Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:49

Heel begrijpelijk dat er vragen ontstaan op het moment dat het idee bestaat dat iets niet volgens het beleid gaat. Ik geloof dat de mods daar ook al veel antwoord op hebben gegeven.

De mods zijn allemaal vrijwilligers, zij zetten zich in hun vrije tijd in om het forum in goede banen te leiden. Met zoveel gebruikers en zoveel berichten is dat geen makkelijke opgave. Achter de schermen vindt daarom ook heel vaak en veel overleg plaats over kwesties die niet klip en klaar zijn. Over het verwijderen van posts en het sluiten van topics wordt dus ook veel met elkaar van gedachten gewisseld. Soms duurt zo’n overleg langer dan je als gebruiker wenst. De mods handelen altijd naar het beleid op Bokt en ja, soms is dat beleid niet helemaal passend omdat een situatie net even anders is dan “normaal”.

Zoals Zonnebloem al heeft uitgelegd, is het wat betreft het ITP-topic dat hier wordt besproken in eerste instantie niet goed gegaan. En ook dat kan gebeuren. Waar precies de grens ligt tussen wat nog wel en wat niet meer op ITP thuishoort, is soms lastig zowel voor gebruikers als voor het team. We zijn het erover eens dat RIJ-ITP geen discussieforum is en dat mensen die graag rijtechnisch commentaar willen ontvangen, hun foto’s beter op HAW kunnen plaatsen. Ook is in de richtlijnen te lezen dat het herhalen van commentaar niet op prijs gesteld wordt. We zijn ons ervan bewust dat deze formulering niet heel streng is – het is immers een richtlijn –, waardoor er onduidelijkheid kan bestaan over wat er wel en niet is toegestaan. Niet alleen bij de gebruikers, maar ook voor de mods is het niet makkelijk om te bepalen waar we een grens trekken. Wat dat betreft hebben jullie een punt. Er wordt dus wellicht soms onbedoeld en onbewust met twee maten gemeten.

Er wordt in principe geen onderscheid gemaakt in gebruikers, er bestaan geen privileges voor gebruikers, anders dan dat élke gebruiker Bokt mag gebruiken, kostenloos. En voor elke gebruiker gelden dezelfde regels aan het bezoeken van de site. Maar in navolging van het bovenstaande punt zou het inderdaad kunnen zijn dat er toch sprake is van verschillen in de manier van handelen door de mods. Dit is echter nooit de bedoeling en gebeurt ook zeker niet bewust.

Wanneer we te maken hebben met gebruikers die een “bekend gezicht” hebben op Bokt, is het logisch dat zij bij iedereen, dus ook de teamleden, meer opvallen en is het mogelijk dat het lijkt alsof zij voorgetrokken of benadeeld worden t.o.v. anderen. Dat is echter geenszins de bedoeling en gebeurt ook zeker niet bewust.

Denk je te zien dat het ergens scheef gaat, trek dan even aan de bel door een mod een pb te sturen of door te temmen. Dan kunnen we er goed naar kijken. Het kan ons helpen het beleid aan te scherpen. Door de jaren heen is Bokt flink gegroeid en het beleid dus flink doorontwikkeld, maar uiteraard blijft het altijd voor verbetering vatbaar. Goede tips daarover zien we graag, het draagt bij aan een fijnere beleving van Bokt voor iedereen.

De manier waarop over de mods wordt gesproken, kan ik echt niet waarderen. Zoals gezegd zetten zij zich vrijwillig in om de site in de goede banen te leiden en zorgen daarmee dat jullie de site kunnen blijven bezoeken. Het is mensenwerk en nooit helemaal foutloos. Ik wil jullie daarom dringend vragen om respectvoller te zijn naar de mods toe. Opmerkingen als dat de mods partijdig zijn, of zelfs corrupt, dat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan, etc. zijn gewoonweg niet terecht en accepteren we ook zeker niet.

