[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:04

Ha er is alvast een goed begin. *\o/*

Enige wat ik nog graag onderverdeeld zou zien is fokkerij. Hengstenkeuze en veulens en drachtige merries uit elkaar halen zou wel heel fijn zijn nog. De hengstenkeuzes zijn veel meer dan merries kijken en de eenmaal geboren veulens tot een jaar.

En paardenwelzijn, voeding en ziektes/kreupelden misschien nog splitsen. Dat zoekt denk ik net wat gemakkelijker.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:06

Harnachement vragen kunnen allemaal daar lijkt me. Meestal zetten mensen toch wel in de titel 'breed zadel voor x ras' of 'ijslander hoofdstel gezocht'.

Het fokken zou ik wel graag nog opgesplitst zien. Ik volgde eerder echt alle volgtopics maar nu verdwijnen ze echt in de menigte voor mij. Hengstenkeuze kon ik ook uren op spenderen voor info maar dat doe ik ook niet meer omdat alles een hoopje is.

YWC

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:30

Dank je. Een mooie stap in een betere richting.

Ik sluit me aan bij karuna en nevica... FA zou ik nog verder uitgesplitst zien worden in:

Hengstenkeuze
KG + eventueel algemeen fokkerij gerelateerde topics.

En zeker de volg-/gok-/veulentopics apart.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:35

Jammer dat er geen westerndeel meer op Bokt te vinden is -O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:47

En waar komt aangespannen rijden?

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:00

nine1987 schreef:
En waar komt aangespannen rijden?

UHZ veronderstel ik.
Kan ik als menner op zich wel mee leven (denk ik).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:40

Of gewoon:
OHP (op het paard, met of zonder zadel)
AHP (achter het paard, dus mennen, lange lijnen)
NHP (naast het paard, alle andere activiteiten vanaf de grond)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:25

Ik zou het eerst zo aankijken, zowel achter als naast waren geen druklopende fora, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het 1 het ander verdrukt of binnen een paar dagen alles al naar een volgende pagina is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:22

En door alles weer te splitsen heb je dus weer tig tabbladen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:55

Inderdaad.
De meeste forums zijn niet zo heel druk bezocht en staat een topic echt niet ineens een bladzijde verder, hoogstens een paar regels.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:53

Maureen95 schreef:
Jammer dat er geen westerndeel meer op Bokt te vinden is -O-

Inderdaad, zal toch een groep mensen zijn die nu gaan afhaken. :wave:

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:04

Dat kan je dan toch makkelijk vinden bij ohz?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:29

Fijn dat er nu een nieuw tabblad is voor nieuwe topics. Dat verkleint de kans dat ze direct ondersneeuwen.
Een betere zoekfunctie zou veel ondervangen, van mensen die zoeken naar een bepaalde tak van sport of ander onderwerp.
Dat geldt ook voor het LZP deel wat nu een grote vergaarbak is.
Maar afijn, work in progress. +:)+ Het is ook een forse uitdaging.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:52

BartVB schreef:
Betere omschrijvingen zijn erg welkom. RP zit ik nog wel een beetje mee. Dat is bedoeld voor zaken over een specifiek ras, maar als dat iets is over harnachement dan passen die topics eigenlijk beter op HAR b.v. Lastige. Maar prima om te proberen en kijken hoe (en of) RP gebruikt gaat worden.

PR als in Paardenrassen mss dan een idee?

Vind de suggestie van Muronia ook een handige om daar waar mogelijk met voorzetsels te werken. Mede omdat het hier op bokt voor de leden toch uiteindelijk met een paard begint / ooit is begonnen.
RHP Rondom het paard (verzorging stalling weide)
ZHP Zonder het paard (leven zonder paarden)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 23:51

Eens dat het jammer is dat er geen specifiek Western forum meer is, maar het oude Western forum bestond vooral uit een aantal lange topics. Makkelijker alle Western (of SGW of aangespannen of ...) topics kunnen vinden staat hoog op mijn wensenlijstje, maar dat is niet goed te regelen met de mogelijkheden die we op dit moment hebben.

@DuoPenotti (en anderen); Het gaat me niet specifiek om HAR wat betreft rassenpraat. Ik vraag me vooral af of er voldoende onderwerpen zijn die goed op RP passen. Wat veel zaken die ik zo kan bedenken passen eigenlijk beter op een forum als HAR, FA of VvdD. Het belangrijkste doel van RP is zorgen dat mensen met een 'niet standaard' ras elkaar kunnen vinden. Maar dat werkt niet heel goed als veel van die specifieke topics op andere, meer relevante, fora staan. Dus is dan de vraag of RP voldoende toevoegt/functie heeft.

@Echwel; VSW past idd in b.v. VMR, maar vrijwel alles past in VMR of PP :)

Verder vooral een wens om FA uit elkaar te trekken in 'Fokkerij en Afstamming' en 'Merries en opfok'?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:21

Ik zou trouwens wel blij worden van een “buitenlands nieuws” draadje. Dat ik niet alle narigheid van paarden over de grenzen hoef mee te krijgen….

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:28

Is er nog enig zicht op een aanpassing? Of is dit wat het is en leer er maar mee leven waar ik ook al bang voor was trouwens?

De nieuwe indeling en de lange topics onderin, maar soms ook weer niet (actieve topics en eigen staat alles op datum, in fora weer niet) blijven verwarrend. Dingen blijven onvindbaar

Kortom het went gewoon niet en met mij kennelijk bij best veel mensen en er lijkt ook niets meer te veranderen :n en is het nu een chaos van onvindbare topics alles op een hoop gebleven.

Gewoon jammer -O- bokt is er geen fijner leesbare plek van geworden :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:55

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:04

Dat zal best, maar
a begrijp ik totaal niet waar ik dat moet doen en wat ik dan moet doen :o? (het is een vraag bij de bouwmarkt waar vind ik de verf en er dan een breed armgebaar volgt met daar ligt het waar je nog steeds keuze hebt uit 10 gangpaden) ,

b staat alles al gesorteerd op datum en staat het nog steeds wel of niet op datum of lengte

c dan verzuipen de nieuwe topics nog steeds tussen de huiskamer dekjes kleur zie mijn zadelkamer, praat over welk ras dan ook.

Dan kan ik het wel gaan wijzigen, wat dus al op datum staat en maar half lijkt te werken, maar dan krijg ik bovenstaand probleem weer terug,

Leuk lapwerk maar lost voor mij gewoon niks op. :n door de oude bokt structuur los te laten en alles maar op een hoop te gooien is er gewoon veel informatie verloren gegaan en onvindbaar, en de eigenlijk alleen maar lap noodmaatregelen maken het gewoon niet handiger, duidelijker beter of fijner maar zijn niet meer dan een lapmiddel. Het zal vast aan mijn chaotische hersenen liggen maar ik kan er niet mee overweg, nog steeds niet. En mijn hersenen kan ik helaas niet veranderen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:44

karuna schreef:
a begrijp ik totaal niet waar ik dat moet doen en wat ik dan moet doen :o? (het is een vraag bij de bouwmarkt waar vind ik de verf en er dan een breed armgebaar volgt met daar ligt het waar je nog steeds keuze hebt uit 10 gangpaden) ,

b staat alles al gesorteerd op datum en staat het nog steeds wel of niet op datum of lengte

Even los van C: dit staat gewoon in het gelinkte artikel, en je kan van daaruit zelfs gewoon doorklikken:

BartVB schreef:
Als je dit helemaal niet handig vindt dan kan je in je profiel bij Foruminstellingen -> Weergaveopties uitzetten.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:59

Ok, dank je, voor de uitleg. :j Die had wat mij betreft ook al eerder neergezet kunnen worden met foto voorbeeld ipv een vaag armgebaar met succes -O- alleen platte tekst en het zal verder vast wel duidelijk zijn werkt soms gewoon niet als het niet iets is waar je dagelijks meee bezig bent

kennelijk is dat niet zichtbaar in bokt 4. -O- Daar had ik alleen de optie op datum. Met veel gezoek en overgaan even naar bokt 5 gevonden en het stond daar kennelijk wel goed met niet naar onder zetten, dat verandert en weer terug verandert en nu staat het wel op datum. Het stond al wel zo maar werd duidelijk maar half toegepast. 8)7

Dan zit ik nu wel weer met de het wordt overspoeld met voorheen huiskamer topics binnen een forum. Maar dan kan ik in ieder geval iets meer terugvinden zonder dat eindeloze gescroll.