tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

iefke

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:39

Zullen we hier weer ontopic gaan? Bedankt voor de medewerking Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:55

Helemaal mee eens Iefke, het gaat net zo goed zo en anders komt er weer een slotje...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:03

Ik weet niet of je de post voor mij bedoelde Iefke, maar ik was toch aardig ontopic, dacht ik zo.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:24

Mods plaatsen een opmerking in het algemeen hebben ze ons te verstaan gegeven in een ander Topic en niet gericht naar 1 persoon. Dus het geld feitelijk voor ons allemaal.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:37

On-topic dan: (en kan best zijn dat er zo'n reactie al is gegeven, heb geen tijd om al die pagina's nog eens door te spitten)

Tem-systeem voor pb's vind ik persoonlijk onzin. Ik zie mijn pb-box als een soort mailbox. Daarin reageer ik op wie ik wil, staat iemands bericht mij niet aan of de persoon die het bericht schrijft, dan antwoord ik niet. Niet zo moeilijk lijkt me. En wat je in je inbox krijgt ligt denk ik ook een beetje aan jezelf. En je hebt voor 50 procent invloed op de toon van de berichten die je in je inbox krijgt lijkt mij. De manier waarop je reageert bepaalt voor een groot deel de toonzetting. Als ik nu kijk op die bokt-hyves en lees wat daar geschreven wordt dan snap ik dat de berichten in de inbox van die bokkers niet echt gezellig zouden kunnen zijn.(en hoe zou dat nou toch komen?)

Ik heb in de afgelopen jaren nagenoeg geen vervelende berichten gehad in mijn inbox op een paar incidentjes na. Actie=reactie. Reageer je op een manier die het gerel de kop indrukt, dan is het al gauw niet meer interessant heb ik ervaren. En reageer je niet, dan is het nog minder interessant na een tijdje. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk Clown

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:36

Sorry Iefke.
Zal niet meer gebeuren.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:44

Maar feitelijk hebben we het ook over die uitzonderingen juist. Zoals je idd elders kan lezen, sommigen zijn niet te stoppen ook niet als je ze negeert, dan gaan ze nog in het echte leven achter je aan. Misschien geen tem systeem op PB's maar in deze uitzonderingsgvallen mag het beheer best wel eens wel wat met de PB's doen. Nu kun je doorsturen wat je wil, er een printscreen van maken die overigens niet aan te passen is dus is niet mee te rommelen en nog is het antwoord.: Ja sorry, daar mogen we niets mee doen.

Dus hier word alles in rechte banen geleid maar als het via pb gaat trekken ze hun handen er van af.

Kijk nu eens naar de OW en Ban lijst. Volgens mij is meer dan 90% van de bans op schaduwaccounts gebaseerd. Dat zijn dus bokkers die of een extra account aanmaken of bokkers die al geband zijn en met alle geweld weer terug willen komen en willen rellen op een enkeling na die zelf vind dat ze nog een kans verdienen. Als je met een SA alleen je "vijanden" PB's blijft sturen word je ook niet gesnapt volgens mij tenzij je de PB dus wel opent en leest en denkt hee dat is die en die dus en dan stap je naar een Mod met je PB en dan ? Dan worden ze er wel uitgeknikkerd wegens een SA maar voor de rest kunnen ze nu gewoon hun gang gaan.
Niet iedereen staat even sterk in zn schoenen, ook mensen die ziek zijn worden gepakt, chronisch ziek en ongeneeslijke aandoeningen, niet iedereen zet zn pc uit en kan lekker slapen.....
Je vraagt je toch soms af hoe het in godsnaam mogelijk is dat mensen er een dergelijke hobby op na kunnen houden om andere werkelijk op alle vlakken kapot proberen te maken ? Of ben ik de enige naieve persoon die zulke mensen nog nooit heeft leren kennen in het echt..... Knipoog

Ik weet het Karl66, het zijn er maar een paar maar aan de OW lijst kun je zien dat het er best nog wel wat zijn. Dus in de echte uitzonderingsgevallen als iemand zijn ware aard even laat zien waar je je rot van schrikt dan zou er iets mee gedaan moeten kunnen worden wat dus nu niet gebeurd. Is dat nu zoveel moeite ? Moet je daar tig moderators voor aanstellen ? Het is toch maar een groepje van ongeveer 20 stuks ?

