Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Dat gaf altijd al gedoe en heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen
Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat het bijna niet kan hier op bokt, tenzij je een begin post hebt van elke stap die je al doorlopen hebt in de laatste X aantal maanden m en er samen met je dierenarts (het liefst nog met minstens 1 of 2 second opinions) niet uit gekomen bent, wordt er nog een beetje normaal gereageerd door mede bokkers.
Terwijl juist veel te leren is van medische vragen en antwoorden op TS zonder dat er allerlei verwijten naar TS geslingerd worden als advies niet opgevolgd wordt.
Want wees eerlijk, regelmatig worden er 10 verschillende adviezen gegeven en regelmatig kunnen sommige bokkers op hun tenen getrapt reageren als hun advies niet (meteen) opgevolgd wordt, met alle verwijten van dien tot gevolg. Veelal zie je een TS dan niet terug in een dergelijk topic en weet je niet hoe het afloopt, zo jammer, in plaats van een leer moment, wordt het één groot drama.
BartVB schreef:Erg leuk ook om de parallellen te zien tussen dit topic en gesprekken van moderators onderling over dit soort onderwerpen. Want waar jullie tegenaanlopen (gebruikers die drammen/doorzeuren, altijd weer komen met een stokpaardje, de boel bewust lijken op te stoken, etc, etc) zijn ook zaken waar de moderators mee worstelen.
BartVB schreef:Mijn vraag is dus; hoe zouden wij (als Bokt, als moderators) hierin kunnen helpen? Hoe zou, wat jullie betreft, het ideale moderatiebeleid eruit zien als het gaat om dit soort discussietopics?
BartVB schreef:Ik kwam hier eigenlijk voor de Flarum update maar er was nogal wat bijleeswerk
Heb hier het grootste deel van de tijd met een flinke glimlach op m'n gezicht zitten lezenErg mooi om te zien hoe het ook kan, hoop verschillende meningen, hoop berichten die anders overkomen dan ze bedoeld zijn en dan toch een berg begrip en verduidelijking over en weer
![]()
Ik wil dat eigenlijk niet verstoren met een updateHeb daar wel een epistel over maar die bewaar ik dan tot het volgende Bokt Beheer Bulletin. De korte versie is dat er heel erg veel gebeurt maar dat hier nog weinig van zichtbaar is op Bokt. Grote concrete stap voor 'FlarumBokt' is dat we druk bezig zijn met de navigatie en forumstructuur. In Flarum zijn de 100 forums die we hier hebben niet heel erg handig te hanteren. In het BBB een wat uitgebreider verhaal.
Verder nog een paar punten van orde:
Ik zie dat er nog best wat mensen het idee hebben dat berichten van Bokt verwijderd krijgen heel moeilijk is. Dat is best een tijd zo geweest maar dat beleid is al jaren flink aangepast. Door een bericht van je zelf te temmen of door contact op te nemen met support is vrijwel alles op te lossen en tegenwoordig kan je berichten van jezelf die ouder zijn dan een jaar ook zelf anonimiseren.
Ik zag een klacht voorbij komen over de 25 posts die je moet plaatsen voor je toegang krijgt tot de rest van Bokt. Die regel vinden we zelf ook nogal suboptimaalHij is ingesteld om te voorkomen dat vriendjes (of exen) van zich zo aan kunnen melden en om de weirdo's te weren die vooral op zoek zijn naar oude (door dames gedragen) paardenlaarzen die ze kunnen aflikken
Betere suggesties voor de 25-posts regel zijn meer dan welkom, die regel maken we graag kwijt.
Verder dus vooralvoor de laatste pagina's van dit topic. Er komen veel zaken voorbij die gebruikers kunnen doen (echt luisteren, meer open staan voor de mening van een ander, niet overal je plasje over moeten doen, weten wanneer het handig is om te stoppen, je wat meer verplaatsen in de ander, etc, etc.).
Erg leuk ook om de parallellen te zien tussen dit topic en gesprekken van moderators onderling over dit soort onderwerpen. Want waar jullie tegenaanlopen (gebruikers die drammen/doorzeuren, altijd weer komen met een stokpaardje, de boel bewust lijken op te stoken, etc, etc) zijn ook zaken waar de moderators mee worstelen.
Mijn vraag is dus; hoe zouden wij (als Bokt, als moderators) hierin kunnen helpen? Hoe zou, wat jullie betreft, het ideale moderatiebeleid eruit zien als het gaat om dit soort discussietopics?
En ik ben het eens dat het nogal een 'uitdaging' is om 40 pagina's lang over iets te discussieren met 60 verschillende mensen en meningen. Maar interessant is dat over het algemeen zeker en dat moet ook op een beetje nette/respectvolle manier kunnen. Ik heb het idee dat we daarin op Bokt ook al flinke stappen hebben gezet, maar ruimte voor verbetering is er zeker. De grote vraag is dan; hoe zouden jullie dat aanpakken? Hoe zorg je voor prettigere discussies op en geschreven medium?
BartVB schreef:Ik kwam hier eigenlijk voor de Flarum update maar er was nogal wat bijleeswerk
Ik wil dat eigenlijk niet verstoren met een updateHeb daar wel een epistel over maar die bewaar ik dan tot het volgende Bokt Beheer Bulletin. De korte ?
Iris82 schreef:Ik zal er nog even mijn 2 centen in werpen: ben ik minder op Bokt dan voorheen? Niet per se. Ik lees nog evenveel denk ik. Al moet ik zeggen dat Reddit toch ook wel een deel van mijn leesbehoefte invult.
Ik reageer wel beduidend minder. Voorheen was achter de computer zitten of met de laptop op de bank en dat doe ik eigenlijk helemaal niet meer. En ik heb gewoon geen zin om op mn telefoon lange berichten te typen. Dat kost me zoveel meer energie. Het gros van mijn reacties zijn nu vooral op fototopics of nieuwsberichten.
Ik zie in de discussietopics vaak veel stijlfouten voorbijkomen in de argumentatie. Daar krijg ik kriebels van. Echt al jaren.Maar dat zorgt er voor mij ook dat de lol er een beetje vanaf gaat. Want ik krijg t op mn telefoon niet voor elkaar om een lap tekst te tikken dus ik sla ze meestal gewoon over ondertussen.
Voor de manier waarop ik Bokt gebruik zie ik ook geen voordeel in een nieuw type forum. En al helemaal niet iets wat de versplintering van forumdelen niet aan kan.
Avalanche schreef:Ik vind Reddit echt vervelend om te lezen. Wel leuk, de onzin die er soms voorbij komt, maar te versplinterd voor overzicht en zelfs topics zijn vreselijk versplinterd.
Ik vind Bokt wat dat betreft fijner. Reacties onder elkaar zijn een stuk beter te volgen voor iemand met ADHD zoals ik, en je kan reageren met een quote
Heb hier het grootste deel van de tijd met een flinke glimlach op m'n gezicht zitten lezenErg mooi om te zien hoe het ook kan, hoop verschillende meningen, hoop berichten die anders overkomen dan ze bedoeld zijn en dan toch een berg begrip en verduidelijking over en weer
![]()
Ik wil dat eigenlijk niet verstoren met een updateHeb daar wel een epistel over maar die bewaar ik dan tot het volgende Bokt Beheer Bulletin. De korte versie is dat er heel erg veel gebeurt maar dat hier nog weinig van zichtbaar is op Bokt. Grote concrete stap voor 'FlarumBokt' is dat we druk bezig zijn met de navigatie en forumstructuur. In Flarum zijn de 100 forums die we hier hebben niet heel erg handig te hanteren. In het BBB een wat uitgebreider verhaal.
Verder nog een paar punten van orde:
Ik zie dat er nog best wat mensen het idee hebben dat berichten van Bokt verwijderd krijgen heel moeilijk is. Dat is best een tijd zo geweest maar dat beleid is al jaren flink aangepast. Door een bericht van je zelf te temmen of door contact op te nemen met support is vrijwel alles op te lossen en tegenwoordig kan je berichten van jezelf die ouder zijn dan een jaar ook zelf anonimiseren.
Ik zag een klacht voorbij komen over de 25 posts die je moet plaatsen voor je toegang krijgt tot de rest van Bokt. Die regel vinden we zelf ook nogal suboptimaalHij is ingesteld om te voorkomen dat vriendjes (of exen) van zich zo aan kunnen melden en om de weirdo's te weren die vooral op zoek zijn naar oude (door dames gedragen) paardenlaarzen die ze kunnen aflikken
Betere suggesties voor de 25-posts regel zijn meer dan welkom, die regel maken we graag kwijt.
Verder dus vooralvoor de laatste pagina's van dit topic. Er komen veel zaken voorbij die gebruikers kunnen doen (echt luisteren, meer open staan voor de mening van een ander, niet overal je plasje over moeten doen, weten wanneer het handig is om te stoppen, je wat meer verplaatsen in de ander, etc, etc.).
Erg leuk ook om de parallellen te zien tussen dit topic en gesprekken van moderators onderling over dit soort onderwerpen. Want waar jullie tegenaanlopen (gebruikers die drammen/doorzeuren, altijd weer komen met een stokpaardje, de boel bewust lijken op te stoken, etc, etc) zijn ook zaken waar de moderators mee worstelen.
Mijn vraag is dus; hoe zouden wij (als Bokt, als moderators) hierin kunnen helpen? Hoe zou, wat jullie betreft, het ideale moderatiebeleid eruit zien als het gaat om dit soort discussietopics?
En ik ben het eens dat het nogal een 'uitdaging' is om 40 pagina's lang over iets te discussieren met 60 verschillende mensen en meningen. Maar interessant is dat over het algemeen zeker en dat moet ook op een beetje nette/respectvolle manier kunnen. Ik heb het idee dat we daarin op Bokt ook al flinke stappen hebben gezet, maar ruimte voor verbetering is er zeker. De grote vraag is dan; hoe zouden jullie dat aanpakken? Hoe zorg je voor prettigere discussies op en geschreven medium?
BartVB schreef:Ik zag een klacht voorbij komen over de 25 posts die je moet plaatsen voor je toegang krijgt tot de rest van Bokt. Die regel vinden we zelf ook nogal suboptimaalHij is ingesteld om te voorkomen dat vriendjes (of exen) van zich zo aan kunnen melden en om de weirdo's te weren die vooral op zoek zijn naar oude (door dames gedragen) paardenlaarzen die ze kunnen aflikken
LWDaisy schreef:Zou het helpen om accurater op te treden dmv een ban bij bokkers die bewust te boel lopen op te stoken? Dan moeten de mods wel zo'n beetje voor God spelen, maar zou het de motivatie niet naar beneden halen om te gaan rellen als men op voorhand weet "ik word eruit gegooid als ik op deze manier iets neerpen?"
Ik heb me bijvoorbeeld in één van de Covid-topics heel erg gestoord aan het woordgebruik. Het ging er mij niet over of iemand wel of niet in gelooft in Covid, maar over hoe men die mening verwoord: het heet mondmasker, niet mondluier. En "wappie" werd daar heel vaak als scheldterm gebruikt, bewust. Iemand die steeds op die manier zijn/haar mening spuit, mag van mij zijn/haar mond gaan uitspoelen met een flinke dot zeep. Of: tijdelijk geband worden. Het zijn imo ook vaak steeds dezelfden die op zo'n manier hun mening geven - en op mij komt het over als "stoere praat" - "kijk mij eens stoer doen, kijk mij eens shockeren."
Zou het niet werken om die berichten te verwijderen en te vervangen door een standaard-boodschap zoals "wegens onzinnig taalgebruik is dit bericht verwijderd" oid? Geef die bokker een waarschuwing, en wanneer binnen x aantal tijd eenzelfde taalgebruik van diezelfde bokker wordt gevonden, ban die bokker dan voor een tijdje. De lol is er voor zulke mensen snel af dan, lijkt mij. Shockeren kan enkel met publiek - en als het bericht verdwijnt, kan niemand het meer lezen en is er dus ook geen publiek meer dat daar aanstoot aan kan nemen en op kan reageren. Daardoor wordt er misschien meer ontopic gebleven. Als men zich niet meer kan storen aan/focussen op taalgebruik/beledigingen, blijven we misschien meer bij de essentie van het onderwerp, en reageren er misschien meer mensen, die nu op voorhand zoiets hebben van "laat maar".
Idem voor het bashen. Als jullie merken dat het telkens die en/of die bokker is - verwijder de berichten en ban die bokker (tijdelijk).
prompter schreef:Eens met Ann. Bokt moet geen tweede thuis willen bieden aan complot theorieën, dat is vergif voor de samenleving.