rea schreef:Zelfregulatie-tijd(misschien beter om een apart topic te openen voor dat PB versus privacy debat)
Wat heb ik on-topic nog toe te voegen ?
Die reageer-moeheid die hierboven ter sprake kwam, is volgens mij zeer zeker van toepassing.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je last krijgt van "been there, seen it, done it"
En in de zin van monddood;
Af en toe een vrolijke noot in een ernstig debat (cfr PPG's interventies) is heus niet zo funest. Vaak haalt het de lont uit een kruitvat als de gemoederen verhitten. Tevens kan dit het gesprek weer een nieuwe impuls geven en wat relativering toevoegen.
En volgens mij schort dit momenteel aan het mod-systeem. Modereren zou moeten zijn : "het gesprek in goede banen leiden" Daaruit begrijp ik : de deelnemers bij de les houden en impasses verbreken. Maar, nog steeds volgens mij, behelst dit niet : vermanende vingers opsteken of feiten achternahollen.
En in zijn geheel denk ik dat dat laatste een aantal bokkers het idee geeft dat ze monddood gemaakt worden, die bewuste vingertjes, die een groot kleuterklas-gehalte hebben. "Braaf zijn of je vliegt in de hoek".
Bijkomende info : ik ben helemaal geen oudgediende van bokt, wel in leeftijd, niet als actief forumlid. Ik ken de oudgedienden niet noch "de goede oude tijd". Maar ik ervaar wel de generatiekloof en het relativeringsvermogen waarover anderen het al vòòr mij hadden.
Ik kom hier al wel wat langer en ken veel oud gediende nog wel maar je hebt hier na mijn idee wel een punt.
Ik vind persoonlijk Bokt in zijn geheel meer een tiener klas dan een volwassen paarden forum.