Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:51

Cloverdale, maar dan is het toch weer de lezer die fout zit (DE MOD)
als deze een slecht humeur heeft en daardoor verkeerd interperteert?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:54

superwoman schreef:

Zoals ik al zei kunnen ook moderators fouten maken.
Zoals ik al zei weet ik niet over wat voor situatie's het hier gaat.
maar wat ik jullie probeer uit te leggen is dat moderators niet perfect zijn en dus ook niet perfect kunnen handelen.

Ze doen hun best ookal worden hun acties niet altijd gewaardeerd.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:56

superwoman schreef:

Dan wordt die mod wel teruggefloten.
OW's geven omdat je een slecht humeur hebt gebeurd dan ook gewoon niet zover ik weet.
Dat kan ook gewoon niet, dan tel je maar tot 10 en kijk je weer opnieuw. Ja
Daarbij worden OW's welliswaar door 1 persoon verstuurd, maar dit wordt niet alleen door die persoon bepaald.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:58

Cloverdale schreef:
superwoman schreef:

Zoals ik al zei kunnen ook moderators fouten maken.
Zoals ik al zei weet ik niet over wat voor situatie's het hier gaat.
maar wat ik jullie probeer uit te leggen is dat moderators niet perfect zijn en dus ook niet perfect kunnen handelen.

Ze doen hun best ookal worden hun acties niet altijd gewaardeerd.

dat snap ik en de rest ook wel (DENK IK hihi)

Daarom moet dat grijze gebied eens bekeken worden, zodat die fouten minder gemaakt kunnen worden.
Zoals nu bleek, ligt het "probleem" vaak bij de lezer, die er een toon aan geeft of het op zichzelf betrekt.
Dan is de "zielige bokker" die zich gekwetst of beledigd voelt, zelf de schuldige. Die had immers ook uit kunnen gaan van de positieve kant of de neutrale kant van het bericht.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:01

youngster schreef:
superwoman schreef:

Dan wordt die mod wel teruggefloten.
OW's geven omdat je een slecht humeur hebt gebeurd dan ook gewoon niet zover ik weet.
Dat kan ook gewoon niet, dan tel je maar tot 10 en kijk je weer opnieuw. Ja
Daarbij worden OW's welliswaar door 1 persoon verstuurd, maar dit wordt niet alleen door die persoon bepaald.

Daar ga ik wel van uit ja Haha!
maar een miscommunicatie kan immers voorkomen Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:02

Het interpeteren van tekst is heel moeilijk, dat wordt hier ook nog eens goed duidelijk (met dank aan Naadje en Lielle, die een schitterend voorbeeld voor ons allen hebben neergezet). Nu is dit een hardlopend topic (zal dit bericht ongetwijfeld weer meermalen moeten proberen te versturen) en daardoor wordt er nogal snel iets gemist. Ook de toon van de berichten is heel moeilijk in te schatten op een forum, iets kan heel anders op beeld eruit zien dan dat het eigenlijk bedoeld was.

En ja, daar komt weer een mod aan met de boktregels Tong uitsteken :

Citaat:
Respectvol discussiëren
Discussiëren is lastig, zeker online als je een hoop informatie in de vorm van gezichtsuitdrukking, gebaren en toon van de stem mist. Houd hier rekening mee op het moment dat je een discussie aangaat. Gebruik waar nodig smileys om aan te geven dat je een grapje maakt, of iets niet zo sterk bedoelt als de lezer het eventueel kan opvatten. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"

Op dit moment wordt er hier respectvol gediscussieerd. Maar in andere topics niet altijd. Toch staat het wel duidelijk in de regels beschreven dat hiermee rekening gehouden moet worden. Zowel door de gebruikers als door de mods. Ik probeer er in ieder geval zo veel mogelijk rekening mee te houden, maar inderdaad, ik ben menselijk, ook ik maak fouten, en lees wel eens ergens overheen. Daarom wordt er ook door meerdere mods een beslissing gemaakt, en geloof me, niet alle mods hebben dezelfde mening.

Verder wordt er hier nu veel gezegd over de slechte communicatie van ons uit. Maar communiatie gaat van 2 kanten uit. Vaak wordt een bericht (hetzij een pb, hetzij een OW) niet goed gelezen. Misschien omdat de betreffende persoon verbouwereerd, boos, in ieder geval vol emotie is? Om eerlijk te zeggen weet ik niet wat de gevoelens zijn als iemand een pb of OW ontvangt, maar kan me voorstellen dat zo'n persoon inderdaad boos is. Toch is het ook voor die persoon niet onverstandig om eens rustig tot 10 te tellen (of de hond uit te laten Tong uitsteken ) en het bericht nogmaals te lezen. Het onbegrip voor veel OW's zit hem vaak in het niet goed lezen waarom. (En vervolgens wordt alleen dit verteld wat diegene gelezen heeft naar een andere bokker, enz. enz.)

Edit: en ja hoor, weer tig berichten ertussen in.

Edit 2, foutloos nederlands is erg moeilijk

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:05

superwoman schreef:
dat snap ik en de rest ook wel (DENK IK hihi)

Daarom moet dat grijze gebied eens bekeken worden, zodat die fouten minder gemaakt kunnen worden.
Zoals nu bleek, ligt het "probleem" vaak bij de lezer, die er een toon aan geeft of het op zichzelf betrekt.
Dan is de "zielige bokker" die zich gekwetst of beledigd voelt, zelf de schuldige. Die had immers ook uit kunnen gaan van de positieve kant of de neutrale kant van het bericht.

ja dat wil ik best geloven
vandaar dat ik het volgende ook al had gezegt:
''Ook is het in sommige gevallen moeilijk om mod status en menselijke gevoelens uit elkaar te houden.''

ik denk dat dit betrekking heeft op wat jij net zei.
Sommige situatie's zijn gewoon lastig en daarbij moet je inderdaad ogen goed open houden en proberen te lezen zonder eigen mening Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:09

Cloverdale, vandaar dat een OW pas uitgedeeld wordt na goedkeuring van tenminste drie andere mods of een hoofdmod.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:19

Karl66 schreef:
Cloverdale, vandaar dat een OW pas uitgedeeld wordt na goedkeuring van tenminste drie andere mods of een hoofdmod.

Dat snap ik.
maar ik begrijp uit dit topic dat over sommige handelingen comentaar is.
dus dat duidt toch op een miscommunicatie tussen mods en gebruikers .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:22

Ach Neonlight volgens mij zijn het juist vaak de 16+ jarigen die zo reageren, zal dat wellicht iets met de leeftijd te maken hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:25

Even een vraag aan RK: Toen jij mod was heb je beweerd dat alles er eerlijk aan toe ging achter de schermen, dus jouw reacties kan ik niet zo goed plaatsen eerlijk gezegd.

Verder, er wordt wel degelijk met 1000 maten gemeten. Zo ken ik 1 persoon op bokt die alles kan maken, altijd persoonlijk wordt, uitlokt, maar dat loopt altjd met een sisser af en de "tegenpartij"die iets tegen madam durft te zeggen wordt afgestraft. En waarom? Vriendjes met een mod?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:39

Dat is een beetje moeilijk uit te leggen Faye. Waarschijnlijk lokt deze persoon mensen uit tot uitspraken die over de schreef gaan, maar geeft die persoon zelf niet zulke uitspraken. Nogmaals (volgens mij staat dit al tig keer in dit topic), voor respectvol discussieren krijg je geen OW. En nog maar een keer het voorbeeld uit de boktregels:
Citaat:
Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"

Degene die uitgelokt wordt moet tot 10 tellen, de hond uitlaten, etc, voordat die reageert, en zich niet tot uitspraken laten ontlokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:44

Die persoon is zelf ook niet bepaald netjes te noemen, speelt altijd op de man, maar op de een of andere manier wordt de hand boven haar hoofd gehouden. Erg triest vind ik persoonlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:21

faye schreef:
Die persoon is zelf ook niet bepaald netjes te noemen, speelt altijd op de man, maar op de een of andere manier wordt de hand boven haar hoofd gehouden. Erg triest vind ik persoonlijk.

ja zo ken ik er dus ook nog 3 Haha!

plus dat ik ook bevriend ben met een ex-mod die mij dus vertelde dat het dus helemaal niet zo eerlijk gaat...
vandaar misschien mijn sarcasme kwa mods? en zou ik dus heel graag willen weten hoe het zit en hoe het dus komt dat sommige maar niet gestraft worden en anderen dus des te meer...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:30

Tjonge, kon het nog harder Nors opkijken
*gaat 13 pagina's bijlezen*

runningkawa schreef:
Over rouleren van mods sta ik nog steeds achter
Kan er zo een paar opnoemen waarvan ik weet dat ze mijn woorden, hoe ik ze ook type verkeerd interperteren...waarschijnlijk omdat ik mod ben geweest...

