Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:04

Rocamor schreef:
Bienotje schreef:
Of een recent verongelukte broer dacht ik, wat ook niet te herleiden was.

Oh ja die hebben we een paar jaar terug nog gehad. Ook zo'n apart verhaal

Oh dat verhaal is dan langs mij heen gegaan want dat heb ik toen niet meegekregen

Shirley

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:05

Vind dat zo enorm respectloos naar mensen die echt wat mankeren of een ernstig verlies hebben geleden -O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:20

Er zijn wel meer mensen die hele verhalen over gevoelige onderwerpen verzinnen/verzonnen op Bokt. Het is maar een kwestie van tijd voor het grotere publiek het doorheeft. En dan verdwijnen ze en komen ze terug met een schaduwaccount :+

Het gebeurt helaas veel te vaak.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:25

Percy schreef:
Die cartoon is geweldig :D

Ik geloof niet dat ik ooit gereageerd heb op Kbk maar ik keek wel naar haar topics.
Er staat mij ook bij dat er discussie ontstond over de hoeveelheid paarden en een uitkering. Het hoe, wat en wie weet ik niet meer.

Ik was ook een tijd mod maar ging verhuizen en zat toen opeens een half jaar zonder internet dankzij een provider die erg goed was in mensen aan het lijntje houden. Daarna had ik er geen tijd meer voor en zin erin.

Ik kon kbk haar topics altijd goed herkennen aan de ~~~~~~ :') Ik vroeg me destijds ook af waar ze het van deed overigens :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:39

Shirley schreef:
Vind dat zo enorm respectloos naar mensen die echt wat mankeren of een ernstig verlies hebben geleden -O-

Ik begrijp goed dat je het zo ziet.
Maar ik denk dat er ook een hele verdrietige kant aan die mensen is. Ze zijn zó enorm op zoek naar validatie en vinden zichzelf kennelijk zo weinig waard, dat ze hun verhaal interessanter maken dan het daadwerkelijk is, om maar goed genoeg te zijn voor wie het maar wil lezen. Wat vervolgens hun probleem eigenlijk nog veel groter en erger maakt. Want ze krijgen validatie voor wie ze eigenlijk niet zijn, wat bevestigt dat hun eigen leventje nog minder waard is dan ze zelf al vonden :(

Texnex schreef:
Ik kon kbk haar topics altijd goed herkennen aan de ~~~~~~ :') Ik vroeg me destijds ook af waar ze het van deed overigens :o

Ik begreep dat ook nooit. Ik verdien ruim bovenmodaal, heb een koopwoning waar ik maar 450 euro per maand aan hoef uit te geven. Ik hou dus best wel wat over, maar ik ben blij dat ik geen eigen paarden heb hoor _/-\o_

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:55

Bienotje schreef:

Was dat niet ook iets met een verloofde die in het leger zou zitten, die als Nederlander in het Nederlandse leger naar Oekraïne zou zijn gestuurd om te vechten tegen de Russen. Hoe lang was dat geleden, een jaar misschien? Iets langer?
Ik kan mij inderdaad ook een zogenaamd heel heftig auto ongeluk herinneren, wat tot in detail was beschreven inclusief tijdstip, exacte lokatie... waar echt nul komma niks over terug te vinden was op nieuwssites of sites waar je de politie, brandweer en ambulance kan volgen.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 07-02-25 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:55

Vreselijk als mensen zoiets doen. Wel sneu als het een zoektocht naar bevestiging is, dat ze dat dan nodig hebben van en online omgeving.

Ik mis de groentesoep ook wel tegenwoordig. Worden ze daar nu niet meer beter van? Ik heb nog een keer een pb gekregen van een mod toen ik reageerde met: groentesoep geven!
Dat mocht dus niet :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 00:06

Herinnert er zich nog iemand de Bokker met een Fries met een scheur in de hoef? Dat is ook een gigantisch zwaar topic geworden.

Die Bokker was toen een mod meen ik me te herinneren maar NAV dat topic uiteindelijk mod-af gemaakt en daarna toen het topic op slot gezet werd, ook stilletjes verdwenen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 00:09

Oh ja dat was echt vreselijk! Dat kan ik me nog goed herinneren. Daar werd zo amateuristisch aan gedokterd := het arme dier. Het werd ook maar niet beter over de tijd heen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 07:37

Telpeva schreef:
Bienotje schreef:

Was dat niet ook iets met een verloofde die in het leger zou zitten, die als Nederlander in het Nederlandse leger naar Oekraïne zou zijn gestuurd om te vechten tegen de Russen. Hoe lang was dat geleden, een jaar misschien? Iets langer?
Ik kan mij inderdaad ook een zogenaamd heel heftig auto ongeluk herinneren, wat tot in detail was beschreven inclusief tijdstip, exacte lokatie... waar echt nul komma niks over terug te vinden was op nieuwssites of sites waar je de politie, brandweer en ambulance kan volgen.

Hier staat mij ook nog iets van bij inderdaad. Heel bizar. Weet dat ik ook nog op Google gezocht hebt naar het ongeluk, maar niks kon vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 08:05

Telpeva schreef:
Bienotje schreef:

Ja beide kan ik me herinneren.
Ik weet dat meerdere mensen uit die regio kwamen en niks terugvonden van een dodelijk ongeluk in de berichtgeving. Ook met kaartjes sturen werd heel vaag gedaan want er was geen rouwkaart ofzo.

Maar toch heb ik het ook weleens andersom gehad. Iemand was heel ziek en schreef daar verhalen over. Toen is een bokker een keer langsgegaan en er was niemand thuis terwijl ze schreef dat ze alleen maar kon liggen. Toen geloofde ik het verhaal eigenlijk niet meer. Door Miep en andere voorbeelden. Maar ze is uiteindelijk toch overleden en het verhaal bleek wel waar. Daar voelde ik me toen nog wel rot over.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:15

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:28

Ik ben bij dergelijke topics (verhalen die onwaarschijnlijk lijken) altijd bang dat het een keertje wel waar is en je iemand bovenop de ellende nog meer pijn doet met de ondervragingen en minder meelevende berichten. :o Dan geef ik liever 'gewoon' aandacht aan iemand met een probleem. Je doet er verder geen kwaad mee. Een paard of ander dier dat niet de juiste zorg krijgt vind ik wel heel erg... En daar is helaas niks aan verzonnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:30

Ik dacht dat die jongen wel degelijk was overleden, maar dat de doodsoorzaak vervelend was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:34

prompter schreef:
Ik dacht dat die jongen wel degelijk was overleden, maar dat de doodsoorzaak vervelend was.

Dat is nooit op Bokt gecommuniceerd in ieder geval. Ik lees het niet terug, topic is toen op slot gegaan. Triest zoiets.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:38

En van haar paarden verhaal klopte ook iets niet, niet bestaande fokkers en dat soort zaken. Best sneu.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:46

Ja, dat topic van Anna herinner ik me ook nog goed. Haar man was officier bij de krijgsmacht en ze had 2 dure paarden van hem gekregen. Klopte helemaal niks van. En dat ze schreef dat haar broertje was overleden maar ze hoorde wel zijn stem enzo. Echt koekkoek was dat 8)7

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:50

Was dat met het tweelingbroertje en dat ze al voelde dat het gebeurd was voordat ze iets had gehoord?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:50

Ach, het komt in de beste kringen voor :D Er was toch, een jaar of 10 (?) geleden ook een keer een staatssecretaris die beweerde ongeneeslijk kanker te hebben? Bleek ook niets van waar te zijn.

En laten we onvolprezen ir. Charles Schwietert niet vergeten, die 20 jaar lang verslaggever was voordat iemand eens ging controleren of die IR voor z'n naam wel echt was. En nee, die was niet echt, de man bleek helemaal geen ingenieur...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:37

Zo las ik vorige week een heel artikel over de schrijfster van greys anatomy die ook allerlei dingen had verzonnen, hoofd kaalgeschoren, afleveringen op haar zogenaamde ziekte had gebaseerd enz. Dat ging ook heel ver.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:41

MizzMontana schreef:
Oh ja dat was echt vreselijk! Dat kan ik me nog goed herinneren. Daar werd zo amateuristisch aan gedokterd := het arme dier. Het werd ook maar niet beter over de tijd heen.

Inderdaad... Wel best gek dat niemand van de "oude garde" daar verder op reageert...
Vraag me echt af hoe het met dat dier gelopen is en of die ts hier nog terug gekeerd is (al dan niet onder een andere naam).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:51

Janine1990 schreef:
Shirley schreef:

Ik begrijp goed dat je het zo ziet.
Maar ik denk dat er ook een hele verdrietige kant aan die mensen is. Ze zijn zó enorm op zoek naar validatie en vinden zichzelf kennelijk zo weinig waard, dat ze hun verhaal interessanter maken dan het daadwerkelijk is, om maar goed genoeg te zijn voor wie het maar wil lezen. Wat vervolgens hun probleem eigenlijk nog veel groter en erger maakt. Want ze krijgen validatie voor wie ze eigenlijk niet zijn, wat bevestigt dat hun eigen leventje nog minder waard is dan ze zelf al vonden :(

Mooie emphatische reactie. :)

Het meeste van wat er voorbij komt is allemaal langs mij heen gegaan denk ik. Ik denk wel als ik de reacties over KBK lees dat het verstandig is als mensen niet alles over hun priveleven online zetten. Want er is altijd wel iemand die er "iets" van vind, terwijl het ze eigenlijk helemaal niks aan gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:54

MizzMontana schreef:

Dit weet ik ook nog. Dat was echt vreselijk hoe dat dier heeft geleden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:00

Was die niet van een bokker die nog altijd online is?
Dan is het gewoon te vragen hoe het met dat paard gaat.
Of mix ik nu namen in mijn hoofd?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:07

wij hebben ooit eens in een huiskamertopic een hele inzamelingsactie gedaan en een babypakket samengesteld voor een bokster die onverwacht zwanger was en allerlei problemen had.... bleek achteraf ook niets van waar.