Perrokai schreef:Haha nee Poes, ik niet hoor, ik heb 1 keer een akkefietje gehad met een in mijn ogen 1 erge PB.
Je slaat hier precies de spijker op de kop
. In jóuw ogen (of die van willekeurig welke andere PB-ontvanger natuurlijk
).
Moet je eens kijken hoeveel meningen er al zijn over gewone posts op Bokt zelf, over welke posts wel of niet ernstig zijn, welke wel of niet betrekking op een vete hebben, etc. Daarmee noem ik nog maar een heel klein deeltje van de discussie omtrent open posts waar de mods sancties voor uitdelen. Zodra er ergens ruzie uitbreekt wordt er in een topic algauw tientallen keren getemd en al die mensen willen uitleg en vinden dat de ander fout zit en hij of zij niet.
Kun je nagaan hoe dat zou uitpakken als je op PB's zou kunnen temmen. Bij gewone posts vinden Bokkers de besluitvorming al vaak erg ondoorzichtig, maar ze kunnen de post waarover het gaat in de meeste gevallen tenminste nog wel zelf bekijken, bij een PB kun je echt alleen maar afgaan op het oordeel van de moderators.
Je zou er van versteld staan wat mensen onder 'echt ernstig' verstaan, het is niet te definiëren wat daar wel of niet onder zou vallen. Wat de één als een ironische of sarcastische opmerking beschouwt, ziet de ander als een serieuze bedreiging. Zie je het al voor je wat een puinhoop dat wordt?
Nu al bestaat het modteam uit ca. 45 mensen en nu al is het vreselijk moeilijk om één rechte lijn te trekken. Veel mensen hebben nu al het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt, zij kunnen tenslotte ook niet zien wat er allemaal meespeelt in de besluitvorming. Kun je nagaan hoe dat zou worden als de mods zouden moeten gaan modden op PB's.
Als je werkelijk serieus bedreigd wordt is er maar één weg en dat is aangifte doen. Je kunt de mods niet verantwoordelijk maken voor wat zich tussen twee mensen privé afspeelt, dat is en blijft ieders eigen verantwoordelijkheid.