Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:26

Ik lees vooral mee, maar kom hier nu toch even binnenvallen wat betreft het met elkaar omgaan op Bokt, ik lees net een topic waarin iemand iets heel normaals vraagt. Een Bokker die ik vaker met nare berichten zie voorbijkomen komt direct met gestrekt been het topic binnen om de TS aan te vallen. Er zit nota bene een mod in het topic mee te praten en die spreekt deze persoon er gewoon niet op aan. En deze persoon valt mij vaker negatief op, want ze zit altijd iedereen vreselijk af te katten en reageert heel vuil wanneer zij kritiek krijgt. Maar niemand die haar erop aanspreekt. De mod gaat met een heel normaal berichtje eronder verder. Ik heb getemd in dat topic, maar als ik haar naam zie dat weet ik gewoon dat het een rot topic wordt met moddergooien. Zulke mensen zouden van mij echt strenger behandeld moeten worden, want ze verzieken het zó voor de rest.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:28

Ceffyl schreef:
Ik lees vooral mee, maar kom hier nu toch even binnenvallen wat betreft het met elkaar omgaan op Bokt, ik lees net een topic waarin iemand iets heel normaals vraagt. Een Bokker die ik vaker met nare berichten zie voorbijkomen komt direct met gestrekt been het topic binnen om de TS aan te vallen. Er zit nota bene een mod in het topic mee te praten en die spreekt deze persoon er gewoon niet op aan. En deze persoon valt mij vaker negatief op, want ze zit altijd iedereen vreselijk af te katten en reageert heel vuil wanneer zij kritiek krijgt. Maar niemand die haar erop aanspreekt. De mod gaat met een heel normaal berichtje eronder verder. Ik heb getemd in dat topic, maar als ik haar naam zie dat weet ik gewoon dat het een rot topic wordt met moddergooien. Zulke mensen zouden van mij echt strenger behandeld moeten worden, want ze verzieken het zó voor de rest.

Temmen is dan ook het enige wat je kan doen, want mods mogen niet modereren in topics waar ze als normale gebruiker actief zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:31

Dat klopt maar je mag andere mensen wel aanspreken op gedrag net als dat wij dat gewoon kunnen wanneer je ziet dat iemand vreselijk onvriendelijk reageert. Daar hoef je geen mod voor te zijn. :)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:32

Ik weet direct waar het over gaat, viel mij ook op. Ik vond daar in tegen de ts echt _/-\o_ op reageren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:32

Ayasha schreef:
Dat kan al bij mijn weten.

Als je een PB ongelezen verwijdert, blijft hij in de Verzonden box staan i.p.v. dat hij naar de Inbox gaat?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:34

Giolli schreef:
Dat klopt maar je mag andere mensen wel aanspreken op gedrag net als dat wij dat gewoon kunnen wanneer je ziet dat iemand vreselijk onvriendelijk reageert. Daar hoef je geen mod voor te zijn. :)

Dat klopt, maar ik vind het dan niet gek dat de mod er verder niks aan doet. Kan het trouwens niet op de een of andere manier duidelijk gemaakt worden dat een mod dan niet als mod reageert? Ik weet niet hoe het technisch zit, maar dat de mod in dat specifieke topic dan niet groen is, maar gewoon zwart bijvoorbeeld. Of een extra regeltje text onder de naam. Ik zie soms ook dat de scheiding tussen mod en mod-als-gebruiker niet helemaal duidelijk is en dat een mod soms toch probeert te modden als hij/zij als gewone gebruiker reageert.

PBs gaan naar verzonden zodra je je postvak opent.

Ayasha
Blogger

Ann schreef:
Ayasha schreef:
Dat kan al bij mijn weten.

Als je een PB ongelezen verwijdert, blijft hij in de Verzonden box staan i.p.v. dat hij naar de Inbox gaat?

Vroeger kon je dan zien dat de PB ongeopend verwijderd was. Zal ik je een PB sturen? Als jij die dan verwijderd zonder te openen weten we meteen wat er nu gebeurt.

Giolli
Zeg maar Ber!

neetoch schreef:
Ik weet direct waar het over gaat, viel mij ook op. Ik vond daar in tegen de ts echt _/-\o_ op reageren.

Ja, dat is echt een voorbeeld. :) Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen zo reageert, haha.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:35

Ailill schreef:
beatje schreef:
Een pb ongeopend terug sturen zou toch een oplossing kunnen zijn? dan heeft de pb schrijver geen lol aan zijn pb's en de ontvanger kan zeggen talk to de hand.

