oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:37

Een scherpe opmerking maar niet beledigend lijkt me Verward

Als het om deze uitspraak ging dan kan je half bokt wel bannen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:38

Weet je ibbel het is net als een jurysport qua uitdelen van OW en bans daar is verder nog weinig inhoudelijks over te melden.
Mods zitten te star op de regels zeker in het geval van SP.......daar raakt men van over de zeik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:39

Tyrza schreef:
Ondertussen wacht ik geduldig om de gevraagde (gewraakte?) quote...

Ibbel schreef:
Dames, heren ook zullen we dit onderwerp nou eens laten liggen en vóóral nou eens ophouden met elkaar allerlei persoonlijke verwijten toe te gooien? Dát is dus telkens weer de reden voor ons mods om topics dicht te gooien.
op pagina 18

Ibbel schreef:
OK, daar gaan we weer...
Moderatormodus aan: De eerste de beste die nu opnieuw op persoonlijke wijze over de door Prima gehanteerde vergelijking begint - wie het ook is - krijgt een OW.

Ja, zo kinderachtig moeten we kennlijk tóch weer doen.../moderatormodus uit
eveneens op pagina 18

SP schreef:
Wat doet die gekke slimmerik uberhaupt hier, weet die wel waar het over gaat? En waarom zie ik hem nooit in andere topics?
op diezelfde pagina 18

SP schreef:
Bewijs geleverd... Hij weet dus écht niet waar het over gaat
op pagina 19

Dan ben je in de ogen van het modteam niet slim bezig, als je in feite 'on probation' bent na een permanente ban.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:40

Ibbel schreef:
Ik dreig niet met een slotje,
*ahem*
Citaat:
en jullie zijn dus nu druk bezig te bewijzen dat het tijd wordt dat dit topic dicht gaat.

Citaat:
Ik geef een voorzet: zou een 'beloningensysteem' beter werken dan een 'strafsysteem'? Tenslotte trainen we onze paarden ook bij voorkeur door te belonen als het goed gaat.

Zien jullie daar iets in, en zo ja, hoe zou je dat dan aanpakken?

Ik zie daar zeker wel wat in.

maar waar het me in dit topic om gaat, gewoon kant en klaar, is dat de quote
SuperPepeijn schreef:
Wat doet die gekke slimmerik uberhaupt hier, weet die wel waar het over gaat? En waarom zie ik hem nooit in andere topics?
imo niets maar dan ook niets aan agressiviteit, danwel uitlokking inhoudt.

Dit slaat kant noch wal. En de meesten weten dat ik mij nooit druk maak om OW's oid, maar dit slaat gewoon nergens op.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:41

Ach ibbel je weet zelf hoe slimmerik met 2 maten meet overal dit was gewoon een directieve opmerking van SP niets meer en niets minder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:41

maarja hij had wel een heel klein beetje gelijk Clown Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:42

Ik zie nu de post van Ibbel boven mijn post.

Sorry, maar dit is op alle slakken zout strooien. Mij ontgaat volkomen de kern van een OW in deze. Zonder partijdig te zijn vind ik de reacties van Slimmerik meer op uitlokking wijzen waarop SP op een normale manier reactie geeft.
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 31-08-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:43

KiWiKo schreef:
maarja hij had wel een heel klein beetje gelijk Clown Haha!

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! zeker weten

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:47

Ik snap niet dat er op bepaalde woorden door mods zo'n slak met zout gelegd worden....
Mods interpreteren teveel, leggen een uitpsraak verkeerd uit, zoeken er verkeerde dingen achter...
Zelfde inderdaad als bij bovengenoemnde quote van SP.
Hetzelfde het ik meermaals meegemaakt in een ander topic... waar op een gegeven moment het woord sinaasappel niet eens meer gebruikt mocht worden, omdat het misschien iets te make zou kunnen hebben met een verwijzing naar...
Dit vond en vind ik belachelijk, en veel te ver gaan, dat is kleuteschoolniveau....

Ik stel voor dat mods, als ze bij een bepaalde opmerking een vraag hebben, eerst even na vragen aan degene die het typt wat de bedoeling ervan is...
Zo laat je weten dat je erbovenop zit, maar hoef je niet meteen met onnodige slotjes en dergelijke te gaan gooien....

Zie het als scheidsrechteren bij een voetbalwedstrijd, je hebt scheidsrechters die om elk sikkepitje fluiten, en scheidsrechters die meer afwachten en alleen bij ernstige overtredingen ingrijpen...
Wat gebeurt er in geval van scheidsrechter 1? Die fluit een wedstrijd compleet dood....
In het tweede geval, weet iedereen dat als ie tever gaat hij een probleem heeft, maar hij mag ook eens in het vuur van de strijd een foutje maken.... en het is een veel boeiender wedstrijd o naar te kijken....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:49

ik heb al drie keer iets geschreven en weer op backspace gedrukt Boos! . He wat kan je wel zeggen en wat niet zonder zelf een OW op te lopen Boos!

anyway IMO heeft SP iets gezegd dat wel vaker hier op bokt wordt gebruikt in discussies toch? Die krijgen toch ook niet meteen een OW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:49

jeanie schreef:
Ibbel schreef:

waarom slimmerik 1 maand en Sp 3 maanden? met dezelfde overtreding...

