Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quintyxoxo

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:57

Dat ik nog op bokt kom is omdat ik gewoon wil dat een bepaalde stal echt gaat sluiten (zo slecht voor die beesjes)
Maar dan moet degene die de rechtzaak gaat houden eerst meer info hebben en die heb ik dus.
En ik wil gewoon weten wat anderen nog hebben.
Dat is dus mijn reden

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:27

Ik ben ook nog nie zolang een Bokster, maar snap dat je Forum,s zoals dit nou eenmaal regels nodig bent. Wat ik wel storend vindt is “dat je als nieuwe Bokker eerst zoveel paard gerelateerde reactie,s moet geven, voordat je ook op andere topics mag reageren.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:12

Iris82 schreef:
Welk forum is dat dan? Want het enige nog grotere forum in NL is Fok! en daar wordt zeker volop gemodereerd.
Sterker nog daar kennen ze geen OW-systeem en wordt je gewoon gewieberd.

En toch is op Fok de sfeer vaak een stuk gemoedelijker. Ik zit daar al een aantal jaar en er is nog NOOIT een reactie van me verwijderd omdat het een oneliner is, of niet ontopic genoeg of whatever. Er is ook nog nooit commentaar geweest als ik een topic van 2 weken oud omhoog gooide als het wel relevant was.
En er is ook nog nooit een topic van me verwijderd omdat het tegen de regels in is.

Je wordt ook nooit verplicht om een bepaalde reactie met minstens een bepaalde inhoud te geven omdat het anders niet toegestaan is.

Ja er wordt op Fok volop gemodereerd, maar wel op een veel betere manier. Sorry, maar zo is het wel :)

En mod moet er zijn om de boel te handhaven, niet om het mensen lastig te maken en ze zonder echte reden in de weg te zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:13

Blabla, ik zie dat je pas van 2009 geregistreerd bent. Het zijn de bokkers zélf die gevraagd hebben voor die maatregel. HAW en RIJ-ITP is opgesplitst op vraag van de bokkers. Subforums was op voorstel van de bokkers. Oneliners niet toelaten en off topic reacties verwijderen was op vraag van de bokkers... Een topic van twee weken oud niet om hoog schoppen niet toelaten was... Ja je kan het vast al raden: op vraag van de bokkers!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:14

Maar waarom was die vraag er dan bij de bokkers?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:19

Tsja bij HAW mag je idd alleen reacties plaatsen die wat tips kunnen geven etc.
Als je iets er leuk uit vind zien ofzo, dan mag je dat alleen plaatsen als de foto's bij rijden ITP zouden staan :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:18

heidiLOVER schreef:
Tsja bij HAW mag je idd alleen reacties plaatsen die wat tips kunnen geven etc.
Als je iets er leuk uit vind zien ofzo, dan mag je dat alleen plaatsen als de foto's bij rijden ITP zouden staan :+

En daar kiest de TS dus voor. Als ze commentaar wil hebben van Ahhhh en Ohhhh dan kan ze bij ITP terecht.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:28

Ayasha schreef:
Blabla, ik zie dat je pas van 2009 geregistreerd bent. Het zijn de bokkers zélf die gevraagd hebben voor die maatregel. HAW en RIJ-ITP is opgesplitst op vraag van de bokkers. Subforums was op voorstel van de bokkers. Oneliners niet toelaten en off topic reacties verwijderen was op vraag van de bokkers... Een topic van twee weken oud niet om hoog schoppen niet toelaten was... Ja je kan het vast al raden: op vraag van de bokkers!

Maar toch lijken veel bokkers het er toch niet mee eens te zijn. Dan vraag je je toch af....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:40

Een trouwe meelezer die toch even wilt reageren.

Ik ben het volkomen eens met de TS, en merk het ook op Bokt. In topics ouder dan twee weken mag niet meer gereageerd worden, dan word er een slotje op gezet. Als je in een HAW een reactie neerzet van: wat rij je netjes, is dat niet goed, word je bericht meteen verwijderd. Als je reageert in een advertentie met een vraag over het product of de aangeboden dienst, moet je dat per PB doen, niet in het topic zelf en een interessante heftige discussie word op slot gegooig want je mag geen boe en ba tegen mekaar zeggen. Als je vraagt om uitleg dan krijg je die niet.

Ik heb nu ook weer iets vervelends, ik was bekend op Bokt als xx_kelly_xx, toen brak er een periode aan dat mijn account me er steeds uit en af gooide, ik werd zonder pardon uitgelogt en mijn account deed raar, het werd gewoon echt vervelend, dan had je een heel verhaal getypt of was je met je profiel bezig, gooide hij me eruit en alles was dan weg. En dan baal je soms flink. Mijn vader heeft toch wel verstand van computers en het lag verder niet aan mijn beveiligingsinstellingen of de pc zelf, het kon dus in mijn account zitten.

