Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:25

Kan zoveel redenen zijn waarom een pony bij de ene beter loopt dan bij de ander.

Kleine factoren zorgen voor grote verandering (bv net iets stillere hand)

Het gaat mij niet om hoeveel iemand weeg maar dat je gewoon op het juiste paard moet stappen.

En als je weet dat je eigenlijk te zwaar bent voor een pony ondanks dat ie geweldig loopt, ben je IMO vreselijk fout bezig

Eigenbelang heet dat

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:25

Tita nog een keer Tong uitsteken : Iedereen moet het doen zoals diegene het het beste lijkt daar heb ik verder niks op tegen uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze paarden .. toch ? ...
Maar dat betekent niet dat andere mensen in de topics van bijv HAW waar het een beetje over ging mogen zeggen dat jij niet meer mag rijden want jij ziet er echt veelste zwaar uit ... en dat geconstateerd op een foto en dan ook nog is met Zero respect en dan eventjes 30x herhalen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:26

Citaat:
*bestelt enorm stokbroodje kip/kerriesalade en volgt deze discussie vanaf de zijlijn.....*

mag ik hapje mee-eten zit toch wel mayo op he Vingers aflikken

Citaat:
Ja hoor, jij mag mee-eten Ja Maar dan mag je niet meer op die Draak van je rijden hoor!!!

Bitch Duivel schenk ik hem aan jou gaat hem maar leren voor het karretje dan mogen iets van 5x gewicht trekken

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:27

Volgens dat schema ben ik te zwaar ja volgens de DA niet ..
Zit op het nippertje daarom ben ik ook bezigg met afvallen zowieso voor mezelf en voor de pony.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Citaat:
Maar dat betekent niet dat andere mensen in de topics van bijv HAW waar het een beetje over ging mogen zeggen dat jij niet meer mag rijden want jij ziet er echt veelste zwaar uit ... en dat geconstateerd op een foto en dan ook nog is met Zero respect en dan eventjes 30x herhalen

Dat 30x herhalen is blijkbaar nodig zo ken ik diverse mensen op bokt die gewoon blijven rijden (ponyruiters heb ik het over en dan nog wel de d ponies he) en nog rijden en blijven rijden en zullen nooit stoppen met rijden.
Sommige mensen zijn echt te zwaar of te lang en dan mag dat best gezegd worden want er wordt toch niet geluistert

Ja afvallen dat gaan ze allemaal doen maar iemand van 90 kilo valt niet ff af na 60 kilo maar dit is ontopic

Natuurlijk mogen we dat niet zeggen, maar zoveel mensen handelen uit eigenbelang.

Jongens ik stop ermee

Ik heb mijn visie en daar hou ik me aan en ik zal het zeker niet laten als ik iemand ziet rijden met 85 kilo is en op een te klein zadel zit, en op een D-pony omdan te roepen dat dit niet goed is

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:30

Zoe_Simba schreef:
Volgens dat schema ben ik te zwaar ja volgens de DA niet ..
Zit op het nippertje daarom ben ik ook bezigg met afvallen zowieso voor mezelf en voor de pony.

Volgens dat schema mag ik nog 10-15 kilo aankomen, dat was ik niet van plan Knipoog

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:31

Tita: Niemand die je tegen houd Tong uitsteken zolang je het met respect zegt .. en op een aardige manier niet zoals in sommige topic dat die bokkers de grond worden ingeboord.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:32

hmm zou wat zijn dat je altijd alles moet blijven herhalen omdat iemand niet luistert of misschien een andere mening heeft.... gezellige wereld word het dan!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:33

Tiet, als je mij je Draak brengt kruip ik er gewoon op, te zwaar of niet Haha! Scheelt alleen maar dat ie dan minder hard kan sjouwen, en als je hem terug krijgt heeft ie een mooi ruggetje als een schommelstoel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:39

Nou, als ik hier zo'n aantal dingen lees dan zou ik ook te zwaar zijn voor mijn pony (1.45m, ikke beetje meer dan 60 kg).
http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg

Ik weet het allemaal niet goed .. moeilijk onderwerp ..
Misschien moeten we alles onder de 1.50m (of misschien wel 1.60m?) maar als kinderpony gebruiken? Niet dat ik me nu zo op mijn gemak voel op iets vanaf 1.50m, maarja .. Clown

Over het aanvallend reageren .. Ja, soms ..
Maar gebeurt dat niet over vanalles en nog wat? Geen cap, wel slof, te ruw met sporen, paard wordt in de krul getrokken, ...

