pubelia schreef:Ik vind dat je wel erg makkelijk praat, maar wel oogkleppen op hebt wat betreft de rest.
In mijn post zei ik nog dat ik begrijp dat afvallen niet makkelijk is en dat ik jouw plezier met je paard je van harte gun. Maar daar heb je zeker overheen gelezen?
Wat mij gewoon verbaast, is dat afvallen dus toch kennelijk bij jouw hoofd zaak is? Wat ik da niet begrijp is dat je het hier in dit topic dan alleen maar over de randzaken hebt (dus de beugels, wachten tot een DA wat zegt etc.)
Als je zou stellen: ja ik erken dat dat zwaar ben voor mijn paard ga elke week naar de dietiste en ik doe zus en zo dieet, en daarna wat verteld over de randzaken dan zou je anderen al meer het ideee geven dat je je gewicht dus serieus neemt en er wat aan doet.... Dat zal ook schelen in de reacties die je dan ontvangt denk ik zo....
pubelia schreef:Het is gewoon niet ff afvallen, of ff dat frietje laten staan, de meeste mensen met een maatje meer eten bijna geen vet, en letten juist extra op wat ze eten.
Net zo goed als dat anderen niet voor jou kunnen spreken, kan jij niet voor anderen spreken. Ieder pondje gaat door het mondje, dus als iemand zwaar overgewicht heeft let die dus niet goed op wat die wel/en niet zou moeten eten. (op de hele enkele uitzondering die door ziekte dik is na)