Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:16

Electra63 schreef:
Nikass schreef:
Nou ik heb het topic even door geworsteld en ik zie wat je de laatste tijd steeds ziet op bokt: je mag het alleen met ts eens zijn en anders ben je jaloers :roll:

Als je foto's van jezelf plaatst en roept dat je model bent dan kan het zomaar zijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet mooi vinden.
En daar wordt door ts dan lacherig over gedaan en door anderen wordt het afgedaan als afgunst. Maar het is ts die niet met feedback om kan gaan en het zijn de ooh en aah types die de sfeer bepalen.

Dus het topic wat je "er tegenover" zet bevestigd alleen maar wat ik zeg. Kleinzieligheid ten top.
Alleen hebben de mods zich hier gelukkig nog niet mee bemoeit (maar dat komt vast nog wel)

Ik vind dit topic wel "typerend" Bokt. Er moet altijd kritiek geleverd worden. Stel dat de dame met S&T had gereden, dan was men vooral daar over gevallen. Nu was het bitloos en echt een prachtig paard en krijgt zij zelfs kritiek op haar haar :D
Ik zie soms "lelijke" paarden en ruiters en die krijgen minder of geen kritiek op hun uiterlijk ;)

Je kan ook niet reageren als je het niet mooi vindt.

En ondertussen moet bijna iedereen die de foto's wel mooi vindt toch de houding nog even benoemen. Hoe is dat anders dan aangeven de foto's als zijnde promotiefoto's niet mooi te vinden?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:04

Ik hoop dat ik nog eventjes mag zeggen hoe ik er tegenaan kijk.
Ik was jaren geleden lid toen ik nog een eigen paard had en dus nu sinds een tijdje weer.

Ik vind het juist goed dat er ook commentaar komt. Wel toegegeven niet overal. Als iemand gewoon leuk foto's plaatst. Dan hoef je daar geen commentaar over bijvoorbeeld de stand van de oren te geven. Maar op vragen of in discussies moet dat wel kunnen 'm.i.

Meestal wordt commentaar geleverd als goed bedoeld advies. Alleen niet iedereen kan tegen kritiek en iedereen gaat er anders mee om. Als je een tip krijgt zou je ook gewoon kunnen zeggen OK zo heb ik het nog nooit bekeken bedankt. Of gewoon weerleggen waarom je het anders doet. Of er helemaal niks mee doen. Maar als er alleen maar gezegd kan worden oooo goed bezig terwijl men ziet dat er iets niet goed gaat. Vind ik dan jammer. Je kunt namelijk juist van de kritieken leren.

Maar als er iets benoemd is waar iemand al zijn of haar toelichting bij heeft gegeven dan moet dat ook voldoende zijn en als er dan nog 10 man of meer over vallen omdat ze zo nodig hun zegje moeten doen. Denk ik ook van waarom? Dat is om een punt te maken of juist kracht bij te zetten. Of iemand nog onzekerder te maken. Het heeft dan niets met goede bedoelingen te maken. Kun je niks zinnigs zeggen. Zeg dan niks of hou het leuk.

Bedenk je ook als je een topic opent met een vraag dat er verschillende mensen zitten met verschillende meningen. Kun je niet tegen kritiek bedenk je dan nog 3 keer.

Als mensen foto's plaatsen om hun paard te showen en je vind er wat van dan hou je je maar gewoon in. Je hoeft niet op elke foto kritiek te leveren. Iemand is blij met zijn of haar paard en niet iedereen besteed aandacht aan het hoofdstel rechthangen. Als een fotomodel op het paard zitten etc. Als wat je ziet je niet zint klik je weg en klaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:00

Nikass schreef:
Nou ik heb het topic even door geworsteld en ik zie wat je de laatste tijd steeds ziet op bokt: je mag het alleen met ts eens zijn en anders ben je jaloers :roll:

Als je foto's van jezelf plaatst en roept dat je model bent dan kan het zomaar zijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet mooi vinden.
En daar wordt door ts dan lacherig over gedaan en door anderen wordt het afgedaan als afgunst. Maar het is ts die niet met feedback om kan gaan en het zijn de ooh en aah types die de sfeer bepalen.

Dus het topic wat je "er tegenover" zet bevestigd alleen maar wat ik zeg. Kleinzieligheid ten top.
Alleen hebben de mods zich hier gelukkig nog niet mee bemoeit (maar dat komt vast nog wel)

_/-\o_

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:30

Nikass schreef:

Wat ik me oprecht afvraag, en al is eerder afvraag, waarom moet die feedback toch altijd gegeven worden? Ik denk ook vaak zat, stom, saai, vind ik niet leuk, gaap. En dan zeg ik dat lekker niet, maar ga ik een ander topic kijken. De topicstarter heeft namelijk zijn / haar best gedaan om een leuk topic over iets te maken wat hem of haar trots maakt en wie ben ik dan om er iets van te vinden? Hoe had jij verwacht dat de topicstarter zou reageren? De ongewenste feedback van wildvreemde internetmensen meenemen in haar volgende professionele shoot, zodat ze die foto's tenminste op Bokt neer kan zetten? En anders is ze arrogant? Manmanmanman....

Ja je mag kritiek hebben, maar je hoeft hem niet altijd te geven. Al helemaal over subjectieve dingen als "vind ik mooi". Ik snap echt oprecht niet waar die drang vandaan komt om overal maar te roepen wat jij ervan vind. En dan ook nog is als de anderen iets anders vinden, keihard te blijven drammen want jouw waarheide is De Waarheid. Overigens niet alleen op bokt, maar overal, maak het vaak genoeg professioneel mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:57

Cinnepin schreef:
Nikass schreef:

_/-\o_

Juist jouw commentaar was mij een doorn in het oog. Je kwam afgunstig en jaloers op mij over.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:10

Palmera schreef:
De kleinzieligheid vind ik het feit dat je niet trots mag zijn op jezelf en wat je bereikt hebt. Vind je iets niet mooi? Dat mag! Maar als je dat gezegd hebt moet het toch klaar zijn? Dan hoef je toch niet verder te zoeken naar ieder prut detail? En dat ook nog te vermelden?

Dat klopt, maar wil je foto's laten beoordelen dan gaan mensen uiteraard op details letten. En in genoemd topic gaat dat imo op een normale manier. Maar flauwe reacties van ts en opmerkingen van anderen over jaloezie lokken juist uit dat een ander nog eens gaat benadrukken wat hij bedoelt en dat het geen jaloezie betreft. Waardoor het dus langer bij dat punt blijft dan nodig is, maar dat lokken de reacties van ts en de "jaloezie" mensen wel zelf uit.

Opmerkingen over uitgroei mogen oppervlakkig zijn, maar natuurlijk niet zo raar als je modellen foto's showt. Want dan gaat het om dat soort oppervlakkige details.

Tmr dat komt omdat je je op een discussie forum begeeft. Niet op een supporters forum.

Electra: zo kwam Cinnepin dus op mij helemaal niet over.
Dus dat is ook nog een verschil hoe je iets interpreteert.
En in mijn beleving voelen mensen zich erg snel erg persoonlijk aangevallen.
Als er echt op de man gespeeld wordt is dat natuurlijk begrijpelijk, maar dat is in dit geval (en veel gevallen) niet zo.

bruintje123

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:28

Ik heb de berichten van cinnepin terug gezocht. Maar ook ik las er geen afgunst en jaloezie in.
Ik moet zeggen toen ik die foto's zag ik er ook geen foto's bij vond zitten die ik wel in reclame blad zie staan en die links onder ook te overdreven vond. En waarom is het dan afgunst of jaloezie als iemand er dan wat van zegt? Dát vind ik dus echt typisch bokt, alles is jaloezie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:51

Ik vind de opmerking van jou tmr naar Cinnepin juist een persoonlijke aanval "wie ben jij om een mening te hebben op bokt?" en "ik ben wel eens benieuwd naar een fotoshoot van jou" alsof je op een discussie forum geen mening mag hebben of alleen als je eerst zelf een fotoshoot laat zien. Waar slaat dat in hemelsnaam op?

En ook de opmerking van de ts naar Kabayo "oh jij weer" vind ik heel denigrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:08

Gaat goed hier :)
Maar is wel zeker een voorbeeld waarom ik geen foto's meer wil posten hier (naast dat alles qua tekst hier voor eeuwig en altijd staat, maar dat is een andere discussie ;) ). Omdat je iets vind moet je het toch nog niet zeggen? Alleen oeh en aah hoeft echt niet, en als er iets van tuig of dergelijke verkeerd zit of gebruikt wordt waardoor dit het paard hindert/pijn doet mag dat zeker gezegd worden. Maar kom op, wat voor last heeft het paard ervan dat er met losse haren gereden wordt of er een "verkeerde pose" op een foto staat? Wie wordt daar beter van om dat te vermelden dat dit echt niet kan .. Wat heb je eraan?

