Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:51

Ik voel me hier echt totaal geen slachtoffer. Maar jij hebt blijkbaar het beeld van bepaalde mensen dat ze geen leven hebben/zeer triest in het leven staan/de ellende van een ander nodig hebben/dit bij anderen zoeken ter bevestiging?

Tja, als je het echt zo ziet, dan kan ik gaan banketstaaf als Brugman. Dan ga/wil je het niet anders zien.

Maar zolang je niet naar jezelf durft te kijken, hoop ik dat Bokt je berichten met een hele grote korrel zout neemt.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:56

Ailill schreef:
Ik voel me hier echt totaal geen slachtoffer. Maar jij hebt blijkbaar het beeld van bepaalde mensen dat ze geen leven hebben/zeer triest in het leven staan/de ellende van een ander nodig hebben/dit bij anderen zoeken ter bevestiging?

Tja, als je het echt zo ziet, dan kan ik gaan banketstaaf als Brugman. Dan ga/wil je het niet anders zien.

Maar zolang je niet naar jezelf durft te kijken, hoop ik dat Bokt je berichten met een hele grote korrel zout neemt.

Dat heb ik allemaal niet gezegd maar in mijn bericht lezen dat ik denk dat mensen geen leven hebben is wel in de slachtoffer rol kruipen, just saying. Ik zeg dat jij een trol bent, of in ieder geval ik ervaar jouw gedrag als trollen, zoals ook omschreven op de Wikipedia, en in de link die Shadow eerder aanhaalde

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:57

Ik ga temmen want Luxx, je gaat niet helemaal lekker nu.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:57

Ailill, ik snap echt niet waar je het over hebt met het uitlokken / groot probleem? Ik heb mijn reacties teruggelezen en ik kan echt niets raars vinden. Ik snap ook echt niet waar je het point of no return vandaan haalt?

Wat betreft het wijzen naar anderen, het bij name noemen van mensen die naar jou inzicht niet genoeg zelfreflectie tonen is toch ook het wijzen naar anderen?

(En wat je laatste punt: nee. Ik geloof niet dat het mijn taak in het leven is om geen weerstand op te roepen. Ook heb ik meestal goede redenen om feiten ook daadwerkelijk als feiten te stellen. Het idee dat alles maar een mening is, en dat al die meningen gelijkwaardig zijn of ze nou aansluiten bij de bekende feiten of niet, zal ik nog wel even bestrijden. Ik zou verder niet weten waarom jij zou bepalen hoe mijn reacties zouden 'hoeven' te zijn?)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:59

MarcoBorsato schreef:
Ik ga temmen want Luxx, je gaat niet helemaal lekker nu.

Ga je goddelijke gang

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:00

luxx schreef:
Ailill schreef:
Ik voel me hier echt totaal geen slachtoffer. Maar jij hebt blijkbaar het beeld van bepaalde mensen dat ze geen leven hebben/zeer triest in het leven staan/de ellende van een ander nodig hebben/dit bij anderen zoeken ter bevestiging?

Tja, als je het echt zo ziet, dan kan ik gaan banketstaaf als Brugman. Dan ga/wil je het niet anders zien.

Maar zolang je niet naar jezelf durft te kijken, hoop ik dat Bokt je berichten met een hele grote korrel zout neemt.

Dat heb ik allemaal niet gezegd maar in mijn bericht lezen dat ik denk dat mensen geen leven hebben is wel in de slachtoffer rol kruipen, just saying. Ik zeg dat jij een trol bent, of in ieder geval ik ervaar jouw gedrag als trollen, zoals ook omschreven op de Wikipedia, en in de link die Shadow eerder aanhaalde


Je gaat wel lekker hé? Noem je Ailil een trol maar kijk zelf eens in de spiegel zeg. En dat moet dan een volwassen vrouw van 52 zijn. :+

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:02

Vinden jullie het heel erg dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen?
Mag je kritisch zijn op Bokt? Mag wel, maar doe maar niet. Niet zo handig, want het ontspoort, wordt volkomen onbegrijpbaar.
En ja, er bestaat inderdaad een Bokt incrowd.
Jongens, ga naar buiten, mest een stal uit. Ga longeren in de regen, sleep met hindernis palen of zo.
En lees morgen al dit gekrakeel dan nog eens na.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:02