Ik heb daarom een nieuw account gemaakt, dit was Wiwabalia. En wat denk je? Ik had absoluut geen problemen meer, hij gooide me er verder niet meer uit en functioneerde normaal. Ik heb toen een mod gePBt met dit verhaal, en vroeg of ze xx_kelly_xx wilde bannen/verwijderen omdat hij raar deed en vertelde ook de reden waarom ik Wiwabalia had aangemaakt. De mod wist het ook niet en ik moest zelf maar kijken. Naja ik heb af en toe nog gekeken of ik berichten had in mijn inbox bij xx_kelly_xx, maar was actief op Wiwabalia.

Opeens krijg ik een bericht van het modorator team dat Wiwabalia is gebant en ik alleen nog op xx_kelly_xx kan. Lekker dacht ik, dat is juist het niet goed functioneerende account, en ik heb toen terug gePBt dat ik het hier niet mee eens was, dat ik al een keer een mod gecontact had en ik graag verder wilde op Wiwabalia inplaats van xx_kelly_xx. Het antwoord kwam eigenlijk op: jammer dan, je doet het er maar mee. Dus nu zit ik de hele tijd met die in/uitgooi problemen.

Ze zagen dat andere account als een SA, terwijl dit grote onzin is want ik had foto's in mijn profiel en er stond allerlei info over mij in als woonplaats, leeftijd etc.

Ik baal nog steeds flink en weet nu niet wat ik moet doen, ik denk dat ik de boktbeheerder Eline maar PB, want vind dit toch niet zo netjes. En nu maar hopen dat dit bericht er wel op komt. :7

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:48

xx_Kelly_xx schreef:
Een trouwe meelezer die toch even wilt reageren.

Ik ben het volkomen eens met de TS, en merk het ook op Bokt. In topics ouder dan twee weken mag niet meer gereageerd worden, dan word er een slotje op gezet. Als je in een HAW een reactie neerzet van: wat rij je netjes, is dat niet goed, word je bericht meteen verwijderd. Als je reageert in een advertentie met een vraag over het product of de aangeboden dienst, moet je dat per PB doen, niet in het topic zelf en een interessante heftige discussie word op slot gegooig want je mag geen boe en ba tegen mekaar zeggen. Als je vraagt om uitleg dan krijg je die niet.

Ik heb nu ook weer iets vervelends, ik was bekend op Bokt als xx_kelly_xx, toen brak er een periode aan dat mijn account me er steeds uit en af gooide, ik werd zonder pardon uitgelogt en mijn account deed raar, het werd gewoon echt vervelend, dan had je een heel verhaal getypt of was je met je profiel bezig, gooide hij me eruit en alles was dan weg. En dan baal je soms flink. Mijn vader heeft toch wel verstand van computers en het lag verder niet aan mijn beveiligingsinstellingen of de pc zelf, het kon dus in mijn account zitten.

Ik heb daarom een nieuw account gemaakt, dit was Wiwabalia. En wat denk je? Ik had absoluut geen problemen meer, hij gooide me er verder niet meer uit en functioneerde normaal. Ik heb toen een mod gePBt met dit verhaal, en vroeg of ze xx_kelly_xx wilde bannen/verwijderen omdat hij raar deed en vertelde ook de reden waarom ik Wiwabalia had aangemaakt. De mod wist het ook niet en ik moest zelf maar kijken. Naja ik heb af en toe nog gekeken of ik berichten had in mijn inbox bij xx_kelly_xx, maar was actief op Wiwabalia.

Opeens krijg ik een bericht van het modorator team dat Wiwabalia is gebant en ik alleen nog op xx_kelly_xx kan. Lekker dacht ik, dat is juist het niet goed functioneerende account, en ik heb toen terug gePBt dat ik het hier niet mee eens was, dat ik al een keer een mod gecontact had en ik graag verder wilde op Wiwabalia inplaats van xx_kelly_xx. Het antwoord kwam eigenlijk op: jammer dan, je doet het er maar mee. Dus nu zit ik de hele tijd met die in/uitgooi problemen.

Ze zagen dat andere account als een SA, terwijl dit grote onzin is want ik had foto's in mijn profiel en er stond allerlei info over mij in als woonplaats, leeftijd etc.

Ik baal nog steeds flink en weet nu niet wat ik moet doen, ik denk dat ik de boktbeheerder Eline maar PB, want vind dit toch niet zo netjes. En nu maar hopen dat dit bericht er wel op komt.

Pff.. afentoe letten die mods echt niet op zeg!
k had ook weer iets raars.
Had een topic geplaatst voor mijn vriendin dat ze opzoek was naar een verzorgpony.
Mocht niet want dat gata niet over mezelf, het zou wel gemogen hebben als ik mezelf erbij in deed had ze gezegt.
Dus k dacht ja laat maar zitten dan want het is alleen voor mijn vriendin.
Toen hadden we BIJNA een verzorgpony gevonden maar teon wilde ik eigenalijk ook wel graag toch ook echt mee verzorgen (achteraf wilde de eigenaar geen verzorger meer dus was niet gelukt)
Maargoed, ik nieuw topic geplaatst met WEL mezelf erbij in omdat ik dat wilde, niet goed.
Waarom? volgens de mod gaat het alleen over iemand anders!
Ben toen voor 1 dag verbannen (eigenlijk on terecht dus)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:52

Waar zitten hun af en toe met hun hoofd?

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:52

Dat vraag ik me dus ook altijd af..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:56

Ik bedoel dat ze vragen een mij van: we zagen dat je twee accounts had, dit is niet de bedoeling. Er moet er één geband worden, kun je ons vertellen waarom je er twee hebt?

En dat ik dan mijn verhaal nog een keer vertel en dan het goede gebeurd, niet zoals nu, ben er alweer 3 keer uitgesmeten vandaag. Zucht. Soms doen ze echt moeilijk om niets, bijv. als er een heftige discussie loopt die interessant is en dan word er al heel snel met modder gegooid, en zit dat slotje er binnen 2 min. op terwijl er helemaal niks aan de hand is, er loopt alleen een felle discussie.

Er kan en mag hier tegenwoordig zo weinig nog, je moet op elk woord letten wat je neerzet want straks heb je een mod aan je broek hangen vanwege een te harde reactie. Daarom mijd ik daarom sommige topics, want daar kan ik dan niet zeggen wat ik er van vind, het word of verwijderd of weet ik veel wat.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 16-09-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:58

Ja op die manier is het ook niet altijd leuk meer natuurlijk.
Maar sommige dingen zijn dan wel weer leuk of leerzaam dat dat nou NET nog de reden is dat je toch blijft..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:59

Inderdaad, ik vind Bokt erg leuk en handig, maar erger me soms aan dat moeilijke gedoe van sommige moderators.
En dan zeggen sommige Bokkers: niet mee eens, ander forum. Nee, ik zit al een hele tijd op Bokt, en als ik me weer helemaal in een ander forum moet verdiepen.. daar heb ik helemaal geen zin in. Net alsof je verhuist en weer helemaal moet intergreren..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:03

Ik ben het helemaal eens met de TS!
Je kan bijna nergens meer een leuke of positieve reactie geven! Ik vind het zo ook niet leuk meer idd!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:09

xx_Kelly_xx schreef:
Inderdaad, ik vind Bokt erg leuk en handig, maar erger me soms aan dat moeilijke gedoe van sommige moderators.
En dan zeggen sommige Bokkers: niet mee eens, ander forum. Nee, ik zit al een hele tijd op Bokt, en als ik me weer helemaal in een ander forum moet verdiepen.. daar heb ik helemaal geen zin in. Net alsof je verhuist en weer helemaal moet intergreren..

PRE-CIES!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:13

Tja slotjes..
Het bloed gaat waar het neit gaan kan als ik zie 'slotje omdat alles al is gezegd'.
Pardon? Discussie is nog in volle gang, van alle kanten komen er nieuwe argumenten, tegenargumenten, subargumenten, zoveel argumenten dat je er gek van word. Ja hier en daar word er met modder gegooit, en ja het gaat wel eens even offtopic om de sfeer wat luchtiger te maken, maar veel vaker wel dan niet gaat het daarna weer terug ontopic.
Daarbij zijn er zoveel topics waar wél alles is gezegd, maar die blijven staan. 2 maten?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:23

Ik hoop echt dat ze dit topic zien en er wat mee gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:28

Geloof me, dit topic zien ze wel ;)
FZ word best goed in de gaten gehouden door de mods en ook Eline zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:08

xx_Kelly_xx schreef:
Ik bedoel dat ze vragen een mij van: we zagen dat je twee accounts had, dit is niet de bedoeling. Er moet er één geband worden, kun je ons vertellen waarom je er twee hebt?

Waarom zou voor één persoon de huisregels veranderd moeten worden? Er zijn regels op bokt waar je zelf mee accoord bent gegaan, zie dat je 2006 lid bent geworden vind het knap bijzonder dat je al die tijd niet mee heb gekregen dat een tweede account niet toe is gestaan, en nee waarom zouden er uitzonderingen voor de regel gemaakt moeten worden?
Dán pas gat het echt een zooitje worden, daar zit niemand op te wachten.
In de regels staat ;

Citaat huisregels schreef:
Je account op Bokt

Je account op Bokt is strikt persoonlijk, het is nooit toegestaan een account te delen, uit te lenen of van het account van iemand anders gebruik te maken. Verder is het gebruik van meerdere accounts niet toegestaan, iedere gebruiker heeft dus maximaal één account op Bokt. Je kunt je gebruikersnaam hier veranderen.

Makkelijker kan het dan toch niet zijn?

xx_Kelly_xx schreef:
Ik hoop echt dat ze dit topic zien en er wat mee gaan doen.

Uitzonderingen maken op de huisregels? Waar ben je dan mee bezig. :n

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:28

Tsja .. leven en laten leven he, die mod's zijn ook maar mensen die het vrijwillig doen :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:38

chiqa lees je wel? de account van kelly logt haar steeds uit daarom had ze een nieuwe aangemaakt en dat ook gemeld aan de mods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:48

Er zijn meer mensen met datzelfde probleem, van het steeds uitgelogd worden. Het is niet alsof wij mods dat doen. Sterker nog, er zijn mods die er zelf ook last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:50

Chiqa wil vast zelf graag mod worden....