Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:17

LadyMadonna schreef:
Ik snap echt niet dat mensen bokt kennelijk zó belangrijk vinden dat ze dergelijke pb's rond gaan sturen

Gezien de hoeveelheid van reacties gebeurd het regelmatig.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:18

Kom er zo aan om weer mee te praten! :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:19

Marie_Anne schreef:
Vandaar mijn eerdere post over hoe tweakers het modden op pb's opgelost heeft, ik hoop daar wel een reactie van de mods op te krijgen. Want ik hoor alleen: het is niet mogelijk.

Ik kan je verzekeren dat daar op dit moment een overleg over loopt achter de schermen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:21

Intussen heeft [***] ontslag genomen bij haar betaalde baan omdat ze 24/7 op Bokt online moet zijn inmiddels want crisisberaad. :')

Prioriteiten! :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:21

Jammer om te zien dat er zo ontzettend veel bokkers al tijden lang PB’s krijgen van een en dezelfde persoon. Want ik ben ervan verzekerd dat dit voor 90% over dezelfde bokker gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:22

Ik zou het prima vinden indien die regel ingevoerd wordt maar dan wel met de kanttekening dat reeds verzonden en ontvangen PB's verwijderd worden van de server indien de gebruiker dat wenst gezien die verzonden zijn voor die regel.
En nee, het betreft geen scheldPB's die ik verwijderd wil want als ik iemand iets te zeggen heb doe ik dat op het forum, niet via PB. Maar PBs van bokkers met privé info waarvan ik me kan voorstellen dat ze die niet zomaar "ter inkijk" willen hebben.

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar welke bokker zo graag PB't.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:23

Ayasha schreef:
Ik zou het prima vinden indien die regel ingevoerd wordt maar dan wel met de kanttekening dat reeds verzonden en ontvangen PB's verwijderd worden van de server indien de gebruiker dat wenst gezien die verzonden zijn voor die regel.
En nee, het betreft geen scheldPB's die ik verwijderd wil want als ik iemand iets te zeggen heb doe ik dat op het forum, niet via PB. Maar PBs van bokkers met privé info waarvan ik me kan voorstellen dat ze die niet zomaar "ter inkijk" willen hebben.

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar welke bokker zo graag PB't.

Ik ook

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:33

Laten we aub het vissen naar wie of wat uit dit topic houden. Ik denk ook niet dat het perse 1 bokker is ?
Al zou dat wel makkelijker zijn als dat wel zou zijn.
We hebben niet gezegd dat niks mogelijk is wel dat we aan het kijken zijn of en wat er mogelijk is.
Moreel, technisch en wettelijk.

Het raden of vragen wie het is gaat het doel van het topic denk ik voorbij.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:37

Ceffyl schreef:
Ik lees vooral mee, maar kom hier nu toch even binnenvallen wat betreft het met elkaar omgaan op Bokt, ik lees net een topic waarin iemand iets heel normaals vraagt. Een Bokker die ik vaker met nare berichten zie voorbijkomen komt direct met gestrekt been het topic binnen om de TS aan te vallen. Er zit nota bene een mod in het topic mee te praten en die spreekt deze persoon er gewoon niet op aan. En deze persoon valt mij vaker negatief op, want ze zit altijd iedereen vreselijk af te katten en reageert heel vuil wanneer zij kritiek krijgt. Maar niemand die haar erop aanspreekt. De mod gaat met een heel normaal berichtje eronder verder. Ik heb getemd in dat topic, maar als ik haar naam zie dat weet ik gewoon dat het een rot topic wordt met moddergooien. Zulke mensen zouden van mij echt strenger behandeld moeten worden, want ze verzieken het zó voor de rest.

Ik hoop maar dat dat de zwangerschapshormonen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:48

Giolli schreef:
Intussen heeft [***] ontslag genomen bij haar betaalde baan omdat ze 24/7 op Bokt online moet zijn inmiddels want crisisberaad. :')

Scheelt dat ik werkloos ben :+ Ik zie een carrière voor me :))

En wat Mondy zegt, probeer het hier constructief te houden en geen vingertjes wijzen of het vissen naar namen. Dit maakt het voor ons ook een stuk lastiger. Dus gelieve inhoudelijk te blijven :j

De regels gelden natuurlijk nog gewoon, ook in dit topic.

Veranderingen aan de PB functie ga ik doorgeven, ongelezen terug sturen, weet ik niet of dat technisch mogelijk is, maar mocht dat zo zijn dan horen jullie dat.

Hoe tweakers het doet is bekend! Dat is nu ook zeker iets waar over gediscussieerd wordt achter de schermen.