Hierbij het dringende verzoek om vanaf nu met respect naar elkaar én onze mods te communiceren. Er is zeker overleg mogelijk m.b.t. het beleid en we horen graag jullie ideeën voor verbetering maar dat moet dan wel op een nette manier gebeuren. Naar aanleiding van dit incident gaan wij in elk geval absoluut kritisch kijken naar hoe we in het vervolg met dit soort topics omgaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:57

Jessica schreef:
Heel begrijpelijk dat er vragen ontstaan op het moment dat het idee bestaat dat iets niet volgens het beleid gaat. Ik geloof dat de mods daar ook al veel antwoord op hebben gegeven.

De mods zijn allemaal vrijwilligers, zij zetten zich in hun vrije tijd in om het forum in goede banen te leiden. Met zoveel gebruikers en zoveel berichten is dat geen makkelijke opgave. Achter de schermen vindt daarom ook heel vaak en veel overleg plaats over kwesties die niet klip en klaar zijn. Over het verwijderen van posts en het sluiten van topics wordt dus ook veel met elkaar van gedachten gewisseld. Soms duurt zo’n overleg langer dan je als gebruiker wenst. De mods handelen altijd naar het beleid op Bokt en ja, soms is dat beleid niet helemaal passend omdat een situatie net even anders is dan “normaal”.

Zoals Zonnebloem al heeft uitgelegd, is het wat betreft het ITP-topic dat hier wordt besproken in eerste instantie niet goed gegaan. En ook dat kan gebeuren. Waar precies de grens ligt tussen wat nog wel en wat niet meer op ITP thuishoort, is soms lastig zowel voor gebruikers als voor het team. We zijn het erover eens dat RIJ-ITP geen discussieforum is en dat mensen die graag rijtechnisch commentaar willen ontvangen, hun foto’s beter op HAW kunnen plaatsen. Ook is in de richtlijnen te lezen dat het herhalen van commentaar niet op prijs gesteld wordt. We zijn ons ervan bewust dat deze formulering niet heel streng is – het is immers een richtlijn –, waardoor er onduidelijkheid kan bestaan over wat er wel en niet is toegestaan. Niet alleen bij de gebruikers, maar ook voor de mods is het niet makkelijk om te bepalen waar we een grens trekken. Wat dat betreft hebben jullie een punt. Er wordt dus wellicht soms onbedoeld en onbewust met twee maten gemeten.

Er wordt in principe geen onderscheid gemaakt in gebruikers, er bestaan geen privileges voor gebruikers, anders dan dat élke gebruiker Bokt mag gebruiken, kostenloos. En voor elke gebruiker gelden dezelfde regels aan het bezoeken van de site. Maar in navolging van het bovenstaande punt zou het inderdaad kunnen zijn dat er toch sprake is van verschillen in de manier van handelen door de mods. Dit is echter nooit de bedoeling en gebeurt ook zeker niet bewust.

Wanneer we te maken hebben met gebruikers die een “bekend gezicht” hebben op Bokt, is het logisch dat zij bij iedereen, dus ook de teamleden, meer opvallen en is het mogelijk dat het lijkt alsof zij voorgetrokken of benadeeld worden t.o.v. anderen. Dat is echter geenszins de bedoeling en gebeurt ook zeker niet bewust.

Denk je te zien dat het ergens scheef gaat, trek dan even aan de bel door een mod een pb te sturen of door te temmen. Dan kunnen we er goed naar kijken. Het kan ons helpen het beleid aan te scherpen. Door de jaren heen is Bokt flink gegroeid en het beleid dus flink doorontwikkeld, maar uiteraard blijft het altijd voor verbetering vatbaar. Goede tips daarover zien we graag, het draagt bij aan een fijnere beleving van Bokt voor iedereen.

De manier waarop over de mods wordt gesproken, kan ik echt niet waarderen. Zoals gezegd zetten zij zich vrijwillig in om de site in de goede banen te leiden en zorgen daarmee dat jullie de site kunnen blijven bezoeken. Het is mensenwerk en nooit helemaal foutloos. Ik wil jullie daarom dringend vragen om respectvoller te zijn naar de mods toe. Opmerkingen als dat de mods partijdig zijn, of zelfs corrupt, dat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan, etc. zijn gewoonweg niet terecht en accepteren we ook zeker niet.

Hierbij het dringende verzoek om vanaf nu met respect naar elkaar én onze mods te communiceren. Er is zeker overleg mogelijk m.b.t. het beleid en we horen graag jullie ideeën voor verbetering maar dat moet dan wel op een nette manier gebeuren. Naar aanleiding van dit incident gaan wij in elk geval absoluut kritisch kijken naar hoe we in het vervolg met dit soort topics omgaan.

Allereerst een dikke duim voor dit bericht. Wat mij betreft is het erkennen wat je doet voor nu gewoon genoeg. Dat is stap 1, nu kunnen we verder gaan kijken als het weer een keer gebeurt lijkt mij.

Duidelijke taal, respect _/-\o_

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:58

Urielle schreef:
Het is wel zo dat die topics harder lopen, vanuit de Bokkers zelf ook een bepaalde vaste lijn volgen die je als mod al kunt voorspellen zodat je hem stipt om op te volgen en bij onbekende Bokkers moet de titel al alarmerend zijn of je komt hem steeksproefgewijs tegen. Anders wacht je op de TEMs.

Ik denk dat dit ook de reden is dat bij "BB" (wat een stomme term eigenlijk haha) sneller wordt ingegrepen.
De lijn van reacties en het verloop is beter te voorspellen.
Jammer is echter wel dat andere topics daardoor naar de achtergrond verdwijnen terwijl ingrijpen daar soms meer nodig is.
Snap dat jullie niet alles kunnen zien :D maar hier komt wel een "verschil" uit voort.
Namelijk topic van een "BB" heeft al een opmerking/slotje voordat er over de grens wordt gegaan, wellicht soms té snel een opmerking/slotje.
In het andere topic wordt eerst over de grens gegaan en komt pas daarna een opmerking/slotje.

Is het voor jullie mogelijk om te zien welke topics "hot and happening" zijn mbt hoe snel en vaak een reactie wordt geplaatst?
Vaak zijn dat topics met verwoede discussies (of de oeeeh en aaaah topics).
Wellicht een goed idee om extra aandacht te besteden aan snellopende topics en niet te focussen op topics gestart door een bepaalde gebruiker.

Aan ons de taak om sneller te TEM-en als we een topic tegenkomen waarvan we verwachten dat het de verkeerde kant uit gaat (hoewel ik ook niet ben voor een klikspaan-mentaliteit).
Aan jullie dan weer de taak te filteren in hoeverre het "ons-kent-ons" TEM's zijn.

Jessica:
Duidelijke taal, onbewust en onbedoeld bevoordelen is inderdaad menselijk.
Erkenning van het probleem, jullie werken er aan en zijn bewust van het feit dat het voorkomt.
All I need.

slimmerik

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 01:05

Urielle en Jessica bedankt voor jullie berichten. Mods meten met twee maten.... simpel zat omdat het mensen zijn. Dat doen leraren voor de klas, politie op straat, ouders, ambtenaren, verplegers, dokters etc. etc. En waarom? Omdat het onmogelijk is, iedereen over een kam te scheren. Iedere situatie en persoon is anders. Je probeert dan zo consequent mogelijk te zijn maar in de praktijk lukt dat gewoon niet omdat je maatwerk levert. En maatwerk werkt gewoon beter dan alles over 1 kam scheren mocht dat überhaupt mogelijk zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie doorgaans goed modereren. En dat vind ik voldoende. Zeker ben ik het niet altijd met beslissingen eens maar ik denk dat ik als gewone bokker ook niet alle inns en outs ken.....

En petje af voor het vrijwilligers werk wat jullie verstouwen. Zonder bokkers geen bokt maar ook zeker zonder team geen bokt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:10

Snorlex schreef:
Urielle schreef:
Het is wel zo dat die topics harder lopen, vanuit de Bokkers zelf ook een bepaalde vaste lijn volgen die je als mod al kunt voorspellen zodat je hem stipt om op te volgen en bij onbekende Bokkers moet de titel al alarmerend zijn of je komt hem steeksproefgewijs tegen. Anders wacht je op de TEMs.

Is het voor jullie mogelijk om te zien welke topics "hot and happening" zijn mbt hoe snel en vaak een reactie wordt geplaatst?
Vaak zijn dat topics met verwoede discussies (of de oeeeh en aaaah topics).
Wellicht een goed idee om extra aandacht te besteden aan snellopende topics en niet te focussen op topics gestart door een bepaalde gebruiker.

Als we de topics hebben gestipt kunnen we inderdaad zien hoe snel en vaak een reactie wordt geplaatst. Als we een topic niet lezen of bijhouden dan is dat al veel lastiger want je begint altijd te lezen waar je geëindigd bent en ziet dan vanzelf of er veel posten bijgeplaatst zijn. Ik denk wel dat het kan en ik vind het een goede tip, moet je wel een goed geheugen hebben zo van "hé dit topic is vanochtend gestart en nu al op blz. 6 of 7". Mijn geheugen is niet zo goed, helaas.

Zelf modereer ik op "Vraag maar raak" en op TAO en ED kan het er ook stevig aan toe gaan.
Met name ED zijn strenge richtlijnen a.d.h.v wij gevraagd zijn te modereren. Vaak is het al een titel die aangeeft dat het mis kan gaan zodat ik het stip. Vaak ook wordt er getemd en een tem is al voldoende om een topic meer in beeld te krijgen, lees in de gaten houden als daar aanleiding voor is.
Daarom is temmen door gebruikers voor ons zo belangrijk want je kunt niet alles altijd in de gaten houden.
Bij ons op VMR zijn het vrijwel altijd verschillende gebruikers die topics starten en veel minder de bekende gebruikers.
Veelal zijn het ook nieuwe gebruikers die zich hebben aangemeld en die topics stip ik ook vaak aan op ED want zij beginnen vaak een topic vanuit frustratie en willen gebruikers waarschuwen. Ook dat is volgens de regels van ED niet toegestaan, dus daar zit ik dan ook bovenop.
Ik vind het een goede tip dat als topics erg hard lopen er meer bovenop te gaan zitten. Bedankt voor je post Slimmerik.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:44

Citaat:
Je probeert dan zo consequent mogelijk te zijn maar in de praktijk lukt dat gewoon niet omdat je maatwerk levert. En maatwerk werkt gewoon beter dan alles over 1 kam scheren mocht dat überhaupt mogelijk zijn.

Mooi verwoord :j

Het meten met twee (of meer) maten is iets wat helaas heel vaak negatief geinterpreteerd wordt, er zit al snel een nare bijsmaak aan als het ter sprake komt. Meten met twee maten is vrij eenvoudig te voorkomen door alles af te timmeren en er een wetboek aan regels op na te houden waar alleen ruimte is voor zwart en wit, en waar nergens sprake is van grijstinten. Toch hebben we er bewust voor gekozen om niet volgens zo’n systeem te werken en soms bewust gebruik te maken van de grijstinten die beschikbaar zijn, uiteraard binnen de grenzen.
Dat is een bewuste keuze waar we trots op zijn. Vooral ook omdat we van mening zijn dat het meten met meerdere maten niet negatief hoeft te zijn, je kunt er als gebruiker en als team ook heel veel profijt van hebben omdat er mogelijkheden zijn die er met een dichtgetimmerd boek aan wetten niet zouden zijn.
Wat je natuurlijk wel altijd probeert is qua modhandelingen zoveel mogelijk op 1 lijn te zitten als het om die grijstinten gaat. Dat is iets wat we ook regelmatig met elkaar bespreken en soms ook aan de hand van voorbeeldtopics doornemen, om te proberen zo consequent mogelijk te zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:11

Ik kan me helemaal vinden in je bericht Oscar.
En menselijk handelen is alleen maar fijn.
Maar pas in een ander topic kon dat ineens totaal niet.
Een meisje met verdriet had maar dikke pech.
En dan heb ik gewoon erg grote vraagtekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:17

bruintje123 schreef:

Mee eens, sterker nog in het botulisme topic wat hier uit voortkwam, ging het zelfs van kiet tegen de moeder en dat werd me toch een partij fout gecensureerd, nadat er dus op getemd was. Alles werd er uitgehaald, tot aan de opmerking van moeders aan toe, maar niet de rotopmerking die daarop als antwoord werd geplaatst, terwijl daar juist tegen getemd was, door mij o.a. of misschien wel als enige.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:31

Precies.
En toen was het toch echt belachelijk hoor. Meten met 2 maten uit menselijkheid. Nee nee. Dat kan echt niet.
(en in dat vervolg topic heb ik maar niet eens bemoeid)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:33

Ik denk dat we hier vooral het probleem hebben dat we moeten kiezen tussen gelijkheid en gelijkwaardigheid. Dan kies ik liever voor het laatste :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:40

ohjajoh6 schreef:
bruintje123 schreef:

Mee eens, sterker nog in het botulisme topic wat hier uit voortkwam, ging het zelfs van kiet tegen de moeder en dat werd me toch een partij fout gecensureerd, nadat er dus op getemd was. Alles werd er uitgehaald, tot aan de opmerking van moeders aan toe, maar niet de rotopmerking die daarop als antwoord werd geplaatst, terwijl daar juist tegen getemd was, door mij o.a. of misschien wel als enige.

Oei... Als je dan censureert, doe het dan wel heel goed, het is gevaarlijk andermans woorden zomaar aan te passen :).

Ik snap de uitleg van Jessica verder wel goed, het is ook grijs en meten met twee maten wordt door niemand negatief uitgelegd, er wordt hier aangegeven dat de manier van moderatie niet klopt :). En daardoor lijkt het alsof de één voor wordt getrokken ten opzichte van de ander. En volgens mij gebeurt dat (onbewust) ook. Het is niet verkeerd daar goed op te letten.

Wat zeg ik, het is heel belangrijk daar goed op te letten, wanneer een goedbedoelde reactie weggemod wordt, maar een snerende opmerking gewoon blijft staan, dan gaat er gewoon iets mis :).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:59

Logische uitleg. Maar ik hoop dat dit wel echt wordt meegenomen door alle mods. Meer scherp zijn op scheve zaken. Neemt niet weg dat er in sommige zaken wel eens sneller ingegrepen mag worden. het zal niet de eerste keer zijn dat ik een TeM terug krijg met de opmerking 'we doen niks want het topic is al verder dan deze opmerking.'

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:59

Als ik voor mezelf spreek wil ik ook zeker geen mods persoonlijk aanvallen. Ken ze immers niet eens.
Maar dingen die opvallen uitspreken.
En in tekst zal dat vast en zeker anders overkomen dan wanneer je er een stem bij hoort.
En ik begrijp dat sommige dingen gemakkelijk te modereren zijn, maar grijze gebieden dat het dan moeilijk wordt.
Maar iemand met verdriet kijk ik dan toch wat anders tegen aan als die op moeders account post dan een hoge boom die veel topics aanmaakt :)
Maar goed, dat is dan inderdaad mijn persoonlijk interpretatie, daar ben ik me van bewust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

En toch hè... In mijn ogen zit dit hele topic vol met hele hoge bomen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:07

Pak de eerste de beste (internet)encyclopedie erbij en je zult kunnen lezen dat de uitdrukking 'met twee maten meten' niet voor interpretatie in aanmerking komt - de betekenis is éénduidig: partijdig zijn of in de éne situatie anders handelen dan in eenzelfde, andere situatie.

Oscar is trots dat er met 'grijstinten' gewerkt wordt - ik ben het niet met haar eens. Grijstinten zijn namelijk juist wél voor interpretatie, gevoel, cultuur e.d. vatbaar en leveren uiteindelijk discussies als deze op. Duidelijke afspraken ( zwart-wit zo je wilt) geven die speelruimte juist niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:17

Klopt, dan is er inderdaad minder ruimte. Uiteraard respecteer ik je mening dat je daar niets voor voelt. Wij denken er anders over en willen die grijstinten wel kunnen benutten. Niet om partijdig te zijn in de zin van mensen voortrekken of achterstellen, maar wel zodat er altijd een menselijke factor in blijft zitten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:20

wil toch even kwijt dat de MODS gewoon hun best doen om dit paardenforum in goede banen te leiden.Ik denk ook dat het meer vergt dan dat wij denken,en dat het vaak toch best ingewikkeld is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:21

Klopt die geven geen speelruimte en geen menselijkheid.

Een hoge waaiboom met zelf ook een mondje dat het doet. Daarvan zou ik zeggen. Niet teveel bemoeien.
Niet alles hoeft altijd lief en braafjes.

Maar een zelfde bericht op jeugd zou ik weer anders tegenaan kijken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:21

Menselijke factor: Prima. Maar wel onder de voorwaarde dat er wel een onpartijdige factor deel van is.

Er zijn mods geweest (waaronder ikzelf, jaren terug alweer) die hebben aangegeven niet op/bij sommige mensen te willen modden omdat ze het niet meer objectief konden doen. Ik hoop dan ook dat er nog steeds mods zijn die deze zelfreflectie hebben.

Natuurlijk alle respect, het kost tijd, je bent gewoon vaak de sjaak en het is eerder ondankbaar dan dankbaar werk. Maar doe het wel naar 'eer en geweten'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:22

geerke schreef:
wil toch even kwijt dat de MODS gewoon hun best doen om dit paardenforum in goede banen te leiden.Ik denk ook dat het meer vergt dan dat wij denken,en dat het vaak toch best ingewikkeld is.

Dat geloof ik meteen.
Maar aangeven als iets raar gegaan is (of dat dan ook zo is is voor discussie) mag ook wel. Toch? :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:24

Winged, die zijn er zeker nog wel. Het komt voor dat mods gebruikers persoonlijk kennen en daarom geen mening willen geven of er niet op willen modereren, of bijv. omdat er iets gebeurd is waardoor een mod zichzelf niet meer objectief acht. Dan wordt er een stap terug gedaan en neemt de rest van het team een besluit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:27

Oscar schreef:
Klopt, dan is er inderdaad minder ruimte. Uiteraard respecteer ik je mening dat je daar niets voor voelt. Wij denken er anders over en willen die grijstinten wel kunnen benutten. Niet om partijdig te zijn in de zin van mensen voortrekken of achterstellen, maar wel zodat er altijd een menselijke factor in blijft zitten.

Let's agree to disagree - prima!
Maar die 'menselijke factor'.. dat moet je dan toch 's uitleggen?
Als we het toch nog even houden bij het besproken topic: was het de menselijke factor ( wat vervelend voor M. dat hij telkens moet horen dat het zadel niet goed ligt) dat het topic een paar keer tussendoor gesloten werd? Is het een menselijke factor dat in andere topics ( lees hierboven) mensen gekwetst worden dan géén grond voor sluiting? Zijn dat de grijstinten die je bedoelt?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:32

Jannepauli, ik heb hier eerder al aangegeven dat ik hier geen discussie ga voeren over specifieke topics en gebruikers. Wel dat we de genoemde punten (meten met meerdere maten, de grijstinten, het evt. bevoor- of benadelen van bekende of onbekende bokkers) mee gaan nemen in ons overleg.
We gaan ook nog eens intern bespreken of we de richtlijn over het in herhaling vallen (m.b.t. negatief commentaar) wellicht aan moeten passen of moeten verduidelijken zodat daar eenduidiger op gehandeld gaat worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:41

Dus eigenlijk moeten we er genoegen mee nemen dat er gekeken gaat worden naar de toekomst maar er geen verklaring komt voor verschillen in topics op dit moment?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:46

ingedebruijn schreef:
Dus eigenlijk moeten we er genoegen mee nemen dat er gekeken gaat worden naar de toekomst maar er geen verklaring komt voor verschillen in topics op dit moment?

Dat heeft denk ik te maken met wat Urielle postte. Van "BB"-ers kun je vaak het verloop van een topic voorspellen.
Gevolg -> ze zijn er eerder bij dan "andere" topics. En die "andere" topics sluimeren door.
Vandaar mijn tip om vooral te letten op snellopende topics (vaak discussies of de oeh/ah-topics).
Ongeacht welke gebruiker het topic heeft gestart, worden dergelijke topics dan meer in de gaten gehouden.