Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:*bestelt enorm stokbroodje kip/kerriesalade en volgt deze discussie vanaf de zijlijn.....*
mag ik hapje mee-eten zit toch wel mayo op he
Citaat:Ja hoor, jij mag mee-etenMaar dan mag je niet meer op die Draak van je rijden hoor!!!
Citaat:Maar dat betekent niet dat andere mensen in de topics van bijv HAW waar het een beetje over ging mogen zeggen dat jij niet meer mag rijden want jij ziet er echt veelste zwaar uit ... en dat geconstateerd op een foto en dan ook nog is met Zero respect en dan eventjes 30x herhalen
Zoe_Simba schreef:Volgens dat schema ben ik te zwaar ja volgens de DA niet ..
Zit op het nippertje daarom ben ik ook bezigg met afvallen zowieso voor mezelf en voor de pony.
Zwerte schreef:niemand hier zegt dat in dat soort gevallen doorzeuren en agressief reageren normaal is... ik vind het nooit normaal. Maar in dit geval gaat het toevallig over de dikkere bokker en niet over de in de krul trekker...
[***] schreef:Ok dan ..
Er wordt inderdaad soms aanvallend gereageerd op de dikkere bokker (net zoals op andere zaken maar dat dan terzijde) ..
Waarom zijn er 23 pagina's nodig?
Zwerte schreef:hahaha omdat iedereen van die simpele conclusie afdwaalt... het ging ondertussen al over conditie... afvallen etc
Yamcha schreef:[***] schreef:Ok dan ..
Er wordt inderdaad soms aanvallend gereageerd op de dikkere bokker (net zoals op andere zaken maar dat dan terzijde) ..
Waarom zijn er 23 pagina's nodig?
Omdat het blijkbaar een erg gevoelig onderwerp is, en mensen zich blijkbaar ook nogal snel aangevallen voelen, terwijl degene die commentaar geeft, het niet persé zo bedoelt.
Maar ja, kan me wel voorstellen, dat als iemand de kop in het zand steekt, en gewoon dom doorgaat dat het commentaar dan 20x herhaald wordt....
Waar er 2 kijven, hebben er nog altijd 2 schuld, hoor
Sjolvir schreef:Dus afvallen kan zeer ongezond zijn..
Vooral als dit heel hard wordt geroepen..
En er gevoelige 12, 13 en 14 jarige meisjes.. ergens rondhangen..
Ik lees namelijk, bij zeker niet overgewichtige ruitertjes..
ook vaak.. ja, maar ik ben aan het afvallen...
En dat is zeer ongezond... ..
Zwerte schreef:En tja ik denk dat het aan het begin van het topic al duidelijk was dat er idd te heftig gereageerd word. Wat te heftig is en of dit normaal is ging het vervolgens over verder... Tja dus van het oorspronkelijke topic is weinig over maar we kunnen best overdit soort zaken verder discussieren toch?
jasmijn78 schreef:Maar dan heb ik toch een vraag: Waarom wacht jij af tot iemand tot tegen jou gaat zeggen dat het echt niet meer kan (dus een DA of mensen in je directe omgeving) en steek je veel geld in allerlei randzaken die het probleem wat moeten verlichten/verdoezelen? Ik vind dat werderom ook weer zo'n passieve houding... Waarom ligt jouw focus dat niet op afvallen? Want kennelijk ben jij je er wel van bewust dat je zwaar bent en dat het allemaal misschien nog maar net aan kan.... Waarom dan veel geld uitgeven aan nieuwe beugels, op een andere wijze gaan rijden (ik vraag mij af hoe je anders kunt gaan rijden; het gewicht wordt er niet minder om) etc., en niet eerst eens naar een goede dietiste gaan, of een abbo op de sportschool? Het lijkt mij dan, dat je het probleem bij de kern aanpakt, en dan ook het beste resultaat nastreeft....
Ik wil je niet aanvallen, echt niet... En ik gun je jou plezier met je paard ook echt. Maar deze vragen komen bij mij gewoon boven als ik je verhaal lees....
Zwerte schreef:klopt yamcha, maar de dikkere bokker kan ook gewoon er anders over denken, het hoeft niet de kop in het zand steken te zijn... dat word echter "vergeten", er moet blijkbaar gereageerd worden met zoiets als: "oh wat erg, dat had ik me nooit beseft, ik stap er niet weer op!" Dat je werkelijk er anders over kan denken word aan de kant geschoven want bokkers hebben gelijk....
En tja ik denk dat het aan het begin van het topic al duidelijk was dat er idd te heftig gereageerd word. Wat te heftig is en of dit normaal is ging het vervolgens over verder... Tja dus van het oorspronkelijke topic is weinig over maar we kunnen best overdit soort zaken verder discussieren toch?
Citaat:Nee dat denk ik niet Jasmijn, niet in mijn geval.
Ik ben bezig met afvallen, maar daarnaast houd ik mijn pony wel goed in de gaten
Bijv nu, het rijden ging niet echt lekker, dus nu ga ik even een tijdje wandelen, longeren, spelen, stapritjes buiten etc.
Want ik wil dat gevecht niet met hem aangaan, omdat mijn gewicht dan een te grote rol speelt
Hij zet zich dan compleet vast, en met een zwaardere ruiter is dat gewoon slechter
Dus maar even niet rijden en andere dingetjes doen