Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:24

rea schreef:
Zelfregulatie-tijd :D (misschien beter om een apart topic te openen voor dat PB versus privacy debat)

Wat heb ik on-topic nog toe te voegen ?
Die reageer-moeheid die hierboven ter sprake kwam, is volgens mij zeer zeker van toepassing.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je last krijgt van "been there, seen it, done it"

En in de zin van monddood;
Af en toe een vrolijke noot in een ernstig debat (cfr PPG's interventies) is heus niet zo funest. Vaak haalt het de lont uit een kruitvat als de gemoederen verhitten. Tevens kan dit het gesprek weer een nieuwe impuls geven en wat relativering toevoegen.
En volgens mij schort dit momenteel aan het mod-systeem. Modereren zou moeten zijn : "het gesprek in goede banen leiden" Daaruit begrijp ik : de deelnemers bij de les houden en impasses verbreken. Maar, nog steeds volgens mij, behelst dit niet : vermanende vingers opsteken of feiten achternahollen.
En in zijn geheel denk ik dat dat laatste een aantal bokkers het idee geeft dat ze monddood gemaakt worden, die bewuste vingertjes, die een groot kleuterklas-gehalte hebben. "Braaf zijn of je vliegt in de hoek".
Bijkomende info : ik ben helemaal geen oudgediende van bokt, wel in leeftijd, niet als actief forumlid. Ik ken de oudgedienden niet noch "de goede oude tijd". Maar ik ervaar wel de generatiekloof en het relativeringsvermogen waarover anderen het al vòòr mij hadden.

Ik kom hier al wel wat langer en ken veel oud gediende nog wel maar je hebt hier na mijn idee wel een punt.
Ik vind persoonlijk Bokt in zijn geheel meer een tiener klas dan een volwassen paarden forum.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:24

wij pbèn nooit....dekt zich vast in.....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:31

Onassa schreef:
rea schreef:
Zelfregulatie-tijd :D (misschien beter om een apart topic te openen voor dat PB versus privacy debat)

Wat heb ik on-topic nog toe te voegen ?
Die reageer-moeheid die hierboven ter sprake kwam, is volgens mij zeer zeker van toepassing.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je last krijgt van "been there, seen it, done it"

En in de zin van monddood;
Af en toe een vrolijke noot in een ernstig debat (cfr PPG's interventies) is heus niet zo funest. Vaak haalt het de lont uit een kruitvat als de gemoederen verhitten. Tevens kan dit het gesprek weer een nieuwe impuls geven en wat relativering toevoegen.
En volgens mij schort dit momenteel aan het mod-systeem. Modereren zou moeten zijn : "het gesprek in goede banen leiden" Daaruit begrijp ik : de deelnemers bij de les houden en impasses verbreken. Maar, nog steeds volgens mij, behelst dit niet : vermanende vingers opsteken of feiten achternahollen.
En in zijn geheel denk ik dat dat laatste een aantal bokkers het idee geeft dat ze monddood gemaakt worden, die bewuste vingertjes, die een groot kleuterklas-gehalte hebben. "Braaf zijn of je vliegt in de hoek".
Bijkomende info : ik ben helemaal geen oudgediende van bokt, wel in leeftijd, niet als actief forumlid. Ik ken de oudgedienden niet noch "de goede oude tijd". Maar ik ervaar wel de generatiekloof en het relativeringsvermogen waarover anderen het al vòòr mij hadden.

Ik kom hier al wel wat langer en ken veel oud gediende nog wel maar je hebt hier na mijn idee wel een punt.
Ik vind persoonlijk Bokt in zijn geheel meer een tiener klas dan een volwassen paarden forum.

Word het tijd voor een 50+ forum? :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:31

Ik kan mij persoonlijk haast niet voorstellen dat een administrator / systeembeheerder zijn tijd zou gaan verdoen met het afscannen van alle PBs (en zijn er vast heel veel) die op een dag worden verstuurd, elke dag, om te checken of er een schaduw-account tussen zit. Zelfs áls je dat zou kunnen splitsen op nieuwe accounts / langer-bestaande accounts is het nog een heleboel werk. Mij lijkt al die tijd echt niet op te wegen tegen die paar SA's die je op die manier vindt, denk dat die paar mensen die in de database kunnen echt wel wat beters te doen hebben dan hele dagen PB-gegevens doorspitten.

Verder heb ik niets toe te voegen aan de discussie, gezien ik persoonlijk weinig contact en ervaring met de mods heb gehad in mijn tijd op bokt, vroeger en nu.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:36

nynke55 schreef:

Bijna, voor mij nog anderhalf jaar :D
Misschien een apart gedeelte "bejaarden bokt" }>

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:39

Onassa schreef:
nynke55 schreef:

[HK] Oude bokken en grijze knarren

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:39

Ik vind de hele "lezen van PB's" discussie ook een beetje flauwekul. Als je echt prive-dingen wil bespreken, vraag dan elkanders mailadres, als je het niet vertrouwd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:40

papagroom schreef:

[HK] Oude bokken en grijze knarren[/quote]

_O- _O- _O-

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:41

Daar gaat het niet om,er wordt hier gesteld dat het niet kan,terwijl andere forumbeheerders et tegen over gestelde melden,en dus is de geloofwaardigheid in het geding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:44

Afbeelding

:D

Voer eens op google in "jokt.nl"

8-)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:48

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:51

papagroom schreef:
Daar gaat het niet om,er wordt hier gesteld dat het niet kan,terwijl andere forumbeheerders et tegen over gestelde melden,en dus is de geloofwaardigheid in het geding.

Maar zijn dat forumbeheerders of mods die zeggen dat het niet kan? Het kan natuurlijk ook dat degene die zegt dat het niet kan geen benul heeft dat die functie bestaat ofwel niet genoeg permissies heeft om deze in te zien, en dus denkt dat het niet bestaat.

Anoniem

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:58

Dan is het iig fijn dat daar nu wel duidelijkheid over is, toch? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:29

Over de PB's heeft Eline dit eerder al eens gezegd:

Citaat:
PB’s worden opgeslagen in de database en kunnen dus technisch gezien gelezen worden, Bart is de enige die hier (in theorie) bij kan, ik heb die toegang niet. Dat is iets wat volgens mij ook nooit ontkend is. Alleen wij respecteren het feit dat PB’s priveberichten zijn: deze worden nooit gelezen. Ook aan wie gebruikers pb’s versturen kan alleen door Bart opgezocht worden, en ook hiervoor geldt dat we dit als prive beschouwen.

Het enige wat de moderators kunnen zien is een teller met hoeveel pb’s een bepaalde gebruiker verstuurd/ontvangen heeft. Dit wordt eigenlijk vooral gebruikt om te kunnen controleren of nieuwe gebruikers per pb spammen, voor bestaande gebruikers geeft de teller geen correcte informatie.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 02:38

@ Russel: mijn excuses, hoe bedoelde je het dan wel?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:21

zonnebloem18 schreef:
Over de PB's heeft Eline dit eerder al eens gezegd:

Citaat:
PB’s worden opgeslagen in de database en kunnen dus technisch gezien gelezen worden, Bart is de enige die hier (in theorie) bij kan, ik heb die toegang niet. Dat is iets wat volgens mij ook nooit ontkend is. Alleen wij respecteren het feit dat PB’s priveberichten zijn: deze worden nooit gelezen. Ook aan wie gebruikers pb’s versturen kan alleen door Bart opgezocht worden, en ook hiervoor geldt dat we dit als prive beschouwen.

Het enige wat de moderators kunnen zien is een teller met hoeveel pb’s een bepaalde gebruiker verstuurd/ontvangen heeft. Dit wordt eigenlijk vooral gebruikt om te kunnen controleren of nieuwe gebruikers per pb spammen, voor bestaande gebruikers geeft de teller geen correcte informatie.

En de praktijkervaring leert juist dat alles wat theoretisch kan in de praktijk vaak heel anders is of kan zijn.

Nynke55, Jij kunt dit dan flauwekul vinden, maar je zou mogen verwachten als een mod aangeeft dat zij geen pb's kunnen lezen dit ook zo zou moeten zijn. Waarom anders de functie in het leven roepen om elkaar een pb te kunnen sturen?

Electra63, je zou niet de enige zijn die een SA aangesmeerd zou kunnen krijgen, dit is in het verleden al vaker gebleken. Volgens mij ook onder het mom van monddood maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:40

Nee, zo bedoelde ik het niet. Dat ze via de afzenders van Pb's naar mij achter SA's kwamen van gebande bokkers

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:42

nynke55 schreef:
Ik vind de hele "lezen van PB's" discussie ook een beetje flauwekul. Als je echt prive-dingen wil bespreken, vraag dan elkanders mailadres, als je het niet vertrouwd.

Volgens mij, bestaat er ook briefgeheim, dus ik wil graag dat mn privacy ook geldt voor mijn mailverkeer!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:49

Shellyke , wat een enorme boosheid uit jij in je bericht, alsof het hele mod-team tegen je samenspant. Waarom zouden ze dit doen? Heeft toch geen enkele nut?
Als een mod zegt dat zij de PB's niet kunnen lezen, dan klopt dat toch met de quote die je aanhaalt?
Ik begrijp echt helemaal niets van je berichtje, als het zo erg zou zijn, zou ik hier niet meer komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:50

Electra63 schreef:
STEL: Ik PB regelmatig met PPG. PPG wordt geband. PPG maakt een SA aan een stuurt mij dan een PB, dan zou het Team kunnen denken/kijken of dit een SA is van PPG omdat hij altijd al veel met Electra PB-de.
Dit is natuurlijk wel een voorbeeld, geen werkelijkheid! :D

Dat kan dus niet, zie ook de quote van zonnebloem.
Wij mods kunnen geen pb's inzien en ook niet zien wie onderling met elkaar pb-en. De enige die hier toegang toe heeft is Bart, maar die heeft echt wel iets beters te doen dan de enorme hoeveelheid pb's die elke dag worden verzonden uit te gaan pluizen. Verder hebben we de regel dat we niet modden op pb's, dus zelfs al zouden wij inzicht hebben in het pb verkeer dan zouden wij daar, gebonden aan onze eigen regels, geen gebruik van mogen maken.
Wanneer iemand dan bezwaar in zou dienen tegen het SA dan zou dit meteen worden toegekend door de BZC, omdat wij ons niet aan onze eigen regels hebben gehouden.

Bottomline: Bart is de enige die bij de pb's kan, maar heeft wel iets anders te doen.
Mods kunnen géén pb's lezen, noch zien tussen welke gebruikers pb's zijn uitgewisseld.
Zelfs al konden we wél pb's lezen, dan mogen we daar niets mee doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:52

Electra63 schreef:
nynke55 schreef:

Volgens mij, bestaat er ook briefgeheim, dus ik wil graag dat mn privacy ook geldt voor mijn mailverkeer!

Voor je mailverkeer geld dat ook en bij mijn weten ook voor je PB-verkeer. Maar als je het niet vertrouwd, zend je toch geen vertrouwelijke informatie per PB?
Net als met de post, als je het niet vertrouwd, stuur je het aangetekend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:56

Nynke55,
Het gaat mij om het principe! Als ik wil PB-en met jou of welke gebruiker dan ook, al of niet met vertrouwelijke info, dan wil ik ervan uit kunnen gaan dat niemand dat leest. Anders heeft de PB-knop ook geen nut/functie.

Uit jouw berichten hier in dit topic blijkt, dat jij alles prima vindt hier op Bokt, het blijkt ook dat er onder andere gebruikers wel of niet terecht wel wat wantrouwen/onvrede heerst. Waarom zou er niets gevraagd of besproken mogen worden, dit topic loopt toch verder netjes?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:26

Als het om het principe gaat dat je er zeker van wilt zijn dat je berichten niet leesbaar zijn, dan is het heel simpel. Gewoon helemaal niks meer via internet versturen, het is altijd leesbaar, of het nu om een PB, je mailverkeer of wat dan ook gaat.

Als het om het principe gaat dat je er zeker van wilt zijn dat men het fatsoen heeft je berichten niet te lezen, dan is het ook heel simpel. Bokt geeft aan dat het technisch zo geregeld is dat alleen Bart het kan en dat Bart het niet doet. Dat kan je geloven of niet geloven en dat ligt bij jezelf. Geloof je het niet, dan moet je gewoon geen PB's meer via Bokt versturen, want het zal technisch altijd mogelijk blijven. Geloof je het wel dan is er dus blijkbaar niks aan de hand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:32

Karl66 schreef:
Als het om het principe gaat dat je er zeker van wilt zijn dat je berichten niet leesbaar zijn, dan is het heel simpel. Gewoon helemaal niks meer via internet versturen, het is altijd leesbaar, of het nu om een PB, je mailverkeer of wat dan ook gaat.

Als het om het principe gaat dat je er zeker van wilt zijn dat men het fatsoen heeft je berichten niet te lezen, dan is het ook heel simpel. Bokt geeft aan dat het technisch zo geregeld is dat alleen Bart het kan en dat Bart het niet doet. Dat kan je geloven of niet geloven en dat ligt bij jezelf. Geloof je het niet, dan moet je gewoon geen PB's meer via Bokt versturen, want het zal technisch altijd mogelijk blijven. Geloof je het wel dan is er dus blijkbaar niks aan de hand.

Mensen met wie ik op Bokt PB, die ken ik niet IRL en die wil ik misschien ook niet mijn mailadres geven, dat wil ik misschien wel gescheiden houden. :D
Verder ga ik er geen uitleg over geven, maar is het nu zo moeilijk om te begrijpen, waarom ik niet wil dat vreemden mijn berichten lezen, uit principe? En antwoorden als: dan stuur je toch geen PB dat zijn nietszeggende antwoorden. De PB-functie is aanwezig, de moderators zeggen dat zij dit niet kunnen, behalve Bart, die dit dan niet doet, maar ik krijg toch van verschillende mensen PB's dat het wel mogelijk is en ook gedaan wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:43

Ik kan ook enkel zeggen dat het gewoon écht niet gedaan wordt. Ik zou acuut mn functie neerleggen als dat wel zo was.