oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:03

Ik ook, wat na tig keer overlezen kan ik er echt niets kwetsends in vinden Verward

Als ik een bepaald topic in de HK lees (Ibbel weet wel welke), heb ik meer het idee dat SP zijn gedrag al een tijdje negatief opviel bij bepaalde moddie's en ze nu eindelijk weer een stok hebben gevonden...
Laatst bijgewerkt door Ann op 31-08-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:03

Tyrza schreef:
OK, dan even een duidelijke, algemene vraag:

WANNEER is een opmerking dusdanig kwetsend of opruiend dat dit een OW waard is??

Ook erg benieuwd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:05

Ibbel schreef:
De OW van SP is niet door mij gegeven, maar de reden was 'negeren mod aanwijzing' níet de inhoud van de post as such.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:06

Ibbel schreef:
Ibbel schreef:
De OW van SP is niet door mij gegeven, maar de reden was 'negeren mod aanwijzing' níet de inhoud van de post as such.

WELKE mod kan mij/ons hier dan wel uitsluitsel over geven?? Noem het beestje eens bij de naam?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:07

Ann schreef:
Ik ook, wat na tig keer overlezen kan ik er echt niets kwetsends in vinden Verward

Als ik een bepaald topic in de HK lees (Ibbel weet wel welke), heb ik meer het idee dat SP zijn gedrag al een tijdje negatief opviel bij bepaalde moddie's en ze nu eindelijk weer een stok hebben gevonden...

Krijg ook steeds meer het idee dat SP en nog een stel de favo honden zijn.....
Merk al een tijdje dat er heel erg met 2 maten gemten word en dat er over kleine dingen heel moeilijk gedaan wordt terwijl wanneer er echte problemen zijn ze niet ingrijpen.
Een kennis van me werd serieus lastiggevallen en gechanteerd en toen geven ze niet thuis....maar als iemand die ze niet mogen een maar half verkeerde opmerking maakt.....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:10

Ibbel, ik begrijp dat jij duidelijkheid wilt creeeren in dit topic door algemene vragen in het algemeen te kunnen beantwoorden. Maar bepaalde antwoorden op bepaalde vragen kunnen niet alleen door jou als mod gegeven worden, omdat het om akties gaat waarbij andere moddies betrokken zijn. Daarom kun je ook niet op alles een antwoord geven en dat reken ik en vast andere bokkers je ook niet aan.

Maar welke mod kan dan wel duidelijke en hopelijk bevredigende antwoorden geven?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:11

Ann schreef:

dat denk ik inderdaad ook, en dat is bij meerdere personen zo

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:12

terorita schreef:

dat denk ik inderdaad ook, en dat is bij meerdere personen zo

En daarom kan ik me haast niet voorstellen dat het gros van de moddies dit wel zo zou vinden....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:22

Ik vind het jammer dat er (nog?) geen reacties van andere moddie's komen. Dit geeft een beetje het gevoel van niet serieus te worden genomen. Terwijl er veel users zijn die vallen over deze manier van beleid voeren. Aan de andere kant geeft dit topic weer zo'n déjà vu gevoel waarvan we allemaal wel weten hoe het gaat aflopen (slotje zonder concrete antwoorden). Clown

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:27

Nadeel vind ik dat zo goed als iedereen het oneens is met de ban van SP maar dat we weten dat dit toch niet veranderd gaat worden. En dat ze dus maar onterecht kunnen bannen. Op een forum zou niet alleen door moddies belsist mogen worden maar zouden de gebruikers deze beslissingen ook ongedaan moeten kunnen maken als het merendeel het niet met een beslissing eens is. Zo werkt het in de politiek bijna nog beter; daar wordt er wel (ietsje) naar de kiezers geluisterd maar hier niet naar de gebruikers.
Moddies hebben alle "macht" en gebruikers moeten de beslissingen maar slikken.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:28

Ibbel schreef:
Wij grijpen niet in op willekeurig welke opmerking die wie dan ook 'rottig z'n strot uitkomt' (citaat Wim Sonneveld). Daar hebben we ook geen tijd voor. Wij grijpen pas in als zo'n opmerking door de andere in het topic aanwezige bokkers al dan niet op de juiste waarde wordt geschat en van repliek wordt gediend. Maw, wij grijpen in, als ook ánderen een opmerking als onbillijk ervaren.

Daarnaast grijpen we in als, ondanks een verzoek van onze kant, er gewoon niet geluisterd wordt.

Niet mee eens... in het veenendalers topic waren er termen van fruit waar ik zelfs op werdt aangesproken, omdat er misschien een associatie was...er werdt niet nagevraagd, er werdt gewoon in het topic geknald dat er een ow kwam als het nogmaals gezegd zou worden... ik heb zes keer na moeten vragen waarom, maar stuitte op een moddie-muur: de irritante: "je hebt zelf heel goed door waar het over gaat!"
Nu moet ik zeggen dat ik daar niet extreem veel postte en dus niet wist waar het over ging, en dan wordt je daar dus wel op aangepakt, erg irritant, vooral als je geen stok tussen de deur krijgt...

