Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:08

Nu, ik heb het diagonaal doorgebladerd, en naar verhouding is er gewoon nog onwijs veel wat het wel doet. Als de foto's het niet meer deden, geef ik je gelijk, want de info is zonder de foto's onbegrijpelijk. Nu doet het grootste deel het gewoon nog, en dan kun je het imo best open laten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:09

SaskiaStar schreef:
Overigens kan je als gebande niet in de huiskamertopics als ik het goed begrepen heb.

Hmm, dat is inderdaad wel een goed punt :) Dat maakt de zaak inderdaad wat lastiger.
Maar ook in dat geval is een mail sturen naar webmaster de oplossing, dan moeten we even kijken hoe we daar uitkomen, een tijdelijk account aanmaken met alleen leestoegang puur om te kijken welke berichten er verwijderd moeten worden in de huiskamer is dan inderdaad wel een optie.

Wat betreft oude topics; dat is en blijft een lastig iets. Wordt niet altijd even consequent op gemodereerd en ook daar weer; communicatie. Het helpt als de moderator duidelijker maakt waarom het topic dicht gaat en dan met meer dan 'oud topic' als er wordt gereageerd met meer dan alleen 'aah, leuk paardje'. De oude topics zijn al een hele tijd een punt van aandacht in ieder geval.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:11

Lithya schreef:
BartVB schreef:
@Slokkie; gebande gebruikers kunnen gewoon een mail sturen met een verzoek, daarbij gelden dezelfde regels als voor andere gebruikers. De gebande user weer toegang geven voegt weinig toe aangezien je als gebruiker je berichten maar een beperkte tijd kunt aanpassen en verwijderen.

Maar de informatie uit je profiel kun je dan wel verwijderen en ik denk dat daar al heel veel mensen blij om zouden zijn. Geef ze dan desnoods bijvoorbeeld eenmalig de mogelijkheid om hier nog voor in te loggen. Is toch een optie?

Een mailtje naar webmaster@bokt.nl en profiel info/inhoud worden gewoon verwijderd. :)
Daar hoeft de gebruiker zelf dus geen mogelijkheid voor te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:23

slimmerik schreef:
Dus hij weet er eigenlijk niets van? En hij heeft ook niet gevraagd om verwijdering daarvan?

edit: ik weet eigenlijk niets van dat specifieke geval af. Maar dat gevaar loop je dus altijd dat er over je gelogen wordt where ever.... Mocht het je storen dan moet je er stappen tegen ondernemen lijkt me

Hou toch eens op met je en hij, probeer eens objectief te zijn, ik denk gewoon in het algemeen en niet over iemand specifiek en ook niet over specifieke posten.

Maar goed Bart begrijpt het in ieder geval een klein beetje en daar gaat het om.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:30

Zoals ik al zei: als er posten zijn waar iemand negatief wordt besproken, dan moeten die verwijderd worden..... toch? Zijn per slot van rekening ook nog eens posten tegen de boktregels :j

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:40

jaantsje schreef:
Bart
Ik mag geen namen noemen en daar kan ik inkomen. Echter als de een er nog is dan de ander ook zou ik zeggen.

Zijn jullie hier ook nog mee bezig?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:56

Er zijn erg veel regels op bokt maar die worden niet bij iedereen gebruikt en ja dan krijg je onvrede.
Of iedereen op dezelfde manier behandelen of achterwege laten dat is mijn mening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:03

kleine toevoeging op het bespreken van MP advertenties. Zelfs in HK topics wordt dit verwijdert, en dat vind ik dus over modereren, zeker aangezien er geen sprake is van dat het van marktplaats zelf niet mag

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:09

Ik vind die van MP ook een hele lastige Stef :j Soms zitten er overduidelijk oplichters bij.... en daar moet/mag m.i. best voor gewaarschuwd worden. Dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen is natuurlijk weer een goed argument om het niet te doen. Lastig iets. In HK heb ik persoonlijk er geen moeite mee. Dat kunnen mensen die geen account hebben sowieso niet lezen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:10

lezen wel toch?
Maar zelfs als je dus een advert nummer neer zet en niet de link, dan wordt het verwijdert. Wat dus betekend dat er óf iemand temt, óf een mod structureel mee leest (met beide geen problemen, maar klep dan ook gezellig mee :j)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:26

SaskiaStar schreef:
Dus als je een ban hebt en niet op bokt mag moet je toch op bokt gaan controleren of je besproken wordt???????????