Dat het mag betekent nog niet dat het moet ...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:28

Nikass schreef:
Ik vind de opmerking van jou tmr naar Cinnepin juist een persoonlijke aanval "wie ben jij om een mening te hebben op bokt?" en "ik ben wel eens benieuwd naar een fotoshoot van jou" alsof je op een discussie forum geen mening mag hebben of alleen als je eerst zelf een fotoshoot laat zien. Waar slaat dat in hemelsnaam op?

En ook de opmerking van de ts naar Kabayo "oh jij weer" vind ik heel denigrerend.

Yep, die is persoonlijk, en dat is weer omdat ik heel veel lees en Cinnepin vaker tegenkom met - in mijn ogen - een vervelende, belerende manier van feedback geven. Kennelijk ben ik daar dus niet de enige in. Als je zelf zoveel feedback geeft mag je in mijn ogen ook best zelf openstellen voor kritiek, want ik ben oprecht nieuwsgierig naar hoe iemand met zoveel kennis en wijsheid het dan zelf doet. En zo zie je ook maar weer hoe verschillend reacties overkomen - waar ik de feedback van haar vaak als vervelend ervaar en ook niet echt opbouwend, vind jij dit prima. Wat overigens prima is en weer heel kenmerkend voor en hoe verschillend mensen kritieken ervaren.

Wie ben jij om een mening te hebben, iedereen mag een mening hebben, maar nogmaals - je hoeft die niet altijd te uiten. Als iemand pro model is en hier ook haar brood mee verdient vraag ik me wel af wat voor meerwaarde het uiten van die mening heeft en hoe het de TS verder helpt. Zoals hier wordt aangegeven is het een vrij hoge drempel om een topic te openen, en als je het al doet moet je vaak een halve disclaimer erbij schrijven voor alles waar mogelijk feedback op komt. Ik vind ook een verschil tussen tip - kijk eens naar je zadel en "ik vind de foto's niet professioneel ogen". Wie heeft iets aan die laatste mening, behalve dan degene die hem heeft en kennelijk graag wil spuien? Waarom moet je een subjectieve mening (vind ik mooi, vind ik niet professioneel, ik hou niet van uitgroei, ik vind los haar niet mooi, ik hou niet van blauw, vind ik geen vuur) uiten? Ik vind het net een stelletje aasgieren, ja er is een topic waar iets op te zeiken valt, hoi hoi hoi we mogen weer!

Ik zou bijna een soort van check-je-feedback lijstje willen maken met als 1. vind alleen ik dit? 2. heeft de ts er iets aan als ik het post, of wil ik dit vooral zelf vertellen? 3. zoja, hoe kan ik dit het best verwoorden? 4. nope, kan ik niet, hop wegklikken en verder met je leven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:08

Je hoeft zeker niet alles te zeggen, maar we zitten hier wel op een forum. Wat is het doel van een discussie forum?
Volgens mij komt het geven van je mening daar toch redelijk dichtbij.

Je hoeft ook niet alles op internet te posten. Ik geloof nou niet direct dat in alle gevallen mensen dat alleen doen om een ander te plezieren. Dat is toch -in geval van foto's, informatief is weer wat anders- omdat je het leuk vindt dat er aandacht is voor iets wat je hebt bereikt of gecreëerd?
Je kunt er ook voor kiezen om dat binnen de veiligheid van familie of vriendenkring te houden, maar gooi je het op social media dan kan en mag iedereen er wat van vinden.
En wie bepaalt dan wanneer iets wel of niet gezegd zou moeten worden?

En àls dat bepaald zou worden, riekt dat inderdaad naar censuur.

Uiteraard heb jij een reden om op Cinnepin te reageren zoals jij doet. Misschien heeft zij ook een reden om op een bepaalde manier te reageren.
Dus óf, jij laat jouw opgebouwde irritatie naar haar niet meetellen en je reageert niet of alleen inhoudelijk, óf je accepteert dat zij op een manier reageert die jou niet aanstaat zodat jij ook een beetje persoonlijk kan worden. Ook jij kan er op zo'n moment voor kiezen om niets te zeggen, zodat je er niet nog eens extra de aandacht op vestigt.
Niet meten met twee maten ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:11

Jij begon, nee jij begon, nee jij begon, wellus, nietus, wellus, nietus..... _O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:14

@ Electra

Dus als je ergens kritiek op hebt of iets niet mooi vind, ben je gelijk jaloers? Waar moet ik dan jaloers op zijn? Eerlijk, ik bene cht gelukkig met mijzelf zoals ik ben.
Ik snap niet waarom iemand gelijk jaloers is, als je iets niet mooi vind. Waar slaat dat op? Dan vraag ik me af of de mensen de betekenis van het woord jaloers wel kennen. Want de tijd om zo op de foto te staan als waar ik wat over zei, heb ik wel gehad. Die leeftijd heb ik met mijn 33e echt niet meer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:14

Kuggur, Precies :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:21

En daar komt bij, en ik wil niet opscheppen, maar verklaart misschien het een en ander. Toen ik 17 was tot ongeveer mijn 19e heb ik ook wat modellen werk gedaan. Ik heb zelfs aan een missverkiezing mee gedaan in 2003. ( miss diamant verkiezing ). Ik weet dus echt wel hoe het in die wereld er aan toe gaat. Ook dat je wat streng aangepakt kan worden, het gaat namelijk om HUN merk of HUN foto en niet om jou. Hard werken en veel slikken. Als je dan lacherig doet zoals ts, tegen de fotografen of opdrachtgever, lig je er uit hoor. Voor jou 10 anderen ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:36

Ik begrijp dat ze tegen haar opdrachtgevers niet zo doet. Maar naar mensen die hier te pas en te onpas overal hun mening willen doordrammen. Zeker als er niet om gevraagd is vind ik dat zij daar op haar manier op moet kunnen reageren. Het is hier geen modellen buro maar een forum over paarden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:42

er zijn dus mensen die er kijk op hebben ;).

Ik snap niet zo goed dat als je positief bent is alles goed...en mag je alles zeggen, ben jje wat kritischer of ergens niet zo mee eens, ben je gelijk jaloers, afgunstig en wordt je afgebrand. In een wereld waar alleen maar ja en amen wordt gezegd word je echt niet gelukkig. En een beetje raar dat je wel mee mag praten met de ts, maar geen andere mening. Waarom heet het dan een discussie forum?

EDn als je het wegklikt en geen reactie krijgt, gaan ze piepen dat ze geen reacties krijgen...wat is dat toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:45

Dus jij vind dat doordat je mee hebt gedaan aan miss diamant verkiezing dat je er beter kijk op hebt dan zij zelf. Dat vind ik nog al wat.

Daarnaast ben ik ook niet van het ja en amen maar wel van respectvol omgaan met elkaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:48

Dat zeg ik niet dat ik er beter kijk op hebt, waar zie je dat staan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:51

Er staat er zijn mensen die er kijk op hebben.
En dat is wat ik er dan uit interpreteer. En dat is eigenlijk het euvel hier En ik denk overal. Dat geschreven tekst vaak anders overkomt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:51

In de modellen wereld werk je doorgaans voor een opdracht geven, de bedoeling is dat je dat merk/product of wat dan ook op de voorgrond zet. Dat moet opvallen! Daar draait het om...en daar pas je je houding en je hele hebben en houden aan aan. En bij die foto vielen andere dingen meer op dan waar het voor bedoelt was...ik zou daar niet zeggen dat het om een kleding merk ging. Dat mag toch gezegd worden?? Wat is daar mis mee?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:52

waxmeltsenzo schreef:
Er staat er zijn mensen die er kijk op hebben.
En dat is wat ik er dan uit interpreteer. En dat is eigenlijk het euvel hier En ik denk overal. Dat geschreven tekst vaak anders overkomt.

Juist er staat dat er mensen zijn die er kijk op hebben...er staat nergens ik heb er beter kijk op want ik heb aan de miss diament 2003 meegedaan. Geen woorden in de mond gaan leggen die er niet zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:53

Ik vind dit topic een beetje een nare wending krijgen als er over andere mensen met hun topics gepraat gaat worden. Dat zal de ts van zo'n topic vast enig vinden, maar niet heus. Weet ze het al dat haar topic hier besproken wordt? Een leuker gezelliger bokt begint toch echt bij ons zelf imo, je hoeft een ander niet omlaag te duwen om zelf leuker, slimmer of boeiender voor de dag te kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:55

Zullen we het op de bal in plaats van op de persoon houden en geen uitspraken / sneren / aanvallen uit andere topics erbij halen en dat hier doordrammen?

Want zo kun je inderdaad stellen dat bokt niet meer bokt is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:57

Dit was altijd al ( was met een ander account in 2003 al lid :P )

Maar ik ben er wel mee eens dat we dit topic ( waar het nu over gaat ) misschien beter niet hier kunnen bespreken.