Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:57

manic schreef:
Dat weet ik, en de reden waarom dit nodig is lijkt me inmiddels overduidelijk. Kennelijk wordt iedere steen omgedraaid als het zo uitkomt en als ik er voor kies om dit forum achter me te laten wil ik ook dat al die steentjes netjes opgeruimd worden.

Verleden is verleden manic. Dat wordt niet uitgewist, ook al heeft men spijt van dingen die gezegd of gedaan zijn. Als er dingen zijn waar we spijt van hebt is sorry zeggen genoeg om weer verder te kunnen. En dat is met een forum als dit net zo.

We zijn hier te gast of te gast geweest. Wat je wil. Daar zullen we ons allemaal naar moeten gedragen. De enige persoon die we kunnen beinvloeden is onszelf. De daden van een ander spreken voor zichzelf en die persoon, zowel de goede als de minpunten zoals we die allemaal hebben. Niemand leest ver terug in het verleden, tenzij het om een wetenswaardigheid gaat. Mensen gaan weer verder met het nu.

Needje

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:59

Nou dat is dus niet zo. Want een bepaald topic is schijnbaar wel verwijderd toen iemand met een grote bek ineens bij naam bekend werd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:01

balance schreef:
Verleden is verleden manic. Dat wordt niet uitgewist,
De enige persoon die we kunnen beinvloeden is onszelf.
Niemand leest ver terug in het verleden, tenzij het om een wetenswaardigheid gaat.
Mensen gaan weer verder met het nu.

Leuke theorie, helaas wijst de praktijk anders uit ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:18

Goh Jollie ik heb nog geen 1 pb gehad met excuses over het feit dat ik genoemd ben als zijnde staatsvijand..en het modteam daarop is ingegaan, maar ja ik wacht wel..

En toch krijg ik jeuk oprare plaatsen alsik zie dat van de middelaars er 3 zijn die zich ermee bemoeien en eentje die nog geen week midelaar was en gelijk erop in ging..
Als je niet onpartijdig kunt zijn moet je een ander vragen om je plaats in te nemen..

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:28

manic schreef:
Ik vind het een beetje schoolpleinpolitiek om eerlijk te zijn... (beide zaken trouwens zowel de avatar als het profiel van die andere persoon)

Maar als dat profiel iedereen zo irriteert kun je daar toch gewoon op TeMmen? Net te horen gekeven dat je je maar over de schroom heen moet zetten...

Oh maar daar is op getemd. Daar heb ik Bart ook over gesproken,, antwoord van Bart:

Citaat:
>>

Lijkt hem niet de bedoeling maar verder heeft hij er duidelijk POEP aan toch Bart? Want het staat er nog steeds en madam maar janken.. 2 maten??

Maar als dit is toegestaan.. wat blijkt uit het feit dat er duidelijk niks mee word gedaan, dan mogen we blijkbaar allemaal wat raars opschrijven wanneer het ons uitkomt. Of komt er dan weer een OW?
Laatst bijgewerkt door Eline op 25-01-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: PB verwijderd: het plaatsen van privécommunicatie openbaar op Bokt is niet toegestaan

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:31

Echwel schreef:
Goh Jollie ik heb nog geen 1 pb gehad met excuses over het feit dat ik genoemd ben als zijnde staatsvijand..en het modteam daarop is ingegaan, maar ja ik wacht wel..

En toch krijg ik jeuk oprare plaatsen alsik zie dat van de middelaars er 3 zijn die zich ermee bemoeien en eentje die nog geen week midelaar was en gelijk erop in ging..
Als je niet onpartijdig kunt zijn moet je een ander vragen om je plaats in te nemen..

Het boktpluche kleeft nogal :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:18

Pagina's lange discussie, en geen stap verder.
Ik heb getemt op profiel

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:12

stef schreef:
Ach, of het nou op geit staat of hier, maakt ook geen drol meer uit toch? heel de boel is toch inmiddels al openbaar, dus tja, dan snap ik dat gummen niet zo

Hier ben ik het helemaal mee eens! En ook vreselijk kinderachtige dat ge-gum -O- Verder vind ik: gelijke monniken gelijke kappen!! Het is niet eerlijk dat de een wel een permanente ban krijgt en de ander gewoon vrolijk door mag bokken en mensen het leven zuur mag blijven maken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:18

Lia_ schreef:
balance schreef:
Verleden is verleden manic. Dat wordt niet uitgewist,
De enige persoon die we kunnen beinvloeden is onszelf.
Niemand leest ver terug in het verleden, tenzij het om een wetenswaardigheid gaat.
Mensen gaan weer verder met het nu.