Dat iets niet mogelijk is op dit moment betekent niet dat er helemaal nooit wat mogelijk is, maar het is een optie! We blijven realistisch :j Tenminste dat proberen we zoveel mogelijk te doen.

Foei lijst = Geen pb's meer kunnen versturen naar die persoon, dat is ook iets wat ik ga neergooien bij de technische heren. Geen idee of dat mogelijk is, mocht het mogelijk zijn dan horen jullie dat :j

Let wel op! De prioriteiten van de ICT'ers ligt niet bij het oude forum weer een flinke update geven, maar vooral focus op Flarum! Dus het kan zijn dat het in Flarum wel gaat komen, maar dat ze dan liever daaraan werken dan het eerst hier nog doen en dan ook nog eens op Flarum, dat is dubbel werk.
Hou dat even in gedachten bij sommige zaken en antwoorden van ons :j

Nogmaals, probeer het niet persoonlijk te maken door te noemen welke pb's je hebt gehad, ik wil wel even complimenten geven dat jullie geen namen noemen! Hoe verleidelijk het soms ook is, echt fijn! Dat scheelt ons (nou ja het A1 team dan) erg veel werk! Dan kunnen we inhoudelijk meedenken i.p.v. het topic moeten opschonen etc.

Verwaarlozing/mishandeling is niet toegestaan voor zover ik weet wordt daar ook zeker op gemod. Is er iets gemist door een mod, tem het bericht dan zeker! Ben je het niet eens met dat het er nog staat of wat dan ook, ga zeker met een mod in overleg daarover :j Soms zie jij dingen die wij niet zien!
Wet omzeilen is niet de bedoeling :j Ik heb ook wel eens uren gegoogeld en overlegt met mijn collega's omdat ik niet zeker wist of iets toegestaan was, dus graag melden :j

Wanneer een gebruiker zich misdraagt of dingen doet die niet door de beugel kunnen, PB dan een mod of tem de berichten waar deze gebruiker dat doet. Uitleg geven bij de tem is altijd zeer welkom :j
We willen graag in dialoog gaan! Soms hebben wij niet een compleet beeld van wat men doet.

Hier zijn we ons nu trouwens heel bewust van geworden mede door dit topic, dus nogmaals, graag melden :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:55

Sowieso staat de pb box altijd open als je ergens over twijfeld mbt wel of geen melding moeten maken of topic openen of niet of gewoon even ei kwijt willen.
Tems handelen we vaak wel wat directer af maar kan me voorstellen dat soms een wat persoonlijkere noot soms ook fijn kan zijn.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:58

Is er nu de mogelijkheid om iemand te blokkeren in PB? Ik heb het hele topic gelezen maar misschien ben ik blind :+ Ik heb namelijk ook zo'n stalker in mijn pb die om elke scheet wat stuurt. Vind het wel opmerkelijk dat mensen die daar goed in zijn hier allemaal bezorgd reageren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:59

Blokkeren niet, maar wel dat je verstuurde pb's van die specifieke gebruiker automatisch naar de prullenbak stuurt, volgens mij! Ik ga even uitzoeken hoe dit zit :j

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:07

Marie_Anne schreef:
Hier ook (wel al een hele tijd geleden) een zieke pb van iemand gehad die nu in dit topic heel actief schaamteloos schijnheilig loopt te doen. Ik weet dat zij vaker dit soort pb's heeft verstuurd, dus misschien is het wel dezelfde. De mods moeten daar wel van op de hoogte zijn volgens mij.

Echt? :wow: Dit is toch wel behoorlijk ziek en als deze zaken echt al jaren aan de gang zijn (ik zag wat oude topics die gelinkt werden?) dan vind ik het bizar dat het team nooit iets heeft gedaan om PB's tembaar te maken. Echt heel slecht.

Desnoods houtje-touwtje een 'TeM' knop bij PB's die de originele PB op de achtergrond meestuurt naar het modteam zonder dat degene die temt aanpassingen kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:14

Afbeelding

Zo kun je het verwijderen laten automatiseren als je geen pb's wenst te krijgen van een bepaalde gebruiker. (Dit kun je niet met teamleden doen, is ook niet aan te raden :j )

Je gaat naar je PB box, en selecteert aan de linkerkant: Opties
Daar zie je wat ik bovenaan heb staan in de foto, bovenaan staan.
Dan vul je de zaken in die hierboven zijn ingevuld, vul je de naam van de gebruiker in en dan zou als het goed is (Wil iemand dit even testen anders? :o ) de PB gelijk naar de prullenbak gaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:18

Ik ga ff mijn inbox updaten, ben er na het weekend weer :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:20

Ailill schreef:

Als ik geen antwoord meer krijg als ik kom flirten weet ik hoe het zit. ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:21

Ayasha schreef:
Ailill schreef:

Oh zit dat zo tussen jullie!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:21

[***] schreef:
Giolli schreef:

Scheelt dat ik werkloos ben :+ Ik zie een carrière voor me :))

Verwaarlozing/mishandeling is niet toegestaan voor zover ik weet wordt daar ook zeker op gemod. Is er iets gemist door een mod, tem het bericht dan zeker! Ben je het niet eens met dat het er nog staat of wat dan ook, ga zeker met een mod in overleg daarover :j Soms zie jij dingen die wij niet zien!
Wet omzeilen is niet de bedoeling :j Ik heb ook wel eens uren gegoogeld en overlegt met mijn collega's omdat ik niet zeker wist of iets toegestaan was, dus graag melden :j

Wanneer een gebruiker zich misdraagt of dingen doet die niet door de beugel kunnen, PB dan een mod of tem de berichten waar deze gebruiker dat doet. Uitleg geven bij de tem is altijd zeer welkom :j
We willen graag in dialoog gaan! Soms hebben wij niet een compleet beeld van wat men doet.

Hier zijn we ons nu trouwens heel bewust van geworden mede door dit topic, dus nogmaals, graag melden :j

Ik ben inmddels meer meelezer geworden dan dat ik reageer want anderen kunnen mijn mening beter onder woordenbrengen merk ik en ik voel me dan niet geroepen om er dan nog een plasje overheen te doen. :+ Wel mijn complimenten hoe het team dit oppakt.

Ik heb bewust alleen dit stuk gequotte omdat ik een vraag heb over het mishandel gedeelte: wat als dit een mod betreft? Er is heel veel getemd in een bewust topic, maar de mod wordt nog steeds een hand boven het hoofd gehouden. Ik snap dat het lastig is om een collega aan te spreken, maar dan kom je weer om het meten met twee maten antwoord. Hoe staat het team tegenover collegas die zich niet aan de regels houden zoals mishandeling/verwaarlozing of niet onderbouwende medische tips? Zouden zij niet hetzelfde behandelt moeten worden als de zwarte gebruikers? Is echt een oprechte vraag van mij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:22

Ik krijg regelmatig PB's.
Maar ik heb nog nooit een PB gehad met bedreigingen.

Ik geloof dat ik dan alles uit de kast haal, om iemand zijn/haar identiteit te achterhalen en dan vraag of diegene in het echte leven ook zo'ñ held is.

Sommige bokkers hebben echt teveel tijd om te rellen en te trollen.

fohadie

En nog een vraag, klopt het dat je Mods niet op de foei kan zetten?

Ayasha
Blogger

MarcoBorsato schreef:
Ayasha schreef:

Oh zit dat zo tussen jullie!

:j
Aillil wijst me altijd af. ;(
Maar ben geen opgever! }:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:25

Het kosten jaren om hem te temmen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:29

@fohadie, wanneer het een teamlid betreft dan zul je contact moeten opnemen met de hoofd van dat desbetreffende teamlid :j Ik kan hier echt geen uitspraken over doen. Hand boven het hoofd houden is niet iets wat wij doen. De grens van mishandeling en écht mishandelen is soms heel dunnetjes.

Als random voorbeeld, heeft niks met bovenstaande te maken. (Dit is fictief, want ik rij helemaal niet :+ )
Ik rij helemaal bitloos, zadelloos, alles loos. Dat is helemaal mijn stijl. Ik vind dat wanneer iemand mét een bit rijdt totaal mishandeling en vreselijk. Is dat dan ook gelijk mishandeling, of is het alleen zo dat IK het mishandeling vind.

Soms is het heel lastig daar een weg in te vinden. De makkelijke zaken, (weer fictief) ik sla mijn paard elke dag met een stok met spijkers, tsja, dat is mishandeling, daar kun je niet omheen.

Hoop dat ik iets meer inzicht heb gegeven? Dus over je specifieke zaak, niet hier, maar met desbetreffende hoofd (mocht je niet weten wie dat is, dan wil ik je wel op weg helpen om de juiste persoon te vinden daarvoor)

Niet hier :D

Over niet onderbouwde medische tips, daar staat geen sanctie op voor zover ik weet, dus dat snap ik niet helemaal?

Maar anders gezegd, ja wij als kleurtjes moeten ons ook aan de regels houden :j

fohadie schreef:
En nog een vraag, klopt het dat je Mods niet op de foei kan zetten?

Klopt! Dit mag niet natuurlijk :D Mods kunnen je aanwijzingen sturen, OW's, vragen stellen etc. Dus kleurtjes kun je niet foeien :j

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:31

Giolli schreef:
Daarnaast moet je je misschien ook afvragen, hoeveel van de ruim 300.000 gebruikers zijn daadwerkelijk ontevreden over de manier op Bokt zoals dat nu gaat met betreffende onderwerpen (hoeveel zijn er überhaupt actief :? ) want vaak in dit soort topics zie je dezelfde mensen die actief zijn op Bokt en dit subforum, maar laat dat misschien om 200 mensen zijn. Pfoeh, ik weet niet of je daar hele regels voor kunt veranderen. :D

(Ik noem maar wat van cijfers)

Naar aanleiding van dit bericht toch besloten mijn stem te laten horen. Ik ben een zeer actieve stille meelezer en zit hier al jaren op bokt, maar reageer amper.

1. Pesten
Wat ik zelf heel ernstig vind is het 'stiekeme' gepest. Dat wil zeggen: nog net binnen de lijntjes kleuren, af en toe eroverheen gaan, maar weten wanneer te stoppen zodat ze niet geband worden. Ik zie al jaren dat sommige bokkers stil en klein worden gehouden door andere (steeds dezelfde) bokkers. Deze bokkers delen dezelfde interesses, maar kunnen het om de een of andere reden niet goed met elkaar vinden. Helaas is dit voor sommigen een excuus om dan de betreffende bokker uit een topic proberen te krijgen of steeds heel flauw of gemeen op hun posts te reageren. Ik vind het heel sterk dat die bokkers die zo 'gepest' worden toch in het topic actief blijven _/-\o_ . Ik zou het zelf namelijk enorm ellendig vinden.
Wat mij betreft mag hier ook harder op ingegrepen worden, want ik vind dit toch echt ook onder pesten vallen.

2. Rol moderator
Wat me verder nog opviel in dit topic was dat de kleur van de modjes de gebruiker achter dat kleurtje schaadt (snap je hem nog?). Het onderscheid tussen normale gebruikersberichten en modacties van mods is soms moeilijk te maken. Is het niet mogelijk dat de berichten die als modactie en de berichten die als normaal verstuurd worden meer te onderscheiden? Dat gebeurt al in disclaimers, maar misschien dat dat verschil groter gemaakt kan worden.
Enkele ideeën om dit onderscheid duidelijker te maken:
- Zodra een mod vanuit haar functie reageert verdwijnt de mod haar gebruikersnaam en komt daarvoor in de plaats "Moderator" te staan. Dan kan de naam van de betreffende mod onderin het bericht geplaatst worden of als ondertitel erbij.
- Of: modberichten worden standaard groen omlijst en de moderator krijgt bij het schrijven van een bericht een optie om een vinkje aan te zetten om deze groene omlijsting in te schakelen.
EDIT: ik zie net dat Destination een zelfde soort idee aandraagt:
Citaat:
Dat klopt, maar ik vind het dan niet gek dat de mod er verder niks aan doet. Kan het trouwens niet op de een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat een mod dan niet als mod reageert? Ik weet niet hoe het technisch zit, maar dat de mod in dat specifieke topic dan niet groen is, maar gewoon zwart bijvoorbeeld. Of een extra regeltje text onder de naam. Ik zie soms ook dat de scheiding tussen mod en mod-als-gebruiker niet helemaal duidelijk is en dat een mod soms toch probeert te modden als hij/zij als gewone gebruiker reageert.

3. Sekstopics
Wat betreft het beleid rondom sekstopics denk ik dat die goed is zoals hij nu is, behalve dat er niet gepraat mag worden over dat seks fijn of leuk is. Dat hoort, vind ik, ook bij educatie. Een Lubetopic zie ik niks in, maar mocht die er toch komen dat heb ik er geen last van want daar zou ik dan toch niet te vinden zijn :Y) .
Wat ik jammer vind is dat topics met serieuze vragen over bv seks snel op slot gaan omdat mensen denken grappig te kunnen doen daar. Zou er geen optie zijn om gebruikers die zo een topic ontsporen of verzieken tijdelijk uit dat ene specifieke topic te bannen? Dan krijgen ze van de moderators tijdelijk een time-out waarin ze wel mee kunnen lezen (of niet), maar geen berichten kunnen plaatsen. Zo wordt het voor de moderators makkelijker om het topic terug te sturen na een ontsporing zonder dat deze direct op slot hoeft. Zo'n time-out zou dan uiteraard tijdelijk zijn en niet als eerste sanctie gelden, maar pas na (herhaaldelijk) waarschuwen bv.

Er zullen vast andere betere en meer werkbare manieren zijn, maar dit is wat nu in mij op kwam. Hopelijk heb ik mezelf duidelijk kunnen maken en niemand tegen de schenen geschopt met dit bericht.
Laatst bijgewerkt door LaCiega op 24-07-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt