Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:09

Definieer 'discussie'..?
In het betreffende topic werd 'commentaar' gegeven op wat er op de foto's te zien was. Noemen jullie dat discussie? Of wordt het een discussie als er posters komen die het niet eens zijn met de commentaren? In principe zouden dan die posten verwijderd moeten worden omdat er dan - naar mijn mening - een discussie ontstaat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:15

Daar kan ik me in vinden, maar valt herhalen onder discuseren? (ik heb het topic die nu loopt niet gelezen overigens. Ik ben uitgegaan van wat hier gezegd is)
Ik ben overigens wel van mening dat er best in ITP of RIJ-ITP iets gezegd mag worden als dit gaat om het welzijn van het dier. Als ik wellicht iets onbewust fout doe met mijn paard, dan zou ik graag willen dat dit mij verteld wordt in plaats van leuke reacties zodat ik hiermee iets kan doen. Daarnaast denk ik dat juist herhalen een eye-opener voor mij persoonlijk zou zijn. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:21

Je hebt herhalen en herhalen wat doordrammen word. Als er bijvoorbeeld door TS word gezegd bedankt voor de tips, we gaan ermee aan de slag. Of er word antwoord gegeven door de TS op de vragen of opmerkingen van de posters, dan zou dat voldoende moeten zijn. Helaas zijn er dan toch nog mensen (dit geld voor vele topics) die door moeten gaan en door moeten drammen ondanks dat TS al antwoord heeft gegeven. Dan is het ook misschien niet zo raar dat een TS geen zin meer heeft om hier op in te gaan.

Herhaling zou dus inderdaad een eye-opener kunnen zijn ,maar dan moet het geen doordrammen worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:24

Schiet me lek als ik fout zit, maar ik meende dat de persoon in kwestie dat niet had aangegeven maar stug volhield dat alles in orde was (ik heb overigens niet al die pagina's gelezen, hier wel de discussie gevolgd). Ik snap wel dat als eenmaal aangegeven is dat TS wat met de informatie doet en dan nog mensen doorgaan, dat dit tot een slotje leidt. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:51

Het is verder natuurlijk aan ieder voor zich wat hij/zij doet met de gegeven tips en opmerkingen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:54

Urielle schreef:
Je weet dat we officieel maar plm. een uur per dag hoeven incalculeren? Die tem is nog niet bekeken.

Nee, maar soit, so be it. Maar ziet dan ook niemand hoe snel dat topic van 1 naar 15 pagina's gaat? Dat zou toch een hint moeten zijn om er even dwars doorheen te kijken? Dat topic liep veel en veel sneller uit de klauw dan het 'zadel verhaal'........

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:08

Cowboy55, een topic wat in een paar dagen 15 pagina's bereikt hoeft echt niet per definitie op slot omdat het zo snel loopt. Dat topic is allang gespot door de mods, ook al voor je tem. Sterker nog, ik heb er gisteren nog in gemodereerd, acties die niet zichtbaar zijn voor gebruikers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:10

Jannepauli schreef:
Definieer 'discussie'..?
In het betreffende topic werd 'commentaar' gegeven op wat er op de foto's te zien was. Noemen jullie dat discussie? Of wordt het een discussie als er posters komen die het niet eens zijn met de commentaren? In principe zouden dan die posten verwijderd moeten worden omdat er dan - naar mijn mening - een discussie ontstaat.

Het word inderdaad een discussie als de posters het niet eens zijn met de commentaren. Daar ligt dan dus het 'draaipunt', waar het veranderd in een discussietopic.Men word het niet eens met elkaar.
Er word dan een moderatoropmerking geplaatst. Helaas gebeurt het dat die word genegeerd en dat men toch verder gaat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:21

Lous schreef:
Het is verder natuurlijk aan ieder voor zich wat hij/zij doet met de gegeven tips en opmerkingen.

Jup uiteraard maar dan was dit dus niet doordrammen nadat TS eraan zou werken. Er volgde uitwerkingen van de standpunten, geen drammerij. En ik vind absoluut dat bokkers hun mond open moeten trekken als het om het welzijn van een dier gaat om verdere schade te voorkomen. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:35

Natuurlijk mag dat. Maar op een gegeven moment is er ook een punt dat een standpunt duidelijk is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:39

Lous schreef:
Natuurlijk mag dat. Maar op een gegeven moment is er ook een punt dat een standpunt duidelijk is.

Tijd voor een mooi bruggetje dan maar :))
Wat maakt het dan dat herhalen in het desbetreffende lopende topic wel mag? Volgens mij is TS het daar ook wel zat.
Ik oordeel overigens niet op BB en andere users maar topic inhoudelijk.

Edit: ik wil niet zeggen dat als TS het zat is dat het topic dan op slot mag. Wat ik wil zeggen is dat na 12 pagina's een soortgelijke conclusie bij mij te binnen zou schieten in vergelijking met het eerder besproken topic.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:49

Hier wordt nu een discussie genoemd. Bij een (correct uitgevoerde) discussie wil je de ander overtuigen van je standpunt. Voor je argumentatie maak je gebruik van feiten. Deze ondersteunen of verklaren je standpunt. Meningen en waardeoordelen horen hier niet bij.
Overigens het herhaaldelijk benoemen van de argumenten voor je standpunt (tot in den treure) bevordert niet je discussie.

Ik vraag mij nu oprecht af, hoe en waar wil je -ik ga er vanuit dat het over ITP-forum gaat- feiten gaan aanhalen? Aan de hand van foto's, help mij even. Geef eens een -fictief- voorbeeld (let op, geen andere bokkers bespreken) waarom een ITP geschikt zou zijn voor een discussie?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:50

Bij KBK gaat het topic op slot wegens herhaling..
En dat opgelicht topic is nog open... Terwijl daar ook alles in herhaling valt... T lost nix meer op...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:57

Heel vaak is het ook gewoon zo dat een topicstarter blijft reageren waardoor er weer herhalingen komen.
Zolang een topicstarter er zelf op in blijft gaan lijkt mij niet dat er in zo'n topic gemodereerd hoeft te worden op herhalingen?
Bovendien gaat het vrijwel altijd om reacties die een topicstarter niet aanstaan, er wordt niet ingegrepen als een topic tien pagina's met "oh wat fantastisch" heeft.

Er zij Bokkers die veel internetvrienden hebben die ze laten temmen waardoor er sneller een slotje op zo'n topic komt. Soms niet terecht. Heel veel Tems wil niet zeggen dat dit een reden zou moeten zijn om een topic te sluiten.

Pas nog een topic van een jonge Bokker die twee pagina's heeft met 'je bent te groot' en daar wordt niet ingegrepen, terwijl ik het juist bij zo'n jinge gebruiker goed kan begrijpen. Maar die heeft dan nog niet veel Boktvriendjes natuurlijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:59

Wat ik las, had die aldus genoemde discussie, werd die prima onderbouwd. Dus dan heb ik de vraag dus wat nu het verschil is.

Stel, een hoofdstel zit verkeerd. Bit zit te strak omhoog. Moeten wij daarover zwijgen? Nee, ik vind dat hier absoluut ober gediscuseerd over mag worden. Het gaat om het welzijn van het paard. Misschien zegt Pietje wel van 'goh ja, hier zal ik wat mee doen.' klaar, discussie over, geen haan die er nog naar kraait. Zegt Pietje dat hij wel genoeg kennis heeft en er niks mee doet, dan mag hier in mijn ogen prima onderbouwingen geplaatst worden.
Uiteraard plaatsen mensen iets bij ITP als ze even wat leuke kiekjes willen laten zie , maar moeten wij dan stijf oms mond houden omwille van het dier? :)

(ik ga me heilig afvragen of iemand het nog volgt, het is laat :+ )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:01

harbourlight schreef:
Heel vaak is het ook gewoon zo dat een topicstarter blijft reageren waardoor er weer herhalingen komen.
Zolang een topicstarter er zelf op in blijft gaan lijkt mij niet dat er in zo'n topic gemodereerd hoeft te worden op herhalingen?
Bovendien gaat het vrijwel altijd om reacties die een topicstarter niet aanstaan, er wordt niet ingegrepen als een topic tien pagina's met "oh wat fantastisch" heeft.

Er zij Bokkers die veel internetvrienden hebben die ze laten temmen waardoor er sneller een slotje op zo'n topic komt. Soms niet terecht. Heel veel Tems wil niet zeggen dat dit een reden zou moeten zijn om een topic te sluiten.

Pas nog een topic van een jonge Bokker die twee pagina's heeft met 'je bent te groot' en daar wordt niet ingegrepen, terwijl ik het juist bij zo'n jinge gebruiker goed kan begrijpen. Maar die heeft dan nog niet veel Boktvriendjes natuurlijk.

Volgens mij wordt er niet beoordeeld op hoeveelheid TEM's. Enige wat er met de hoeveelheid tems gebeurt, is dat het sneller gezien wordt en sneller naar de situatie gekeken wordt. :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:04

Begrijp me niet verkeerd Nayomie, ik snap wat je bedoelt. Maar wat bereik je met herhaaldelijk vertellen dat (ik haal je voorbeeld even aan) een hoofdstel niet goed zit?
Als TS de eerste keer al aangeeft dat ze genoeg kennis heeft, zal dat veranderen na 10x aangegeven te hebben dat hoofdstel veranderd moet worden?
Volgens mij krijg je dan juist tegenovergestelde van wat je wil bereiken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:08

Meloen schreef:
Begrijp me niet verkeerd Nayomie, ik snap wat je bedoelt. Maar wat bereik je met herhaaldelijk vertellen dat (ik haal je voorbeeld even aan) een hoofdstel niet goed zit?
Als TS de eerste keer al aangeeft dat ze genoeg kennis heeft, zal dat veranderen na 10x aangegeven te hebben dat hoofdstel veranderd moet worden?

Zolang je het onderbouwt, bij de foto's kunt aanwijzen waar de fout zit, dan vind ik die geen zinloze berichten. Als er staat dat het hoofdstel verkeerd zit en er is hier geen aanwijzing voor, dan kan de TS er ook niks mee.
En mocht het nutteloos zijn in andermans ogen, is dat de reden om het te sluiten?
Lees ik dat lopende topic dat TS er ook tegenin gaat en zegt hoe diegene dat heeft ondervonden, ondanks tig tegenwerpingen. Dan zou het vergelijkbaar gezien ook op slot moeten, toch?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:11

Waarom moet het op slot als ook een topicstarter of degene die op de foto staat gewoon blijft reageren? Voor wie moet het dan op slot en waarom?
Blijkbaar zijn het gebruikers die zich verder niet met de discussie bemoeien die zich daar aan ergeren, die kunne het topic ook gewoon ontstippen imho.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:13

harbourlight schreef:
Waarom moet het op slot als ook een topicstarter of degene die op de foto staat gewoon blijft reageren? Voor wie moet het dan op slot en waarom?
Blijkbaar zijn het gebruikers die zich verder niet met de discussie bemoeien die zich daar aan ergeren, die kunne het topic ook gewoon ontstippen imho.

Als je op mij doelt, ik erger mij nergens aan, ik vind het slechts een interessant discussieonderwerp :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:13

Meloen schreef:

Dat denk ik juist niet. Je neemt een mening altijd sneller aan als meerdere mensen die delen. Bij een of twee mensen denk je nog ach (althans ik niet), maar als er 20 mensen zijn die het zeggen, dan krap je jezelf vaak wel even achter je oren.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:17

Zolang je het onderbouwt. Goed punt. Dat doe je dus met feiten.
Het gaat mij nu even om het herhalen, los van of topic op slot moet of niet.
Ik laat aan de hand van foto's zien dat hoofdstel niet goed zien. Bokker 2 haalt nog iets anders aan waaruit dat blijkt. En evt bokker 3 die nog weer wet benadrukt.
Maar dan is je punt duidelijk. Wat kan bokker 10 daar nog aan toevoegen? Waarom zou je blijven herhalen?

Nb. Slaaptijd hier. Ik lees morgen weer verder.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:24

In mijn post heb ik het over herhalen. :) het is heel logisch. Een bepaalde mening neem je serieuzer als veel mensen hem delen. Vergelijk het eens met een bepaalde negatieve recensie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:25

Dat zou je dan ook kunnen zeggen over 'awh wat lief' reacties. Het voegt daarna niks toe, behalve waardering laten blijken.
In geval van kritiek laat je dan blijken dat diegene niet de enige is die ziet dat het hoofdstel verkeerd zet. Over het algemeen zet dat mensen dan aan het denken.

Oh ik was juist benieuwd wat nu maakt dat het ene wel op slot ging en het huidige actieve topic niet. In mijn ogen komen die goed overeen, in combinatie met enkele uitspraken. Ik wil niet het hoofd stoten of verwijtingen maken naar mensen of dat mods hun werk niet goed doen. Ik kijk slechts naar die twee topics!

Welterusten! Ik doe gezellig met je mee. Mijn buik protesteert namelijk een beetje :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:07

Ik vind niet dat je beide topics met elkaar kan vergelijken. In het TAO topic zit nog ontwikkeling. De discussie loopt nog, zij het wat fel. Maar je krijgt m van ts ook terug als ze het niet met je eens is. Maar er worden ook gewoon nog updates geplaatst.

In het ITP topic zat totaal geen progressie behalve dat je steeds meer mensen krijgt die menen net iets grovere bewoordingen nodig hebben om hun mening kracht bij te zetten. En dan is op een gegeven moment alles wel gezegd.