Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Opzich denk ik dat er met het huidige beleid helemaal niets mis is Bart,... Ik denk ook niet dat dat de oorzaak is geweest van deze rel... Ik denk dat het grootste probleem is dat KiWiKo als probleemgebruiker bestempeld is en slimmerik niet, terwijl voor het oog van het grote publiek beide personen niet echt voor elkaar onder deden.. En de ene dus voorgetrokken lijkt. Dus dat wekt de indrukken van bepaalde banden en vriendjespolitiek, en dat wekt bij ' het grote publiek ' de indruk van onrechtvaardigheid en achterbaksheid enzo. Sprekend als gebruiker is dat voor mij het probleem, en de ooraak van deze rel. En ik denk dat dat voor de meeste geldt. Dus als je dit even puur als het probleem beschouwt (maar ik spreek nu voor mezelf, en doe de aanname dat dit voor een grote groep geldt) denk ik dat de oplossing als volgt is
.1 Met goed onderbouwde argumenten komen waarom KiWiKo wel gebanned is en Slimmerik niet.
En als dat er niet goed te onderbouwen is
.2 een excuses aanbieden met een grote dikke vette E , zonder nietszeggend verhaal met ' maar dittes' en 'maar dattes' erbij en voorkomen dat er in de toekomst sprake is van vriendjespolitiek. Sowieso zou een excuses (zonder verhaal er om heen) wel op z'n plek zijn naar mijn mening, vanwege de toon waarop er gepraat is. Ookal denkt het beheer er anders over, ik denk wel dat een excuses op een eerder moment had kunnen voorkomen dat er zo'n groot gevoel van ontevredenheid is ontstaan. Maargoed, ik denk dat de gebruikers best willen accepteren dat beheerders ook maar mensen zijn en fouten maken... Maar ik moet zeggen dat ik bv. in het rondetafel topic wel heel erg het gevoel heb gekregen dat jullie je verschuilen achter een hoop smoesjes die niet ter zake doen. Maargoed, dan spreek ik weer voor mezelf.
BartVB schreef:@manic; we zijn aan het kijken naar het OW systeem. We kunnen b.v. de 6 maanden vervangen door 12, 18 of zelfs meer maanden. Ook kunnen we het aantal OWs voor je op een BOT uitkomt verminderen.
@DubbelDun; Gisteren het toevallig gehad over 'topicbans', op zich een aardig idee (ik kwam er zelf mee) maar het is een nogal erg zware sanctie. Je maakt iemand in een bepaald topic monddood, kan daardoor b.v. gedane uitspraken niet meer verder verhelderen of 'verdedigen'. Belangrijker is echter dat iemand die b.v. door taalgebruik problematisch bezig is gewoon aan moet worden gesproken op zijn/haar gedrag en als dat niet helpt volgt daar een sanctie op. Als men vervolgens op dezelfde voet verder gaat in het topic is het weer een OW (en dus een ban van minimaal een dag).
manic schreef:Ik denk dat je de essentie van het verhaal mist. Het gaat niet zo zeer om specifieke bokkers, maar om de manier waarop er achter de schermen mee omgegaan wordt. Achter de schermen is er 1 bewezen heksenjacht geweest, waarbij er discutabele "bewijzen" aangedragen zijn door meerdere partijen.
Nu gaat dit over 1 specifieke ban, omdat daarvan toevallig de achter de schermen berichten openbaar zijn geworden (en dat gaat dus helemaal niet over runningkawa). Het is dus niet zo gek dat daar vragen over gesteld worden omdat nou eenmaal het concrete voorbeeld was.
Zoals FaberSmid aangaf zijn er wel meer bans danwel niet-bans waar je je vraagtekens bij kan plaatsen. Ik kan nog wel een lijstje met gebande bokkers hier neer zetten, maar dat lijkt me eigenlijk niet zo heel constructief.
En net zoals MDH heb ik eigenlijk ook weinig met de mensen op geit anders dan dat ik van een aantal de berichten altijd wel kon waarderen...
Pucknew schreef:Vooralsnog wordt er een eentje behoorlijk de hand boven de kop gehouden, moet mijn avatar veranderen omdat deze "verwijst".
na de kerst zal ik een ander plaatje zoeken, suggesties zijn welkom!
Lovely schreef:Pucknew schreef:Vooralsnog wordt er een eentje behoorlijk de hand boven de kop gehouden, moet mijn avatar veranderen omdat deze "verwijst".
na de kerst zal ik een ander plaatje zoeken, suggesties zijn welkom!
Het is wederom een voorbeeld van hoe men er niet aan wil. Het wordt echt tijd dat men de verantwoordelijkheden onder ogen gaat zien en daarnaar gaat handelen. Altijd maar weer die symptoombestrijding, het is werkelijk niet te flitsen.