Lekker logisch.

Overigens kan je als gebande niet in de huiskamertopics als ik het goed begrepen heb.

Waarom zou je in vredesnaam op Bokt gaan om te controleren of je besproken wordt en wat maakt het uit als het zo is? Als mensen echt dingen posten over iemand anders die niet geoorloofd zijn dan kan daar tegen worden opgetreden, ook zonder de aanwezigheid van een gebande persoon.

Ik krijg soms het idee dat het Boktteam eigenlijk het beste een cursus verslaafdenzorg kan gaan volgen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:33

Zou mooi zijn, dan heb ik weer eens wat te lachen :D
BartVB schreef:
Wat betreft oude topics; dat is en blijft een lastig iets. Wordt niet altijd even consequent op gemodereerd en ook daar weer; communicatie. Het helpt als de moderator duidelijker maakt waarom het topic dicht gaat en dan met meer dan 'oud topic' als er wordt gereageerd met meer dan alleen 'aah, leuk paardje'. De oude topics zijn al een hele tijd een punt van aandacht in ieder geval.

Mooi om te horen :j

Is het mogelijk dat dit specifieke topic weer open gaat ook?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:18

Moderatoropmerking:
Het is al meerdere keer aangegeven en ik wil het nogmaals herhalen: Wij hier niet in willen gaan op specifieke kwesties met een persoonlijke noot. Dat wil dus echt zeggen dat het niet de bedoeling is om hier voorbeelden of gedachtegangen te plaatsen met betrekking tot andere bokkers. Dat leid vaak tot speculeren of het oprakelen van persoonlijke vete's, waardoor deze discussie weinig constructiefs zal hebben. Daarbij doen wij geen uitspraken over dit soort persoonlijke kwesties met anderen.
Graag weer op een constructieve en opbouwende manier discusseren en geen personen of persoonlijke kwesties bespreken.
Alvast bedankt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:25

Wat ik me nu maar telkens afvraag bij het onderwerp van posten verwijderen... stel, zoals hierboven een paar keer aangegeven is, dat er over een gebande bokker nog steeds allerlei vervelende dingen gezegd worden.. ik kan me nog wel voorstellen dat een gebande poster dan bezien vanuit het kader 'hoor & wederhoor' zal vragen dat die zooi verwijderd wordt. Maar.. is het niet eerder een fout van de betreffende mods dat kennelijk toegestaan wordt dat er nog zo lang 'nagerommeld' wordt? En hoe kan het bestaan dat iemand voor pedofiel uitgemaakt wordt en dat dan rustig mag blijven staan zonder dat een mod meteen aan degene die iets dergelijks oppert een dikke vette OW uitdeelt en de betreffende post naar de mesthoop stuurt of een driedubbeldikke groene hulk in zo'n topic zet. (De dag dat ik tegen iemand zei "ben jij nou zo dom.." en voor die opmerking meteen een ban kreeg die in plaats van één dag door een modfoutje 4 dagen werd zal mij nog wel even bijblijven)..

De regels| redenen waarom een post al dan niet verwijderd wordt lijken me best duidelijk. Ik geloof ook dat het Beheer zo verstandig is dat als zij concluderen dat iemand wellicht in een opwelling iets zeer doms op het web geslingerd heeft waar hij|zij later opeens van kan bedenken dat het niet zo handig is dat dit onder het publieke oog gekomen is, zij daar ook welwillend op zullen reageren en een emo-uitbarsting of iets van die strekking best weg willen halen. Maar voor het overige mag je toch verwachten dat de bokkers zelf ook wel enige grijze herseninhoud hebben en zelf kunnen bedenken wat je wel of niet wilt delen met de wereld buiten je eigen familie- vrienden- of kennisenkring. Ik vind niet dat je in alle gevallen het modteam of beheer verantwoordelijk kunt stellen om het de spijtoptanten maar terwille te zijn.

