Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:49

Ik heb zelf toevallig laatst nog 2 dingen gekocht. 2 bitjes, 1 via vriendin en 1 via commercieel, maar ik vind het veel onaantrekkelijker om te reageren op advertentie's als ik een simpele vraag heb als bijvoorbeeld "zit de sperriem bij het hoofdstel" etc

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:24

Het spontane is er echt af.
Vaak had je dan een advertentie, mensen bieden laag, uiteindelijk zegt TS voor X mag het allemaal weg, boem kan je gelijk op inpikken. Via pb is dat snelle koopeffect helemaal weg.

In ieder geval, als ik mijn eskadron collectie later deze week om commercieel gooi, dan ga ik gewoon bijna een heel weekend voor mijn pc moeten kamperen. |(

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:32

Nee het 2e vind ik inderdaad ook niks, als TS krijg je dan 10 keer hetzelfde pb'tje en je weet pas als de ts terugstuurd hoe hoog bod ze momenteel heeft staan..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 13:45

Een grafiek met het aantal PB's en het aantal verkopen gaat helaas niet lukken. Dat is iets wat niet bijgehouden wordt. Aan een PB kun je niet automatisch zien of het om EA-zaken gaat.
Verkopen worden ook niet bijgehouden, dat is technisch niet mogelijk. Als een topic met daarin 15 artikelen op slot gezet wordt dan is het voor ons niet mogelijk om te zien of die artikelen (deels?) daadwerkelijk verkocht zijn, of dat er een slotje gezet wordt omdat er een nieuwe advertentie geopend wordt, of dat het elders aangeboden wordt etc.
Dat was voorheen trouwens ook al zo, we hebben geen inzicht in daadwerkelijke verkopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:42

Is er een mogelijkheid dat een TS iig zijn berichten op EA aan kan passen zodat verkochte artikelen uiit een lijst verwijderd kunnen worden? (bijv)

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:47

ik vind het uitermate storend dat ik niet mensen kan waarschuwen voor een bepaalde verkoopster. ik reageer zelden tot nooit, maar uit zeer betrouwbare hand en op papier aanwezig kan ik bewijzen dat er op dit moment een niet betrouwbaar paard te koop staat als zijnde dressuurpaard met potentie en bijna geen stalgebreken..

jammer is alleen dat de verkoopster vergeet te melden dat dit paard kissing spines heeft en dit ook weet..hoe moet ik hier mee omgaan, want wil een ander behoeden voor het maken van een grove fout door toedoen van het geheim houden van de verkoopster..

ik ben hier achter gekomen omdat ditzelfde paard op marktplaats staat zonder stalgebreken en ik zeer enthousiast was en contact opnam met eigenaresse en daarna de vorige eigenaresse opgezocht heb, deze kon mij vertellen met documentatie dat zij dit paard aan de huidige eigenaresse heeft verkocht en dat zij op de hoogte is van het gebrek..ditzelfde paard staat opeens als luchtzuiger op bokt en verder niks..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:48

nee maar daarom oscar. dat grafiekje hierboven is erg leuk hoor, maar dat daaraan te zien is dat het er niet minder op is geworden wil niet zeggen dat dat in mijn cijfers ook zo is.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:48

kr1985 schreef:
ik vind het uitermate storend dat ik niet mensen kan waarschuwen voor een bepaalde verkoopster. ik reageer zelden tot nooit, maar uit zeer betrouwbare hand en op papier aanwezig kan ik bewijzen dat er op dit moment een niet betrouwbaar paard te koop staat als zijnde dressuurpaard met potentie en bijna geen stalgebreken..

jammer is alleen dat de verkoopster vergeet te melden dat dit paard kissing spines heeft en dit ook weet..hoe moet ik hier mee omgaan, want wil een ander behoeden voor het maken van een grove fout door toedoen van het geheim houden van de verkoopster..

ik ben hier achter gekomen omdat ditzelfde paard op marktplaats staat zonder stalgebreken en ik zeer enthousiast was en contact opnam met eigenaresse en daarna de vorige eigenaresse opgezocht heb, deze kon mij vertellen met documentatie dat zij dit paard aan de huidige eigenaresse heeft verkocht en dat zij op de hoogte is van het gebrek..ditzelfde paard staat opeens als luchtzuiger op bokt en verder niks..

Dit is dus precies zo'n situatie als ik bedoelde... Mod's, hoe gaan jullie hier mee om?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:52

De koper heeft zelf ten eerste onderzoeksplicht, ten tweede waren deze reacties voorheen ook niet toegestaan. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:54

kr1985 schreef:

Met alle respect, maar niet jou verantwoording en al zeker niet die van bokt....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:05

stef schreef:
Met alle respect, maar niet jou verantwoording en al zeker niet die van bokt....

Dat is waar, maar kijk eens wat een verdriet een koper hiervan kan hebben. KS hoeft er met een keuring niet eens uit te komen.
Goed dat zal altijd een lastige situatie blijven, maar het is toch vreemd dat een oplichter gewoon zijn gang kan gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:07

maar ach, dat het niet in de advertentie staat zegt niet dat het niet gemeld wordt. Ik heb mijn haf momenteel op bokt staan, daar staat bij dat ze geblesseerd is, maar wat ze precies heeft staat er niet in. Mensen die serieus interesse krijgen dat wel te horen als ik denk dat ze serieus genoeg zijn

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:08

ik vind het ook irritant worden dat mensen nu, omdat er in ea niet meer gerageerd kan worden maar naar ons hktopic verhuizen om daar te bestellen of dingen te vragen...
maar ja, geef ze eens ongelijk dat ze dit doen ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:16

holly schreef:
nee maar daarom oscar. dat grafiekje hierboven is erg leuk hoor, maar dat daaraan te zien is dat het er niet minder op is geworden wil niet zeggen dat dat in mijn cijfers ook zo is.

Precies: dat bedoelde ik. Die statistiekjes zijn leuk en zeker bedoelt om jullie gelijk aan te tonen, maar een simpele blik op het aantal advertenties met 0 reacties zou toch op z'n minst duidelijk moeten maken dat er weinig zaken meer gedaan worden. Er worden niet veel topics op slot gezet en slecht hier en daar zie je dat 1 item (uit vaak een topic met veel meer producten) wordt aangegeven als verkocht in de reactie die erbij geplaatst is. Ik denk gewoon dat op dit moment iedereen het nog wel probeert en ook dat er veel mensen nog wel kijken, maar dat er daadwerkelijk niet veel meer gehandeld wordt...

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:52

stef schreef:
maar ach, dat het niet in de advertentie staat zegt niet dat het niet gemeld wordt. Ik heb mijn haf momenteel op bokt staan, daar staat bij dat ze geblesseerd is, maar wat ze precies heeft staat er niet in. Mensen die serieus interesse krijgen dat wel te horen als ik denk dat ze serieus genoeg zijn

ik vind een dergelijk gebrek als kissing spines iets kwalijker en dat het vermeld moet worden om een zo duidelijk mogelijk overzicht te krijgen van het paard. hoe kan de verkoopster dit paard een paard met potentie in de dressuur noemen als hij dit heeft?blessure kan gebeuren maar dat kan tijdelijk zijn..dit is niet iets wat je achteraf nog ff tussen neus en lippen verteld: "ach ja ze heeft ook kissing spines.." dan zou ik me toch besodemieterd voelen, ze weet dit, dus moet ze dit vermelden..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:35

ze moet helemaal niks, jij zou het doen, ik waarschijnlijk ook, maar ze is niks verplicht (qua advertentie)

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:37

je hebt als verkoper een meldingsplicht en als koper een onderzoeksplicht, mocht het ooit tot een rechtzaak komen, dan wordt de koper in het gelijk gesteld, want de verkoper had dit moeten melden. dus ja, IK VIND dat ze het nu ook al moet melden..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:50

Stef, ik weet dat het de realiteit is, maar het is ook zeer discutabel wat TS daar schrijft in de EA advertentie. Zou het niet fijn zijn als tenminste bokt de mogelijkheid zou bieden om mensen te waarschuwen voor dieren/producten waar iets mis mee is?
Ik heb ook al topics gezien van dieren die wel door een keuring komen en achteraf toch vanalles blijken te mankeren, niet iedereen heeft de mogelijkheid om in den treure te procederen tegen een DA en de VK partij. Om nog maar te zwijgen van het dierenleed dat er soms ontstaat.
kr1985, de kopende partij moet wel kunnen bewijzen dat de verkopende partij van het gebrek op de hoogte was, dus als ze geluk heeft kan ze een DA aan de praat krijgen die het gebrek geconstateerd heeft, anders is ze de sjaak.
Conclusie, als koper van een paard loop je altijd een groot risico.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 16:54

De statistiekjes zijn niet getoond om ons gelijk aan te tonen maar omdat er hier uitdrukkelijk om gevraagd werd. De vraag was hoe het zat met het aantal advertenties en die vraag is daarmee beantwoord.
We blijven in elk geval in de gaten houden hoe het aantal advertenties zich ontwikkelt. Als het inderdaad zo is dat er minder verkocht wordt via Bokt dan zal het aantal advertenties logischerwijs ook af gaan nemen. Als dat zo is, dan zal dat waarschijnlijk in de loop der tijd zichtbaar worden. Nu wordt er ongeveer dezelfde hoeveelheid advertenties geplaatst, maar als er weinig transacties uit volgen dan zullen adverteerders eerder geneigd zijn om niet meer (of elders) te adverteren en dat zal zich op termijn dan uitdrukken in de cijfers.

Er worden hier ook vragen gesteld over het niet meer in het topic kunnen melden van een paard dat een bepaalde aandoening zou hebben, een artikel dat elders goedkoper aangeboden wordt etc. Dit staat los van de veranderingen in het huidige EA. In de vorige versie was dit ook al niet toegestaan, daar is niets in veranderd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:03

Netje, gelieve de vorige pg te lezen, ik heb specifiek om deze gegevens gevraagd. We zijn het allemaal niet eens met de verandering op ea maar mods zo meteen afschieten hoeft ook niet. >;)
Was eigenlijk een vb van "u vraagt wij draaien" en dan krijgt Oscar alsnog op haar kop :+:

Ik ben nog steeds benieuwd wat de cijfers eind maart of zelfs eind mei gaan weergeven, ik schat dat veel mensen het nog het voordeel van de twijfel gaan geven en dat er ook nog een hele groep bokkers van niks weet. Ik kijk verlangend uit wat er met de EA cijfers gebeurt nadat er eindelijk een aankondiging van dit nieuwe systeem in een BNB of BBB verschijnt }:)

Oscar, dan kon je tenminste de mensen die interesse toonden in het topic een pb sturen met een waarschuwing...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:08

Mensen waarschuwen mocht zowiezo al niet, dus deze regel verandert daar niks aan.
Als ik een dwergpaardje zie wat aangeboden wordt als zeer goede dekhengst staan mijn nekharen overeind, maar reageren dat een dergelijk diertje gewoon compleet mismaakt is valt onder offtopic, dus tja..

Ik blijf erbij: Je kan niet heel de wereld redden/beschermen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 17:10

Oscar heeft een groot hoofd hoor, dat kan wel wat hebben ;) Maar bedankt voor je vriendelijke bericht :)

Het al dan niet kunnen waarschuwen van mensen is iets waar we eigenlijk al sinds het bestaan van Bokt discussies over hebben. Er is zeker iets te zeggen voor het kunnen waarschuwen. Aan de andere kant heb je het nagenoeg altijd over de ene mening tegenover de andere. Stel dat ik een topic open om een paard te verkopen (niet dat ik er eentje heb, maar toch ;)) en er plaatst iemand een reactie dat mijn paard een medisch verleden heeft dat ik verzuim om te vermelden, dan moet ik dat fabeltje maar de wereld uit zien te krijgen. Schade is snel aangericht en net zoals er mensen zijn die zeker met goede bedoelingen willen waarschuwen, zijn er ook altijd mensen die je een hak zouden kunnen zetten of via-via de klok hebben horen luiden terwijl ze niet eens weten wat er daadwerkelijk speelt.
Er wordt dan van ons als mods verwacht dat wij een oordeel vellen. Klopt die reactie nu wel of niet en mag ie wel of niet blijven staan? De ellende is dan dat wij het ook niet weten. Wij zijn er ook niet bij geweest, dus da's lastig een mening vormen......

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:16

Mijn excuus voor het niet doorlezen van 25 pagina's, maar wat ik graag nog in een template zou willen zien voor paarden te koop is Rontgenlogisch/klinisch gekeurd met datum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:17

Voor al die recreatiepaarden van 1500 euro?

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:24

kan iemand mij please nog even zeggen wat er nou NIET goed was aan EA :S ?
of dermate storend en slecht dat het zo ernstig gewijzigd moest worden?
ik vind het schijtirritant..