Ik vraag me ook af of iemand wel door heeft als hij wat irritant is? Of dat iemand zich daar wel bewust van is?
Want ik zie in dit topic iemand geregeld reageren ,die in een ander topic iemand iedere keer aanvalt om haar ideeën.
Dus ik denk dat het niet altijd bewust vervelend gedrag is.
Oprechte interesse, gaat dit over mij?

Nee ,je bent me wat dat betreft niet opgevallen. Maakt ook niet uit over wie het wel gaat. Maar het gaat er over dat mensen zich er blijkbaar niet altijd bewust van zijn dat ze het doen,denk ik.

Wat een excuus sturen per pb is flauwekul ,als je zo held bent doe je het openlijk in het topic waar je de persoon aan het zieken bent.O je kan zeggen joh ik stuur je even een pb.kan de bewuste persoon er voor kiezen hem te openen of niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:36

Ja graag, Ayasha. :-)

Edit: pb ongeopend verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-07-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:37

Ibbel, ben idd geen taalkundig wonder maar zoals je het neerzet begrijp ik je wel waar het vandaan komt. Maar had mij even verduidelijking gevraagd, je mag verwachten dat mijn intentie altijd goed is bedoelt.

Goeie Jolien, mede daarom hebben we onze pilot zo neergezet om samen en met elkaar iets neer te zetten. Er zitten zoveel goeie ideeën binnen de club gebruikers en mijn collega's helpen er graag aan mee. Het zou zo mooi zijn als we dit kunnen doortrekken naar de toekomst, dat er geen topics zoals deze ten grondslag liggen van mooie ideeën maar we gelijk van start kunnen gaan met een goed plan :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:38

Ayasha schreef:
Ann schreef:

Vroeger kon je dan zien dat de PB ongeopend verwijderd was. Zal ik je een PB sturen? Als jij die dan verwijderd zonder te openen weten we meteen wat er nu gebeurt.
Dat kan nog steeds :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:40

Ooooh ja dat klopt, dat is zo vreselijk als je PB box vol zit en je moet de nieuwe perse verwijderen omdat er niks meer in paste toch? :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:41

@Beatje, omdat je het over hij had. Maar ik snap je punt nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:41

Indien Ann de PB verwijderd heeft krijg je niet meer de melding die je vroeger kreeg. Want inmiddels staat ie idd gewoon bij mijn verzonden berichten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:42

De PB is inderdaad ongeopend verwijderd.

Edit: ik zou dan graag een 'Return to sender' optie willen zien bij de PB's als dat mogelijk zou zijn. Als je geen behoefte hebt aan PB's van bepaalde mensen, kun je ze gewoon ongelezen retour sturen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-07-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:43

Giolli schreef:
neetoch schreef:

Ja, dat is echt een voorbeeld. :) Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen zo reageert, haha.

Klopt, TS reageerde heel tof erop. Maar kan me dus inderdaad voorstellen dat zo’n topic na deze opmerking ook volledig kan ontsporen. Ik erger me zelf iig groen en geel aan deze persoon en klik meestal het topic snel weg als ik haar zie, want heb gewoon geen zin in die negativiteit.

Maar het verbaast mij dat iemand gewoon zo vrij in de rondte kan meppen op het forum zonder ooit echt consequenties te ervaren omdat ze altijd net binnen de lijnen blijft qua wat mag. Want ook al doet ze niet echt iets fout, het is zwaar irritant dat iemand altijd ruzie zit uit te lokken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:43

Ann schreef:
Ja graag, Ayasha. :-)

Edit: pb ongeopend verwijderd.

Maar krijg je als schrijver dan ook een reactie terug dat je pb ongeopend verwijderd is?Dat is namelijk wel een handige.Anders kunnen ze alsnog iemand blijven spammen met vervelende berichten .Als je de pb terug krijgt,weet de afzender dat het sturen geen zin heeft.Een soort van return to sender.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:44

Ann schreef:

Dan is het niet mee zoals vroeger. Vroeger kon je echt zien dat de PB ongeopend verwijderd was. Zoals Beatje dus zegt, een soort "return".
Nu komt ie gewoon in je "verzonden" box.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:47

Ayasha schreef:
Ann schreef:

Dan is het niet mee zoals vroeger. Vroeger kon je echt zien dat de PB ongeopend verwijderd was. Zoals Beatje dus zegt, een soort "return".

Dat is jammer.

Ik gaf het eerder ook al aan, kan er geen knopje gemaakt worden met blokkeer pb's van persoon X.
En X mag best zien dat zij op de blokkeer staat.
Dan is de lol van etteren per PB zo weg denk ik dan.
En weet je dat X bij een kliek hoort, blokkeer dan ook Y en Z.
Neem ze hun troeven uit handen.
Natuurlijk gaan ze dan per app wel verder, maar in ieder geval minder op bokt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:48

@Beatje, ik heb net een edit toegevoegd aan mijn bericht. Ik ben ook voor de optie die jij noemt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:56

Om nog terug te komen op een anders onderwerp dat ergens helemaal in het begin van het topic al voorbij kwam maar naar mijn idee niet is opgepakt, dat is verwaarlozing en/of mishandeling op Bokt.

Een recent voorbeeld, couperen (voor de look, dus zonder medische noodzaak) is iets dat voor de wet verboden is en onder mishandeling valt, hier de bijbehorende bokt regel:
Citaat:
11 - Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.

En
Citaat:
12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics.
(stukje geknipt)
Ook op het gebied van geweld staan we niet alles toe: ook hiervoor geldt dat we kinderen, maar ook volwassenen die hier op hun werk of uit overtuiging niet naar willen kijken, hiermee niet op Bokt willen confronteren. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden
.

Echter is er op Bokt schijnbaar wel plek voor mensen die pro couperen zijn, ik las van zo iemand zelfs berichten over manieren om de wet te kunnen omzeilen, en dat men maar gewoon de andere kant op moest kijken, vooral geen melding moest maken bij politie, want de mensen met gecoupeerde dieren hebben het al zo zwaar want ze worden al met de nek aangekeken. Plus als iemand via via via via via allerlei loopholes heeft weten te vinden waardoor diegene niet gestraft kan worden, dan is het gewoon legaal.
Imo is de wet duidelijk, het mag niet en valt onder dierenmishandeling.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het team daar naar kijkt, want wil je iemand die zo overduidelijk de wet wil omzeilen daarvoor de ruimte geven op bokt?

Ik gaf dit voorbeeld omdat ik deze heb gezien op bokt, als deze te persoonlijk is probeer er dan objectief naar te kijken ajb, ik heb expres geen namen genoemd. De wet en bokregels zeggen beide x, persoon doet y, is dat acceptabel? Wat ik in dat topic zag gebeuren is dat die overtreder door ging, en bokkers (die imo gewoon bezorgd, geschrokken, boos of whatnot waren) daarop reageerden, en dat die bokkers dan juist op de kop leken te krijgen. Voor mij voelt dat achterstevoren ondersteboven onjuist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:07

Sunnda schreef:
Ach, ik zag hier ook een bezorgde bokker reageren die mij een gebroken nek en alleen doodgaan zonder hulp toegewenst heeft per pb toen ik enkel aangaf dat het leven geen wedstrijd is in wie het meeste heeft meegemaakt :+

Haha oud zeer komt boven.
Nee zonder gekheid, maar dat is toch van de zotte. En ik ben geen 15 meer, dus no problem. Maar fatsoen is sommigen echt niet gegund.

Hier ook (wel al een hele tijd geleden) een zieke pb van iemand gehad die nu in dit topic heel actief schaamteloos schijnheilig loopt te doen. Ik weet dat zij vaker dit soort pb's heeft verstuurd, dus misschien is het wel dezelfde. De mods moeten daar wel van op de hoogte zijn volgens mij.

Vandaar mijn eerdere post over hoe tweakers het modden op pb's opgelost heeft, ik hoop daar wel een reactie van de mods op te krijgen. Want ik hoor alleen: het is niet mogelijk.

Ik zou liever zien dat er eens wordt ingegrepen ipv dat je pb's terug kunt sturen of iemand kunt blokkeren. Dat is wat mij betreft niet nodig, want ik lees de tweede pb van zo iemand gewoon niet meer, maar die eerste pb verwacht je niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:15

_Penotti schreef:
Ayasha schreef:

Dat is jammer.

Ik gaf het eerder ook al aan, kan er geen knopje gemaakt worden met blokkeer pb's van persoon X.
En X mag best zien dat zij op de blokkeer staat.
Dan is de lol van etteren per PB zo weg denk ik dan.
En weet je dat X bij een kliek hoort, blokkeer dan ook Y en Z.
Neem ze hun troeven uit handen.
Natuurlijk gaan ze dan per app wel verder, maar in ieder geval minder op bokt.

Ja ik zou ook wel graag willen zien dat iemand die op je foei lijst staan je geen pb’s meer kan sturen. :)

LadyMadonna

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:16

Ik snap echt niet dat mensen bokt kennelijk zó belangrijk vinden dat ze dergelijke pb's rond gaan sturen