het latijn en betekend letterlijk plein. Een plein was de plek om tezamen te komen en te discussieren en praten. Een plein bevindt zich echter nooit in niemandsland (iemand moet het toch betegelen en je gaat een stuk grond dat niet van jou is ook niet betegelen) Ook vroeger als je dingen op het plein verkondigde waar de keizer of koning, stadhouder of landeigenaar het niet mee-eens was had je een probleem, je werd zonder pardon buiten de stadsmuren geplaatst (en dat was nog een milde oplossing, ja en dat was ook in de romeinse tijd zo). Hier is het precies hetzelfde. Je mag op het plein spreken, maar vind de eigenaar (of zijn afgevaardigden) dat je je zodanig gedraagt dat je niet meer op het plein mag spreken , dan heb je gewoon pech!

Eigenlijk hetzelfde als visite ontvangen in je achtertuin. Hardstikke leuk en gezellig, maar als de visite in mijn tuin vervelend gaat doen, dan kunnen ze mooi ergens anders heengaan, democratie of niet, het is MIJN tuin!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:31

Dat heb je heel treffend verwoord Odetteke... Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 12:42

MAar eerst maak je het heel leuk in je tuin en heel fijn voor mensen om daar te zijn. Ze voelen zich prettig. Vervolgens ga je regels stellen. Goed, kunen die mensen mee leven, die zijn er nodig. MAar de regels worden op een gegeven moment zo aangescherpt dat de mensen die het eerst zo leuk hadden, het nu niet meer zo leuk hebben. Ze worden steeds berispt en dan mogen ze een tijdje weer niet komen. En dan gaan die mensen denken "hadden ze me maar in de eerste plaats niet uitgenodigd hier".

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:45

heel simpel: je moet er niet komen! Je mag ook bij iemand anders in de tuin gaan zitten!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:58

Desiree schreef:
En dan gaan die mensen denken "hadden ze me maar in de eerste plaats niet uitgenodigd hier".

Hoewel je kunt proberen om jouw kant van het verhaal duidelijk te maken, kun je de ander niet dwingen om jouw visie over te nemen. En dan zijn er twee mogelijkheden: je accepteert het, of je zoekt iets waar je je beter thuisvoelt. Veel meer keuzes dan dat zijn er niet echt.

Het denken van "Hadden ze maar..." vind ik trouwens zelf zo zonde van mijn energie. Het verleden is geweest, gebeurd, voorbij, niets meer aan te doen. Wat je hebt, is de situatie nu. Ik kijk liever naar de toekomst, zonder spijt over wat er gebeurd is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 13:04

Met jullie antwoorden Odetteke en Shadow kan niemand iets. Dat is geen oplossing voor bokt. Eerst mensen uitnodigen en daarna zijn het er zoveel en dan zeggen, we hebben zat mensen, we zitten op jou niet te wachten en je kunt voor mijn part ophoepelen. Zo ga je niet met mensen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:17

Desiree, als jij eerst 20 mensen in de tuin hebt, zijn er weinig regels nodig.
Iedereen kent elkaar, weet ook wel eens als een ander wat zegt, ah, das die, die moet je met een korreltje zout nemen, iedereen lacht en gaat weer verder met zijn gesprek.

Na een tijdje zitten er 100 mensen, ze zijn allemaal anders.
Dan zal de gastvrouw ook wel eens zeggen, ik heb liever zus of zo, wat eerst vanzelfsprekend was bij die 20 mensen.

Maar de tuin is gezellig, er zitten nu 500 mensen.
Het is druk, ook gezellig.
Maar niemand kent elkaar nog, ja een paar, die eerste 20.
Maar de rest, je weet niet hoe ze zijn. Dus er wordt fel gereageerd, niet meer wat met een korreltje zout genomen.
De reacties worden feller, er zijn zelfs groepjes die het dan voor elkaar opnemen.

Nu zal de gastvrouw toch echt wel regels moeten maken, voordat men elkaar echt de kop intrapt.

Kun je het zo niet zien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:19

Desiree schreef:
Eerst mensen uitnodigen en daarna zijn het er zoveel en dan zeggen, we hebben zat mensen, we zitten op jou niet te wachten en je kunt voor mijn part ophoepelen. Zo ga je niet met mensen om.

Zo bedoel ik het ook niet. Het is misschien ook geen oplossing voor Bokt. Maar het is een oplossing voor jezelf. Je hebt zelf de vrijheid van handelen...
Je kunt de wereld niet dwingen om zich aan te passen aan hoe jij het wilt (zelfs niet als je alle gelijk van de wereld hebt!). Het enige wat je kunt, is kiezen hoe je ermee om wilt gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:21

Jaaa en zeker als die mensen dan hun kinderen meenemen, die door de borders krioelen enz enz enz. Als jouw tuin langzaamaan een vergaarbak wordt voor iedereen die niks te doen heeft, dan is het best handig er wat regels enzo in te maken. Om die tuin heel te houden, en prettig voor bezoekerd om er te komen en te babbelen.