Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:06

@Russel,
Ik ben heel tevreden over mijn smid, ik heb met hem nog ooit in mijn ponytijd samen op de LRV gereden, zijn vader was toen mijn smid al. DA ben ik super tevreden over, die paar kleine dingetjes die ons huidige paard heeft gehad, was zijn behandeling IMO OK.

En verder vind ik informatie wel nuttig (en leerzaam) om te lezen, immers je bent nooit uitgeleerd, maar jij stelde dat alle info vroeger op Bokt veel nuttiger was en het niveau hoger was. Daar kan ik niet over oordelen, vroeger (hoe lang geleden is vroeger?) zat ik niet op Bokt. Maar ik zie Bokt dan ook meer als tijdverdrijf en niet zozeer om van te leren. Vroeger leerde ik van mijn instructeur/pensionhouder/medestalgenoten/tijdschriften en boeken. Daar is internet bijgekomen, maar niet voor in de plaats.
Internet is sowieso heel fijn om achtergrondinformatie te zoeken, niet alleen m.b.t. paarden, maar een hoop wat op internet staat is ook rotzooi/bullshit. Je moet er uit zien te filteren, wat voor jou nuttig, interessant of informatief is.

Maar volgens mij, ga ik nu weer offtopic. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:16

nynke55 schreef:
nynke55 schreef:
Maar even een vraagje, mogen we alleen geen ban's en PB's ed bespreken of geld dat ook voor de lopende topics?

Om mijzelf even te herhalen.

Even terugkomend op deze vraag, het woord 'bespreken' is natuurlijk heel breed op te vatten :)

In het algemeen kun je zeggen dat het geen probleem is om te verwijzen naar een ander topic als voorbeeld of ter illustratie van je post. Bijvoorbeeld, 'ik heb goede ervaringen met zadelmaker X, kijk maar eens in dit topic, daar zijn meer tevreden klanten'.
Wat niet de bedoeling is is om bokkers uit een ander topic af te gaan kraken of een discussie uit een topic dat gesloten is nog eens dunnetjes over te doen. Dus posts als 'moet je eens in dit topic kijken, wat zit zij achterlijk op haar paard en ze trekt als een gek aan haar slof. Ik zou haar zelf wel een bit in willen doen en haar kop naar beneden trekken :r '.

Sofy

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:52

@ Russel: als ik het goed begrijp, wordt er dus minder (goed) advies gegeven, omdat er dan op een niet al te vriendelijke manier op gereageerd wordt, waarna de adviesgever kattig wordt en uit de bocht schiet en daarvoor een ow/ban krijgt.
Volgens mij kan de adviesgever dan dus schijnbaar toch niet zo goed incasseren als hier wordt beweerd, anders word je toch niet zodanig kattig over een paar mensen die het niet met je eens zijn dat je het nodig vindt dingen te zeggen waarvoor je een OW/ban krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:44

Nee dat heb je niet goed begrepen, want zo heb ik het niet gesteld.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:41

Ik merk wel dat als ik op een bepaald onderwerp zoek, omdat ik informatie nodig heb, ik uit de oudere topics meer haal dan uit de nieuwere.
Ik vrees dat er toch wel wat ervaring en kennis Bokt, al dan niet vrijwillig, heeft verlaten.

Ik denk dat dat niet alleen aan de manier van modden ligt, maar ook aan het groter worden van Bokt en ander publiek.

Is het trouwens na te gaan wat de gemiddelde leeftijd van actieve bokkers is van de laatste 5 jaar?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:42

Dat is bekend. Die resultaten staan in de uitslag van de gebruikersenquetes.
Zou wellicht opgezocht kunnen worden. Er is afgelopen jaar een enquete geweest en een jaar of 4 terug ook volgens mij.

Edit: Gevonden, de gemiddelde leeftijd in 2010 was 24 in ieder geval.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:49

Ben benieuwd of er verschuivingen zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:53

Leeftijd zegt niet alles over ervaring!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:53

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:00

amykimmie schreef:
Leeftijd zegt niet alles over ervaring!

Dat zeg ik ook nergens.

Ik vraag me alleen af of er een verschuiving in leeftijd is en dat er daardoor misschien mensen wegblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:08

Heb het ook niet persoonlijk tegen jou, maar in het algemeen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:09

En zelfs als er geen verschuiving in leeftijd is, kun je kennis in een statje proppen?
Of moeten we toch nog een vervolg op de Paardenquotient van de - in mijn ogen ietwat misplaatste en bijzonder vervelende - 1 Aprilgrap van afgelopen jaar gaan verzinnen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:12

Het kan ook zijn dat vele interessante discussies (bv klassieke dressuur vs gewone dressuur, welzijn van paard) al zo uit ten treure zijn behandeld, dat de mensen met ervaring en kennis uit die topics niet keer op keer in nieuwe topics van nu die informatie willen delen, en dus niet meer zoveel reageren.
Als ik nu weer een topic tegenkom, van "hoe lang moet een paard buiten staan minimaal", klik ik het al meteen weg.
Maar er zijn daar wel ellenlange topics over geweest, en de mensen van de vorige topics met hun specifieke mening reageren nu ook niet meer.

Net zoals het bitloos, ijzerloos, 24/7 buiten. Er zijn bepaalde bokkers die zich daar heel erg voor in gezet hebben, maar ik kan me voorstellen dat ze er wel een keertje klaar mee zijn. :')
Maar daardoor werden die discussies wel altijd heel fel en daarom ook leuk om te volgen, en leerzaam.
Zulke topics kom ik niet meer tegen, dat is wel jammer.
Of ik ken de namen nog niet, van de nieuwe bokkers, die dat nog allemaal gaan doen. :D
Dus ik denk dat daarom, je inderdaad nog heel veel informatie kan halen uit die oude topics.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:15

Dus er speelt ook een stukje reageer moeheid mee?
Zou goed kunnen, als alles al eens gezegd is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:16

Neem mezelf even als voorbeeld. Vind het leuk om dingen te leren over paarden, als ik iets wil weten zoek ik het hier lekker op. Kom ik een interessant topic tegen, waar ik mijn kennis kan delen, dan doe ik dat.
Maar zoals topics van mijn paard wil niet aan de teugel, daar kijk ik niet meer naar. Ik bedoel, er zijn genoeg 'grote' topics erover, en ik blijf niet elke dag tips plaatsen, voor die mensen kijk gewoon in het grote topic over dat onderwerp.
Dus misschien dat er daardoor ook minder kennis lijkt te zijn, maar de kennis al gegeven is en andere bokkers denken, tja daar heb ik niets/weinig aan toe te voegen dus ik reageer maar niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:24

Ik plaats ook heel veel links naar oudere topics, maar ik krijg de indruk dat deze niet gelezen worden. Vervolgens komt er een reactie van iemand die nergens op slaat, en vooral, die de links die zijn geplaatst niet heeft doorgenomen. En dan ben ik er ook klaar mee. Een mens heeft maar beperkte energie, die moet hij doseren, anders ga je er zelf aan onderdoor...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:42

Cassidy schreef:
Ik plaats ook heel veel links naar oudere topics, maar ik krijg de indruk dat deze niet gelezen worden. Vervolgens komt er een reactie van iemand die nergens op slaat, en vooral, die de links die zijn geplaatst niet heeft doorgenomen. En dan ben ik er ook klaar mee. Een mens heeft maar beperkte energie, die moet hij doseren, anders ga je er zelf aan onderdoor...

Ik hoop niet, dat jij bedoelt, dat je er onderdoor aan gaat, omdat mensen je links niet doornemen? Dan neem je Bokt veel te serieus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:44

Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen energie in 'eigenwijze' figuren wil steken. En dan bedoel ik mensen die de goedbedoelde link niet lezen, maar wel doorgaan met het vragen, terwijl antwoordt in de link staat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:52

Maar het nadeel van die grote topics is dat ze vaak wel uit meer dan 300 pagina's beslaan, ik lees graag, maar zelfs dat gaat mij even te ver. Misschien wel een idee om de relevante informatie uit dat topic op wiki te zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:57

amykimmie schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen energie in 'eigenwijze' figuren wil steken. En dan bedoel ik mensen die de goedbedoelde link niet lezen, maar wel doorgaan met het vragen, terwijl antwoordt in de link staat.

Dat begrijp ik wel, maar om te spreken van "onderdoor gaan" vind ik (persoonlijk) erg zwaar uitgedrukt, het is maar een paardenforum.

Sommige onderwerpen zijn ook wel erg vaak en lang uitgekauwd door vaak dezelfde bokkers, dat ik de mening van die gebruikers al bij voorbaat bijna weet en dan soms ook niet meer de moeite neem, om deze berichten te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:01

Angela schreef:
Electra63 schreef:
Ik heb nog wel een vraag aan het team. :D
Zoals iedereen weet op Bokt, worden er regelmatig SA's aangemaakt. Het komt weleens voor, dat ik een PB krijg en dan antwoord verstuurd aan zo'n SA. Het valt mij dan op, dat soms de SA "ineens" geband is, soms al voordat het SA mijn antwoord heeft kunnen lezen. Nu weet ik, dat meerdere gebruikers weleens PB-en met SA's.
Kan het team zien met wie ik PB? Los van de vraag of zij de inhoud kunnen lezen.
Maar ik krijg de indruk, dat aan de hand van mailverkeer van "nieuwe' gebruikers = SA met "oude" gebruikers, schaduwaccounts worden ontdekt.

Nee, we kunnen inderdaad helemaal niets zien omtrent de PB's. Niet naar wie er is verzonden, niet wanneer er iets is verzonden, niet wat er is verzonden, en ook niet wie er ontvangen heeft (geen idee of je nog meer kunt verzinnen, maar we kunnen dus helemaal niets zien bedoel ik). Ik zou het ook echt not-done vinden als dit wil zou kunnen, en het zien als een ernstige schending van de privacy. (en dan had je me hier ook niet als mod gezien).

Als je in de database kijkt kan je het wel zien, alleen kan niet iedereen in de database. Dus... wie er wel in kan..... 8-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:02

Nee hoor, ik ga er niet aan onderdoor. Maar ik heb in mijn verleden teveel tijd in Bokt gestoken, o.a. in de stille uurtjes op mijn werk. Dat kan nu niet meer, dus wat ik nu op Bokt zit, is mijn kostbare vrije tijd. En dat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd. Dus als ik weer een reactie zie dat steigeren echt geen kwaad kan of dat je serieuze gedragsproblemen vooral met veel snoepjes en lieve woordjes op kunt lossen, dan heb ik daar toch even geen zin meer in.

De plek die Bokt in mijn leven in het verleden heeft ingenomen, heeft het nu niet meer. Door de reacties die ik krijg, de mensen die in het verleden op Bokt zaten (en nu niet meer of niet meer actief posten) en door mijn persoonlijke omstandigheden. En dat is misschien alleen maar gezond.
Vroeger kon ik niet zonder Bokt. Ben behoorlijk afgekickt....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:05

nynke55 schreef:
Maar het nadeel van die grote topics is dat ze vaak wel uit meer dan 300 pagina's beslaan, ik lees graag, maar zelfs dat gaat mij even te ver. Misschien wel een idee om de relevante informatie uit dat topic op wiki te zetten.

En ook de Wiki wordt niet gelezen...
Ziedaar de toegevoegde waarde van de oude topics en de Wiki.
Met dat verschil dat iedereen de Wiki kan aanpassen. Dus wie controleert of de Wiki de correcte info geeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:07

Cassidy schreef:
nynke55 schreef:

En ook de Wiki wordt niet gelezen...
Ziedaar de toegevoegde waarde van de oude topics en de Wiki.
Met dat verschil dat iedereen de Wiki kan aanpassen. Dus wie controleert of de Wiki de correcte info geeft?

Daar zijn de Wiki mods toch voor :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:11

Hebben de Wiki Mods echt inhoudelijke kennis over alles wat op de Wiki staat?