Of mag dat allemaal laatste wel omdat je daar de ruiter niet rechtstreeks mee raakt?
(moet wel zeggen als ze tegen mij zeggen dat ik mijn paard in de krul trek of te ruw ben dat ik daar ook niet meteen goed van zou zijn ..).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:40

niemand hier zegt dat in dat soort gevallen doorzeuren en agressief reageren normaal is... ik vind het nooit normaal. Maar in dit geval gaat het toevallig over de dikkere bokker en niet over de in de krul trekker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:42

Zwerte schreef:
niemand hier zegt dat in dat soort gevallen doorzeuren en agressief reageren normaal is... ik vind het nooit normaal. Maar in dit geval gaat het toevallig over de dikkere bokker en niet over de in de krul trekker...

En? Dan mag het wel?
Of wat wil je nu zeggen? Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:45

volgens mij zeg ik toch duidelijk dat ik het NOOIT normaal vind, in die gevallen dus ook niet. Maar zo kan je alles erbij halen en hier gaat het gewoon over de dikkere bokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:49

Ok dan ..
Er wordt inderdaad soms aanvallend gereageerd op de dikkere bokker (net zoals op andere zaken maar dat dan terzijde Tong uitsteken) ..

Waarom zijn er 23 pagina's nodig? Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:49

hahaha omdat iedereen van die simpele conclusie afdwaalt... het ging ondertussen al over conditie... afvallen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:54

[***] schreef:
Ok dan ..
Er wordt inderdaad soms aanvallend gereageerd op de dikkere bokker (net zoals op andere zaken maar dat dan terzijde Tong uitsteken) ..

Omdat het blijkbaar een erg gevoelig onderwerp is, en mensen zich blijkbaar ook nogal snel aangevallen voelen, terwijl degene die commentaar geeft, het niet persé zo bedoelt.

Maar ja, kan me wel voorstellen, dat als iemand de kop in het zand steekt, en gewoon dom doorgaat dat het commentaar dan 20x herhaald wordt....

Waar er 2 kijven, hebben er nog altijd 2 schuld, hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:56

Zwerte schreef:
hahaha omdat iedereen van die simpele conclusie afdwaalt... het ging ondertussen al over conditie... afvallen etc

Het leek precies zoiets te zijn ja Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:57

Yamcha schreef:
[***] schreef:
Ok dan ..

Omdat het blijkbaar een erg gevoelig onderwerp is, en mensen zich blijkbaar ook nogal snel aangevallen voelen, terwijl degene die commentaar geeft, het niet persé zo bedoelt.

Maar ja, kan me wel voorstellen, dat als iemand de kop in het zand steekt, en gewoon dom doorgaat dat het commentaar dan 20x herhaald wordt....

Waar er 2 kijven, hebben er nog altijd 2 schuld, hoor Lachen

Ok, maar dat er dan in dat HAW-topic 23 pagina's ontstaan omdat niemand de eerste stap wil zetten om het erbij te laten ok .. Maar in dit topic vraag ik me af hoeveel er nog werkelijk om het oorspronkelijke topic gaat Clown

(gewoon even tussendoor hoor, het maakt me verder ook allemaal niet uit Knipoog )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:58

klopt yamcha, maar de dikkere bokker kan ook gewoon er anders over denken, het hoeft niet de kop in het zand steken te zijn... dat word echter "vergeten", er moet blijkbaar gereageerd worden met zoiets als: "oh wat erg, dat had ik me nooit beseft, ik stap er niet weer op!" Dat je werkelijk er anders over kan denken word aan de kant geschoven want bokkers hebben gelijk....

En tja ik denk dat het aan het begin van het topic al duidelijk was dat er idd te heftig gereageerd word. Wat te heftig is en of dit normaal is ging het vervolgens over verder... Tja dus van het oorspronkelijke topic is weinig over maar we kunnen best overdit soort zaken verder discussieren toch?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:04

Sjolvir schreef:
Dus afvallen kan zeer ongezond zijn..
Vooral als dit heel hard wordt geroepen..
En er gevoelige 12, 13 en 14 jarige meisjes.. ergens rondhangen..

Ik lees namelijk, bij zeker niet overgewichtige ruitertjes..
ook vaak.. ja, maar ik ben aan het afvallen...
En dat is zeer ongezond... ..

Ik denk dat je ook niet moet kijken naar het gewicht in 'esthetische zin', ook niet naar de BMI. Ja, het is een richtlijn....okay. En dat wegen in wel degelijk van belang voor het gewicht dat het paard of de pony maximaal mag dragen.
Maar 'een zwaarder gewicht' of een 'ongezond overgewicht' is visueel wel te onderscheiden.

Wanneer de buik visueel duidelijk uit 3, 4 a 5 'rollen' bestaat, wanneer er tussen de boven-binnenbenen van kruis tot knie geen millimeter ruimte meer is, de BH duidelijk in de rug snijdt en op de rug ook verschillende 'rollen' te onderscheiden zijn, de persoon in kwestie lastiger de veters kan strikken, sneller buiten adem is bij kleine inspanningen, ja.... dan kun je op basis van visuele aspecten toch wel stellen dat iemand een ongezond gewicht heeft.
En dat vind ik dan niet meer een 'zwaarder' of 'gezet' iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:08

Zwerte schreef:
En tja ik denk dat het aan het begin van het topic al duidelijk was dat er idd te heftig gereageerd word. Wat te heftig is en of dit normaal is ging het vervolgens over verder... Tja dus van het oorspronkelijke topic is weinig over maar we kunnen best overdit soort zaken verder discussieren toch?

Mag van mij gerust hoor Ja Clown
Vroeg me gewoon even af of we al tot een conclusie gekomen waren over hetgeen waar het oorspronkelijk om ging, maar volgens mij (naar wat ik gezien heb) is iedereen het daar wel over eens Clown

Wilde ook gezellig meedoen met het offtopic-gedoe, maar dat is blijkbaar niet interessant genoeg .. Misschien moet ik maar eens een HAW-topic openen om te zien of ik nu eigenlijk te zwaar ben of niet Vork

Naja neen .. ik denk niet dat ik te zwaar ben, maar volgens sommigen (naar aanleiding van wat ik hier gelezen heb) weer wel Ja Het blijft een moeilijk iets ...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:21

jasmijn78 schreef:
Maar dan heb ik toch een vraag: Waarom wacht jij af tot iemand tot tegen jou gaat zeggen dat het echt niet meer kan (dus een DA of mensen in je directe omgeving) en steek je veel geld in allerlei randzaken die het probleem wat moeten verlichten/verdoezelen? Ik vind dat werderom ook weer zo'n passieve houding... Waarom ligt jouw focus dat niet op afvallen? Want kennelijk ben jij je er wel van bewust dat je zwaar bent en dat het allemaal misschien nog maar net aan kan.... Waarom dan veel geld uitgeven aan nieuwe beugels, op een andere wijze gaan rijden (ik vraag mij af hoe je anders kunt gaan rijden; het gewicht wordt er niet minder om) etc., en niet eerst eens naar een goede dietiste gaan, of een abbo op de sportschool? Het lijkt mij dan, dat je het probleem bij de kern aanpakt, en dan ook het beste resultaat nastreeft....

Ik wil je niet aanvallen, echt niet... En ik gun je jou plezier met je paard ook echt. Maar deze vragen komen bij mij gewoon boven als ik je verhaal lees....

Waarom ligt mijn focus niet op afvallen? Wie zegt dat? Ben jij ooit zelf moeten afvallen? of aanmoeten komen? Bij de meeste mensen zit er meer achter dan "alleen" afvallen. Ik vind dat je nogal gedurft spreekt. Waarom ik niet naar een goede dietiste ga, en waarom ik niet een abbo op de sportschool neem. Sorry, ik ga naar een goede dietisten en ik heb geen abbo MEER op de sportschool omdat dat mijn knieen dat neit zo leuk vonden. Vandaar ook de GPG beugel...

Ik vind dat je wel erg makkelijk praat, maar wel oogkleppen op hebt wat betreft de rest.

Wat wil je dan nog meer dat ik moet doen. Gewoon mn paard verkopen ofzo? Want straks ga je nog suggureren dat ik mijn paard niet waard ben. Of dat ik mijn paard mishandel... Ik ben blij dat ik mijn pony heb. En ik rij gewoon vrolijk door. Ik weet dat ze me aan kan, en dat plezier laat ik me niet door een bokker af pakken.

Ik hoop dat je nu wat normaler kan discussieren, want tja je valt de mensen met een maatje meer aan, en daar kan ik niet tegen. Het is gewoon niet ff afvallen, of ff dat frietje laten staan, de meeste mensen met een maatje meer eten bijna geen vet, en letten juist extra op wat ze eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:23

Zwerte schreef:
klopt yamcha, maar de dikkere bokker kan ook gewoon er anders over denken, het hoeft niet de kop in het zand steken te zijn... dat word echter "vergeten", er moet blijkbaar gereageerd worden met zoiets als: "oh wat erg, dat had ik me nooit beseft, ik stap er niet weer op!" Dat je werkelijk er anders over kan denken word aan de kant geschoven want bokkers hebben gelijk....

Tuurlijk kan iemand er anders over denken, maar wanneer iemand echt overduidelijk te zwaar is, en van mening is dat zij niet te zwaar is, want het paard loopt lekker (of weet ik wat allemaal meer) vraag ik me echt af wat er moet gebeuren zodat het toch een keer duidelijk wordt....

Overigens meng ik me niet vaak meer in dat soort HAW topics. De kans dat je iemand kunt overtuigen is niet echt groot, en het percentage wat echt bereid is er iets aan te doen, is zo klein.... vind het wel triest, want het paard heeft geen keus in het hele verhaal Verdrietig

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:29

Ik geloof direct dat afvallen vreselijk moeilijk is.
Het is echt een strijd die tussen de oren geleverd moet worden, hard werken. Je moet je levensstijl omgooien, en dat is 1 van de moeilijkste dingen om te doen. Ditzelfde geldt voor zeer matige eters, mensen die stelselmatig ondervoed zijn.
Zeker wanneer het lichaam verslaafd is aan snelle suikers, witmeelproducten, koolhydraten, vetten. Daarom is goede ondersteuning en een goed doel (de gezondheid van je paard) van vitaal belang.

Toch weet ik inmiddels wel dat jezelf informeren over hetgeen je zult moeten mijden, en je verdiepen in voedsel dat ontslakkend, reinigend en vetverbrandend werkt, ook echt werkt.
Ik heb inmiddels redelijk wat mensen gekend met een behoorlijk gewicht.
Wanneer zij 'letterlijk' opschreven wat ze aten was het toch schrikken geblazen.
Daarbij kreeg ik wanneer ik op visite was ook zo ontzettend veel eten aangeboden, op alle tijden.... wanneer ik dat eetpatroon
zou volgen, zou ook ik vele malen zwaarder zijn.

Ik geloof er niet in dat het grootste gedeelte van de mensen er niets aan zou kunnen doen, ik geloof wel dat het een zware weg is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:44

Citaat:
Nee dat denk ik niet Jasmijn, niet in mijn geval.

Ik ben bezig met afvallen, maar daarnaast houd ik mijn pony wel goed in de gaten
Bijv nu, het rijden ging niet echt lekker, dus nu ga ik even een tijdje wandelen, longeren, spelen, stapritjes buiten etc.
Want ik wil dat gevecht niet met hem aangaan, omdat mijn gewicht dan een te grote rol speelt
Hij zet zich dan compleet vast, en met een zwaardere ruiter is dat gewoon slechter

Dus maar even niet rijden en andere dingetjes doen

Ik vind dat jij goed bezig bent Ja ! Je bent je bewust van de situatie en steekt niet je
kop in het zand, chapeau! Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen