Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:43

Electra63 schreef:
Ik neem aan, dat iemand of meerdere bokkers toen getemd hebben, maar het was overduidelijk een grapje.

Electra63 @ [HK] Mannen die paardrijden

Maar dat staat er nu niet meer? Vrees dat we je niet verder gaan kunnen helpen dan ;)

Maar in het algemeen, als er wat stond dat bv. homo mannen als beledigend kunnen lezen vind ik dat ongepast ja. Zou ik op café ook vinden als iemand 'op het randje' moppen begint te tappen over homo's (zelfs als er geen homo vrienden bij zijn).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:44

Bandida schreef:
Electra63 schreef:
Ik neem aan, dat iemand of meerdere bokkers toen getemd hebben, maar het was overduidelijk een grapje.

Electra63 @ [HK] Mannen die paardrijden

Maar dat staat er nu niet meer? Vrees dat we je niet verder gaan kunnen helpen dan ;)

Maar in het algemeen, als er wat stond dat bv. homo mannen als beledigend kunnen lezen vind ik dat ongepast ja. Zou ik op café ook vinden als iemand 'op het randje' moppen begint te tappen over homo's (zelfs als er geen homo vrienden bij zijn).

Mijn homovrienden zijn niet zo snel beledigd :) , dus mijn referentiekader is anders. ;)

papagroom

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:46

Als een post duidelijk aan mij gericht is,hoeft niemand anders dan ik zich aangesproken te voelen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:46

Electra63 schreef:
Mijn homovrienden zijn niet zo snel beledigd :) , dus mijn referentiekader is anders. ;)

Tja kan best, maar tenzij je zelf homo bent heb je daar eigenlijk niets aan.. lijkt me beleefd om dan gewoon rekening te houden met die homo's die wél snel beledigd zijn.
Overigens.. waar is het goed voor, goedkope lol over gelijke welke vorm van 'anders zijn'?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:47

Narnia schreef:
BaileyMix schreef:
Och missen doe ik hem niet :D Snap ook wel waarom die gebant is. De rest ken ik ook niet zo goed, maar kan me voorstellen dat als je betrokken bent bij de situatie en je serieus iemand op het forum 'mist' (jezus :') ) dat dan wat transparantie wel fijn is.

Ik ben even aan het bedenken of ik je moet temmen :o

Je hebt het over mijn Geestelijk raadgever, ik wens niet dat Hij in een negatief nog komisch licht wordt neer gezet!
Na ons overleg zal ik u laten weten wat hier van de uitkomst is :o

:))

Dit vat ik maar op als een knap straaltje vreemde humor, en stille hint! Daar heb je natuurlijk wel een beetje gelijk in ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:53

Bandida schreef:
Electra63 schreef:

Tja kan best, maar tenzij je zelf homo bent heb je daar eigenlijk niets aan.. lijkt me beleefd om dan gewoon rekening te houden met die homo's die wél snel beledigd zijn.
Overigens.. waar is het goed voor, goedkope lol over gelijke welke vorm van 'anders zijn'?

Weer een verschil tussen ons: ik hou van harde humor, van Teeuwen en bijv. van Theo Maassen :D
De homo's in mijn kennissenkring ook. Dus smaken, ook over humor verschillen dus.

Maar ik ben blij met jouw bijdragen aan dit onderwerp. Zo zie je maar, wat een verschil tussen 2 bokkers. Als jij dat topic wat verder zou lezen, dan zou je ook kunnen lezen, dat het helemaal geen serieus topic was, maar een kabbelend (later HK) topic. Waarin smaken van humor verschillen. Ik vind het onterecht dat ik voor zoiets belachelijks een OW heb ontvangen. Ik ben veel zwaarder beledigd op dit forum :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:53

Bandida schreef:
Electra63 schreef:

ach kom nou toch?! serieus.. goedkope lol is toch lekker..? en een beetje sarcasme is ook nooit weg, zelfspot? heerlijk!!
zo kun je dus overal wel rekening mee gaan houden , wordt t snel een saaie boel vrees ik... heel snel.. -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:54

Dank je, Knollentuin, ik ging toch echt even twijfelen aan mijn gevoel voor humor en empatisch vermogen. :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:55

:') joh...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:57

De schunigste homo moppen worden overigens in de regel door onze homofiele medemens getapt.
Een ban om deze reden zou dus ,als hij transparant te lezen zou zijn,door andere gebruikers heel anders worden ingeschat.
@Electra.....sinds wanneer heb jij vermogen.....
Laatst bijgewerkt door papagroom op 10-09-12 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:59

_O- [en dat wat ppg beweerd over onze homofiele edemens waag ik me niet aan... ik kijk wel linker uit O:) ]

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:02

Electra63 schreef:
Weer een verschil tussen ons: ik hou van harde humor, van Teeuwen en bijv. van Theo Maassen :D
De homo's in mijn kennissenkring ook. Dus smaken, ook over humor verschillen dus.