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:53

Je hebt helemaal gelijk Perrokai.
Maar volgens mij is daar helemaal niks aan te doen.
Ook niet temmen op pb's
Helaas heb ik wel zulke mensen in het echt leren kennen. Huilen
Maar ben benieuwd of er toch nog door het team bekeken wordt of er wat aan die smerige pb's te doen is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:55

Ik ben tegen, een privebericht is niet voor niets een PRIVEbericht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:04

Het werk van het moderator team bestaat natuurlijk maar voor een klein gedeelte uit OW's geven en bannen. Ze zijn er gewoon om in te grijpen in discussies die uit de hand dreigen te lopen en om verkeerd geplaatste topics te verplaatsen.

Een soort verkeersregelaars dus Haha!

Maar zou daar het werk van pb's reguleren en beoordelen bijkomen dan voorzie ik dat het "korps" verdubbeld moet worden Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:29

Nee joh, alleen de echte echte echte hele erge PB's,...... niet allemaal. Alleen als je iets krijgt wat echt gewoon niet kan, een echte bedreiging ofzo, discriminatie of iets anders echt engs en gevaarlijks.
Hoe kom jij daar nu dan vanaf Slimmerik als dat gebeurd en ze houden niet op ? Zou jij het niet fijn vinden om nu eens voor eens en voor altijd de waarheid achter de ware aard van een terroriserende bokker bekend te kunnen maken aan het beheer. Zodat je er voor eens en voor altijd ook gewoon af bent ?

Ik kan dat niet hoor de PC uitzetten en lekker slapen daarna. Nu heb ik er al moeite mee met alles wat er gaande is, ik lig gewoon maar te denken, zou het echt....of heeft.....nee, dat doen ze niet.....of toch.....pfff wat een wereld leven we in.....en dan na een tijdje... Slapen maar dus niet zo... Dromen
Volgens mij prikt er vandaag of morgen iemand in die bubbel waar ik in leef blijkbaar.........brrr eng word het.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:13

Ah eens een vete aan de gang is, gaat men al temmen voor een halve scheet...

Echt enge pb's kun je doorsturen naar de mods, dan is het toch gemeld, dat zal altijd wel ergens blijven hangen.

Je kunt ook naar de politie met echte bedreigingen.

De meeste SA's zijn trouwens mensen die voor het eerst een account aanmaken en zich een paar keer vergissen Knipoog

Perro: heb jij hier zo last van gehad dan? Want je blijft er echt op ingaan.

De waarheid is dat ik altijd hetzelfde groepje mensen zie zeuren over scheldpb's ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:37

ik ben toch echt geen makkelijke user, en ik heb regelmatig pittige discussies.......... en ik heb in al die jaren een scheldpb gehad, waar ik gruwelijk om gelachen heb en die ik toen in dat topic gezet heb (en natuurlijk de bijbehorende OW in ontvangst genomen heb)

Ik krijg ze werkelijk nooit Lachen

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:42

@ KiWiKo ; geweldig Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Ik lach me ook altijd rot om die pb-tjes met scheldwoorden

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:50

Haha nee Poes, ik niet hoor, ik heb 1 keer een akkefietje gehad met een in mijn ogen 1 erge PB. Maar niet zo dat ik me bedreigd voelde of bang werd of iets of mee naar de politie moest. Maar dat toonde wel even iemands ware aard die dan op bokt mooi weer zat te spelen.
Nee, om me heen zitten er meerderen op bokt die geterroriseerd worden of werden niet zo lang geleden. Het is puur toeval dat ik in die groepen zit eigenlijk. Ik heb er niets mee te maken maar zie wel de schade die men aanricht. Tja en zoals ik zei, mij gaat dat niet in de koude kleren zitten als je iemand ziet die daar gewoon in het echte leven nog problemen van ondervind. Daarom blijf ik er op ingaan ook omdat ik weet dat met de ergste PB's dus niets gedaan word en het blijft ook niet hangen want er word van uit gegaan dat je met een PB kan rommelen. En de meesten die zelf zo tekeer trekken kunnen er zelf ook wel tegen, maar soms pakken ze een verkeerde, een zwakkere....
Wees blij dat jullie dat allemaal niet zien of horen....

Volgens mij doet de politie er helemaal niets mee, vechtende valse vrouwen ? Ze lachen zich een deuk denk ik....
Ik denk dat je altijd dezelfde mensen ziet omdat het groepje valse en vechtende vrouwen ook helemaal niet groot is en ze botsen telkens weer, dan hier, dan daar maar ze kunnen elkaar blijkbaar niet negeren. Dus kom je altijd dezelfde tegen.