En ook in dit topic stuit ik op dezelfde moddie-muur: wij doen het zo, en je mag best zeggen wat je ervan vindt, maar veranderen doet onze mening niet..
Ik vind dat één van de eigenschappen waarop een moddie zou moeten worden geselecteerd mag zijn: kunde van communiceren, vooral als je een ander aanspreekt op slecht gedrag....
En bedenk jezelf als moddie: als je nooit van mening verandert, heb je nooit een echte mening gehad, blijf niet zo star volhouden....

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:31

Ann schreef:
Ik vind het jammer dat er (nog?) geen reacties van andere moddie's komen. Dit geeft een beetje het gevoel van niet serieus te worden genomen. Terwijl er veel users zijn die vallen over deze manier van beleid voeren. Aan de andere kant geeft dit topic weer zo'n déjà vu gevoel waarvan we allemaal wel weten hoe het gaat aflopen (slotje zonder concrete antwoorden). Clown

En dat is dus inderdaad ook waar ik me aan stoor..... hoe vaak er ook dingen aangekaart worden het lijkt wel alsof de mods meelezen, eens zuchtend de schouders optrekken, rustig afwachten op t geschikte moment om een slotje te plaatsen, en dan kunnen we weer verder.
Maar er gebeurt niets, terwijl er naar mijn idee wel steeds meer signalen komen dat er onvrede heerst...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:58

Omdat Moddies ook maar gewoon mensen zijn, is het niet een optie om een regel in te voeren waarbij een OW of ban teruggedraaid kan worden als 20 'gewone' bokkers het er niet mee eens zijn?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 16:00

jeanie schreef:
SuperPepeijn schreef:
Wat doet die gekke slimmerik uberhaupt hier, weet die wel waar het over gaat? En waarom zie ik hem nooit in andere topics?

Volgens mij gaat het over deze opmerking maar om daarom iemand een ban van 3 mnd te geven Gestoord .

Nee, het had te maken met het feit dat sommige mensen zich vergeleken voelden met WOII, de NSBers, maar dat bedoelde Prima niet. MAar ja, het gevoel van iemand is al genoeg om iemand een ow of ban aan z'n broek te smeren. WAnt daar komt het uiteindeljk wel op neer.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:58

Ibbel schreef:
NoaC schreef:
De een krijgt 1 maand en de ander 3?

Lees even terug, de reden hiervoor is uitgelegd. Heeft trouwens ook in een BBB gestaan. Speciale behandeling na terugkeer na permaban.

Een bokt woordenboek zou wel eens niet misstaan denk ik. Ik heb ook nog steeds geen goeie uitleg gehad waarom ik een OW heb gekregen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:01

Ik ga dit topic vaarwel zeggen. Ik krijg niet de indruk dat er gelezen wordt, en ik krijg niet de indruk dat er gediscussierd wordt met het idee concrete, constructieve oplossingen aan te dragen. Dat kan en zal best wel aan mij liggen, maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Ik wil nog 2 dingen kwijt:
1) bokt is geen democratie. Ik heb het al vaker gezegd, en het staat ook zo in de regels: je bent uitgenodigd in het prive domein van iemand anders, en die bepaalt de regels. Als dat betekent dat iedereen een paarse staart moet dragen, en kukeleku moet roepen, dan is dat zo.
En zelfs in een democratie werkt het niet zo dat als 20 medeweggebruikers zeggen, die bon voor door rood rijden was niet terecht, ze had een paardentrailer erachter en kon niet op tijd stoppen, dan blijft die bon gewoon staan.

2) het zou wel eens zo kunnen zijn dat discussie als deze gedoemd zijn om te mislukken omdat er geen voorzitter is die de zaken samenvat en tot een consensus en beslissing tracht te komen. Misschien een aardig uitgangspunt voor jullie om alsnog eens over te praten: moet de TS de discussie leiden en regelmatig samenvattingen maken, mensen tot consensus proberen te bewegen?

Ik zie jullie conclusies en aanbevelingen wel een keer verschijnen....

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:23

Ik denk dat het handig is als jullie ook Wie doet wat binnen het moderatorteam op Bokt.nl eens goed door lezen.
Daarin kun je lezen dat een OW nooit een eenmansactie kan zijn.
Ik quote mezelf daar even.
Mickey schreef:
Zo kan er bijvoorbeeld pas een Officiële Waarschuwing naar een gebruiker gestuurd worden als een van de hoofdmods daar toestemming voor heeft gegeven. Dit om er voor te zorgen dat een moderator nooit alleen OW's kan uitdelen en het altijd in samenspraak met andere teamleden gebeurt. Ook een hoofdmod kan en zal in principe geen OW in zijn of haar eentje uitdelen, maar hierover eerst met de andere (hoofd)mods van gedachten wisselen.

In het geval van SP is het zo dat hij door ging met het negeren van de aanwijzingen van een moderator in het topic, terwijl in het topic duidelijk stond wat er zou gebeuren als men toch verder zou gaan.

Heel vervelend voor SP dat hij het toch doet en het hem een OW opleverde met daaraan een ban van 3 maanden. Maarrr SP wist heel duidelijk wat de gevolgen zouden zijn als hij op korte termijn een OW zou krijgen.
Hij heeft in dit geval zelf de opmerking geplaatst terwijl hij wist dat hij daarmee risico liep. Dat is een keuze die hij gemaakt heeft.

Heel vaak krijgen wij te horen dat we niet subjectief mogen moddien. Maar als wij bij iedereen mee moeten nemen hoe lang iemand dan vervolgens weg is, blijf je bezig.
Daarvoor zijn er ook standaardsancties op overtredingen. Zodat wij niet telkens weer verzachtende omstandigheden mee moeten nemen.
Daarbij komt nog dat SP niet de enige persoon is die n.a.v. dit topic een OW heeft ontvangen. Er zijn meerdere gebruikers die een OW hebben ontvangen.

Nu kunnen we door gaan en er een welles nietes spelletje van maken, maar dat heeft geen zin. Wanneer SP bezwaar heeft tegen zijn ban, kan hij daar bezwaar tegen maken bij de boktbemiddelaars.
Net als alle andere personen die vinden dat het onterecht is dat zij een OW en/of ban hebben ontvangen.

Wanneer jullie opmerkingen/tips/ideeën hebben hoe het beter moet. schrijf dat dan eens in het topic. Wie weet zit er wel iets bij wat we kunnen gebruiken op Bokt.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:34

bij wie moet je dan zijn om bezwaar te maken tegen je OW of ban

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 17:42

Ibbel schreef:
1) bokt is geen democratie. Ik heb het al vaker gezegd, en het staat ook zo in de regels: je bent uitgenodigd in het prive domein van iemand anders, en die bepaalt de regels. Als dat betekent dat iedereen een paarse staart moet dragen, en kukeleku moet roepen, dan is dat zo.
En zelfs in een democratie werkt het niet zo dat als 20 medeweggebruikers zeggen, die bon voor door rood rijden was niet terecht, ze had een paardentrailer erachter en kon niet op tijd stoppen, dan blijft die bon gewoon staan.

Eerst was het een leuk domein en konden we leuk discusieren en nu zijn de regels ten negatieve veranderd en is het domein niet zo leuk meer want er hangen continu dreigementen in de lucht.

terorita schreef:

Niet met degene die jou die ow gegeven heeft, want die is geeft niet thuis en dat is mijn ervaring.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:48

terorita schreef:

Bij de bemiddelaars en die moeten nog aangesteld worden Clown (de bemiddelaars die er waren hebben geen tijd meer o.i.d. dacht ik gelezen te hebben?)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:14

Desiree schreef:

terorita schreef:

Niet met degene die jou die ow gegeven heeft, want die is geeft niet thuis en dat is mijn ervaring.

daar was ik al bang voor

misschien is het beter dat de hoofdmod van de desbetrefende afdeling de OW en Ban uitdeelt.
en ook meteen verteld waar je in hoger beroep kunt gaan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:58

ik vind SP zijn posts niet ow waardig....... maar dat kan ook komen omdat ik ondertussen een hele dikke bokthuid gekregen heb Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:18

Ibbel, heb een suggestie gedaan op pagina 23, maar die post heb je waarschijnlijk niet gelezen, kan gebeuren, ik leg ook uit dat dat wel eens met jullie posts ook zo kan zijn. Wellicht is mijn suggestie wel een goed idee voor verbetering op bokt. Ik hoop dat je de moeite neemt hem te lezen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:23

terorita schreef:
door_ schreef:

Ik stel voor dat mods, als ze bij een bepaalde opmerking een vraag hebben, eerst even na vragen aan degene die het typt wat de bedoeling ervan is...
Zo laat je weten dat je erbovenop zit, maar hoef je niet meteen met onnodige slotjes en dergelijke te gaan gooien....

hellemaal mee eens zo komt een OW/Ban niet uit de lucht vallen en slaat in bij de betrokenen

Ik quote even een uitspraak van mezelf, was ook als tip bedoeld, en verder denk ik dat als je dit topic goed leest, mensen toch veelal met dezelfde kritiekpunten komen,...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:33

KiWiKo schreef:
ik vind SP zijn posts niet ow waardig....... maar dat kan ook komen omdat ik ondertussen een hele dikke bokthuid gekregen heb Haha! Haha!

Misschien is dat een kleine tip voor andere bokkers Knipoog