Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:43

Dit topic ga ik stippen,zodat als er ergenissen zijn ik eerst eens ga kijken naar de kleurtjes . Hahaha
Bij mij Geel 38% en rood en groen 26% dus 3 die wat dichter bij elkaar zitten.

DP als beheerder geeft veel Hahaha.
Ik moet je zeggen dat ik bij een (ouderen) forum ben weggegaan omdat de Beheerder teveel vervelend en te uitgesproken in de topics aanwezig was. Dat vond ik lastig, ook al had hij mij als moderator gevraagd.

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:48

Telpeva schreef:
47% blauw hier :+
Volgens mij ga ik het maar liefkozend 'boktblauw' noemen, het voelt hier als een soort camouflage kleurtje.
Ruitje hou je nu nog wel van mij? Ik wel van jouw topics namelijk :D


Ja hoor! Ik heb blauwen leren waarderen :D ! Jullie kunnen wat ik niet kan :D

In het werk ga ik niet goed op een te blauwe organisatie of teveel blauwe collega's. Maar die gaan ook niet goed op mij :')
Laatst bijgewerkt door ruitje op 22-09-23 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:52

Gelukkig zijn er ook mensen met veel blauw of geel zeg. Anders werd het gegarandeerd ruzie met al die “rooien” -:(-

Ik kan andere kleuren enorm waarderen. Soms snap je ze eerst even niet maar ik kan ook jaloers zijn dat ik dus niet zo heel erg blauw ben bijvoorbeeld.

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:56

Afbeelding

_O-
Ala ik tegengewerkt word houd ik nog steviger vast 8-)
Laatst bijgewerkt door chanicha op 22-09-23 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:57

Melzazu schreef:
Gelukkig zijn er ook mensen met veel blauw of geel zeg. Anders werd het gegarandeerd ruzie met al die “rooien” -:(-

Ik kan andere kleuren enorm waarderen. Soms snap je ze eerst even niet maar ik kan ook jaloers zijn dat ik dus niet zo heel erg blauw ben bijvoorbeeld.

Ik ben best vaak jaloers op de blauwe of de gele hoor :j

Niet bam er boven op in emotie. Maar verstandig me terug trekken. En later pas reageren.
Zodat iedereen je een fijn mens vind.

In dat topic weet ik ook zeker dat mensen zonder mij te noemen mij bedoelen met mensen die niet altijd fijn aanwezig zijn.
En dat doet mij weer zeer. Want ik weet dat het waar is.....
Maar het veranderen lukt mij niet. Ben al milder als vroeger, maar het is ook wie ik ben.
En ja ik word ook die leeuw voor bijvoorbeeld de mensen om me heen als ze benadeelt worden, dat wel.
Maar meestal vind ik het een negatief punt.

Maar goed was ook beveiliger, dan moet je ook wel rood zijn. En ergens was ik dan ook weer goed met mensen. Want ik had dan ook weer nooit heibel, wat sommige mede beveiligers weer wel hadden.
Al denk ik dat mijn vrouw zijn me soms ook ten gunste is geweest in dit beroep.

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:57

Meizazu kom maar op :')
In Utrecht zeggen we wamojijnou _O-

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:58

Nee DP, ik ben blij met jou als Bokker hoor :j

Babootje

Berichten: 26492
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:59

Melzazu schreef:
Hoe rood wil je het hebben whaha maar dat kwam ook echt niet als een verrassing.
Ik had ooit al eens iets met DISC gedaan maar was al langer geleden.
Ook de beschrijving kan ik me heel goed in vinden.
[ [url=m/DoGXWe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wmzj8w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vinden jullie me nu nog wel leuk? :D


Ik zie ook heel veel creativiteit. Dus die combi is dan wel weer leuk. Je hebt alle kleuren nodig dus maak je geen zorgen. Binnen Raden van Commissarissen doen ze vaak van dat soort testen omdat er binnen zon team een goede balans moet zijn van competenties

Babootje

Berichten: 26492
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:03

Ik weet niet hoe Bokt daarnaar kijkt, maar ik kan me voorstellen dat het goed is als alle kleuren in een mod team zitten

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:04

Dat vind ik ook het mooie van de kleuren, ze hebben allemaal iets moois :) . In een ideale omgeving heb je ze allemaal, alle kleuren.

Elke kleur praat ook anders of heeft wat anders nodig. Wil je wat voor elkaar krijgen bij:

Rood: Ik weet dat je druk bent, ik heb 5 minuten van je tijd nodig voor advies.

Geel: Ga je mee naar dit nieuwe koffietentje om de hoek? Ff sparren!

