[Info] Problemen met foto's plaatsen + uploadsites

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:58

TammyVN schreef:
Tinkerloos schreef:
Dat kan ook (nog) niet.

Dat dacht ik dus al maar ik hoopte heel erg dat dat niet zo was :).

Shadow0 als ik mail worden ze zonder gedoe verwijdert?

Ik heb ook een foto laten verwijderen.
Ging zonder problemen. ;)

LoveGlove

Re: [Centraal] Problemen met foto's plaatsen + uploadsites

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:12

Ik kan geen pf vanuit mijn laptop uploaden. En bij tinypic heb je te grote foto's. Zijn er nog andere sites waar ik kan uploaden?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:50

Ik kan geen foto's op mijn profiel plaatsen, hoe moet dat? Heb ook al dat info gelezen maar kwam er niet ver mee

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:06

Tinkerloos schreef:
TammyVN schreef:
Dat dacht ik dus al maar ik hoopte heel erg dat dat niet zo was :).

Shadow0 als ik mail worden ze zonder gedoe verwijdert?

Ik heb ook een foto laten verwijderen.
Ging zonder problemen. ;)

Heb jij toen ook een reden moeten opgeven? In principe heb ik toch rechten over mijn eigen foto's en mag ik ten alle tijden besluiten om foto's ergens offline te halen om wat voor reden dan ook, dus ook op bokt?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:26

Ik heb zelf een reden opgegeven,meteen met de vraag of de foto weg mocht.
Ik weet niet of dat ook moest.
Probeer het zou ik zeggen. ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:44

drawerlover schreef:
Ik kan geen pf vanuit mijn laptop uploaden. En bij tinypic heb je te grote foto's. Zijn er nog andere sites waar ik kan uploaden?

^^

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:09

Tinkerloos schreef:
Ik heb zelf een reden opgegeven,meteen met de vraag of de foto weg mocht.
Ik weet niet of dat ook moest.
Probeer het zou ik zeggen. ;)

Vind het geven van een reden nogal irrelevant, het is mijn foto, wie kan het wat schelen waarom ik die eraf wil halen? Als bokt zelf geen functie kan maken om de leden hun eigen foto's te laten verwijderen, dan moeten ze het zelf gewoon weghalen zonder moeilijk te doen en een reden of verklaring te eisen.

Als ik op 'Voeg foto's toe' klik krijg ik geen expliciete melding dat ik hierbij mijn rechten op mijn foto afgeef, wat voor foto dit dan ook mag zijn, het blijft mijn foto en zolang die melding er niet expliciet bij staat hoef ik imo geen uitleg te geven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 06:59

Maar wie zegt dan dat ze moeilijk doen TammyVN? Zoals ik het begrijp hoef je enkel te melden datje hem graag verwijderd wil worden en meer niet. Alle antwoorden die er pver dit onderwerp gegeven zijn, zowel door gebruikers als vanuit het team, wijzen daarop. Dus in plaats van zo negatief en defensief hier in dit topic te reageren, kan je ook eerst kijken of dat wel nodig is. Dit komt op mij sterk over als 'huilen voor er klappen vallen' en de sfeer word er sowieso niet beter op.

bovendien, als het je allemaal zo niet aan staat, gebruik je toch gewoon een andere upload? Je bent niet verplicht deze te gebruiken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:10

Toch kan het zijn dat er om een reden gevraagd wordt.
Heeft onder andere te maken met de voorwaardes waarmee je akkoord bent gegaan voor het gebruiken van Bokt:

Citaat:
Door het betreden van "Bokt.nl" (inbegrepen "wij", "ons", "onze", "Bokt.nl", "http://www.bokt.nl/forums"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, betreed/gebruik "Bokt.nl" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaardes op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter wel aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "Bokt.nl". Als je gebruik blijft maken van "Bokt.nl", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Onze forums werken door middel van phpBB (inbegrepen "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams"), dit is een forum pakket vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan gedownload worden van www.phpbb.com. De phpBB software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet, de phpBB Group en GPL zijn niet betrokken bij wat wij toestaan en/of als toelaatbare inhoud en/of gedrag verbieden. Voor meer informatie omtrend phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Bokt.nl" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente ban en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internet provider. Je IP adres wordt bij iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Bokt.nl" het recht heeft om op ieder moment een bericht of discussie te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit aan derden doorgegeven zonder je instemming, noch "Bokt.nl" als phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forum hack toch openbaar gemaakt zijn.

Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst op de site en je vrijwaart Bokt.nl van claims die anderen doen naar aanleiding van wat jij hebt geplaatst. Ook geef je door het plaatsen van foto's toestemming om deze in verkleinde en bijgesneden vorm te gebruiken in het "Uitgelicht" onderdeel op de voorpagina. Als je hiermee niet akkoord gaat kan je contact opnemen met support@bokt.nl.

En dan met name het dikgedrukte.
Verder is het niet zo omdat je de rechten over je eigen foto's hebt je kunt plaatsen (je hebt dan zelf je eigen toestemming gegeven) en dat vervolgens weer intrekken.
Wij vragen een ieder goed na te denken wat ze op de site willen plaatsen.

Het is niet dat het dan niet verwijderd wordt, maar we vragen dit wel zodat gebruikers goed nadenken wat ze op het www plaatsen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:24

Oh ik denk zeker goed na maar ik verwijder foto's op elk media als het voor mijn gevoel niet meer relevant is of er toe doet. Dus ook op Bokt. Snap niet waarom er dan zo moeilijk moet worden gedaan.

Ik ben ook geen achterlijke die eraan herinnerd hoeft te worden om na te denken wat ik online zet. Als ik iets offline wil halen al is het maar puur omdat ik het gewoon offline wil hebben zonder enige reden dan moet dat kunnen. Het gaat ook niet om alle foto's, slechts om een paar.
Ik hoef dus ook geen persoonlijke sneer via de mail over dingen die in het verleden speelde. Dat staat immers totaal los van waarom ik nu mijn foto's eraf wil halen. Verder prima service, jammer dat het zo omslachtig moet. Komt er nog een functie dat Bokkers vrij zijn om zelfstandig foto's te uploaden en te verwijderen?

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:44

Het lukt me ook niet om fotos te plaatsen hier, ik doe het volgens mij precies volgens de handleiding, en ik zie dan ook inderdaad een klein foto'tje onderaan verschijnen. Alleen kan ik er dan niet op klikken en een bericht toevoegen, wat doe ik fout?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:09

TammyVN, die functie komt er inderdaad. :j

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:00

Neonlight schreef:
TammyVN, die functie komt er inderdaad. :j

+:)+

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:55

Lalidan schreef:
Maar wie zegt dan dat ze moeilijk doen TammyVN? Zoals ik het begrijp hoef je enkel te melden datje hem graag verwijderd wil worden en meer niet. Alle antwoorden die er pver dit onderwerp gegeven zijn, zowel door gebruikers als vanuit het team, wijzen daarop. Dus in plaats van zo negatief en defensief hier in dit topic te reageren, kan je ook eerst kijken of dat wel nodig is. Dit komt op mij sterk over als 'huilen voor er klappen vallen' en de sfeer word er sowieso niet beter op.

bovendien, als het je allemaal zo niet aan staat, gebruik je toch gewoon een andere upload? Je bent niet verplicht deze te gebruiken.

Ik had dit niet eens gelezen :+.

Ik huil niet voor er klappen vallen hoor, die zijn in het verleden al gevallen. Ik heb al ervaring met het omslachtige systeem van bokt, ik hoopte alleen dat dit niet ook zo zou zijn bij het verwijderen van foto's. En dan bedoel ik dus, de foto's geheel uit het systeem halen, niet alleen uit een bericht.
Voor ik de bokt upload gebruikte realiseerde ik mij niet dat het verwijderen van foto's via zo'n omslachtige wijze zou gaan, ik verwachte eigenlijk gewoon een 'zelfstandig-verwijderen-van-foto's-functie'. Ik heb mijn eigen upload, maar het leek zo handig om gewoon via bokt foto's te kunnen uploaden. Toch bedankt voor je tip. Lesson learned.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:59

TammyVN, die functie gaan we nog toevoegen. Nu gaat het nog omslachtig omdat het technisch nog niet goed werkt, maar de bedoeling is absoluut dat het gewoon iets is wat je zelf kunt doen.

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:10

hannelover schreef:
Ik kan geen foto's op mijn profiel plaatsen, hoe moet dat? Heb ook al dat info gelezen maar kwam er niet ver mee

Hier zelfde probleem. Werken volgens de bokt handleiding maar geen plaatjes in mijn profiel. Alleen een zwart vierkantje met de vermelding afbeelding. Wie helpt ons uit de brand??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:56

Herintreder1, jij linkt niet naar een losse foto maar naar een compleet album. Dat werkt niet.

Als je in dat album op een losse foto klikt, krijg je een "Foto delen" venster. Als je de link achter bb pakt, krijg je de goede code al, inclusief de [img] tags.

Even een willekeurige foto uit je album:

Code
[img]http://myalbum.com/photo/in57EZqEkmyU/360.jpg[/img]

Dat is dan:
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:08

Even een random vraagje want ik kan het niet meer terug vinden. Op welke sites buiten tinypic kun je ook alweer foto's uploaden??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:15

Mijn album, photobucket, imageshack, picassa, eigen website, enz.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:56

Neonlight schreef:
Mijn album, photobucket, imageshack, picassa, eigen website, enz.

Oké bedankt :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:33

Neonlight schreef:
Herintreder1, jij linkt niet naar een losse foto maar naar een compleet album. Dat werkt niet.

Als je in dat album op een losse foto klikt, krijg je een "Foto delen" venster. Als je de link achter bb pakt, krijg je de goede code al, inclusief de [img] tags.

bb?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:49

Hannelover, als je een album zoals herintreder1 heeft op mijn album/my album hebt, krijg je als je doet wat ik zei een aantal keuzes met linkjes erachter, en 1 van die keuzes is bb. :)
Iedere uploadsite heeft een beetje zijn eigen dingen daarin. Ik kan het je niet laten zien, want herintreder1 heeft de link uit zijn profiel gehaald. Ik heb zelf geen account daar.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:51

O ik heb geen my album maar Flickr weet u toevallig hoe het daar moet := ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:53

Ook geen ervaring met Flickr en geen account daar, maar heb je anders een link naar je album daar? Dus zeg maar als je in je beginpagina staat van je album, dat je de regel van je adresbalk geeft? Dan kan ik kijken of ik er wijs uit kan.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:23