Helemaal onzin vind ik het dat als iemand eerst van harte allerlei informatie deelt ( zoals destijds Marcel Dufour met de springtopics) en mensen internet-paardrijles geeft, je na het ontstaan van onmin opeens copyright gaat claimen en verwacht dat je eerder neergepende berichten| adviezen etc. verwijderd worden. Je kunt vantevoren bedenken of je je tijd wilt steken in een adviesfunctie en als je geheel vrijwillig vanuit je hobby en enthousiasme daar in wilt delen, wees dan achteraf niet kinderachtig om uit een soort van wraak je teksten terug te claimen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:33

Ik kan me voorstellen dat als een medium allerlei ongefundeerde vuiligheid over je blijft toestaan, dat je op het gebied van de verleende info ook wat taaier en principiëler wordt.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 09-01-11 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:42

@ SaskiaStar: ik heb al jaren een eigen mening en die steek ik niet onder stoelen of banken. Maar het is de toon die de muziek maakt en, behoudens een enkele uitglijder, is mij nog nooit een strobreed in de weggelegd door de mods bij het uiten van mijn mening. En denk maar niet dat ik een spreekwoordelijke braverd ben. }>

@ Stef: in het 'leaks topic' heb ik geopperd dat het een verbetering zou zijn om bij het selecteren van mod-kandidaten erop toe te zien dat de betreffende persoon ook gemotiveerd genoeg is om een dergelijke taak op te nemen en voldoende tijd ter beschikking heeft. Als het modereren op de 50ste plaats komt omdat de eigen 'leefbehoeftes' ( paard, vriendje, gezin,studie, werk etc.) prioriteit hebben.. neem zo'n mod dan niet aan. Ik vind simpelweg dat als je een taak op je neemt, doe dat dan ook met inzet en hou je subforum dan ook goed in het oog. Je hoeft daarvoor natuurlijk niet 24/7 achter je compu te zitten maar zorg wel dat je wél alles zoveel mogelijk bijhoudt en bijleest. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:47

Waarom geen functie waarin elke gebruiker wanneer dan ook zijn berichten zelf kan aanpassen of verwijderen?
Baas kunnen blijven over eigen schrijven dus?

En ik irriteer me ook kapot aan dat gedoe met de wat oudere topics.
Wat maakt dat nou uit als iemand daar toch weer eens in reageert???
Daar komt misschien dan weer meer nuttigs in als het weer onder de aandacht komt.
Nu kunnen er steeds maar weer nieuwe topics geopent worden over iets wat al tig keer besproken is.
Maar goed je hebt geen keus dus opent een nieuw topic (met een oud onderwerp) en dan gaat het alsnog op slot omdat er al een topic over is.
Ik zou zeggen schrap die regel van dat niet meer kunnen/mogen reageren in een ouder topic.
Op andere fora komen soms weer topics omhoog van 2 jaar geleden en komt er omdat het daarom weer onder de aandacht komt weer heel veel nuttige informatie bij.
Ik heb soms het gevoel dat het bokt beleid het zich allemaal veel moeilijker maakt als nodig is.
Bokt heeft alleen al een heel boekwerk aan regels die je eerst door moet worstelen (en wat mi door bijna niemand gedaan wordt omdat het veels te veel is).
Moeilijker kunnen jullie het je niet maken, wel makkelijker.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:51

Ik heb mij eigenlijk een beetje op de achtergrond gehouden in dit topic.
Maar nu ik lees dat ik een van de 'boosdoeners' ben omdat ik een 'goed' maar oud topic gesloten heb, reageer ik hier toch maar even: Heino en Yamcha(en de rest), ik zal dit eens overleggen met de rest van de moddies wat zij van dit topic vinden. Wie weet komen we er toch nog samen uuit dat het topic alsnog 'heropend' wordt.
@Saskiastar, vergis je niet,maar de (meeste)moderators lezen en handelen wel meer dan alleen de TeMs. :) En je mag hier best een mening hebben, als je die maar op een respectvolle manier met de rest delen kunt zonder meteen in de (persoonlijke)aanval treedt,want dat kunnen we helaas niet tolereren. Met als gevolg dat zulke berichten dus wel verwijderd (kunnen)worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:53

Onassa schreef:
Waarom geen functie waarin elke gebruiker wanneer dan ook zijn berichten zelf kan aanpassen of verwijderen?
Baas kunnen blijven over eigen schrijven dus?

Als jij het dan toch nog ondanks verschillende OW's voor elkaar krijgt om een BOT te krijgen denk ik dat je kansen genoeg heb gehad om je profiel aan te passen, zoniet kan je op je klompen aanvoelen dat die dr aankomt.
Gelukkig is dr dan nog geen hek van de dam, kan je een mailtje sturen en wordt je profiel keurig leeggehaald, dat is dus nu ook duidelijk :)

Onassa schreef:
Moeilijker kunnen jullie het je niet maken, wel makkelijker.

Dat geldt ook voor de gebruikers van bokt zelf :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:00

Ook al heb je nooit een OW gehad(zoals dit engelachtige mens) dan nog kan het zijn dat je op ene punt komt dat je bepaalde dingen die je gepost hebt wilt wijzigen of weg halen.
Daar moet je toch vrij in kunnen zijn???
Ik vind het gewoon een rare regel dat je na een x aantal minuten je eigen berichten niet meer kan aanpassen of weg halen.
Het gaat me dus niet alleen om relschopperd maar ook om de gewone mensen die toch hun eigen woorden willen kunnen aanpassen.
Jezus....hoe moeilijk is dat?
Dat Bokt.nl zo stug is om dat niet te willen betekent dat je er dus wel gezeik over krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:05

Onassa schreef:
Ook al heb je nooit een OW gehad(zoals dit engelachtige mens) dan nog kan het zijn dat je op ene punt komt dat je bepaalde dingen die je gepost hebt wilt wijzigen of weg halen.
Daar moet je toch vrij in kunnen zijn???

Ik snap deze opmerking niet zo hier is toch al antwoord op gegeven door Bokt dat een mailtje of een tem genoeg is? >;)
Beetje jammer dat dit herhaald moet worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:06

in het begin kon je je bericht ook gewoon verwijderen. Echter, zodra TS vervolgens niet de antwoorden kreeg die ze verwachte... dan werd de OP maar leeg gehaald. Zodoende is deze functie verdwenen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:57

Revanches schreef:
Maar nu ik lees dat ik een van de 'boosdoeners' ben omdat ik een 'goed' maar oud topic gesloten heb

Zo moet je het niet zien denk ik, niemand reageert hier geïrriteerd om wie jij bent, maar om wat je uit naam van het beleid gedaan hebt. In mijn ogen was je simpelweg de boodschapper en niet meer dan dat. En omdat jij aangaf dat dit nu eenmaal het beleid is dacht ik, ik plaats het hier.

Overigens komt uit dit topic wel weer naar boven dat er nog een hele berg onverwerkt leed zit bij een aantal. Begrijpelijk, maar toch stel ik voor om dat soort persoonlijke vetes 1-op-1 uit te vechten en dit topic algemener te houden. Het topic was enorm constructief, met goede ideeën van verschillende mensen, maar krijgt nu toch weer een vervelende draai.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:28

Ik denk dat Revanches het ook zo bedoeld, Heino. :) Maar het is enorm lastig om in een discussie als deze de juiste woorden te vinden.

Je voorstel om persoonlijke vete's 1 op 1 uit te vechten (of zeggen we liever oplossen? ;)) is iets waar wij 100% achter staan. Aan het openlijk uit vechten heeft niemand iets aan, daar gaat niemand beter van worden. Tenzij er de drang moet zijn om er zelf sterker uit te komen, maar dat mag natuurlijk nooit de insteek zijn.

Dat er onverwerkt leed is met betrekking tot Bokt in zijn algemeenheid, de manier van modereren en het team is ons duidelijk. Ook hier geldt: dit willen wij als daar de mogelijkheden voor zijn ook graag 1 op 1 oplossen met de gebruiker. Meld dit dan bijvoorbeeld via de TEM in het topic destijds, contacteer een moderator per pb of stuur een mailtje naar webmaster@bokt.nl. We zoeken de kwestie er dan nog eens bij om die nogmaals te bespreken. Misschien is er toen een inschattingsfout gemaakt... waar we nu samen 1 op 1 over kunnen praten in een privé gesprek om uiteindelijk óf een stukje miscommunicatie weg te halen óf de beslissing te herzien.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:43

Heino schreef:
[Ik denk niet dat één persoon de aanleiding kan zijn voor alle rottigheid op Bokt. Bovendien spelen veel andere aangehaalde dingen al veel langer.

Het is juist EEN persoon die de aanleiding geeft. Een persoon zorgt dat hij/ zij begint te stoken. Plaatst berichten waarvan duidelijk is dat er een reactie volgt. Het is dan gewoon een kettingreactie die wordt veroorzaakt. Kom op, dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn.