Anoniem schreef:Bizzybijtje schreef:
En er is ook altijd wat te overdrijven en uit zijn verband te trekken als je geen fatsoenlijke argumenten op kunt brengen.
Wat ik bedoel is dat het algemeen bekend is dat er een auteursrecht bestaat. Dat een kind van 12 zo'n fout maakt, oké. Het beheer van een forum met bijna een kwart miljoen gebruikers.... Dan wordt het in mijn ogen een ander verhaal. Ik lig er absoluut niet wakker (het zal me werkelijk een worst wezen) van maar vind het gewoon niet netjes dat er zo slordig mee omgegaan wordt. Er hoeft maar één fotograaf te zijn die hier problemen van gaat maken en Bokt zou nog wel eens de juridische gevolgen ervan kunnen meemaken.
Vraag me af of dat het echt zo simpel is om bokt/een mod. daarmee voor het gerecht te slepen. Bokt is immers geen bedrijf. En er word echt niet willens en wetens de wet overtreden.
Maargoed ik heb geen rechten gestuurd (altans niet lang genoeg om hier iets nuttig over te zeggen).
Ja, zo simpel is het. En willens en wetens een wet overtreden? Het is algemeen bekend dat het auteursrecht bestaat dus ze hadden het zeker moeten weten. Het is ook niet zo dat dit een nieuwe wet is die niet fatsoenlijk bekend gemaakt is.
En zoals miss_lizje zegt, je hoeft echt geen rechten gestudeerd te hebben om te weten dat je dit niet mag doen. Ik kan me herinneren dat ik vroeger op die paardenspelletjes al wist dat je geen foto's mocht "stelen van het internet". Oftewel het auteursrecht.