Alle trollen zullen mij gaan beschuldigingen van trol zijn, that's a given. Maar dat ben ik niet. Past ook niet bij mij, heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Ik heb een sterk gevoel voor rechtvaardigheid, daarom heb ik een probleem met trollen. En daarom moet ik blijkbaar op de bres

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:07

Waarom zou jij een trol zijn? Ik volg je denkpatroon even niet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:07

luxx schreef:
Alle trollen zullen mij gaan beschuldigingen van trol zijn, that's a given. Maar Dat ben ik niet. Past ook niet bij mij, heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Ik heb een sterk gevoel voor rechtvaardigheid, daarom heb ik een probleem met trollen. En daarom moet ik blijkbaar op de bres


Ik beschuldig je niet van trol zijn, wel van ontzettend gebrek aan zelfreflectie en op zijn zachtst gezegd nogal onbeleefd in je manier van reageren. Na zo lang op Bokt te zitten zou je toch anders verwachten. In deze post weer, je beschuldigd en bekritiseerd anderen maar prijst jezelf op het zelfde moment de hemel in want 'jij bent geen trol' en 'jij hebt een sterk gevoel voor rechtvaardigheid.'

Echt, dream on.

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:10

Een gevoel van rechtvaardigheid is prima , echter is het jouw gevoel en jouw rechtvaardigheid . Dat kan voor iemand anders overkomen als ik heb de waarheid in pacht en alle andere zaken doen er niet toe. Jij vind iemand trollen maar besef goed dat iemand anders gewoon even terug trolt en vervolgens gewoon normaal blijft bijdragen. Het begint er toch wel op te lijken dat je aardig star en rechtlijnig bent en inleven in anderen niet zo snel in je opkomt en dat is jammer Luxx

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:12

luxx schreef:
Ailill schreef:
Ik voel me hier echt totaal geen slachtoffer. Maar jij hebt blijkbaar het beeld van bepaalde mensen dat ze geen leven hebben/zeer triest in het leven staan/de ellende van een ander nodig hebben/dit bij anderen zoeken ter bevestiging?

Tja, als je het echt zo ziet, dan kan ik gaan banketstaaf als Brugman. Dan ga/wil je het niet anders zien.

Maar zolang je niet naar jezelf durft te kijken, hoop ik dat Bokt je berichten met een hele grote korrel zout neemt.

Dat heb ik allemaal niet gezegd maar in mijn bericht lezen dat ik denk dat mensen geen leven hebben is wel in de slachtoffer rol kruipen, just saying. Ik zeg dat jij een trol bent, of in ieder geval ik ervaar jouw gedrag als trollen, zoals ook omschreven op de Wikipedia, en in de link die Shadow eerder aanhaalde
Ho ho, ik vraag iets. Blijkbaar lees ik het verkeerd, dat heeft toch niets met een slachtoffer rol te maken? Je zei eerder namelijk wel uitspraken die lijken te kloppen met mijn eerdere bericht, maar blijkbaar klopt dat ook niet?

Dan lezen we denk ik echt volledig langs elkaar heen.

Okay en nu ga je mij ook nog een trol noemen? Fijn dat je jezelf inmiddels de les eigen hebt gemaakt, jij ervaart het zo. Nou van harte.

Tot dit bericht was het steeds mijn doel om niet té persoonlijk naar jou te worden, is me niet altijd gelukt maar ik ben zeer zeker van mening dat jij net even wat harder je best doet om de ander - in dit geval mij, de grond in te trappen.

Dus bij deze: Wat mij betreft ben je een enorm gevoelige azijnpisser.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:13

Het wordt je niet in dank afgenomen wanneer men eerlijk zegt; waar het op staat. Zolang er met twee maten gemeten wordt zul je tegenstanders houden. Ik ben in het dagelijkse leven ook recht door zee waarom zou jezelf moeten veranderen voor een ander persoon, als dat je ware aard niet is? Ik waardeer het juist als men recht voor zijn raap is dan ''dat geneuzel en geslijm" erom heen. Daarnaast lijkt het mij een goed plan om geen OW uit te delen als de waarheid wordt gezegd of onderling stevig wordt gediscussieerd. Van koetsie koetsie wordt niemand beter?

