Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:44

Menino schreef:
Opzich denk ik dat er met het huidige beleid helemaal niets mis is Bart, :) ... Ik denk ook niet dat dat de oorzaak is geweest van deze rel... Ik denk dat het grootste probleem is dat KiWiKo als probleemgebruiker bestempeld is en slimmerik niet, terwijl voor het oog van het grote publiek beide personen niet echt voor elkaar onder deden.. En de ene dus voorgetrokken lijkt. Dus dat wekt de indrukken van bepaalde banden en vriendjespolitiek, en dat wekt bij ' het grote publiek ' de indruk van onrechtvaardigheid en achterbaksheid enzo. Sprekend als gebruiker is dat voor mij het probleem, en de ooraak van deze rel. En ik denk dat dat voor de meeste geldt. Dus als je dit even puur als het probleem beschouwt (maar ik spreek nu voor mezelf, en doe de aanname dat dit voor een grote groep geldt) denk ik dat de oplossing als volgt is
.1 Met goed onderbouwde argumenten komen waarom KiWiKo wel gebanned is en Slimmerik niet.
En als dat er niet goed te onderbouwen is
.2 een excuses aanbieden met een grote dikke vette E , zonder nietszeggend verhaal met ' maar dittes' en 'maar dattes' erbij en voorkomen dat er in de toekomst sprake is van vriendjespolitiek. Sowieso zou een excuses (zonder verhaal er om heen) wel op z'n plek zijn naar mijn mening, vanwege de toon waarop er gepraat is. Ookal denkt het beheer er anders over, ik denk wel dat een excuses op een eerder moment had kunnen voorkomen dat er zo'n groot gevoel van ontevredenheid is ontstaan. Maargoed, ik denk dat de gebruikers best willen accepteren dat beheerders ook maar mensen zijn en fouten maken... Maar ik moet zeggen dat ik bv. in het rondetafel topic wel heel erg het gevoel heb gekregen dat jullie je verschuilen achter een hoop smoesjes die niet ter zake doen. Maargoed, dan spreek ik weer voor mezelf.

Ik ga je maar even Quoten, want dit is idd precies hoe ik me nu voel na een hele middag zowel hier als op geit alles gelezen te hebben... Ik wordt gewoon 'bang' van de manier waarop de mods alles in de schoenen van een paar personen schuiven, zonder ook maar te bedenken dat misschien andere mensen dit gedaan kunnen hebben. Opmerkingen en meningen van de ene worden door een andere klakkeloos als waar aangenomen, en zo speculeren ze er maar met ze alle op los. Zoekend naar 'hun' waarheid.. Ook de Mids, waar tegen gezegd wordt dat als ze bij hun komen klagen, ze gewoon maar achter het MOD team moeten gaan staan.... PARDON??

En natuurlijk, het is maar een forum... Maar als het mij zou gebeuren, onterecht geband terwijl je niks heb gedaan, dan zou ik net zoals Kim reageren denk ik.. En daarom ook mijn post hier.. Ik begrijp zo goed waarom zij een excuus wil voor de manier waarop het gegaan is... En Bart als je eerlijk bent en alles terugleest, kun je m.i. alleen maar erkennen dat hoe het gegaan is buiten alle propoties is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:45

Pucknew schreef:
Vooralsnog wordt er een eentje behoorlijk de hand boven de kop gehouden, moet mijn avatar veranderen omdat deze "verwijst".
na de kerst zal ik een ander plaatje zoeken, suggesties zijn welkom!

Geintje mag ik hopen?

Yunomi

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:46

Ik ben dus wel benieuwd naar de verklaring waarom deze persoon de hand boven het hoofd word gehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:49

Sorrie hoor, maar het is toch gewoon niet te geloven... de ene persoon krijgt jarenlang keer op keer de kous op de kop en de ene na de andere kopstoot te verwerken en de andere persoon hoeft maar te piepen en iedereen gaat met z'n buik omhoog liggen. Echt ongelooflijk wat een blijk van gebrek aan ruggegraat, men is niet eens in staat om een duidelijk standpunt in te nemen tegen trollen en internettreiterbakken.
Echt .... een hele slechte kerst gewenst :r :r :r .....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:54

Mariska_28 schreef:
Maar als het mij zou gebeuren, onterecht geband terwijl je niks heb gedaan, dan zou ik net zoals Kim reageren denk ik..

Ik kan ook absoluut niet tegen onrecht en oneerlijkheid, maar hackers inzetten om bij Bokt beheer achter de schermen te komen gaat mij wel te ver, veel te ver. Dat Geit gemaakt is begrijp ik en dat eerlijkheik soms ver te zoeken is ook, maar voor sommigen lijkt het een obsessie te worden, als in dat er veel te veel negativiteit en energie gaat zitten in je recht halen. Het lijkt mij verschrikkelijk uitputtend en bovendien zinloos. Mocht er werkelijk een rechtszaak komen kan Kiwiko nog wel eens aan het kortste eind trekken op deze manier, en niet Bokt..

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:55

Nou ik val met mn neus in de boter.
Net lid van dit forum en zit alles een beetje door te spitten ;)
Maar als ik dit zo allemaal lees en heb natuurlijk ook op Geit gelezen dan mag het beheer
wel een dikke vette excuuspost naar de mensen die besproken werden achter de schermen neerzetten
en ik vind dat er nog eens goed gekeken moet worden hoe die BOT's tot stand zijn gekomen
en is het niet eerlijk gebeurd dan de boel terug draaien

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:58

Heino schreef:
Mariska_28 schreef:
Maar als het mij zou gebeuren, onterecht geband terwijl je niks heb gedaan, dan zou ik net zoals Kim reageren denk ik..

Ik kan ook absoluut niet tegen onrecht en oneerlijkheid, maar hackers inzetten om bij Bokt beheer achter de schermen te komen gaat mij wel te ver, veel te ver. Dat Geit gemaakt is begrijp ik en dat eerlijkheik soms ver te zoeken is ook, maar voor sommigen lijkt het een obsessie te worden, als in dat er veel te veel negativiteit en energie gaat zitten in je recht halen. Het lijkt mij verschrikkelijk uitputtend en bovendien zinloos. Mocht er werkelijk een rechtszaak komen kan Kiwiko nog wel eens aan het kortste eind trekken op deze manier, en niet Bokt..

daar ben ik het helemaal mee eens heino.

Wat ik ook vind van dat forum geit, is dat Alleen, maar dan ook alleen de slechte dingen van bokt genoemt worden. en soms vraag ik me af in hoe verre het waar is. tuurlijk, van die quotes die KiWiKo geplaaatst heeft zal wel waar zijn. maar ik lees ook dingen daar waarvan ik denk? oja. is dat waar? waar blijkt dat uit. zij kunnen net zo goed speculeren...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:59

kwakernoot schreef:
Nou ik val met mn neus in de boter.
Net lid van dit forum en zit alles een beetje door te spitten ;)
Maar als ik dit zo allemaal lees en heb natuurlijk ook op Geit gelezen dan mag het beheer
wel een dikke vette excuuspost naar de mensen die besproken werden achter de schermen neerzetten
en ik vind dat er nog eens goed gekeken moet worden hoe die BOT's tot stand zijn gekomen
en is het niet eerlijk gebeurd dan de boel terug draaien

Dat gaat niet gebeuren want dan moet er toegegeven worden dat er op een achterbakse manier iets is beslist en dat is jezelf zo in je eigen kijker zitten.. da's niet fraai hoor.

Kijk mijn gevoel is hier dat bepaalde vragen systematisch worden vermeden in de hoop dat het wegebt. Helaas.. dit keer niet.

Ik ga straks eerst ff lekker eten. Heb een middagje bij de paarden gehad met de dames van Geit en een heer van Bokt en heb een heerlijke middag gehad. Ga straks 's bijlezen en mijn point of view neerknallen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:08

Heino schreef:
Mariska_28 schreef:

Ik sta hier net zo achter, als dat ik achter Wikileaks sta. Stel dat Kim deze informatie niet had, dan zou het beheer gewoon blijven roepen dat het een eerlijke ban is, en is het haar woord tegen hun..
Hoe moet je anderd die oneerlijkheid die er is, en die je ook erkent, aan de kaak moeten stellen?

Ik denk dat het idd veel energie kost van Kim, maar terecht wil zij dat het rechtgedraaid wordt.. en daar zou ik net zo koppig in zijn denk ik.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:17

@Pucknew vind je het heel raar dan dat als dat je avatar was (kat/CDA) dat je dan gevraagd wordt om het te veranderen? Of ben je dan echt zo een CDA & kattenfan dat je dit perse in je avatar wil laten zien?

Ik snap wel dat het triest is dat er zelfs op je avatar commentaar is, maar het is toch net zo triest dat je de moeite neemt om hem daarin te veranderen? Je bent dan met precies zulke trieste praktijken bezig. Ik snap niet dat je je tot niveau verlaagt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:18

Ik denk dat als je weet dat je iets niet hebt gedaan, iets wilt rechtzetten, en dit op deze manier kan dit een voor mij heel logische reactie is. :j

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:18

Dat is het voorbeeld met 2 maten. Een bepaald iemand mag de grootst mogelijke bullshit in profiel hebben, een ander moet een avatar weghalen i.v.m. trauma... En damn duurt lang voor mijn eten er is :s

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:20

manic schreef:
@Pucknew vind je het heel raar dan dat als dat je avatar was (kat/CDA) dat je dan gevraagd wordt om het te veranderen? Of ben je dan echt zo een CDA & kattenfan dat je dit perse in je avatar wil laten zien?

Ik snap wel dat het triest is dat er zelfs op je avatar commentaar is, maar het is toch net zo triest dat je de moeite neemt om hem daarin te veranderen? Je bent dan met precies zulke trieste praktijken bezig. Ik snap niet dat je je tot niveau verlaagt.

Ik vind een avatar, als dit op een luchtige manier is, nog best een teken mag zijn die laat zien hoe je over iets denkt. Als je het niet direct mag zeggen, dan maar zo. Daarnaast zal iemand die hier niks vanaf weet er helemaal niks achter zoeken, zal het zelfs niet eens opvallen. Dus ach, ik snap het probleem dan niet zo.
Straks moet alles wat je zeggen wilt gecontroleerd worden en mag je niks over een andere gebruikers zeggen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:23

Ik vind het een beetje schoolpleinpolitiek om eerlijk te zijn... (beide zaken trouwens zowel de avatar als het profiel van die andere persoon)

Maar als dat profiel iedereen zo irriteert kun je daar toch gewoon op TeMmen? Net te horen gekeven dat je je maar over de schroom heen moet zetten...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:25

Ik denk dat de gehele zaak, afgezien van hoe moeten we het veranderen etc, een beetje schoolpleinpolitiek is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:27

Ik denk alleen niet dat Kiwiko en slimmerik loslaten op een schoolplein met een stel superSoakers dit probleem op gaat lossen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:30

Ik had die avatar al een tijdje hoor en zo duidelijk was deze niet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:31

Dat denk ik ook niet, zou wel een mooie gemakkelijke oplossing zijn. Maar vrijheid-van-avatar vind ik toch wel geldend, zolang je maar geen mensen discrimineert, ze wel respecteert. Maar ik vond de avatar van Pucknew absoluut niet direct discriminerend, als je er niet van wist zag je het niet eens. En wist je wel, er bestaat toch nog wel iets van vrijheids van meningsuiting, ook op bokt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:33

Ik moet zeggen dat ik mijn petje af neem voor het feit dat dit topic nog zo netjes verloopt en dat het beheer de moeite neemt uitgebreid te antwoorden.

Persoonlijk heb ik nog nooit problemen ervaren op bokt, ben meer een lezer dan een poster. Echter, ik heb me ook aangemeld op Geit omdat ik heel erg benieuwd was waar nu precies al die onrust op FZ vandaan kwam en ik ben wel degelijk geschrokken. Je verwacht dat het team het opneemt voor de mensen die netjes posten en de genen die over de schreef gaan straffen... en dat daar dan ook hard bewijs voor is!

Eline, je zegt dat je vanwege privacy redenen niet mag vertellen wat nu precies het bewijs tegen KiWiKo was, maar ze heeft op Geit gezegd dat dat haar helemaal niks kan schelen en dat je alles openbaar mag maken. Ik denk echt dat dit het slimst is om te doen...

Excuses van de mod's en beheer tegen bepaalde gebruikers lijkt mij op zijn plaats, en zoals ik begrijp zijn jullie ook al heel hard bezig om het beleid te verbeteren. Heel fijn om te horen :j

Verder sluit ik mij ook helemaal aan bij Menino. Die post is nu al zo vaak gequote dat het mij niet meer nodig lijkt om dat nogmaals te doen, maar ze verwoordt wat een heleboel denken denk ik..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:43

Ik denk dat je je dan wel weer openlijk af mag vragen of je iemand die openlijk toegeeft een bepaalde statement over het doodmaken van ontschuldige dieren gemaakt heeft om "een pittige discussie aan te wakkeren" of wat de precieze woorden dan ook waren niet daarop aangesproken wordt/is. Dit soort gedragd wordt volgens mij bij andere gebruikers nog wel eens "rellen" genoemd...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:43

Ik bedacht me net nog iets. Een deel van het mod-gedeelte openbaar maken voor gebruikers. Niet om te posten maar om te lezen? Al weet ik niet precies hoe dit allemaal is opgebouwd, en moet er natuurlijk ook een gedeelte privé blijven, toch denk ik dat dit misschien een stuk opheldering kan geven voor gebruikers?
Alhuwel ik aan de andere kant ook denk dat dit simpelweg een niet uitvoerbaar idee is.

@Manic; Die voortrekkerij die snap ik ook nog steeds niet ...
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 24-12-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:44

ja, dat ben ik met je eens manic.. Daarom denk ik dat een aantal personen in het team zich wel eens hardop mogen afvragen of ze echt wel zo onpartijdig zijn..

Ik denk het namelijk niet...

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:45

Menino schreef:
Opzich denk ik dat er met het huidige beleid helemaal niets mis is Bart, :) ... Ik denk ook niet dat dat de oorzaak is geweest van deze rel... Ik denk dat het grootste probleem is dat KiWiKo als probleemgebruiker bestempeld is en slimmerik niet, terwijl voor het oog van het grote publiek beide personen niet echt voor elkaar onder deden.. En de ene dus voorgetrokken lijkt. Dus dat wekt de indrukken van bepaalde banden en vriendjespolitiek, en dat wekt bij ' het grote publiek ' de indruk van onrechtvaardigheid en achterbaksheid enzo. Sprekend als gebruiker is dat voor mij het probleem, en de ooraak van deze rel. En ik denk dat dat voor de meeste geldt. Dus als je dit even puur als het probleem beschouwt (maar ik spreek nu voor mezelf, en doe de aanname dat dit voor een grote groep geldt) denk ik dat de oplossing als volgt is
.1 Met goed onderbouwde argumenten komen waarom KiWiKo wel gebanned is en Slimmerik niet.
En als dat er niet goed te onderbouwen is
.2 een excuses aanbieden met een grote dikke vette E , zonder nietszeggend verhaal met ' maar dittes' en 'maar dattes' erbij en voorkomen dat er in de toekomst sprake is van vriendjespolitiek. Sowieso zou een excuses (zonder verhaal er om heen) wel op z'n plek zijn naar mijn mening, vanwege de toon waarop er gepraat is. Ookal denkt het beheer er anders over, ik denk wel dat een excuses op een eerder moment had kunnen voorkomen dat er zo'n groot gevoel van ontevredenheid is ontstaan. Maargoed, ik denk dat de gebruikers best willen accepteren dat beheerders ook maar mensen zijn en fouten maken... Maar ik moet zeggen dat ik bv. in het rondetafel topic wel heel erg het gevoel heb gekregen dat jullie je verschuilen achter een hoop smoesjes die niet ter zake doen. Maargoed, dan spreek ik weer voor mezelf....

Amen....

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:46

En of de bemiddeling nog onpartijdig is, dat is ook nog de vraag.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:56

Yunomi schreef:
En of de bemiddeling nog onpartijdig is, dat is ook nog de vraag.

Het MID team heeft voor mij helemaal afgedaan. Ze zitten zich te mengen in zaken waar ze later misschien nog een oordeel over moeten vellen. Fouter dan fout natuurlijk!

Komen hier nog consequenties van, of gaat er weer gewacht worden tot de bui overgewaaid is en gaan ze op dezelfde voet verder?