En waarom kom je mij hier tegen en blijf ik er over in discussie, het is nu eenmaal het onderwerp van deze discussie en omdat ik het om me heen hoor en zie en dan ook nog in het echt..... En we hoeven het niet onder banken of stoelen te steken er is heel wat gaande hier op bokt en elders ook. Het houdt de gemoederen bezig en ik ben op 1 of ander manier verbonden met enkelen daarvan, hetzij geografisch hetzij door andere gemeenschappelijke dingen. Zelfs de integeriteit van het beheer wordt in twijfel getrokken. Er word zoveel verwarring geschept dat je helemaal niet meer weet wie de waarheid vertelt en dat vind ik eng. Blind achter een leider aanlopen doe ik ook niet namelijk. En ik kan ook niet mn rug er naartoe keren door bovengenoemde omstandigheden en soms word je bijna gedwongen partij te kiezen, kies je de verkeerde dan kom je ook aan de beurt en daar voel ik niets voor. Dus als die hele PB geschiedenis daar nu eens van boven water komt dan is gelijk duidelijk wie wat waar en waarom en zijn we er gewoon helemaal vanaf. Dan kunnen we lekker verder zoals van ouds...... En misschien is het maar eenmalig zo'n enorme rel en doe je het dus echt in uitzonderlijke gevallen. Het schept wel een hoop duidelijkheid en scheelt een berg werk lijkt mij.

Misschien een tikje off topic Iefke maar ik ben wel zo beleefd een vraag te beantwoorden....sorry Bloos

Kijk ik heb het niet over een PB waarin de ene de ander een BÄNKETSTAAF noemt (ik typ ook dit woord he geen scheldwoord Knipoog )
Wie ligt daar nu wakker van tegenwoordig ?
Maar PB's die gewoon veel verder gaan dan dat. Voorbeelden en namen ga ik natuurlijk niet noemen, de meeste zijn al gelukkig als het een tijdje stil is in de PB'bus en dan laait het nu weer op. En het mag ook niet natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:58

weet je Lachen misschien bij de huiskamer een forum neerplanten wat "besloten" is zeg 100 of meer paardgerelateerde posts........ die niet gemoddereerd wordt? waar bokkers ongenuanceerd en zonder angst voor ow's of ban's hun ongezouten mening kunnen geven over elkaar en het beleid........

misschien met een aanmeldingsmodule?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:10

Kiwiko, wat bedoel je dan, iemand mag een topic starten met als titel 'Sporen zijn cool' of 'Slofteugels zijn goed!" en daar mag dan vrijelijk in gepost worden met al het commentaar dat men wenst te geven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:11

weet ik het Lachen was zomaar iets wat in me opkwam Lachen Lachen om dan persoonlijke vete's daar uit te vechten, RK discussies te houden en dat soort sjit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:13

Oh aha, op een ander forum waar ik vaak kwam, hadden we een Arena, de naam zegt genoeg Lachen. Maar het kon er daar behoorlijk bruut aantoe gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:14

Nou zoiets Haha! Haha! Haha!, ben je volgens mij gelijk van een hoop gefrustreerde posts af Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:17

KiWiKo schreef:
weet je Lachen misschien bij de huiskamer een forum neerplanten wat "besloten" is zeg 100 of meer paardgerelateerde posts........ die niet gemoddereerd wordt? waar bokkers ongenuanceerd en zonder angst voor ow's of ban's hun ongezouten mening kunnen geven over elkaar en het beleid........

misschien met een aanmeldingsmodule?

Daar zijn site's genoeg voor op internet. Hyves leent zich daar uitstekend voor. En er moet nog zo'n reldel forum zijn. Dus wat voegt zoiets op bokt toe?

@Perrokai: Herhaalde aanvallen per pb zou inderdaad iets aan gedaan moeten kunnen worden. Liefst zie ik iets in de trend van ongeopend retour.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:23

Perrokai schreef:
Haha nee Poes, ik niet hoor, ik heb 1 keer een akkefietje gehad met een in mijn ogen 1 erge PB.
Je slaat hier precies de spijker op de kop Lachen . In jóuw ogen (of die van willekeurig welke andere PB-ontvanger natuurlijk Lachen ).

Moet je eens kijken hoeveel meningen er al zijn over gewone posts op Bokt zelf, over welke posts wel of niet ernstig zijn, welke wel of niet betrekking op een vete hebben, etc. Daarmee noem ik nog maar een heel klein deeltje van de discussie omtrent open posts waar de mods sancties voor uitdelen. Zodra er ergens ruzie uitbreekt wordt er in een topic algauw tientallen keren getemd en al die mensen willen uitleg en vinden dat de ander fout zit en hij of zij niet.

Kun je nagaan hoe dat zou uitpakken als je op PB's zou kunnen temmen. Bij gewone posts vinden Bokkers de besluitvorming al vaak erg ondoorzichtig, maar ze kunnen de post waarover het gaat in de meeste gevallen tenminste nog wel zelf bekijken, bij een PB kun je echt alleen maar afgaan op het oordeel van de moderators.