Ik ook, vind beiden geweldig.
Maar er is een verschil tussen een cabaretier met harde humor en een bokt gebruiker.. van iemand die NIET Teeuwen is en op een podium staat zou ik de meerderheid van die grappen niet eens als grap ervaren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:08

Het gaat er echter niet om hoe jij het ervaart bandida....als ik electra een forse sneer geef,gaat jou dat niet aan....als jij op een bankje in het park zit,en je hoort zo iets,kun je toch zeker ook niet de parkwachter verzoeken mij uit het park te zetten......wel nu,als je op bokt zit,zit je in zekere zin ,op dat bankje in het park,en vangt conversaties van andere parkbezoekers op,die helemaal niet voor jou bedoelt zijn,en waar je je dus helemaal niet aan hoeft te storen,,,,je hoeft het er natuurlijk ook niet mee eens te zijn,maar hoe wij elkander bejegenen is niet jou zaak.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 10-09-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:10

knollentuin schreef:
ach kom nou toch?! serieus.. goedkope lol is toch lekker..? en een beetje sarcasme is ook nooit weg, zelfspot? heerlijk!!

Natuurlijk.. en Bokt kan zeer lachwekkend zijn, en dat bedoel ik positief, er zijn hier Bokkers die echt steengoeie humor hebben, luidop lachen aan je scherm..
En over zelfspot ga je ook niet snel klachten horen, dat is uiteraard onschuldig want dat gaat niet over iemand anders.
Het is de goedkope lol over anderen die gewoonlijk het probleem is, het is een fijn lijntje met beledigen, pesten of uitlachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:11

papagroom schreef:
De schunigste homo moppen worden overigens in de regel door onze homofiele medemens getapt.
Een ban om deze reden zou dus ,als hij transparant te lezen zou zijn,door andere gebruikers heel anders worden ingeschat.
@Electra.....sinds wanneer heb jij vermogen.....

Feitals ik dit refereer aan mijn beste vrienden die zijn homo, de gewedligste mensen op de aardbol wat mij betreft, nuchter en in het bezit van heerlijke humor :Y)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:11

papagroom schreef:
Het gaat er echter niet om hoe jij het ervaart bandida....als ik electra een forse sneer geef,gaat jou dat niet aan....

Euh ik volg niet hoor, ik had het over al dan niet misplaatste grappen. In het algemeen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:13

Bandida,
Ten eerste ging het niet speciaal om een homo, maar om een man in strakke kleding. Sinds wanneer is dit een gevoelig onderwerp? En omdat iemand daar dan gevoelig voor is en mijn humor niet onderschrijft kan diegene dan temmen en wordt ondergetekende gestrafd?

Tevens heb ik niet de illusie dat ik mij kan vergelijken met Teeuwen, het ging om de definitie van (goedkope lol) humor. Smaken verschillen, er zijn mensen die snappen helemaal de humor van Teeuwen niet of vinden hem ordinair/vulgair. Waarom moet ik gestrafd worden voor verschil van smaak in humor? Voor een simpel offtopic grapje? Ik vraag mij altijd af, hoe mensen zich staande houden in de buitenwereld als ze zich zo snel aangevallen/beledigd voelen? Dit was een topic met volwassenen, BTW geen kindertopic. :D

Verder heb ik al eerder aangegeven, dat het niet om mijn straf ging of over die van HP. Onze discussie onderstreept wel de noodzaak van transparantie over wat en waarom iemand gestrafd wordt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:14

Bandida schreef:
knollentuin schreef:

Natuurlijk.. en Bokt kan zeer lachwekkend zijn, en dat bedoel ik positief, er zijn hier Bokkers die echt steengoeie humor hebben, luidop lachen aan je scherm..
En over zelfspot ga je ook niet snel klachten horen, dat is uiteraard onschuldig want dat gaat niet over iemand anders.
Citaat:
Het is de goedkope lol over anderen die gewoonlijk het probleem is, het is een fijn lijntje met beledigen, pesten of uitlachen.

Dat is dus perceptie...de eigen waarneming waar de een van in de lach schiet, schiet de ander in een boze bui :o

Ik heb het ook wel eens dat ik de bocht te kort neem of juist te veel gas heb nah ja...er is altijd wel iemand die zich ergert aan iemand anders...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:16

Nog ondergetekende nog electra,nog hp,heb je er ooit op kunnen betrappen bepaalde groepen te kakken te zetten....opmerkingen zijn immer tegen elkander gericht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:22

Eerlijk gezegd, voel ik mij zwaar beledigd door Bandida, dat zij mijn humor niet op waarde kan/wil schatten en mijn humor goedkoop noemt. Niemand kan mij ooit betrappen op groepen te kakken zetten, want ik beoordeel iedereen persoonlijk, behalve Friezen ;) , maar ik ben blij, dat ik niet zo serieus in het leven sta, lijkt mij knap vermoeiend.

Verder hebben wij dit topic nu wel genoeg omhoog geschopt en onder de aandacht van het Team gebracht, speciaal voor die mijnheer met die lange moeilijke naam ;) . Ik kan het ook altijd veel beter vinden met mannen ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:23

Electra63 schreef:
Bandida,
Ten eerste ging het niet speciaal om een homo, maar om een man in strakke kleding. Sinds wanneer is dit een gevoelig onderwerp? En omdat iemand daar dan gevoelig voor is en mijn humor niet onderschrijft kan diegene dan temmen en wordt ondergetekende gestrafd?

Nouja, geen idee of dat nu onder humor of onder misplaatste humor zou vallen, ik heb het topic niet gevolgd en nu staat het er niet meer ;)
algemeen gesproken lijkt er mij niks mis met mannen in strakke kleding :D
Citaat:
Ik vraag mij altijd af, hoe mensen zich staande houden in de buitenwereld als ze zich zo snel aangevallen/beledigd voelen? Dit was een topic met volwassenen, BTW geen kindertopic. :D

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook wel eens het idee dat er hier vanuit persoonlijke overtuiging/emotie/religie gemodereerd wordt in plaats van aan de hand van de regels. Net zoals ik ook wel eens het idee heb dat mods zich te veel willen profileren of te hard hun best doen ;)

Citaat:
Onze discussie onderstreept wel de noodzaak van transparantie over wat en waarom iemand gestrafd wordt. ;)

Ik had hierboven al eens iets opgehaald van iemand die voorstelde dat de gebande persoon dat misschien zelf moet kiezen door toestemming te geven aan die transparantie (of niet). Dat lijkt me wel een oplossing.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:26

Electra63 schreef:
Eerlijk gezegd, voel ik mij zwaar beledigd door Bandida, dat zij mijn humor niet op waarde kan/wil schatten en mijn humor goedkoop noemt. Niemand kan mij ooit betrappen op groepen te kakken zetten, want ik beoordeel iedereen persoonlijk, behalve Friezen ;) , maar ik ben blij, dat ik niet zo serieus in het leven sta, lijkt mij knap vermoeiend.

Temmen maar!! :D
Vond dat dit topic even een tegenpartij nodig had..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:27

Ach, je speelde voor advocaat van de Duivel? Dan is het je vergeven! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:30

klinkt weer als humor.. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:31

Electra63 schreef:
Eerlijk gezegd, voel ik mij zwaar beledigd door Bandida, dat zij mijn humor niet op waarde kan/wil schatten en mijn humor goedkoop noemt.
Citaat:
Niemand kan mij ooit betrappen op groepen te kakken zetten, want ik beoordeel iedereen persoonlijk, behalve Friezen
;) , maar ik ben blij, dat ik niet zo serieus in het leven sta, lijkt mij knap vermoeiend.

Verder hebben wij dit topic nu wel genoeg omhoog geschopt en onder de aandacht van het Team gebracht, speciaal voor die mijnheer met die lange moeilijke naam ;) . Ik kan het ook altijd veel beter vinden met mannen ;)

Ik ben geboren in Apestad (IJsselstein; in carnaval apestad, wat mij in carnavalstijd maakt tot een apeluier)
Ik heb negen jaar gewoond in Overijssel en de rest van mijn leven in Friesland!

Behoor ik dan tot jouw doelgroep!?