Groen: Hoe was je weekend? Ah Fijn... Ik heb echt jouw hulp nodig bij dit probleem, zodat we er samen uitkomen...

Blauw: Ik stuur je dit mailtje zodat je er even over na kunt denken, hoor graag van je.

Zwart wit he :D

Maar je ziet het hier op Bokt ook, de directe reageerders, de uitpluizers, de het moet gezellig zijnders etc :D

Maar misschien gaat dit offtopic :+

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:07

DP En toch ben je minder geworden hoor, denk ik, door ook je openheid dat je een felle bent en de discussie graag aangaat. Mij schrik je bv niet af!

Door jouw aanwezigheid krijgen discussies fleur en wat pit. Ik vind dat wel leuk, want jij bent niet haatdragend of gemeen.
Dat vind ik hoor. Zo heb ik je nog nooit gezien, zelfs niet als je er met gestrekt been ingaat.

Dus ik denk dat je te negatief bent over jezelf waarbij beheerder zijn waarschijnlijk net iets te veel van het goede zou zijn _O- .

Het is niet off topic eerder iets van Bokt building. Gebruikers die uitwisselen want we kunnen van elkaar leren en elkaar beter begrijpen hierdoor.

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:10

Ik vind het in elk geval een leuk ding, die disc en de kleurtjes. Ik denk ook dat alle kleuren wel nodig zijn om een gezond geheel te kunnen hebben, of het nu om een werkomgeving gaat of een community :j
Leuk zo die verschillen, ik ga er straks nog eens wat meer over lezen. Ik kan rood doorgaans juist goed waarderen, dat is voor mij een tegenpool (ik heb zelf echt maar 5% rood ofzo) maar rood heeft vaak juist die durf en de ongeremdheid die ik niet heb.

@DP ik heb nooit last van je, wat ik al zei ik kan rood vaak goed waarderen, jij zegt bijvoorbeeld vaak gewoon meteen hardop wat ik denk, maar waar ik eerst nog dagen of weken over wil herkauwen en dubbelchecken of het ook echt waar is of dat het ook echt terecht is. En tegen de tijd dat ik dan bij de conclusie ben gekomen dan is er al veel te veel tijd overheen gegaan om nog te reageren (wanneer zoiets op bokt gebeurd).

Niobe

Berichten: 7998
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:10

Ik ben groen!

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:10

pien_2010 schreef:
DP En toch ben je minder geworden hoor, denk ik, door ook je openheid dat je een felle bent en de discussie graag aangaat. Mij schrik je bv niet af!

Door jouw aanwezigheid krijgen discussies fleur en wat pit. Ik vind dat wel leuk, want jij bent niet haatdragend of gemeen.
Dat vind ik hoor. Zo heb ik je nog nooit gezien, zelfs niet als je er met gestrekt been ingaat.

Dus ik denk dat je te negatief bent over jezelf waarbij beheerder zijn waarschijnlijk net iets te veel van het goede zou zijn _O- .

Het is niet off topic eerder iets van Bokt building. Gebruikers die uitwisselen want we kunnen van elkaar leren en elkaar beter begrijpen hierdoor.


Helemaal mee eens Pien!

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:11

Dank je wel.... :o

En toch zou ik wat meer Pien willen zijn :D

Babootje

Berichten: 26492
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:15

DuoPenotti schreef:
Dank je wel.... :o

En toch zou ik wat meer Pien willen zijn :D


Dat heb ik ook hoor :D

chanicha

Berichten: 12197
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:18

Ik zou ook wel wat tactischer willen zijn, mijn dochters zeggen ook dat ik iets nogal bot kan zeggen maar dat doe ik niet expres!
Ik denk dat ze in een deuk liggen als ik iets helemaal zou verpakken.

Koper

Berichten: 30419
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 19:32

ruitje schreef:
Dat vind ik ook het mooie van de kleuren, ze hebben allemaal iets moois :) . In een ideale omgeving heb je ze allemaal, alle kleuren.

Elke kleur praat ook anders of heeft wat anders nodig. Wil je wat voor elkaar krijgen bij:

Rood: Ik weet dat je druk bent, ik heb 5 minuten van je tijd nodig voor advies.

Geel: Ga je mee naar dit nieuwe koffietentje om de hoek? Ff sparren!

Groen: Hoe was je weekend? Ah Fijn... Ik heb echt jouw hulp nodig bij dit probleem, zodat we er samen uitkomen...

Blauw: Ik stuur je dit mailtje zodat je er even over na kunt denken, hoor graag van je.

Zwart wit he :D

Maar je ziet het hier op Bokt ook, de directe reageerders, de uitpluizers, de het moet gezellig zijnders etc :D

Maar misschien gaat dit offtopic :+

Het klopt wel precies. Ik ben 40% blauw en iets minder rood. En heel weinig geel.
Bij jouw tekst voor rood dacht ik: zucht, okee
Geel: ga weeeeeegggg
Groen: kom nou gewoon to the point :roll:
Blauw: okee, ik laat het je wel weten

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:06

In stressvolle situaties neem je vaak een ander profiel aan. Ik ben dus (zei het voorheen verkeerd om) blauw-geel maar bij stress schiet ik door in geel. Ik ben dan echt een goudvis. Ik verlies zelfs m’n sleutels dan nog ook al heb ik ze in m’n handen. Stel me een vraag: complete paniek en chaos. Wat ben ik? Wie ben ik? Ben ik???! Ik heb ergens nog een uitgebreide wat voor communicatiestijlen goed werken voor de kleuren. Heeft mij wel enorm geholpen. Professioneel, maar ook privé.

Wil het wel delen, maar dan moet ik even een paar pagina’s over mijzelf uit het document knippen :P

prompter

Berichten: 11339
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:09

Leuk dat het zo'n gezellig topic is geworden, maar mijn blauwe analytische aard zou graag weer terug gaan naar de oorspronkelijke opening }> .

Er verdwijnen gewaardeerde Bökkers, en het idee leeft dat dit komt omdat ze het gevoel hebben onder een vergrootglas te liggen, en dat anderen weg komen met naar gedrag. Klopt dit en zo ja, is er wat aan te doen?

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:11

prompter schreef:
Leuk dat het zo'n gezellig topic is geworden, maar mijn blauwe analytische aard zou graag weer terug gaan naar de oorspronkelijke opening }> .

Er verdwijnen gewaardeerde Bökkers, en het idee leeft dat dit komt omdat ze het gevoel hebben onder een vergrootglas te liggen, en dat anderen weg komen met naar gedrag. Klopt dit en zo ja, is er wat aan te doen?


_/-\o_ :')

Nu ken ik niet alle bokkers die weg gaan, maar wel een paar en daarbij komt het wel hierop neer. Ook wat andere dingen, maar daar is niks aan te doen.

VuurVleugels
Berichten: 1771
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:25

Jeumig, een halve dag niet op bokt en we zijn zoveel pagina's verder!

Ik wil toch nog even mijn disc delen:Afbeelding
Afbeelding

Euh... Rood had ik wel verwacht, maar dit is wel eeh...intens :=

Veel ervan is echter ingegeven uit extreem perfectionisme en faalangst omdat ik vanaf héél jonge leeftijd dagelijks heb gehoord dat ik niks zou bereiken in mijn leven. Daar zitten dus al wat therapie uurtjes in en die teller loopt nog steeds lekker door :'). Maar een dominante persoonlijkheid heb ik ook wel zeker hoor :D

Ik heb, oa door dingen die ik heb meegemaakt, eigenlijk gewoon een te grote bek voor een te klein hartje. Dat nekt me best wel, ook hier op bokt. Ik kan overkomen als iemand die het allemaal weet, terwijl dat juist helemáál niet zo is vaak. Ruwe bolster blanke pit, maar hard bezig met de bolster wat minder ruw te maken :(:)

Ik leer wel heel veel van Bokt en kan echt genieten van topics als deze <3

(overigens wel grappig hoe je kan veranderen mettertijd, want toen ik deze test voor 't eerst in 2016 deed was ik rood en blauw, met maar weinig groen en geel. Was wel verbaasd dat ik nu blijkbaar een stuk minder blauw en een stuk meer geel ben!)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 22-09-23 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:26

DuoPenotti schreef:
haha, dat zeg je nu ja Mars...dan niet meer }:)

meer betrokken zal ik zeker zijn, maar of dat de manier is?? :D


Alles waar té voor staat is niet goed natuurlijk :P Maar momenteel lijkt de betrokkenheid zo ver weg, dat is weer het andere uiterste. Ik geef je graag de kans, al weet ik niet of je heel blij van een baan in t rood zou worden natuurlijk :P T lijkt mij ook niet altijd regenboogjes en zonnestraaltjes.

imaudy
Berichten: 5108
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:21

Moet dan ook een beetje om je boktnaam gniffelen VuurVleugels }>

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:23

Ik ben 44% rood en 23% blauw.
De rest wordt op 3% na gelijk verdeeld over de andere twee. :+ (18% geel en 15% groen. :+)
En toch ben ik iemand die helemaal geen groep/team wil/kan leiden. :=
Ik vond het ook wel moeilijk om te kiezen wat het meest bij me paste bij sommige uitspraken.

Het geinige is dat ik bij 16 personalities dan weer op mediater uit kom.