Slimmerik 1 maand omdat ze al 3 OWs had staan. Je krijgt nl gewoon 1 OW voor zoiets.
SP 3 maanden, omdat hij terug was na een permanente ban. Het beleid is (en dat heeft gewoon in een dienstmededeling gestaan, en daar is uitgebreid over nagedacht) is dat iemand die terug is na een permanente ban bij de eerste OW binnen 6 maanden na terugkeer meteen 3 maanden wordt geband. Zo zijn de regels.

Voor zo'n kleine opmerking van SP Slapen . Over teleurstelling en verdrietig gesproken Extreme duivel
[/quote]

Lijkt er meer op dat iemands gevoel voor humor verkeerd wordt ingeschat. Dan toch jammer als het geen recente bokker is, dan kan het, maar iemand die al lang bokker is. Beetje inzicht in je vaste gebruikers is wel zo leuk. Meteen het slechtste er van denken......

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:51

Die OW, wordt die door het team bepaald, of door betreffende mod die de opmerking heeft bemerkt?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:52

Jeetje, SP meteen een ban van 3 maanden? Verdrietig Is dat niet veel te overdreven? (een ban is uberhaupt overdreven Cool )
Jammer dat alle mensen met een mening extra hard aangepakt worden hoor.
Kan niks in zijn post lezen dat een ban waard was; ik zie ergere dingen voorbij komen maar blijkbaar ben je gewoon het haasje als de moddies je niet mogen......

Vind het een beetje raar dat een moddie zich ergert aan iets wat niet eens aan de moddie was terwijl de personen onderling nergens een probleem over hebben.
Op alles wat SP zegt word hier een pot zout gestrooid! Erg zielig.

De een krijgt 1 maand en de ander 3?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:52

Tyrza schreef:
Die OW, wordt die door het team bepaald, of door betreffende mod die de opmerking heeft bemerkt?

Waarschijnlijk gaat het om wie hem maakt; is het SP dan heeft ie hem zeker. Clown

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:53

NoaC schreef:
Tyrza schreef:

Waarschijnlijk gaat het om wie hem maakt; is het SP dan heeft ie hem zeker. Clown

Ja maar dan nog: WIE geeft uitsluitsel over betreffend OW?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:55

Ik ga nog eens proberen deze discussie op gang te brengen.

Er wordt nu alweer tig pagina's over een persoonlijk geval gesproken. Wat dus niet de bedoeling is.

Ik zie nog steeds geen structurele discussie over hoe het beter kan. Zouden jullie daar nu eindelijk eens mee willen beginnen?

@ Tyrza: ik discussieer mee, dus ik mod niet in dit topic. De sturende opmerkingen die ik probeer te maken, doe ik a titre personnel, tenzij ik er heel nadrukkelijk moderatormodus voor zet. Zoals bij de waarschuwingen die ik op pag 18 zette. De OW van SP is niet door mij gegeven, maar de reden was 'negeren mod aanwijzing' níet de inhoud van de post as such.

OWs worden volgens de regels gegeven, dat betekent: nadat een aantal mods + een hoofdmod er zijn of haar goedkeuring aan heeft gegeven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:56

NoaC schreef:

Lees even terug, de reden hiervoor is uitgelegd. Heeft trouwens ook in een BBB gestaan. Speciale behandeling na terugkeer na permaban.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:57

door_ schreef:

Ik stel voor dat mods, als ze bij een bepaalde opmerking een vraag hebben, eerst even na vragen aan degene die het typt wat de bedoeling ervan is...
Zo laat je weten dat je erbovenop zit, maar hoef je niet meteen met onnodige slotjes en dergelijke te gaan gooien....

hellemaal mee eens zo komt een OW/Ban niet uit de lucht vallen en slaat in bij de betrokenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:57

Ibbel schreef:
Tyrza schreef:
Ondertussen wacht ik geduldig om de gevraagde (gewraakte?) quote...

Ibbel schreef:
Dames, heren ook zullen we dit onderwerp nou eens laten liggen en vóóral nou eens ophouden met elkaar allerlei persoonlijke verwijten toe te gooien? Dát is dus telkens weer de reden voor ons mods om topics dicht te gooien.
op pagina 18

Ibbel schreef:
OK, daar gaan we weer...
Moderatormodus aan: De eerste de beste die nu opnieuw op persoonlijke wijze over de door Prima gehanteerde vergelijking begint - wie het ook is - krijgt een OW.

Ja, zo kinderachtig moeten we kennlijk tóch weer doen.../moderatormodus uit
eveneens op pagina 18

SP schreef:
op diezelfde pagina 18

SP schreef:
Bewijs geleverd... Hij weet dus écht niet waar het over gaat
op pagina 19

Dan ben je in de ogen van het modteam niet slim bezig, als je in feite 'on probation' bent na een permanente ban.

Ibbel, kan het je wel eens zijn ontgaan als jij post er op die zelfde pagina's ook mensen posten en jouw post helemaal niet lezen omdat ze duzende keren op enter moeten drukken omdat er meer posters zijn, zoals jij bijvoorbeeld en dat jij misschien eerder iets schrijft dan een ander maar dat de ander dan onderaan komt te staan en helemaal de berichten daar voor niet meer bijhoudt omdat er dan al weer reakties er na zijn???? Zo kun je dus ook een aanwijzing missen.

Misschien een opsteker om dit in het verniewde bokt mee te nemen? Mod aanwijzingen bv in rood laten verschijnen zodat het niet te missen is, of boven aan als je weer voor de zoveelste keer op enter moet drukken een duidelijke duivel in het rood voor mij part, met MOD AANWIJZING!! Dan kunnen de slome onder ons, zoals bijvoorbeeld IKKE niet achter een dergelijk netje vissen.

Dan vind ik het heel kinderachtig als er bokkers zijn die uit principe niet temmen en wel incasseren niet eens even een heel irritante bokker eens openbaar op de vingers mogen tikken. Jullie doen dat kennelijk niet, of bestaan er ook irritantzijnow's??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:58

dat had ik al begrepen, maar een ban van 24h als waarschuwing had toch ook gekund? En dan van een week en als het dan nog fout gaat DAN pas voor 3 maanden eraf knikkeren.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:59

Citaat:
Lees even terug, de reden hiervoor is uitgelegd. Heeft trouwens ook in een BBB gestaan. Speciale behandeling na terugkeer na permaban.

Dat is me wel duidelijk en vind dat een terechte regel. Alleen in het geval waar ik het over heb: in hoeverre is de gewraakte opmerking een OW waard??

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:00

Tyrza schreef:

Dat is me wel duidelijk en vind dat een terechte regel. Alleen in het geval waar ik het over heb: in hoeverre is de gewraakte opmerking een OW waard??

ben ik ook heel benieuwd naar

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:01

Ibbel schreef:
Ik ga nog eens proberen deze discussie op gang te brengen.

Er wordt nu alweer tig pagina's over een persoonlijk geval gesproken. Wat dus niet de bedoeling is.

Ik zie nog steeds geen structurele discussie over hoe het beter kan. Zouden jullie daar nu eindelijk eens mee willen beginnen?

@ Tyrza: ik discussieer mee, dus ik mod niet in dit topic. De sturende opmerkingen die ik probeer te maken, doe ik a titre personnel, tenzij ik er heel nadrukkelijk moderatormodus voor zet. Zoals bij de waarschuwingen die ik op pag 18 zette.

OWs worden volgens de regels gegeven, dat betekent: nadat een aantal mods + een hoofdmod er zijn of haar goedkeuring aan heeft gegeven.

OK, dan even een duidelijke, algemene vraag:

WANNEER is een opmerking dusdanig kwetsend of opruiend dat dit een OW waard is??

EDIT, ik zie nu de volgende quote
Citaat:
De OW van SP is niet door mij gegeven, maar de reden was 'negeren mod aanwijzing' níet de inhoud van de post as such.
Er werd in het algemeen gesproken. En in betreffend topic werd er imo echt NIET op de man gespeelt.

Verdorie, dit kost me teveel tijd en er wordt teveel om de hete brij heen gedraait. Ik ga op de rest van die zeurpieten lijken en daar heb ik geen zin in.
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 31-08-06 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:02

Ibbel schreef:
NoaC schreef:

Vast, maar kan daar niet vinden dat die persoon helemaal niks meer mag zeggen en maar op eieren moet gaan lopen!
Want een ban voor zijn opmerking slaat echt nergens op.
Of is dat ook een van de regels; dat ie alleen maar meepratende goedkeurende positieve opmerkingen mag maken en vooral zijn mening niet mag zeggen of tegen een andere bokker mag in gaan?
Er wordt bij hem wel met 2 maten gemeten hoor. Opmerkingen zoals die van hem zijn dagelijkse kost hier op bokt en daar kijkt geen moddie naar om!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:02

terorita schreef:
door_ schreef:

hellemaal mee eens zo komt een OW/Ban niet uit de lucht vallen en slaat in bij de betrokenen

Goed idee. Ik stel voor dat ook de bokkers die bovenop de kast gaan zitten op grond van zo'n opmerkingen eerst even verifieren of ze een bepaalde opmerking goed hebben geinterpreteerd. Kan een hoop geruzie schelen, en dan hoeven wij als mods helemaal niet meer in te grijpen.

Wij grijpen niet in op willekeurig welke opmerking die wie dan ook 'rottig z'n strot uitkomt' (citaat Wim Sonneveld). Daar hebben we ook geen tijd voor. Wij grijpen pas in als zo'n opmerking door de andere in het topic aanwezige bokkers al dan niet op de juiste waarde wordt geschat en van repliek wordt gediend. Maw, wij grijpen in, als ook ánderen een opmerking als onbillijk ervaren.

Daarnaast grijpen we in als, ondanks een verzoek van onze kant, er gewoon niet geluisterd wordt.