Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:14

Shadow, ik zal nu zelf ook wel overkomen als een azijnpisser, maar ik wil dit toch graag nog kwijt.

We hebben binnen dit topic een gesprek, redelijk lang/intensief/pittig en relatief persoonlijk. En, in mijn optiek, open (en direct, lol). Ergens lees ik dan een reactie van jou, waarin jij zegt dat je reactie op een afbeelding niet op mij van toepassing was, maar na mij. Het eerste wat ik dacht (en geloof ik hier ook probeer te zeggen) is: Prima, niet voor mij dus ik laat het los. Vlak daarna lees ik een reactie van iemand die aangeeft dat je reactie wél op mij van toepassing was. Ik dacht toen: Shadow zegt van niet, dus het zal wel.

Nu kom ik thuis na een lange dag, lees de laatste pagina's nog eens terug en dan lees ik dit eerder geplaatste bericht van jou:

Shadow0 schreef:
Maar toch een paar punten bij je analyse. Allereerst even je punt in situatie 2, je aanname dat ik het topic op de rails wilde krijgen door... Dat klopt niet. Mijn intentie was niet om het topic op (of van) de rails te krijgen. De reden dat ik het plaatste was omdat het eerder, door AIlill, was aangehaald als iets wat gebruikers zouden kunnen doen met reacties die ze verstorend vinden: namelijk vragen om ermee op te houden. Mijn eerste reactie was toen al 'dat werkt over het algemeen niet op Bokt en lokt alleen maar meer gedoe uit', maar die reactie heb ik uiteindelijk niet geplaatst.
Toen dat plaatje echter langskwam, viel die reactie ineens erg op z'n plek.

Hieruit kan ik toch niets anders concluderen dan dat je reactie wel degelijk op mij van toepassing is? Lees ik dan nu zo scheel, of krijg ik hier oprecht een nare bijsmaak bij?

Ik wil het niet allemaal nog groter maken, maar zoals ik eerder zei: Rechtvaardigheid is hier best een groot ding en dit slaat als een tiet op een drumstel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:18

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
Je gaat wel lekker hé? Noem je Ailil een trol maar kijk zelf eens in de spiegel zeg. En dat moet dan een volwassen vrouw van 52 zijn. :+
Kijk en dit is dan weer zo'n uitspraak die, heel eerlijk, de afgelopen 24 uur meermaals door mijn hoofd is gegaan. Maar die je dus NIET moet plaatsen.

En ik vind dat dat best zou moeten kunnen. Iemand vraagt er toch om

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:18

Verwarring zaaien

Edit:reactie op Aillil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:21

luxx schreef:
Verwarring zaaien

Zou je nu kunnen kappen met je persoonlijke aanvallen? Het is meer dan storend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:23

Nikass schreef:

Nee hoewel wel begrijpelijk maar dan verzandt het topic alleen maar in beledigingen over en weer. Persoonlijk gooi ik zo iemand lekker onder de foei, want hierdoor gaan topics offtopic.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:25

Nikass schreef:
Ailill schreef:
Kijk en dit is dan weer zo'n uitspraak die, heel eerlijk, de afgelopen 24 uur meermaals door mijn hoofd is gegaan. Maar die je dus NIET moet plaatsen.

Sommige dingen kun je beter voor je houden, het gaat er hier al heftig genoeg aan toe.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:25

luxx schreef:
Verwarring zaaien

Waar heb je het nou over :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:27

luxx schreef:
Verwarring zaaien

Ik weet niet hoe lang je tenen zijn maar je speelt het hele topic heilige Maria en nu ga je zelf bezig op een zeer snerende manier. Ik had ergens nog wel begrip voor je want mijn gevoel zei dat je waarschijnlijk echt het ziet zoals jij het ziet maar dit is laag bij de gronds en daarbij, ik denk dat Shadow wel voor zichzelf kan spreken, denk je niet!
?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:34

Ailill schreef:
luxx schreef:
Verwarring zaaien

Waar heb je het nou over :

Vermoorde onschuld

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:34

Ailill schreef:
luxx schreef:
Verwarring zaaien

Ze is verwikkeld in een complot theorie. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:39

MarcoBorsato schreef:
Nikass schreef:

Nee hoewel wel begrijpelijk maar dan verzandt het topic alleen maar in beledigingen over en weer. Persoonlijk gooi ik zo iemand lekker onder de foei, want hierdoor gaan topics offtopic.

Ja als je er een heel topic mee vult wel. Maar iemand even tot de orde roepen moet toch kunnen?
Anders moet je temmen en dat vind ik dan weer ontzettend kinderachtig.

Urbanus

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:41

Is ook kinderachtig maar je ziet zelf hoe het nu verloopt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:42

Nikass schreef:
Ja als je er een heel topic mee vult wel. Maar iemand even tot de orde roepen moet toch kunnen?
Anders moet je temmen en dat vind ik dan weer ontzettend kinderachtig.
Nikass dat is net het probleem. Dat vind ik dus ook.

Aan de andere kant is duidelijk dat er geen zelfregulering optreedt. Zo jammer vind ik dat dan. Dan voel ik me echt teleurgesteld en ook wel gefrustreerd, want dan denk ik we zijn allemaal volwassen mensen, wat jammer is dit nu.

Ja dat zie ik dus MarcoBorsato.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:44

luxx schreef:
Ailill schreef:

Vermoorde onschuld
Volgens mij moet je wat minder in je webcam koekeloeren en bij deze sta je op mijn foei-lijst.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:48

Ik lees dit topic met verbazing. Vroeger werd er -naar mijn gevoel- net zo hard op elkaar ingetimmerd en sneren gemaakt etc etc vooral op HAW waren er vele reltopics, bekende bokkers waren er ook het waren alleen andere dan nu :D
Het is maar een forum, waar tig (paarden!!)mensen hun mening anoniem kunnen geven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:13

Ik ga nu toch weer even reageren.
Dit topic liep goed, op een klein heuveltje na waar we elkaar even tot de orde riepen, excuses aangeboden en paar plaatjes geplaatst en klaar.
Totdat we tot de orde werden geroepen en er ineens in complotten, groepen, kampen, trollen en weet ik niet wat werd gedacht en zelfs een bokker persoonlijk aangevallen werd.
Leven en laten leven, niet ieder topic kan naar ieders zin verlopen, staat het je niet aan scroll lekker door maar ga niet belerend doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:05

Jullie hebben gelijk dat een reactie vanuit ons wel op z'n plek is. :j Eerder was handiger geweest maar dat lukte even niet.

Ik heb geen idee wat ik moet zeggen over de afgelopen pagina's, behalve dat het eigenlijk heel goed illustreert wat er speelt: de ene ergert zich dood aan flauwe opmerkingen en grapjes tussendoor, de ander vindt een luchtige noot juist fijn; de ene wordt boos als ze persoonlijk worden aangesproken, de ander kan het prima hebben; de ene vindt dat we allang hadden moeten ingrijpen en driekwart van de berichten moeten verwijderen, de ander vindt dat belachelijk want het valt allemaal best mee.

En dat geldt ook voor andere topics. Waar de ene vindt dat felle kritiek gewoon moet kunnen en de ander vindt dat je je mond moet houden als er niet naar gevraagd wordt. En dan komen berichten soms nog anders over dan hoe ze bedoeld zijn, en hoe de TS reageert is ook belangrijk voor het topicverloop, en iemands voorgeschiedenis kan meespelen, en in het ene topic vinden alle deelnemers een felle discussie prima en in het andere topic juist niet...en wij moeten daarin schipperen en proberen de 'beste' keuzes te maken. Wat natuurlijk niet lukt.

Natuurlijk vind ik het ook jammer om te lezen dat gebruikers geen topics durven maken of vertrekken van Bokt. Maar ik weet niet hoe wij, de mods, dat kunnen veranderen. Bokt wordt er niet leuker op als we heel streng worden (en ik zou daar ook helemaal geen zin in hebben). Als jullie serieuze ideeën hebben over hoe wij de sfeer positief kunnen beïnvloeden, laat vooral weten.

Oh ja, wat 'bekende bokkers' of een boktelite betreft: ik durf te wedden dat er gebruikers onder die noemer geschaard worden die een wáslijst aan PB's van ons ontvangen hebben.

Ik zie trouwens zoveel steken onder water, beledigingen en is-het-nou-een-grapje-of-toch-een-pestopmerking op de afgelopen pagina's dat ik weinig zin heb om daar PB's over te gaan sturen, ik heb wel wat beters te doen. Maar toch even voor de duidelijkheid, zulke opmerkingen (en sowieso de afgelopen pagina's) zijn niet helemaal oké en er staan berichten tussen waar je, in een andere context, waarschijnlijk wél op wordt aangesproken. Dus mocht iemand dit topic in de toekomst willen gebruiken als 'zie je wel jullie meten met meerdere maten en die mocht het toen wél zeggen en dit is niet eerlijk ^) ': nee, telt niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:26

Ik lees dit topic echt met verbazing. We hebben hier te maken met volwassen mensen toch?
Zouden jullie ook zo naar een ander reageren in real life?
Kom op zeg, het hele topic staat bol van de sneren en verwijten. Als we nu allemáál eens in die spiegel kijken op zoek naar zelfreflectie?
Zoals eerder gezegd, soms kun je er ook voor kiezen om er gewoon boven te staan of niet te reageren. Alles wat aandacht krijgt, groeit. Krijgt het geen aandacht, sterft het vanzelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:09

Dani, snap ik helemaal!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:16

Dani schreef:
Jullie hebben gelijk dat een reactie vanuit ons wel op z'n plek is. :j Eerder was handiger geweest maar dat lukte even niet.

Ik heb geen idee wat ik moet zeggen over de afgelopen pagina's, behalve dat het eigenlijk heel goed illustreert wat er speelt: de ene ergert zich dood aan flauwe opmerkingen en grapjes tussendoor, de ander vindt een luchtige noot juist fijn; de ene wordt boos als ze persoonlijk worden aangesproken, de ander kan het prima hebben; de ene vindt dat we allang hadden moeten ingrijpen en driekwart van de berichten moeten verwijderen, de ander vindt dat belachelijk want het valt allemaal best mee.

En dat geldt ook voor andere topics. Waar de ene vindt dat felle kritiek gewoon moet kunnen en de ander vindt dat je je mond moet houden als er niet naar gevraagd wordt. En dan komen berichten soms nog anders over dan hoe ze bedoeld zijn, en hoe de TS reageert is ook belangrijk voor het topicverloop, en iemands voorgeschiedenis kan meespelen, en in het ene topic vinden alle deelnemers een felle discussie prima en in het andere topic juist niet...en wij moeten daarin schipperen en proberen de 'beste' keuzes te maken. Wat natuurlijk niet lukt.

Natuurlijk vind ik het ook jammer om te lezen dat gebruikers geen topics durven maken of vertrekken van Bokt. Maar ik weet niet hoe wij, de mods, dat kunnen veranderen. Bokt wordt er niet leuker op als we heel streng worden (en ik zou daar ook helemaal geen zin in hebben). Als jullie serieuze ideeën hebben over hoe wij de sfeer positief kunnen beïnvloeden, laat vooral weten.

Oh ja, wat 'bekende bokkers' of een boktelite betreft: ik durf te wedden dat er gebruikers onder die noemer geschaard worden die een wáslijst aan PB's van ons ontvangen hebben.

Ik zie trouwens zoveel steken onder water, beledigingen en is-het-nou-een-grapje-of-toch-een-pestopmerking op de afgelopen pagina's dat ik weinig zin heb om daar PB's over te gaan sturen, ik heb wel wat beters te doen. Maar toch even voor de duidelijkheid, zulke opmerkingen (en sowieso de afgelopen pagina's) zijn niet helemaal oké en er staan berichten tussen waar je, in een andere context, waarschijnlijk wél op wordt aangesproken. Dus mocht iemand dit topic in de toekomst willen gebruiken als 'zie je wel jullie meten met meerdere maten en die mocht het toen wél zeggen en dit is niet eerlijk ^) ': nee, telt niet.

Van dit antwoord wordt me duidelijk dat jullie (bokt beleid) absoluut niet in staat zijn om het kaf van het koren te onderscheiden, en dan is het ook begrijpelijk dat jullie, de mods, niet weten hoe je dat kunt veranderen. En dat jullie daarmee dus een podium voor trollen creëren. Ik lees hier trouwens uit dat er ontkent wordt dat die er zijn, en met die ontkenning geef je ze weer bestaansrecht. Je haalt allerlei dingen door elkaar, natuurlijk zul je op een forum meemaken dat mensen elkaar niet begrijpen of het oneens zijn maar dat is iets anders dan willens en wetens met grappen en grollen een serieus topic komen verstieren. Het lastige is ook dat het heel subtiel is, mensen blijven binnen de lijntjes kleuren, en blijkbaar zijn er ook mensen die het niet eens opmerken, en als dat bij het beleid dus ook zo is, tja, dan is het wel snel klaar. Het gaat oa hierom:

shadow schreef:
Als je betrokken bent bij een onderwerp ben je 'af', als je bewijst dat het je niets interesseert en dat alles gewoon maar een grap is, dan is het leuk.

En passieve agressie door lolletjes en onderonsjes te plaatsen in een serieus topic, er is zoveel plek op Bokt waar je dat kunt doen. Waarom word dit toegestaan in een serieus topic? Kun je me dit uitleggen?

Het zijn in ieder geval toch altijd dezelfde, met een fan basis die het vuurtje komen opstoken. Maarja, als het beleid hier geen oog voor heeft kun je banketstaaf als brugman maar dan is er eigenlijk niet eens echt iets om over te praten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:27

Sorry hoor luxx maar ik moet hier gewoon om lachen :')
Get a life zou ik zeggen :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:37

Luxx, ik zag dat je nog niet op mijn bericht geantwoord had. In het geval dat dit komt doordat je het gemist had in dit snellopende topic, quote ik mijn vraag graag opnieuw.

Gini schreef:
luxx schreef:
Ik vind ook dat er flinke uithalen naar mij gemaakt worden, prima, ik word er niet warm of koud van, maar dat lijkt toch een beetje op cyberpesten is het niet?

Is het cyberpesten of heb je zelf ook goed in het rond geslagen met woorden? Kijk eens kritisch naar je eigen bijdragen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:39

luxx schreef:
We kunnen het trollen noemen, laten we het beestje maar gewoon bij het naampje noemen

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:40

En als we niet oppassen begint alles weer opnieuw...
Wat is er toch aan de hand met dit topic?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:43

Luxx, dus iedereen heeft het gedaan, moet in de spiegel kijken, de oorzaak bij zichzelf of volgens jou, het falende boktbeleid zoeken. En jij, wat doe jij behalve de schuld bij alles en iedereen neerleggen?? Ik heb al twee keer iets geschreven maar wat dan meteen opvalt is dat jij daar niet op ingaat maar wel op elke letter van bvb Aillil en dan kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ook jij met een persoonlijke hetze tegen iemand bezig bent. Niemand is een heilig boontje maar jij pretendeert wel dat iedereen schuldig is behalve jij. Ik zou zeggen, zoek toch die spiegel eens een keer op.