Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:40

Ik heb mijn mening veranderd, ik wou het eerst een kans geven, de veranderingen, maar nu word ik toch echt gek. :oo

N.a.v. mijn topic: [EA-CO] Complete paardenbittencollectie + site te koop! heb ik welgeteld een kleine 40 berichten gekregen en dan moet je maar uitzoeken hoe het lijstje er goed uit gaat zien. Nog even en ik zit op de kast hiermee. :=

[edit] Nu ik wat 'gekalmeerd' ben, heb ik er toch eigenlijk een dubbele mening over. Mijn topic is nu wel zoveel overzichtelijker geworden + dat ik nu rustig pb voor pb kan afgaan, wie heeft als eerste gereageerd dus wie maalt het eerst. Maar het frustreert wel, zo'n volle inbox (heb de rest 'overige' berichten allemaal in een andere map staan).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:42

Vraagje:

Doordat ik als potentiële klant niet meer kan reageren, kan ik een bepaald topic ook niet meer in mijn eigen berichten zetten: dat vind ik erg vervelend. Ik heb namelijk wel een stipje gezet, die staat er ook, maar topic komt niet in mijn lijst terecht. Misschien ook logisch, omdat ik niet gereageerd heb. Maar er staat wel een stipje...! Kan het niet zo geregeld worden dat topics met een stipje op EA toch in je eigen berichtenlijst terecht komt, dan hoef ik niet steeds te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:49

magda_90 schreef:
Ik heb mijn mening veranderd, ik wou het eerst een kans geven, de veranderingen, maar nu word ik toch echt gek. :oo

N.a.v. mijn topic: [EA-CO] Complete paardenbittencollectie + site te koop! heb ik welgeteld een kleine 40 berichten gekregen en dan moet je maar uitzoeken hoe het lijstje er goed uit gaat zien. Nog even en ik zit op de kast hiermee. :=

[edit] Nu ik wat 'gekalmeerd' ben, heb ik er toch eigenlijk een dubbele mening over. Mijn topic is nu wel zoveel overzichtelijker geworden + dat ik nu rustig pb voor pb kan afgaan, wie heeft als eerste gereageerd dus wie maalt het eerst. Maar het frustreert wel, zo'n volle inbox (heb de rest 'overige' berichten allemaal in een andere map staan).

Wat verschrikkelijk zonde dat je je verzameling weg doet!

(sorry even offtopic..)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:42

Rijerijerije schreef:
Vraagje:

Doordat ik als potentiële klant niet meer kan reageren, kan ik een bepaald topic ook niet meer in mijn eigen berichten zetten: dat vind ik erg vervelend. Ik heb namelijk wel een stipje gezet, die staat er ook, maar topic komt niet in mijn lijst terecht. Misschien ook logisch, omdat ik niet gereageerd heb. Maar er staat wel een stipje...! Kan het niet zo geregeld worden dat topics met een stipje op EA toch in je eigen berichtenlijst terecht komt, dan hoef ik niet steeds te zoeken...

Dan is er iets raars aan de hand bij jou, want ik stip regelmatig topics zonder erin te reageren en die komen dan gewoon in mijn eigen berichten te staan. Hij komt daar alleen niet meer omhoog omdat er niet (behalve ts) in gereageerd wordt dan, dus staat misschien als het geen heel nieuw topis is al wel op bladzijde twee ofzo? :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:47

Typ maar eens wat in en klik dan op voorbeeld! :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:48

Net geprobeerd en daarom mijn berichtje ook weer verwijderd ;) het klopt dus niet, sorry!

edit voor de rest die mijn vorige bericht niet gelezen heeft: ik had getypt dat ik wel in het topic van Magda_90 dacht te kunnen reageren, maar dat klopt dus niet :n
Laatst bijgewerkt door Corelli op 27-02-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:49

Dacht al waar is dat bericht nou :P

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:55

Darkness85 schreef:
double schreef:
Wat een slechte verandering...

Zie net een advertentie waar iets dubbel zo duur als de nieuwprijs wordt aangeboden, wilde reageren.. Maar dat gaat nu dus niet meer..

Ik word altijd zo moe van mensen die dat in mijn advertentie's doen. Bijv. de ES stripe in dekjes. Die zijn nieuw 55,-. Maar de zeldzame kleuren vraag ik altijd minimaal 70,- voor. En dat krijg ik er ook altijd minimaal voor. Heb er laatst weer 1 verkocht voor 90,-.

Dus dan word ik persoonlijk erg moe van reacties zoals: "Je vraagprijs is veel te hoog. Hij kost nieuw maar 55,- " :roll:

Dit ging om een Lidl deken die je voor €15 bij de Lidl koopt.. die vervolgens niet voor minder dan €35,- weggaat.. Iedereen moet zelf zijn prijzen bepalen.. Maar in dit soort gevallen vind ik best dat je een waarschuwing af mag geven.. Persoonlijk koop ik niet graag een kat in de zak.. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:58

Ha Double, die had ik ook gespot. Langs de andere kant, net zoals met de ES en Eskadron: het is wat de gek ervoor geeft. Als je hem mooi vindt en je wil dat deken nu hebben in die specifieke maat, dan heb je er de centen voor over.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:01

Tuurlijk, het is net wat de gek ervoor geeft.. Maar zou je zelf ook niet gewaarschuwd willen worden in zo'n geval.. Het is een prima deken, heb er zelf ook eentje gekregen, maar ze zijn zeker geen €35 waard!

Dat het met een duurder merk en wat apartere uitvoeringen wat meer betaald, dat is een eigen keuze. Maar voor zo'n 'goedkoop' product is het sneu als je je hard verdiende centjes uitgeeft en je blijkt ze ineens nieuw voor €20 minder te kunnen krijgen..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:05

Tja Double, dat is toch bij alles wat je koopt het geval?
Bv je koop een eskadron dekje van een oude collectie voor meer geld dan de nieuwwaarde en volgende week staan er opeens 5 nieuwe op EA voor de helft van de prijs, dan baal je toch ook als een stekker?
Heb het soms in de supermarkt, sommige producten komen geregeld in de reclame, op den duur ben je het wachten zat, je koop toch een sixpack cola bv en dan 2 dagen later de nieuwe folder in de bus met een promo voor de cola :(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:53

Pff ben die rotregel ook echt zat. Dan bied je via pb op iets en je vraagt wat, dan zegt diegene ik antwoord morgen, en dan 2 dagen later is hij ineens gereserveerd.
Ben dr wel een beetje klaar mee, van mij mag het hele ea gebeuren opdoeken weet ook niet wiens brein dit bedacht heeft maar het is zeker een vd slechtste regels ooit gemaakt.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:56

Geeft niks foxy80, dan is die opvatting voor iedereen anders.
Voor mij geldt gewoon: wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is gewoon vriendelijk bedoeld om een waarschuwing af te geven. Zelf vind ik het fijn als je van te voren gewaarschuwd wordt.
Ik had het laatst in een winkel, 3 voor 10 euro. De verkoopster vertelde ons dat het binnekort 3 voor 12 euro zou worden. Was erg blij dat ze dat even meldde, ook al is het 'maar' 2 euro.. Voor sommige mensen die het wat minder breed hebben kan het best fijn zijn om zo geld te besparen..

Overigens heb ik nu al meerdere malen op EA meegemaakt dat ik geboden heb, een reactie krijg van TS, eventueel een nieuw bod doe, en vervolgens niets meer hoor.
Vraagje aan de mod's: wordt daar dan nog rekening mee gehouden in de nieuwe format?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:01

Double, dat is het principe van commerciële handel, iets kopen en voor een hogere prijs verkopen. Dat vindt iedereen normaal, bij een particulier ligt dat opeens een heel stuk gevoeliger merk ik.
Moet wel zeggen dat ik bokt merk dat de meesten zich niet laten vangen hoor.
Google is your best friend, als ik op iets bied kijk ik eerst online wat zo' n beetje de gangbare prijzen zijn.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:54

foxy80 schreef:
Double, dat is het principe van commerciële handel, iets kopen en voor een hogere prijs verkopen. Dat vindt iedereen normaal, bij een particulier ligt dat opeens een heel stuk gevoeliger merk ik.
Moet wel zeggen dat ik bokt merk dat de meesten zich niet laten vangen hoor.
Google is your best friend, als ik op iets bied kijk ik eerst online wat zo' n beetje de gangbare prijzen zijn.

Ik werk in de handel, dus dat begrijp ik.. Maar ik vond het in dit specifieke geval, wel overdreven.. Vooral omdat het juist bij een particulier vandaan komt.. Maar dit is bijna 2,5 x zo veel voor een gebruikt product (wat ook nog eens niet uniek is).. En het is maar een opmerking die je in een topic kunt maken, mensen kunnen dan zelf beslissen wat ze ermee doen..

Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat het jammer is dat de mogelijkheid er gewoon niet meer is om in bepaalde gevallen te waarschuwen, want zie het eens wat groter: Wat als je op het punt staat een paard te kopen (via bokt) wat een verborgen gebrek heeft? (En dat hoeft er niet persé uit te komen bij een medische keuring) Dan had ik toch graag gehad dat mensen me erop attendeerde als ze het paard (her)kennen.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:45

MelanieB schreef:
Pff ben die rotregel ook echt zat. Dan bied je via pb op iets en je vraagt wat, dan zegt diegene ik antwoord morgen, en dan 2 dagen later is hij ineens gereserveerd.
Ben dr wel een beetje klaar mee, van mij mag het hele ea gebeuren opdoeken weet ook niet wiens brein dit bedacht heeft maar het is zeker een vd slechtste regels ooit gemaakt.

Helemaal mee eens! In het topic zelf was het in principe overzichtelijk wie wat bied en offtopic werd verwijderd door de mod's dus ik snap de verandering ook niet helemaal :o

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:08

Ik vind het nu enkele weken later nog steeds echt niets dit, en dat komt eigenlijk gewoon door het feit dat je niet meer rechtstreeks in een topic kan reageren. Het is veel en veel te omslachtig nu en voor zowel koper als verkoper onvriendelijk geworden.

Hoe staat het beheer na enkele weken draaien tegenover deze aanpassing? Ik heb namelijk wel de indruk dat de topics op EA qua aantal flink achteruit gegaan zijn, en dat wat EA nu net zo wist te onderscheiden van andere verkoopsites, helemaal teniet gedaan werd. Zelfs minder prettig gemaakt werd omdat je hier vermoedelijk nét wat meer reacties per pb krijgt te verwerken als op bv. marktplaats etc..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:21

Ik ga me eind deze week aan een commercieel topic over een eskadron levering wagen.
Ik ben gewoon van plan alles wat ik per pb krijg, met tijdstip erbij in het topic te mieteren.
Dan speel ik maar druk doorgeefluik, maar ieders reactie zal erin staan.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:54

Ik ben er ook na deze weken zelfs nog minder blij mee dan in het begin. Bokkers kunnen geen reacties meer lezen in een topic over hoe een product bevalt enz enz. Topics verdwijnen in het niets omdat er niet meer in gereageerd word en zodoende dus niet meer in de actieve berichten voorbij komt. Mensen vragen elke keer hetzelfde via pb waardoor mijn pb bak vol raakt en ik elke keer weer pbtjes vergeet te antwoorden. Er word gewoon minder interesse getoond, wat ook niet vreemd is want eventuele kopers konden altijd precies elke reactie meelezen in het topic en nu weten ze niet meer of een verkoper te vertrouwen is of niet. Ik was altijd trots op de vele positieve reacties die bokkers vertelden in het topic en daarmee andere twijfelachtige bokkers het zetje gaven om ook bij ons te bestellen.
Nee vrolijk word je er niet van. Bokt was juist voor commerciele bokkers een superleuk verkoop/reclame netwerk wat ook voor bokt zelf veel postitieve dingen met zich mee bracht.

Maar ja ik denk dat langer klagen geen zin heeft want het zal niet meer naar het oude veranderen denk ik.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:58

Maar om ons er dan maar bij neer te leggen voel ik ook weinig voor. Want dan gaat EA minder gebruikt worden en zal niemand meer tevreden zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:00

Dan gaan we weer met zijn allen genieten van de anonieme marktplaatsoplichters jeeeeeejjjjj *\o/* _/-\o_ :')

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:01

Marit schreef:
Maar om ons er dan maar bij neer te leggen voel ik ook weinig voor. Want dan gaat EA minder gebruikt worden en zal niemand meer tevreden zijn.

Waarschijnlijk is dat ook waar ze op uit zijn. Commercieel is veel werk voor de Mods begrijp ik en daar hebben ze niet echt zelf veel aan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:13

En wat is het overzichtelijk. Heb een advertentie bij gezocht en bij te koop. Heb kweet niet hoeveel PB's kan niks weer vinden. Vergeet vast mensen hier door.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:13

Cavaletti, het idee dat de TS 'mod' rechten in het eigen topic krijgt is al geopperd, zou in principe een heel stuk minder werk zijn voor moderators, alleen bij dingen die echt uit de hand lopen, dus deze regel is helemaal niet nodig eigenlijk :o

Of gewoon meer Mods, er zijn vast wel een aantal mensen die willen helpen nu dit zo vreselijk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:17

cavaletti schreef:
Ik ben er ook na deze weken zelfs nog minder blij mee dan in het begin. Bokkers kunnen geen reacties meer lezen in een topic over hoe een product bevalt enz enz. Topics verdwijnen in het niets omdat er niet meer in gereageerd word en zodoende dus niet meer in de actieve berichten voorbij komt. Mensen vragen elke keer hetzelfde via pb waardoor mijn pb bak vol raakt en ik elke keer weer pbtjes vergeet te antwoorden. Er word gewoon minder interesse getoond, wat ook niet vreemd is want eventuele kopers konden altijd precies elke reactie meelezen in het topic en nu weten ze niet meer of een verkoper te vertrouwen is of niet. Ik was altijd trots op de vele positieve reacties die bokkers vertelden in het topic en daarmee andere twijfelachtige bokkers het zetje gaven om ook bij ons te bestellen.
Nee vrolijk word je er niet van. Bokt was juist voor commerciele bokkers een superleuk verkoop/reclame netwerk wat ook voor bokt zelf veel postitieve dingen met zich mee bracht.

Maar ja ik denk dat langer klagen geen zin heeft want het zal niet meer naar het oude veranderen denk ik.

Maar misschien is dat ook juist wel een probleem.. Webshops die zich op bokt aanmelden enkel om reclame te maken(dit is geen aanval op jou! gezien jou berichten aantal doe/deed je hier ook andere dingen) Maar ook mensen die zich aanmelden enkel om een paard tekoop aan te bieden. En dan is die 25 berichten regel gewoon zinloos...

Zou er geen mogelijkheid zijn om het berichten aantal op te schroeven? Of een min tijd van (actief) lidmaatschap. En dan voor bokkers die daar niet op willen wachten. tot ze die tijd/aantal berichten hebben. Gewoon een kleine vergoeding te vragen voor het plaatsen van een commerciele/paardenverkoop advertentie.. misschien dat dat veel helpt, voor het verkeerd plaatsen en in completen advertentie's.