Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:23

Ben het met pashon eens, het is gewoon een net iets andere vorm van het boktlogo.
Heb nog niet echt iets vernieuwend gezien. Ben benieuwd wat er nog komt. Ben ook een enorme digibeet dus respect voor degene die het wel kunnen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:29

moet eerlijk bekennen dat ik dat iig expres doe
daar de grootste reden voor n nieuw is `borduurbaar`

het is nu eenmaal HET bokt logo

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:33

Francis schreef:
Hee, zie dit nu pas, leuk, nieuw logo...
Wat mij betreft mag er wel gewoon iets verfrissends en helemaal nieuws komen dan.
Ik hou erg van 'gestyleerd' en kwam al zappend en diagonaal bijlezend deze tegen:

Elessar schreef:
Ik heb gewoon even geknutseld. Moet toch wat :+

Afbeelding

Daar houd ik van... Lettertype mag van mij anders, wat minder 'zwierig' (maar ook niet té strak) maar verder vind ik dit soort logo's altijd erg sterk.
Deze kwam ik in't doorscrollen tegen maar misschien zijn er nog meer van dit soort ontwerpen, misschien zelfs betere/strakkere versies, ik heb niet alles gelezen.
Hoe simpeler hoe beter, hoe meer je weg kunt laten, hoe sterker een logo is. Een goed logo is net zo duidelijk en herkenbaar op de vierkante centimeter als het is op tientalle vierkante meters. Je moet het dus heel sterk kunnen verkleinen en kunnen opblazen en in beide gevallen moet het een goed en sterk logo blijven. Logo's met grote vlakken/dikke letters worden opgeblazen snel te massaal en sterk verkleind vaak onduidelijk.
Maar da's mijn bescheiden mening.

Ja dit hebben ze veranderd van mijn ontwerp.
Dit was die van mij: (met boktblauwe achtergrond is die mooier, maar weet niet hoe dat moet)

Afbeelding[/quote]

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:37

nickyu schreef:

tja er zijn natuurlijk genoeg ideen borduurbaar, vind niet dat je daar rekening mee moet houden als je iets "ontwerp" maakt. aanpassen kan altijd natuurlijk. bedenk gewoon wat orgineels, niet te ingewikkeld en teveel poes pas, heb een enkel gezien met tig verschillende kleurtjes dat zou er bij mij niet inkomen.
het is HET bokt logo idd maar ze vragen niet voor niets inspiratie voor een nieuw logo.
de initiatieven tot op heden zijn als je ze naast elkaar zet helemaal niet zoveel verschillend van elkaar een keer een andere kleur of een ander lettertype.
als bart een soort zelfde logo had gewild had hij het wel gezegt, het is dan ook geen vereiste dat Julius erin zit. Tuurlijk hij hoord bij bokt omdat hij er altijd gestaan heeft. een ander logo zal wennen zijn of het nou een bijna zelfde is of niet.

ik vind omdat bokt toch aanzienlijk groter is geworden in verhouding met toen het begon je ook met het logo iets nieuws/ fris moet doen. een nieuwe frisse uitstraling bij een groot/ "volwassen"/ veelzijdig bokt.
dit is natuurlijk wel menings verschillend.

kiirzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:43

nicci88 , ik heb even je logo op bokt achtergrond gedaan,
wist niet of het mocht,
maar ik dacht doe het wel even!
ik vind hem erg mooi!
Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:46

Om heel eerlijk te zijn vind ik een 'bokt' logo met steigerend paard heel erg suf staan :=

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:47

Ja heel erg bedankt Kiirzy!
zo wassie bedoeld :D

(alleen nu ik het zo zie, lijken de letters wat overheersend of niet?)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:52

vind het eerlijk gezegt niet zo. niet om je ontwerp die heb je echt mooi gemaakt doe het je absoluut niet na. maar het is weer in dezelfde trant. een logo met stijgerende paard(en) vind je in overvloed. waarom bokt niet onderscheiden van de andere paardenforums door echt anders te gaan. dan springt bokt eruit en is het niet zomaar een paardenforum.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:54

Ellesar: Vind die van jou niet zo... Bokt.nl, en dan een stijgerend paard ?? :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:07

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb Julius even echt onderdeel van bokt gemaakt, had een tip van Iceprincess gehad:
Afbeelding

Ik vind deze ook hartstikke leuk, al komen de letters denk ik mooier uit in een andere kleur. Maar petje af voor je werk, ik zou het je niet nadoen! :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:21

Alweer eventjes prutsen (ik geef het niet op!)
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:22

Melanie_B schreef:

Beter kijken. Ik heb dat logo niet gemaakt, ik heb alleen de letters van Bokt veranderd om te kijken hoe dat zou staan. ;)

Vind overigens dat een nieuw logo ook best iets vernieuwender mag zijn.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:24

Elessar schreef:
Melanie_B schreef:

Beter kijken. Ik heb dat logo niet gemaakt, ik heb alleen de letters van Bokt veranderd om te kijken hoe dat zou staan. ;)

Vind overigens dat een nieuw logo ook best iets vernieuwender mag zijn.

inderdaad, elessar had mij ontwerp gebruikt

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:29

ben benieuwt zag er al wat leuke tussen zitten!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:42

Afbeelding

Ook even wat geflanst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:47

Elessar schreef:
Afbeelding

Deze stijl vind ik echt ontzettend mooi en professioneel overkomen :j
Alleen ontzettend jammer dat hij aan het steigeren is. Is het paard niet een beetje om te keren en te buigen? :D

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:49

Cayenne schreef:
Elessar schreef:
Afbeelding

Deze stijl vind ik echt ontzettend mooi en professioneel overkomen :j
Alleen ontzettend jammer dat hij aan het steigeren is. Is het paard niet een beetje om te keren en te buigen? :D

heb ik al geprobeerd, maar dat word niet mooi, omdat je geen duidelijk beeld van het achterbeen krijgt dan

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:51

En ik kon het niet laten en heb dit vreselijk mooie ontwerp dus laten bokken ;)

Afbeelding

Maar ik denk dat nicci88 dit zelf veel beter kan en dat dit zeker een potentiële winnaar is, prachtig!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:52

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:53

ja dan zou ik er echt eens een dag voor moeten gaan zitten.
misschien komende week.
heb nu geen tijd.
Ik zal dus proberen er een bokkend paard van te maken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:55

Pashon schreef:
nickyu schreef:

tja er zijn natuurlijk genoeg ideen borduurbaar, vind niet dat je daar rekening mee moet houden als je iets "ontwerp" maakt. aanpassen kan altijd natuurlijk. bedenk gewoon wat orgineels, niet te ingewikkeld en teveel poes pas, heb een enkel gezien met tig verschillende kleurtjes dat zou er bij mij niet inkomen.
het is HET bokt logo idd maar ze vragen niet voor niets inspiratie voor een nieuw logo.
de initiatieven tot op heden zijn als je ze naast elkaar zet helemaal niet zoveel verschillend van elkaar een keer een andere kleur of een ander lettertype.
als bart een soort zelfde logo had gewild had hij het wel gezegt, het is dan ook geen vereiste dat Julius erin zit. Tuurlijk hij hoord bij bokt omdat hij er altijd gestaan heeft. een ander logo zal wennen zijn of het nou een bijna zelfde is of niet.

ik vind omdat bokt toch aanzienlijk groter is geworden in verhouding met toen het begon je ook met het logo iets nieuws/ fris moet doen. een nieuwe frisse uitstraling bij een groot/ "volwassen"/ veelzijdig bokt.
dit is natuurlijk wel menings verschillend.

Elk goed logo ontwerp is borduurbaar of een versie van te maken die goed borduurbaar is (in het geval dat er verloopjes inzitten). Eens dat als je aan het ontwerpen bent, je niet de hele tijd er alleen maar aan moet denken dat het borduurbaar moet zijn. Een goed logo is simpel en duidelijk en ook in het klein goed te drukken. Als je logo daar aan voldoet, voldoet het ook aan borduurbaarheid.

Dat er toch veel dezelfde logo's uitrollen en nieuwe versies van het oude logo, is niet zo gek. Mensen vinden het oude logo gewoon leuk/zijn eraan gehecht en ook in de beginpost werd er aangegeven dat het de voorkeur heeft dat Julius behouden wordt, ook al is dat geen must. Het is denk ik goed om verschillende ontwerpen te maken. Zowel met als zonder Julius.

Meestal worden logo's veranderd en geupdate in plaats van helemaal vernieuwd. Maar het huidige logo is niet erg sterk en volgens mij heeft Bokt nog niet een enorm commercieel netwerk met klanten die enorm gehecht zijn aan het logo. Dus een complete vernieuwing lijkt me in dit geval niet zo gek. Ik ben ook benieuwd naar vernieuwende ontwerpen.

Mystica schreef:
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... ktlogo.jpg
Mijn ontwerp. Ik zag vandaag het topic en heb alleen de eerste pagina gelezen en toen een logo gemaakt. Daarna verder gaan lezen en toen zag ik pas dat iemand anders ook al iets soortgelijks voorstelde, dus excuus mijn logo nu hetzelfde blijkt te zijn als die van iemand anders :=

Tja, het is natuurlijk niet zo gek dat je een beetje allemaal dezelfde logo's krijgt als je zowel Julius als de rode streep gebruikt. Je bent dan ook beperkt in hoe je alle elementen kan plaatsen. Zoveel mogelijkheden om die elementen in evenwicht bij elkaar te plaatsen zijn er niet. Dus dan krijg je veel van dezelfde soort logo's. Gewoon echt een update van de oude.

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb Julius even echt onderdeel van bokt gemaakt, had een tip van Iceprincess gehad:
http://i304.photobucket.com/albums/nn19 ... G_2146.jpg

Ben benieuwd hoe deze er digitaal uitgewerkt uit komt te zien.
Dan kan .nl ook op een andere manier opgelost.
Ga je 'm nog digitaal uitwerken?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:04

hier weer wat van mij, allemaal met paint.

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:05

Craignethan schreef:
En ik kon het niet laten en heb dit vreselijk mooie ontwerp dus laten bokken ;)

Afbeelding

Maar ik denk dat nicci88 dit zelf veel beter kan en dat dit zeker een potentiële winnaar is, prachtig!

Hmmz, ik zie hier op zich toch wel wat in, al moet ie nog wel wat verfijnd worden en het font aangepast denk ik. :D
Het idee is iig ontzettend goed! +:)+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:20

Ik was eigenlijk niet van plan om mijn logo's al te plaatsen.. Maar ik heb er nu al een aantal uitgewerkt en ben toch wel benieuwd wat iedereen van deze stijl vindt :)
Dus ik plaats er toch eens eentje.
Wel met copyright er doorheen ;)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er ook nog een paar die nog vrij veel op het originele logo lijken, en ook een paar die helemaal nieuw en modern zijn, maar ik denk dat ik met de rest wacht tot april :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:38

Ik vind hem erg druk MT , mooi gemaakt maar voor een logo geeft het een wat "rommelig" gevoel :o

Wel een hele andere draai eraan gegeven weer , dat is wel verfrissend !

Maar al met al vind ik ook echt dat een update van het logo veel interessanter is dan een geheel nieuw iets , en dat je jezelf als "bokt" een beetje te kakken zet als je kiest voor een logo met een steigerend of springen paard o.i.d. , dat staat gewoon ontzettend suf naast de tekst "bokt.nl" :P