Leuke theorie, helaas wijst de praktijk anders uit ;)

Mijn persoonlijke mening is dat degene die vindt dat hem of haar onrecht is aangedaan daar dan maar zelf iets van moet zeggen. Mens genoeg om hier gal te spuien blijken er velen. Mens genoeg om dan ook verontschuldigingen aan te bieden maar weinigen.
Waarom maakt iedereen zich zo druk om dingen die niet persoonlijk over zichzelf gaan vraag ik me soms af. Degenen voor wie in de bres wordt gesprongen houdt dan stijf zijn mond dicht en lacht in zijn vuistje. En vaak wordt er dan via p.b. nog wel gestookt zodat de redders zich nog meer geroepen voelen. Of ze vinden rellen gewoon leuk, kan ook nog. En zoals ik al zei: daar kun je verder niets aan veranderen bij een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:22

Van jou is het een mening, van mij is het een ervaring.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:27

Niet in alle gevallen is "sorry" zeggen genoeg hoor. Er zijn wel meer oa professionele redenen waarom ik het liefst een groot deel van mijn berichten richting de prullebak zie verdwijnen. Dat heeft geen fluit met sorry zeggen te maken, maar om zaken die op dit forum redelijk triviaal zijn, maar voor mij persoonlijk nogal wat impact kan hebben. Ik zou niet weten waarom ik het recht niet zou hebben om me daartegen te beschermen. We hebben het hier niet over een strafblad ofzo en eerlijk gezegd zou dat waarschijnlijk lastiger op te vragen zijn. Ik heb me volgens mij hier in 2003 ingeschreven, toen het internet nog redelijk in de kinderschoenen stond. Inmiddels is een hoop van de onschuld verdwenen en is er in mijn privé leven ook behoorlijk wat veranderd.

Ik vind het eigenlijk nogal storend dat je zo neerbuigend over mijn persoonlijke redenen hiervoor doet terwijl je niet eens weet wat die zijn...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:28

En wat dan als iemand monddood word gemaakt en op gemene achterbakse wijze iemand's naam te gronde word gericht, zonder dat diegene ook maar 1 kans krijgt zichzelf te verweren?

Was het niet zo onschuldig tot tegendeel bewezen? Geloof dat Bokt toch wat tegendeel bewezen heeft gekregen of niet dan? Dat Bokt dit zelf graag verstopt hadden willen houden dat snap ik...maar helaas kan je niet alels verstopt houden. Als ze dit niet hadden gewild, hadden ze het in de eerste plaats al niet moeten doen.

Als je je billen brand moet je op de blaren zitten. En zitten doet pijn, dus prikken wij ze maar door.. zo kan het ook hoor. Maar jezelf verschuilen achter lappen text die 9 van de 10 keer grote onzin zijn alsof we allemaal een stelletje idioten zijn.. die vlieger gaat niet meer op.

Er zijn er nog meer hoor.. boontje komt om zijn loontje..wie de bal kaatst..

Jij had het ook kunnen zijn.. en ik weet niet hoor, maar wil jij zo behandeld worden?

-edit-
Overigens...lees net iets anders wat misschien ook wel in de categorie wie de bal kaatst kan m...

http://geit.forum-xl.nl/viewtopic.php?f=14&t=521&p=22701#p22701

Dit is nou een voorbeeld van wat er kan gaan gebeuren als er doelbewust dingen verstopt worden. De honden bijten nadat ze geslagen zijn...
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 24-12-10 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:47

manic schreef:
Niet in alle gevallen is "sorry" zeggen genoeg hoor. Er zijn wel meer oa professionele redenen waarom ik het liefst een groot deel van mijn berichten richting de prullebak zie verdwijnen. Dat heeft geen fluit met sorry zeggen te maken, maar om zaken die op dit forum redelijk triviaal zijn, maar voor mij persoonlijk nogal wat impact kan hebben. Ik zou niet weten waarom ik het recht niet zou hebben om me daartegen te beschermen. We hebben het hier niet over een strafblad ofzo en eerlijk gezegd zou dat waarschijnlijk lastiger op te vragen zijn. Ik heb me volgens mij hier in 2003 ingeschreven, toen het internet nog redelijk in de kinderschoenen stond. Inmiddels is een hoop van de onschuld verdwenen en is er in mijn privé leven ook behoorlijk wat veranderd.

Ik vind het eigenlijk nogal storend dat je zo neerbuigend over mijn persoonlijke redenen hiervoor doet terwijl je niet eens weet wat die zijn...

Nou... als je vind dat ik neerbuigend ben dan ligt dat aan jou, niet aan mij. Niet voor niets spreek ik zoveel mogelijk met 'wij' om aan te geven dat ik in het geschreven stukje niet de intentie had om iemand persoonlijk aan te spreken.
Je (en nou zeg ik wel jij) had dingen niet op het internet hoeven zetten. Dat was jouw al dan niet erg overdachte keuze van dat moment. We doen allemaal weleens dingen waar we spijt van krijgen en op internet staat dat helaas voorgoed geregistreerd.
Vraag je aan je provider ook of berichtjes die prive verzonden zijn gewist kunnen worden? Dan krijg je waarschijnlijk een automatisch bericht dat dat niet gebeurd en wordt er niet inhoudelijk op je vraag ingegaan.
In het dagelijks leven kan gesproken taal ook niet uitgewist worden. Wel vervangen. Door een uitleg. Of door sorry als dat aan de orde is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:57

Jij koos ervoor om mij te quoten waarmee je mij impliceerde en mij dus wel degelijk rechtstreeks aansprak. Lekker makkelijk om te zeggen dat dat dan aan mij ligt.

Gelukkig hoef ik mijn provider helemaal niks te vragen aangezien ik inmiddels geleerd heb dat het beter is om even stoom af te blazen voordat je berichtjes verstuurd waar je later spijt van krijgt. Daarbij is het ook nog eens technisch onmogelijk in tegenstelling tot het verwijderen van berichten op dit forum.

Ik kan je overgens vertellen dat een aantal beheerders van gearchiveerde berichten van mij overigens helemaal geen probleem hadden om die te verwijderen, dus zo gek was dat verzoek kennelijk niet.

Maar goed deze discussie gaat inderdaad niet over mij, dus ik zal er verder maar niet op in gaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:01

@ Balance; de reden dat die mensen hier de mond dicht houden, is het feit dat ze hier geband zijn, en dus niet hier hun verhaal kunnen doen. Dát is de reden waarom ik hier mijn mening geef ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:37

Ceriadwen schreef:
manic schreef:
Ik vind het een beetje schoolpleinpolitiek om eerlijk te zijn... (beide zaken trouwens zowel de avatar als het profiel van die andere persoon)

Maar als dat profiel iedereen zo irriteert kun je daar toch gewoon op TeMmen? Net te horen gekeven dat je je maar over de schroom heen moet zetten...

Oh maar daar is op getemd. Daar heb ik Bart ook over gesproken,, antwoord van Bart:

Citaat:
Verstuurd op: 19-12-10 12:15

Wat in het profiel van S*******k staat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik ga eens kijken of dat al bekend was bij de mods.

Bart

Lijkt hem niet de bedoeling maar verder heeft hij er duidelijk POEP aan toch Bart? Want het staat er nog steeds en madam maar janken.. 2 maten??

Maar als dit is toegestaan.. wat blijkt uit het feit dat er duidelijk niks mee word gedaan, dan mogen we blijkbaar allemaal wat raars opschrijven wanneer het ons uitkomt. Of komt er dan weer een OW?

ik vind dat profiel eigenlijk best wel leuk :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 09:04

goed, nu is die ene avatar weg en zie ik steeds meer kittens en katten en poezen..... wat is de volgende stap? Mag ook niet meer want madam voelt zich aangesproken? En als madam zich aangesproken voelt dansen de muizen op haar bevel? En wat is dan het antwoord van Bart op al die avatars die Slimmerik heeft aangemaakt om anderen te kakken te zetten? Ikzelf weet alleen van die swaffelende penis die echt maandenlang door het beeld liep.....

Waarom mag Slimmerik wel persoonlijke aanval avatars hebben en anderen niet?

@Echwel, ik heb excuses gehad van 1 moderator..... toevallig ook 1 van de weinige die nog tegengas gaf in dat kletstopic dat te lezen is op Geit. De galbakken in dat topic die hebben er een persoonlijke vete van gemaakt..... zelfs als Eline mij vraagt om iets toe te lichten gaan ze met gum tekeer en krijg IK een sturende PB! Terwijl ik keurig,OT heb aangegeven dat ik het alleen plaatste omdat Eline het mij gevraagd had en omdat het op Geit is na te lezen..... jammer voor haar dat er tegenwoordig andere wegen zijn! Maar zo'n persoonlijke aanval? Wat doet het modteam daarmee? Dit is een heel duidelijk voorbeeld van uitlokking/persoonlijk worden/ rel opwekken van een Mod!
@Mod in kwestie: hoe denk je dat het voelt als jij zelfs in dit topic zit te gummen? Deze hele rel is voortgekomen uit jullie gum gedrag! Het monddood maken van mensen werkt niet! Dan ga je op zoek naar een andere manier! Geit is allang niet meer onder mijn beheer, alleen de oprichting heb ik aan meegedaan. Daarna heb ik het losgelaten. Maar dat hele Geit is er gekomen door dat soort gedrag! Wees dus maar trots op jezelf, not!

En op het "drama" Janesmit wordt al helemaal niet ingegaan.... Dat was ook een staaltje van heel zwak modden..... die werd trouwens niet gegumd ook......Hoe kwam dat? Omdat hij zo'n scherpe bek had? Net zoals Slimmerik? Is dat het probleem? Mensen met een scherpe bek wordt niet tegen op getreden omdat ze anders boos kunnen worden op jullie?

Als dat de reden is dan hebben jullie gezaaid en is het nu oogsttijd!
Dat is jammer, maar leer ervan! Kom van die ivoren toren af en bespreek dat soort zaken en maak afspraken dat het anders moet! Er zijn er maar 3 of 4 die in heel veel topics en forums sfeerbedervend posten, dat weet de hele goegemeente allang maar i.p.v. streng tegen die paar op te treden wordt iedereen eromheen aangepakt, de mensen die nog tegengas durfden te geven.... Die trekken zich terug. Ik denk niet dat ik ooit nog iets zal posten over een baby konijn dat alleen in een hok wordt gepleurd en vervolgens dwangmatig gevoed moet worden, dat ik dat not done vind en triest voor het konijntje.....
Nee, de volgende keer laat ook ik dat konijn achter in zijn ellende! Ik zeg OT hoogstens nog dat ook ik het zielig vind voor de topicstarter dat er nu misschien weer een konijn van haar dood gaat.....
Dat konijn kostte mij een OW omdat ik persoonlijk zou zijn tegen de TS..... misschien moet mijn Avatar ook een ban hebben? Zeg het maar, ik zet er wel een andere neer hoor, no problem.

Want een andere blik op de zaak wordt meteen afgedaan als een persoonlijke aanval....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 09:56

Ik vind het ergste dat ze aannames over mij deden omdat mevrouw S een mailtje had gestuurd dat ik haar vijand was..
Nogmaals iedereen kan mijn berichten hier op bokt nalezen, heb wat dat betreft nooit iets over haar gezegd,,net als over de andere zgn vete die er heerste..
Wederom aannames...
Dat ik pb's krijg van een bep bokster dat ze de politie op mij afstuurt enz enz, daar werd niet op gemod dus heb het nooit openbaar gemaakt
Het enige wat ik regelmatig heb gedaan is die bokster een pb terugsturen wanneer ze op mijn stoep staan..
Met de dame wiens staatsvijand ik zou zijn heb ik zelfs nog nooit enige pb wisseling of what ever gehad..
Dus hoezo die opmerking en waarom gaan de mod's er op in en wissen een heel onschuldig bericht wat ik had geplaatst...

Dus Mod's doe er iets mee, ga niet in op mails of pb's van bokkers die klagen over een ander, iedereen die kinderen opvoedt weet dat kinderen ook altijd naar een ander wijzen..
Ga eerst voor jezelf even kijken in geschiedenissen op bokt of het zo is..
Loop niet als jonge honden achter 1 leider aan,probeer voor jezelf te denken, je bent mod dat geeft je een bepaalde verantwoording, als je die niet zelf kunt nemen, stop er dan mee, je bent een individu, dus ren niet achter de massa aan

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:24

Klopt, Detour en JG werden er ook maar gewoon bijgesleept omdat mevrouw het zei..... En dan vergeten we nog even dat er direct na het kattentopic 2 vertrouwelingen van haar tot het beheer zijn toegetreden!

Die 2 zouden er goed aandoen vrijwillig te vertrekken! Van 1 is al duidelijk dat ze mensen aangeeft bij de moderators en die kan dus nooit meer onpartijdig zijn! Bah bah bah!

( en dan werd ik ook nog om 7 uur wakker gezonden door een shanti kerstkoor! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:38

Mooie manier van wakker worden Frantic, ik word er in deze periode uitgeblazen door de jachthoornblazers :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:14

ja het was wel mooi.... alleen wel errug vroeg! En het werd er niet beter op dat die avatar weg moest.... echt, als ze niks hadden gezegd had ik het nooit gezien.... een katje met wat groens.... onleesbaar voor het normale oog!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:24

Frantic schreef:
goed, nu is die ene avatar weg en zie ik steeds meer kittens en katten en poezen.....

Zou niet gekker moeten worden dat ik niet eens een ava mag hebben van mijn eigen kat, mag hopen dat ze niet zover gaan bij bokt.

Frantic schreef:
zelfs als Eline mij vraagt om iets toe te lichten gaan ze met gum tekeer en krijg IK een sturende PB! Terwijl ik keurig,OT heb aangegeven dat ik het alleen plaatste omdat Eline het mij gevraagd had en omdat het op Geit is na te lezen

Dit blijf ik vreemd vinden, maar neem aan dat het team een bepaalde insteek heeft gekregen over dit topic. Dingen vanachter de schermen hier mogen wellicht gewoon compleet niet geplaatst worden.

Ik zou zeggen, typ je reactie in je profiel en plaats een post hier met een verwijzing naar je profiel toe _O- of zal dat ook niet meer mogen.

Echwel schreef:
Ik vind het ergste dat ze aannames over mij deden omdat mevrouw S een mailtje had gestuurd dat ik haar vijand was..

Ik vind het ook niet normaal dat dergelijke aannames vanuit 1 hand als waar worden aangenomen.

Echwel schreef:
iedereen die kinderen opvoedt weet dat kinderen ook altijd naar een ander wijzen..

Echwel schreef:
Loop niet als jonge honden achter 1 leider aan,probeer voor jezelf te denken, je bent mod dat geeft je een bepaalde verantwoording, als je die niet zelf kunt nemen, stop er dan mee, je bent een individu, dus ren niet achter de massa aan

Denk dat kinderen die net de 18 zijn gepasseerd dit nog niet willen cq kunnen weten. Daar zit in mijn ogen 1 van de grootste pijnpunten, te jonge moderators. Zoek eens een volwassener team :) neem bijvoorbeeld 25 of 30 als minimum leeftijd, zou al een stuk schelen denk ik.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:26

Er zijn zoveel waarschuwingen uitgedeeld op basis van aannames.
Als iemand TeMt op een berichtje van iemand met de opmerking "persoonlijke aanval" wordt er niet eerst gevraagd of dat zo bedoeld was. Nee, ze gaan lezen (vaak ook nog totaal uit context) en beslissen dan dat die persoon vast gelijk heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:27

balance schreef:
Vraag je aan je provider ook of berichtjes die prive verzonden zijn gewist kunnen worden? Dan krijg je waarschijnlijk een automatisch bericht dat dat niet gebeurd en wordt er niet inhoudelijk op je vraag ingegaan.

Privé berichten worden ( als het goed is :+ ) alleen gelezen door de mensen die jij uitnodigt om ze te lezen.
Ik snap je vergelijking dus niet :o?

balance schreef:
In het dagelijks leven kan gesproken taal ook niet uitgewist worden. Wel vervangen. Door een uitleg. Of door sorry als dat aan de orde is.

In het dagelijks leven vraag je *niet* om mensen een zin van 5 jaar geleden te herhalen.
Een zin van 5 jaar geleden hoort bij de context van 5 jaar geleden.
Bovendien: wie weet in het dagelijks leven wat hij 5 jaar geleden letterlijk zei? :')

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:39

maaar alles goed en wel.. Wat denkt het bokt beheer er nu werkelijk aan te doen.. Weer niets tot dit topic langzaam leegbloedt, iedereen zijn gal heeft kunnen spugen en daarna weer verder gaat zoals voorheen??

Wat gaan Eline en Bart doen???