Dus als het puur voor reclame is, ben ik het met je eens, die kleine vergoeding, maar hoe ga je dat voor mekaar krijgen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CoronaLime schreef:Pak je dan niet de verkeerde aan? Ik bedoel als ik als gewone bokker een partijtje oorbellen wil verkopen, of mijn paard dan heb ik niet echt zin om daar voor te betalen zegmaar
Dus als het puur voor reclame is, ben ik het met je eens, die kleine vergoeding, maar hoe ga je dat voor mekaar krijgen?
foxy80 schreef:Nini_roosje, eigenlijk is dat best een geniaal idee.
Want het zijn inderdaad meestal niet zo' n actieve gebruikers die het meeste fouten maken.
Misschien een minimum van 100 berichten en een minimaal lidmaatschap van 2 maanden introduceren voor je iets op EA kan doen? Dat doet ook gelijk iets aan de frauduleuze SA op EA!
Anoniem schreef:Aan zoiets zat ik idd te denken. En dan voor mensen die bokt wel willen gebruiken als snel verkoop/reclame middel, Die een betaalde advertentie laten zetten. Dan kan dat geld weer goed gestopt worden in servers en verbeteringen op de EA.
cavaletti schreef:Anoniem schreef:Aan zoiets zat ik idd te denken. En dan voor mensen die bokt wel willen gebruiken als snel verkoop/reclame middel, Die een betaalde advertentie laten zetten. Dan kan dat geld weer goed gestopt worden in servers en verbeteringen op de EA.
En dan blijven veel bokkers met webshops weg want dan krijg je het marktplaats principe. Dus alle leuke aanbiedingen van webshopbokkers zijn dan niet meer te vinden voor bokkers terwijl er grof gebruik gemaakt word van alle leuke speciale bokt aanbiedingen. Je krijgt dan hetzelfde als met marktplaats, dat is ook niet meer wat het vroeger was sinds je moet betalen. Wij komen eigenlijk zeden op marktplaats want het loont zich niet meer. Nu hebben bokkers van "ons" webshopbokkers altijd leuke kortingen en aanbiedingen en als we moeten betalen dan gebeurt dat waarschijnlijk niet meer. Dat maakt bokt dan toch juist minder interessant voor elke bokker of niet?
Het maakt dus in mijn ogen niet eens uit of je een puur commercieel account aanmaakt want daar profiteren de bokkers van. Zulke accounts vervuilen bokt ook niet met andere dingen want verder reageren ze nergens op dus de Mods hebben geen extra werk van deze mensen.
Anoniem schreef:Maar het gaat erom moet je bokt willen laten functioneren al gratis reclame middel.. Jullie verdienen aan bokt, bokt niet aan jullie. Vandaar dat ik een kleine bijdrage (zelf denk ik dan aan max. 5 euro) en niet de prijzen van marktplaats, opzich geen gek idee zou vinden.
foxy80 schreef:Cavaletti, mi zullen dat geen monsterlijke bedragen zijn. Ik ben als commerciële gebruiker best wel bereid te betalen voor iets waar ik in geloof en waar wel deftig klienteel op afkomt.
Langs de andere kant, het klopt wel wat je zegt: de commerciële gebruikers gedragen zich wel heel netjes, dus eigenlijk zouden wij gaan betalen voor de fouten van een ander.
Kan er dan niet puur voor EA:GZ en EA:TK een regel ingevoerd worden van minimaal 2 maanden lid en minimaal 100 nuttige posts? Net daar vind je de onvolledige advertenties, de fout geplaatste topics, de onnodige posts, relletjes, niet lezen van de advertentie etc.
foxy80 schreef:Cavaletti, mi zullen dat geen monsterlijke bedragen zijn. Ik ben als commerciële gebruiker best wel bereid te betalen voor iets waar ik in geloof en waar wel deftig klienteel op afkomt.
Langs de andere kant, het klopt wel wat je zegt: de commerciële gebruikers gedragen zich wel heel netjes, dus eigenlijk zouden wij gaan betalen voor de fouten van een ander.
Kan er dan niet puur voor EA:GZ en EA:TK een regel ingevoerd worden van minimaal 2 maanden lid en minimaal 100 nuttige posts? Net daar vind je de onvolledige advertenties, de fout geplaatste topics, de onnodige posts, relletjes, niet lezen van de advertentie etc.
cavaletti schreef:De reden (en dan ga ik van mezelf uit) dat commerciele bokkers vaak niet reageren/meepraten in topics is omdat het erg gevaarlijk is om als webshop je mening te geven. In het begin praatte ik in veel topics mee maar een eigen mening hebben/geven op bokt is de laatste tijd toch al erg "gevaarlijk" en als winkel eigenaar dubbel zo gevaarlijk. Je kunt het je niet veroorloven om te reageren met je mening waardoor je de ene helft van bokt misschien tegen de schenen aan schopt want dat kost je klanten. Dus ik denk dat daarom veel commerciele bokkers zich afzijdig houden.
foxy80 schreef:Cavaletti, ik heb 1 keer wat gekocht op MP en ben opgelicht, dus ik bekijk MP zelfs niet meer. Is dat qua kosten zoals ebay? Daar heb ik ook wat over gelezen en dat is ook niet bepaald cheapcheap.
Nini, commerciële gebruikers mogen niet adverteren op EA:TK dus dat wegjagen snap ik dan niet. En voor die ene niet-bokker die dan toch haar ene paard verkoopt, die zal niet zo snel te vinden zijn hier, net die mensen gaan eerder naar kapaza, mp of andere sites.
foxy80 schreef:cavaletti schreef:De reden (en dan ga ik van mezelf uit) dat commerciele bokkers vaak niet reageren/meepraten in topics is omdat het erg gevaarlijk is om als webshop je mening te geven. In het begin praatte ik in veel topics mee maar een eigen mening hebben/geven op bokt is de laatste tijd toch al erg "gevaarlijk" en als winkel eigenaar dubbel zo gevaarlijk. Je kunt het je niet veroorloven om te reageren met je mening waardoor je de ene helft van bokt misschien tegen de schenen aan schopt want dat kost je klanten. Dus ik denk dat daarom veel commerciele bokkers zich afzijdig houden.
Cavaletti, ik heb hier weinig last van, maar je MENING moet je voor je houden, je kan alleen objectieve info geven. Ik let goed op wat ik post, vooral qua taalgebruik en zinsconstructie, maar ik wil ook aanwezig en zichtbaar zijn dus ik beperk me niet tot het hokje van commercieel.
foxy80 schreef:Beste mods, ik ben zeer benieuwd of het mogelijk is om volgende info te geven aan het einde van maart
aantal pageviews in EA in januari, februari en maart.
Als ik nu op EA kijk zie ik volgens mij het aantal views al zakken...
+--------------+-------+------------------------------------------+
| day | total | bar |
| 20110205 Sat | 194 | **************************** |
| 20110206 Sun | 258 | ************************************* |
| 20110207 Mon | 236 | ********************************** |
| 20110208 Tue | 258 | ************************************* |
| 20110209 Wed | 277 | **************************************** |
| 20110210 Thu | 231 | ********************************* |
| 20110211 Fri | 240 | ********************************** |
| 20110212 Sat | 220 | ******************************* |
| 20110213 Sun | 234 | ********************************* |
| 20110214 Mon | 253 | ************************************ |
| 20110215 Tue | 219 | ******************************* |
| 20110216 Wed | 231 | ********************************* |
| 20110217 Thu | 218 | ******************************* |
| 20110218 Fri | 190 | *************************** |
| 20110219 Sat | 222 | ******************************** |
| 20110220 Sun | 249 | ************************************ |
| 20110221 Mon | 271 | *************************************** |
| 20110222 Tue | 246 | *********************************** |
| 20110223 Wed | 217 | ******************************* |
| 20110224 Thu | 236 | ********************************** |
| 20110225 Fri | 200 | ***************************** |
| 20110226 Sat | 198 | **************************** |
| 20110227 Sun | 282 | **************************************** |
| 20110228 Mon | 263 | ************************************** |
| 20110301 Tue | 237 | ********************************** |
holly schreef:Ik mis in die grafiek nog een lijntje PB's en een lijntje verkopen.
Vraag het de adverteerders eens of dat gestegen, gelijk gebleven of gedaald is.