Op internet kunnen bewoordingen anders overkomen op iemand anders, dan dat ze bedoeld waren. In het vervolg zou iemand kunnen vragen aan die persoon hoe: hij of zij zijn kritiek of opmerking heeft bedoeld. Imo wordt het dan stuk gezelliger onderling. In elk topic roepen dat iemand aan het rellen is daar wordt de sfeer nou niet bepaald gezelliger op.


fransje23 schreef:
Je mag kritisch zijn op Bokt alleen wordt het je niet altijd in dank afgenomen.

Overigens is het schijnbaar nog wel afhankelijk van de "bekendheid" en voorgeschiedenis van ts-ers. Sommige mensen mogen met kritiek om de oren geslagen en bij andere mensen is iedere opmerking die ook maar enigzins kritisch kan worden gelezen al teveel.



Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik zeg dus niet dat dit de waarheid is maar zo komt het wel op mij over dat er met twee maten wordt gemeten.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:14

Shadow0 schreef:
Ailill, ik snap echt niet waar je het over hebt met het uitlokken / groot probleem? Ik heb mijn reacties teruggelezen en ik kan echt niets raars vinden. Ik snap ook echt niet waar je het point of no return vandaan haalt?

Wat betreft het wijzen naar anderen, het bij name noemen van mensen die naar jou inzicht niet genoeg zelfreflectie tonen is toch ook het wijzen naar anderen?

(En wat je laatste punt: nee. Ik geloof niet dat het mijn taak in het leven is om geen weerstand op te roepen. Ook heb ik meestal goede redenen om feiten ook daadwerkelijk als feiten te stellen. Het idee dat alles maar een mening is, en dat al die meningen gelijkwaardig zijn of ze nou aansluiten bij de bekende feiten of niet, zal ik nog wel even bestrijden. Ik zou verder niet weten waarom jij zou bepalen hoe mijn reacties zouden 'hoeven' te zijn?)
Nou ja, eerder waren mijn berichten toch niet hoe je ze graag zou zien en nu zijn ze opeens sportief? The point of no return is misschien mijn persoonlijke mening.

Zucht... dit bedoel ik precies. Ja ik wijs ook, maar zoals ik al meermaals benoem: Wijzen mag wat mij betreft, maar kijk dan ook naar jezelf. En dat doe ik zeer zeker.

Ik hoef overigens ook niet te bepalen hoe jouw reactie's zijn. Ik benoem enkel dat blijkbaar meer mensen er moeite mee hebben dat je veel zaken als een feit weg wil zetten, terwijl het feitelijk enkel jouw mening betreft.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:15

Shaggy09 schreef:
Je gaat wel lekker hé? Noem je Ailil een trol maar kijk zelf eens in de spiegel zeg. En dat moet dan een volwassen vrouw van 52 zijn. :+
Kijk en dit is dan weer zo'n uitspraak die, heel eerlijk, de afgelopen 24 uur meermaals door mijn hoofd is gegaan. Maar die je dus NIET moet plaatsen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:18

luxx schreef:
Alle trollen zullen mij gaan beschuldigingen van trol zijn, that's a given. Maar dat ben ik niet. Past ook niet bij mij, heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Ik heb een sterk gevoel voor rechtvaardigheid, daarom heb ik een probleem met trollen. En daarom moet ik blijkbaar op de bres
Dit is totaal niet om zielig te doen, maar als mensen iets over mij zeggen is het een extreem sterk reachtvaardigheidsgevoel. Al zul je dit waarschijnlijk never nooit niet gaan geloven, maar ik kan heel slecht tegen onrecht. Ik noem het zelf altijd het Robin-Hood Syndroom, het opnemen voor de zwakkeren.

Maar echt Luxx, je hebt zeker punten en sommige berichten zijn niet mals. Maar kijk ook eens objectief en eerlijk naar je eigen berichten, ook jij hebt een aandeel binnen dit, vergeet dat niet.

En je kruipt nu zelf, in mijn optiek, in de slachtoffer rol met deze uitspraak: En daarom moet ik blijkbaar op de bres.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:21

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
Je gaat wel lekker hé? Noem je Ailil een trol maar kijk zelf eens in de spiegel zeg. En dat moet dan een volwassen vrouw van 52 zijn. :+
Kijk en dit is dan weer zo'n uitspraak die, heel eerlijk, de afgelopen 24 uur meermaals door mijn hoofd is gegaan. Maar die je dus NIET moet plaatsen.

En weer. Stereotypisch gedrag, echt textbook

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:22

Ik vind het grote onzin om te denken dat de ene bokker meer privileges van Bokt krijgt dan de andere. Of je nu net of tien jaar op bokt zit, wanneer je als bokker flink over de schreef gaat word je daar op aangesproken of tijdelijk/voor altijd geband wanneer praten niet helpt. Is het niet zo dat sommige bokkers zich juist verheven voelen boven anderen door welke reden dan ook en juist totaal niet met kritische opmerkingen om kunnen gaan?? Dat lijkt mij een veel logischere verklaring dan de boktelite te bedenken.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:23

luxx schreef:
Ailill schreef:
Kijk en dit is dan weer zo'n uitspraak die, heel eerlijk, de afgelopen 24 uur meermaals door mijn hoofd is gegaan. Maar die je dus NIET moet plaatsen.

En weer. Stereotypisch gedrag, echt textbook
Mens, ik neem het voor je op en het is nog niet goed |o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:35

Nee luxx. Je moet eens in de spiegel kijken. Maar dat vertik je.

Ailil, ik zat te twijfelen om het te plaatsen maar ik sta 100% achter mijn post.
Ik vind het achterlijk, de manier waarop hier wordt gediscussieerd op het moment. Ik ga me er verder niet meer in mengen.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:50

luxx schreef:
Alle trollen zullen mij gaan beschuldigingen van trol zijn, that's a given. Maar dat ben ik niet. Past ook niet bij mij, heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Ik heb een sterk gevoel voor rechtvaardigheid, daarom heb ik een probleem met trollen. En daarom moet ik blijkbaar op de bres


Trek je er niets van aan. Zolang jij weet hoe het zit... lekker laten kletsen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:58

Een beetje humor, wat grappen en terug naar het onderwerp of bewust bloedzuigen tot je iemand zover hebt dat diegene onhandige uitspraken gaat doen, ik weet wat IK erger vind in ieder geval. Om gemeen en vals te zijn hoef je geen lelijke woorden te gebruiken, weloverwogen steken onder water en uitlokken op zo een manier dat het van buitenaf lijkt of er niets verkeerd wordt gezegd wordt hier tot kunst verheven. :n

Men moet een beetje dollen niet verwarren met trollen. En een heksenjacht lijkt me ook niet nodig. Onschuldige prinsesjes zitten er amper, evil queens iets meer.

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:04

bigone schreef:
Ik vind het grote onzin om te denken dat de ene bokker meer privileges van Bokt krijgt dan de andere. Of je nu net of tien jaar op bokt zit, wanneer je als bokker flink over de schreef gaat word je daar op aangesproken of tijdelijk/voor altijd geband wanneer praten niet helpt. Is het niet zo dat sommige bokkers zich juist verheven voelen boven anderen door welke reden dan ook en juist totaal niet met kritische opmerkingen om kunnen gaan?? Dat lijkt mij een veel logischere verklaring dan de boktelite te bedenken.


Ik lees al jaren mee maar inmiddels is die boktelite heel ver uitgedund. Positieve maar ook negatieve bokkers zijn vertrokken, al dan niet gedwongen.

In al die jaren heb ik wel gemerkt dat er bokkers zijn die idd trollen, en waar de "vriendjes" ook snel tevoorschijn komen.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:05

@pien ik bedoel inbreng van mods/beheer naar aanleiding van het onderwerp van dit topic. Niet om hier politie te komen spelen.
In mijn modtijd werd er nav FZ topic altijd overleg gevoerd onder mods/beheer oa over de aangedragen vragen of inbreng en kwam daar dan vanuit t team een reactie. Dat bedoelde ik daarmee.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:10

Mars schreef:
@pien ik bedoel inbreng van mods/beheer naar aanleiding van het onderwerp van dit topic. Niet om hier politie te komen spelen.
In mijn modtijd werd er nav FZ topic altijd overleg gevoerd onder mods/beheer oa over de aangedragen vragen of inbreng en kwam daar dan vanuit t team een reactie. Dat bedoelde ik daarmee.


Ok dat is inderdaad wat anders. Dat had ik niet begrepen. Bedankt voor deze zinnige toelichting Mars.