Of na 1 of 2 jaar standaard mod-af. Dan stomp je als mod zijnde niet af en nieuwen hebben vaak een hele frisse, nieuwe kijk op dingen Lachen.

katiavl schreef:
Ja russel ik vind het geen vergelijking, een genocide waar duizende mensen koudbloedig en pijnlijk zijn afgemaakt, vergelijken met het inslapen van een verboden hond. Toont weinig respect voor de nabestaande. En bij sommige zit dat nog in het hart

En waarom zou dat geen vergelijking zijn? (Hitler/genocide vs. inslapen verboden honden) Oke, het is een extreem voorbeeld, maar het is wel duidelijk. En waarom zou bijv. een vergelijking met een andere oorlog (net zo erg) wel kunnen? Ik merk dat heel veel mensen een rode waas voor hun ogen krijgen zodra ze Hitler, genocide, Joden, WOII horen.
Je moet zulk soort dingen ook in het perspectief lezen waarin ze bedoeld zijn. Zo bezien vind ik het geen terechte OW (zonder nou perse over dìe specifieke OW van griebels te praten), maar ik heb ook gemerkt uit de tijd dat ik mod was dat de ene mod nou eenmaal sneller een rode waas voor de ogen krijgt bij dit soort onderwerpen dan andere. En als net die mods beslissen over zo'n OW, ja, dan zijn de gevolgen duidelijk...
Conclusie: nee, mods zijn niet altijd objectief of neutraal, wat vaak wel beweerd wordt.

LimaGentle schreef:
ik ben niet zo'n temmer.. ik vind dat erg kinderachtig namelijk.. maar als ik het al een keer doe omdat iemand in mijn ogen wel heel erg ver gaat.. en ik me daarop verdedig.. en IK vervolgens een OW krijg.. ik heb gewoon het idee dat er te makkelijk een OW word gegeven..
vd week toevallig ook nog.. er is een topic van bijna 50 pagina's lang.. er is getemt door iemand.. en 5 minuten later heb ik een OW aan me brok hangen.. ik vind het toch wel erg knap dat een mod een topic van 50 pagina's in 5 minuten door kan lezen.. Cool en zo kan bepalen dat ik e OW krijg..

Vind dat je nu te snel oordeelt. Waarschijnlijk hielden de mods dat topic al langer in de gaten en maakte je een OW-waardige opmerking. Ik heb het topic niet gelezen, wil nu ook niet oordelen, maar er valt ook iets te zeggen over het feit dat veel gebruikers niet bereidt zijn om objectief naar hun berichten te kijken.

Eleonoor schreef:
Mijn mening is ook dat er te snel slotjes wordt geplaatst, nu net weer twee topics meegemaakt. Terwijl als je het laat gaan, de topic vanzelf doodbloed omdat het vaak een eenzijdig verhaal wordt, te saai (relstokers wel vanzelf weg gaan) en over is. Maar nee hoor, door een slotje je juist meer aandacht op dit soort topics gaat vestigen.

Eens, er zou wat mij betreft best eens wat meer vertrouwt mogen worden op de zelfregulerende werking.

Lielle schreef:
k ben ervan overtuigd dta de communicatie van mods naar de gebruikers beter kan, maar ik stoor me ook mateloos aan de negatieve grondhouding van gebruikers (niet alle) tov de mods.

Jup, het werkt altijd 2 kanten uit.

LimaGentle schreef:
a misschien krijg ik daarom wel vaak een OW, omdat ze mijn avater irritant vinden

Iemand die daar heel gevoelig voor is kan van jouw avatar een epileptische aanval krijgen. (Heb het meegemaakt dat iemand van flikkerende beelden een epileptische aanval krijgt of daar gewoon heel naar van wordt).

Lielle schreef:
en juist daarom weet ik (en jij) dat het heel wat gefundeerder eraan toe gaat dan veel gebruikers denken.

Is ook zo, niet alles is slecht, maar het kan altijd beter Knipoog. (om er maar een dooddoener tegenaan te gooien)

naadje24 schreef:
Lielle: wat maakt het uit hoe lang je lid bent? het gaat er toch meer om hoe actief je bent?
sommige zijn al jaren lid,posten nooit en lezen zo nu en dan..
terwijl er genoeg mensen zijn die binnen no-time aan veel berichten zitten en veel lezen omdat ze dagelijks op bokt zijn...vind jouw zin dus niet helemaal terecht

Ja, maar dit is niet het eerste topic over het Bokt-beleid en aanverwante zaken. Bokt is de afgelopen jaren heel erg veranderd, vaak ten goede, soms ook niet. Om echt te begrijpen waar al die frustraties over gaan moet je al een paar jaar meedraaien om het zo even te zeggen Lachen. Geen aanval naar jou hoor, iedereen mag hier gewoon meediscussieren...

Lielle schreef:
was het nu in dit topic dat een communicatiedeskundige aanbood om te helpen meedenken?

Communicatiedeskundige in de dop ja Knipoog. Maar ik dus.

Lielle schreef:
ik zeg toch ook niet dat ze mod moet worden? Sowieso heb ik dat niet voor het zeggen, maar dat bedoelde ik ook niet. Gewoon advies of meedenken lijkt me ook nuttig.

Nee, mod worden wil ik idd niet meer, maar meehelpen voor een beter Bokt wil ik best doen als daar vraag naar is! En ik ben ook bereid om daar tijd en energie in te steken.

Ellende schreef:
Dat gebeurt nu ook Naadje24: bij het uitzoeken van nieuwe mods gaan we echt niet over één nacht ijs. Dat is ook de reden dat we niet 'even' dertig nieuwe mods aan kunnen nemen. Nieuwe mods kiezen we niet als mod alleen en ook niet met een aantal ervaren hoofdmods, maar daar willen we echt zoveel mogelijk mensen bij betrekken. En de meeste mods nemen daar ook gewoon de tijd voor.

Da's idd waar. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat er heel veel op je afkomt als je net mod bent. Even 30 mensen aannemen gaat gewoon niet, want er gaat heel wat tijd zitten in het wegwijs maken van mensen, bijlezen e.d.

runningkawa schreef:
Nee dat vind ik zelf van niet dat ik anders ben
Ik zeg altijd wat ik meen, ben altijd recht door zee. En dat deed ik ook voordat ik mod was.

Uiteraard als mod richting gebruikers wat netter verpakt, maar dat is dan ook het enige verschil vind ik zelf.
Stond ik er op dat moment niet achter, zou ik het ook niet naar een bokker hebben geschreven.
Natuurlijk geven 6 jaar bokt je wel eens veranderingen, maar naar mijn idee niet door het wel of geen mod zijn

Ja, je zegt altijd eerlijk wat je ervan vind, deed je achter de schermen ook altijd.
Moet zeggen dat ik eerlijkheid altijd waardeer, van iedereen Lachen. Ben het zelf ook.

Het is idd waar dat je als mod zijnde dingen wel netter gaat verpakken en ook meer op je woorden gaat letten. Is soms best moeilijk.

katiavl schreef:
Goed ik wil me opstellen voor een boot camp cursus communicatie technieken

Duur: Twee weken

Gelegen in een prachtig stuk natuur ligt het herenhuis van de familie vl. Hier kunt u ontspannen en leren tegelijk. Winkels en natuurpaden zijn binnen handbereik.

Object: Communicatie tegenover andere

Dagtraject: 8.30 opstaan
10: communicatieles tot twaalf uur
12-1 : middagmaal
1-3: groepsgesprek en practicum
3-4: vrij
5: communicatie middelen
6: avondeten
6-7: omgaan met andere

Prijs: 300 euro

Wahahaha, dat leer je niet in een dag Knipoog.
Daar ben je een studie van minstens 4 jaar voor nodig...

Daarnaast wil ik nog toevoegen dat de één gewoon communicatief vaardiger is dan de ander. Dat zie je ook in dit topic. Het is inderdaad waar dat communicatie van 2 kanten komt. Voor de ontvanger het bericht ontvangen heeft treedt vaak heel wat ruis op wat zorgt voor miscommunicatie. Die ruis voorkom je eigenlijk niet, maar je kan er wel alles aan doen om te zorgen dat je boodschap zo juist mogelijk overgebracht wordt.

Ook wil ik nog toevoegen dat echt objectief naar dingen kijken eigenlijk niet kan. Alles is subjectief, mensen bekijken dingen vanuit een bepaald perspectief (referentiekader) en handelen daarnaar.
Objectief is dus in die zin niet helemaal de juiste benaming. Je kan wel proberen zo objectief mogelijk te zijn.

*kan weer een pagina bijlezen*

Edit: typo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:35

Waarom het geen voorbeeld is heb ik al meerdere malen uitgelegd, en daar blijf ik ook bij Lachen
Ik ben niet de enigste die zo denkt, en het is algemeen geweten dat die vergelijking niet mag. Dus waarom maken? Dan moet je in mijn mening niet klagen als je ze toch maakt...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:49

katiavl schreef:
Waarom het geen voorbeeld is heb ik al meerdere malen uitgelegd, en daar blijf ik ook bij Lachen
Ik ben niet de enigste die zo denkt, en het is algemeen geweten dat die vergelijking niet mag. Dus waarom maken? Dan moet je in mijn mening niet klagen als je ze toch maakt...

Het is volgens jouw geweten dat die vergelijking niet mag.
Mijn geweten vind het een geheel legitieme vergelijking Knipoog. Ik vind dat je dus niet mag spreken van algemeen geweten.
En dus ook geen legitieme reden om daarvoor een OW te geven. (Ik ken de werkelijke redenen van die OW niet + ik heb de berichten niet gelezen. Zal hier dus niet verder over oordelen, maar er van uitgaande (voor het gemak) dat de OW gegeven was om de vergelijking vind ik het niet terecht).
Anyway, ik denk dat we hier toch niet uitkomen, jij hebt jouw mening, ik heb de mijne Knipoog.

Maar goed, dit is wel een beetje offtopic...

Edit: wat toegevoegd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:53

Het heeft niks mee geweten te maken..... ik bedoel hiermee bekend

Wat wil je dan doen met mensen die herhaaldelijk gewaarschuwd zijn en niet willen luisteren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:55

over verkeerd begrijpen gesproken Haha!

Overigens vind ik de opmerkingen richting Amanda niet aardig. Er is hier helemaal geen sprake van vriendjes, ik geloof niet dat ik haar al eerder in een topic echt ben tegen gekomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:57

En voor de liefhebbers een heeeeel oud bericht over begrijpend lezen.

Begrijpend lezen; een testje

BartVB schreef:
Kreeg dit opdrachtje tijdens een college 'Communicatie en Interactie'. Hieronder een kort stukje tekst met daaronder wat vragen. Tijdens het beantwoorden van de vragen mag je de tekst er gewoon bijhouden..
/knip
Citaat:
Een ondernemer heeft nauwelijks het licht in de winkel uitgedaan of er verschijnt een man die geld vraagt. De eigenaar opent de kassa. De inhoud van de kassa wordt er uit gehaald en de man snelt weg. Er wordt onmiddelijk iemand van de politie gewaarschuwd.

antwoorden staan in het betreffende topic, voor de liefhebbers.

Dan nu de vragen:

1. Er verschijnt een man zodra de eigenaar het licht in de winkel heeft uitgedaan.
  2. De dief is een man.
  3. Degene die de kassa opent is een man.
  4. De winkeleigenaar haalt de inhoud uit de kassa en rent weg.
  5. Iemand opent een kassa.
  6. Nadat de man die het geld vraagt de inhoud van de kassa er uit gehaald heeft, rent hij weg.
  7. De kassa bevat geld, maar het verhaaltje zet niet hoeveel.
  8. De dief vraagt geld van de eigenaar.
  9. In het verhaaltje gaat het slechts om drie mensen: de winkeleigenaar, de man die het geld vraagt en iemand van de politie.
  10. De volgende elementen komen in het verhaaltje voor: iemand vraagt geld, er wordt een kassa geopend, de inhoud ervan wordt er uit gehaald, een man vlucht de winkel uit.

Succes!

antwoorden in het oude topic

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:22

Nerwen schreef:
Mijn geweten vind het een geheel legitieme vergelijking Knipoog. Ik vind dat je dus niet mag spreken van algemeen geweten.

De RAD heeft in totaal 100 "verboden" honden op een diervriendelijke manier in laten slapen. Hitler heeft 6 miljoen mensen op een weerzinwekkende manier vermoord.... En dat noem jij een vergelijking die je mág maken. Bloos
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 21-06-07 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:23

Of de rad dat diervriendelijk gedaan heeft staat in dat topic nu net ter discussie geloof ik Lachen

Faye, je hebt pb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:37

Gelezen Haha!

Overigens snap ik de intentie van de vergelijking met Hitler, maar ik vind het wel wat ongelukkig gekozen omdat het totaal niet in verhouding staat met elkaar. En voor mij persoonlijk ligt die vergelijking nogal gevoelig, voor de nabestaanden, familie die je hebt verloren vergeleken met een hondenras. Ik vind het persoonlijk niet zo netjes.

maar dit is slechts een voorbeeld, er zijn zoveel misstanden en als er 1 ding is waar ik het mod team nog nooit op heb kunnen betrappen is dat objectiviteit Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:38

katiavl schreef:
Het heeft niks mee geweten te maken..... ik bedoel hiermee bekend

Oh... Blond Ik heb je bericht verschillende malen gelezen, maar meende toch echt dat er geweten stond in de betekenis die ik bedoelde. Over verkeerd begrijpen ja... Clown

Lielle schreef:
En voor de liefhebbers een heeeeel oud bericht over begrijpend lezen.

Begrijpend lezen; een testje

BartVB schreef:
Kreeg dit opdrachtje tijdens een college 'Communicatie en Interactie'. Hieronder een kort stukje tekst met daaronder wat vragen. Tijdens het beantwoorden van de vragen mag je de tekst er gewoon bijhouden..
/knip
[quote ]
Een ondernemer heeft nauwelijks het licht in de winkel uitgedaan of er verschijnt een man die geld vraagt. De eigenaar opent de kassa. De inhoud van de kassa wordt er uit gehaald en de man snelt weg. Er wordt onmiddelijk iemand van de politie gewaarschuwd.

antwoorden staan in het betreffende topic, voor de liefhebbers.

Dan nu de vragen:

1. Er verschijnt een man zodra de eigenaar het licht in de winkel heeft uitgedaan.
    Weet je niet, er zit een verschil tussen zodra en nauwelijks.
  2. De dief is een man.
    Weet je niet. De man hoeft geen dief te zijn.
  3. Degene die de kassa opent is een man.
    Weet je niet. Eigenaar wordt ook vaak gebruikt bij een vrouwelijk persoon.
  4. De winkeleigenaar haalt de inhoud uit de kassa en rent weg.
    Weet je niet.
  5. Iemand opent een kassa.
    Ja.
  6. Nadat de man die het geld vraagt de inhoud van de kassa er uit gehaald heeft, rent hij weg.
    Weet je niet. Je weet niet wie het geld eruit haalt en wie er weg rent.
  7. De kassa bevat geld, maar het verhaaltje zet niet hoeveel.
    Inhoud is een rekbaar begrip, weet je dus niet.
  8. De dief vraagt geld van de eigenaar.
    Weet je niet.
  9. In het verhaaltje gaat het slechts om drie mensen: de winkeleigenaar, de man die het geld vraagt en iemand van de politie.
    Weet je niet.
  10. De volgende elementen komen in het verhaaltje voor: iemand vraagt geld, er wordt een kassa geopend, de inhoud ervan wordt er uit gehaald, een man vlucht de winkel uit.
    Weet je niet.

Succes!

antwoorden in het oude topic[/quote]
En? Heb niet in het topic gekeken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:45

slimmerik schreef:
Nerwen schreef:

De RAD heeft in totaal 100 "verboden" honden op een diervriendelijke manier in laten slapen. Hitler heeft 6 miljoen mensen op een weerzinwekkende manier vermoord.... En dat noem jij een vergelijking die je mág maken. Bloos

Ik snap hoe de vergelijking bedoelt is, of ik die zelf zal gebruiken is een tweede, maar ik vind dat je Hitler e.d. gewoon als vergelijkingsmateriaal mag gebruiken. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.
Het hangt er maar net vanaf hoe je tegen dingen aankijkt. Griebels kan het wel verschrikkelijk hebben gevonden dat die honden zijn ingeslapen (diervriendelijk of niet) en vind dat (bijna) net zo erg als dat met Hitler...

Misschien is dit allemaal wat ongelukkig geformuleerd, maar ik hoop dat de strekking van mijn verhaal duidelijk is...