Je zou er van versteld staan wat mensen onder 'echt ernstig' verstaan, het is niet te definiëren wat daar wel of niet onder zou vallen. Wat de één als een ironische of sarcastische opmerking beschouwt, ziet de ander als een serieuze bedreiging. Zie je het al voor je wat een puinhoop dat wordt?

Nu al bestaat het modteam uit ca. 45 mensen en nu al is het vreselijk moeilijk om één rechte lijn te trekken. Veel mensen hebben nu al het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt, zij kunnen tenslotte ook niet zien wat er allemaal meespeelt in de besluitvorming. Kun je nagaan hoe dat zou worden als de mods zouden moeten gaan modden op PB's.

Als je werkelijk serieus bedreigd wordt is er maar één weg en dat is aangifte doen. Je kunt de mods niet verantwoordelijk maken voor wat zich tussen twee mensen privé afspeelt, dat is en blijft ieders eigen verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:40

Gwen schreef:
. Je kunt de mods niet verantwoordelijk maken voor wat zich tussen twee mensen privé afspeelt.

Dit is het enige goede antwoord op deze hele kwestie OK dan!. Had je dat niet even 20 pagina's geleden in kunnen brengen Knipoog.
Beeldvorming blijft voor mij toch nog een klein puntje, maar zolang ik geen lelijke pb's ontvang (of lees), doet dat er niet echt toe.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:47

Een PB in ernstige gevallen doorsturen voor de beeldvorming blijft kunnen, dat is wat anders dan voortaan kunnen temmen op elke willekeurige PB.

Wanneer het er bijvoorbeeld op lijkt dat een nieuwe Bokker ladingen sexueel getinte PB's rondstuurt naar Jan en Alleman dan is het wel duidelijk dat er iets niet pluis is en dan wordt daar uiteraard wat aan gedaan.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:42

De mods hoeven ook geen verantwoordelijkheid daarvoor te dragen maar de mods zijn wel de enige die het ter plekke een halt kunnen toeroepen. Is dat nu teveel gevraagd in uitzonderlijke gevallen ? Daar hoef je geen temsysteem op PB's op in te voeren maar dan moet er wel wat met die uitzonderlijke PB's worden gedaan en niet alleen voor de beeldvorming. Het komt nooit uit de lucht dus er is altijd wel een vete aan vooraf gegaan waarop men modereert of gemodereerd heeft.

Een uitzonderlijk geval is idd ook iemand die sexueel getinte pb's aan het versturen is. Persoonlijk zou ik daar weer om lachen want dat is iets wat ik in de hand heb en dus wel kan hebben en mee om kan gaan. Maar een ander misschien niet dus zou ik het doorsturen. Maar wie heeft die grenzen gesteld dan ? Sexueel getinte niet en bedreigingen en stalkingen, discriminerende en alle andere mogen wel ?

Als je nu modereert op hele geschiedenissen kun je dan niet altijd maar tot 1 conclusie komen die ook bijna altijd getrokken word nml. waar twee vechten hebben twee schuld ? Als jullie dat uit gaan zoeken dan zie je toch dat er altijd 1 als eerste begonnen is ? Pak die dan aan ook op een PB is dat heel makkelijk en kost geen extra moeite (geen pb temsysteem dus he want dat kan idd wel eens tot enorme bergen werk leiden). Iedereens menselijke instinct is nml. verdediging, je kunt mensen niet vragen het niet te doen en zeker niet als het zo lang duurt voor de mods met een uitslag komen. Als daar een verschrikkelijke PB bij zit en de tegenpartij komt niet met een verschrikkelijke PB van jou op de proppen dan is het toch duidelijk ?

Er gebeurt wat, je word aangevallen dus je temt, en temt en temt. De andere temt soms helemaal niet eens, er is er altijd 1 die als eerst temt. Dan volgen er vaak PB's, de 1 loopt op bokt te roepen dat ze gestalkt word, vreselijke PB's krijgt en bedreigd word en alles. Dat mag wel, je mag dat wel openbaar op bokt zeggen of het gelogen is of niet. Dus een PB telt verder niet mee maar ze mogen wel openbaar opgeblazen worden zodat iedereen gaat denken dat je een we heel vreselijk mens moet zijn. Is dat geen aanval dan ? Waarom vragen jullie dan niet het bewijs voor zo'n PB als iemand dat roept ? Dat werkt ook goed mee voor de beeldvorming.

Dus een temsysteem op PB's is misschien wel te heftig maar op alles wat op bokt gebeurd hebben alleen mods inlvoed dus waarom dan niet PB meenemen in de besluitvorming ? Want dat gebeurt nu dus niet.