Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:55

Dat is mijn mening ook, maar nu krijg je daar onherroepelijk een OW voor....
Kijk het moet geen oorlog worden, als dat zo is gewoon splitten en ze samen ergens anders neerzetten...prima...zeker met volwassen mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:56

tja volgens mij zou 2 euro cent per tem echt een goudmijn kunnen zijn :') Ik zou het er niet voor laten, maargoed ik zal hun inkomstenbron ook niet worden dan want die 5 keer in mijn leven dat ik geTeMd heb omdat er een topic dubbel stond ofzo :')
Kwartje is wel prijzig... Als helemaal niemand meer temt heb je weer een ander probleem :+

Wbt het voorstel van M_D_H , verplichten zou je het niet kunnen doen denk ik... Maar als je gewoon wisselt per periode van mods en gebruikers van 18+ en met een groter berichtenaantal dan een bepaald aantal 'uitnodigt' (willekeurig) om mod te worden.. Ik heb geen ambitie om mod te worden, maar als ik gevraagd zou worden om voor een tijdelijke periode mod te worden met een stel andere nieuwe mods, zou ik niet weigeren. Maargoed, moeilijk in te schatten of dat in praktijk ook zo zou werken. Het om de zoveel maanden wisselen van mod lijkt me opzich wel iets :j Alleen het lijkt me heel lastig om dat ook daadwerkelijk door te voeren...

Opzich denk ik dat er met het huidige beleid helemaal niets mis is Bart, :) ... Ik denk ook niet dat dat de oorzaak is geweest van deze rel... Ik denk dat het grootste probleem is dat KiWiKo als probleemgebruiker bestempeld is en slimmerik niet, terwijl voor het oog van het grote publiek beide personen niet echt voor elkaar onder deden.. En de ene dus voorgetrokken lijkt. Dus dat wekt de indrukken van bepaalde banden en vriendjespolitiek, en dat wekt bij ' het grote publiek ' de indruk van onrechtvaardigheid en achterbaksheid enzo. Sprekend als gebruiker is dat voor mij het probleem, en de ooraak van deze rel. En ik denk dat dat voor de meeste geldt. Dus als je dit even puur als het probleem beschouwt (maar ik spreek nu voor mezelf, en doe de aanname dat dit voor een grote groep geldt) denk ik dat de oplossing als volgt is
.1 Met goed onderbouwde argumenten komen waarom KiWiKo wel gebanned is en Slimmerik niet.
En als dat er niet goed te onderbouwen is
.2 een excuses aanbieden met een grote dikke vette E , zonder nietszeggend verhaal met ' maar dittes' en 'maar dattes' erbij en voorkomen dat er in de toekomst sprake is van vriendjespolitiek. Sowieso zou een excuses (zonder verhaal er om heen) wel op z'n plek zijn naar mijn mening, vanwege de toon waarop er gepraat is. Ookal denkt het beheer er anders over, ik denk wel dat een excuses op een eerder moment had kunnen voorkomen dat er zo'n groot gevoel van ontevredenheid is ontstaan. Maargoed, ik denk dat de gebruikers best willen accepteren dat beheerders ook maar mensen zijn en fouten maken... Maar ik moet zeggen dat ik bv. in het rondetafel topic wel heel erg het gevoel heb gekregen dat jullie je verschuilen achter een hoop smoesjes die niet ter zake doen. Maargoed, dan spreek ik weer voor mezelf.

Wbt het beleid uitvoeren, perfectie moet geen streven zijn, perfectie bestaat in deze context niet eens denk ik. Maar een beleid voeren dat aanvaardbaar is qua objectiviteit en voornamelijk eerlijkheid zou wel een streven moeten zijn, en ik denk dat veel fora daar wel in slagen... ik denk dat bokt daar ook in geslaagd was geweest als er meteen na de ban van zo'n prominente gebruiker een goede onderbouwing was geweest van waarom ze gebanned is, of dat er eerlijk was toegegeven dat er fouten zijn gemaakt...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:58

Spammen zul je dan inderdaad iets aan kunnen doen, maar de rest kan ik me niet zoveel van aantrekken. Ik weet bijvoorbeeld dat er redelijk wat sexueel getinte HKs zijn, maar daar ga ik me dus niet op abonneren. De rest wordt dan inderdaad zelfmoderatie van de rest van de leden van dat topic.

Ik gooi ook maar een paar ideetjes eruit hoor, dat het allemaal niet perfect is heb je helemaal gelijk in.

manic

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:00

Het rouleren van mods per forum is geen gek idee. Dat is een techniek die ook wel voor andere doeleinden gebruikt wordt. Zo voorkom je vriendjespolitiek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:01

Perfect bestaat ook niet daar ben ik van overtuigd, maar beginnen met luisteren naar je gebruikers en van daaruit voortborduren is al een mooi begin
Ook beseffen dat het zo niet verder kan en eventueel zoals eerder gezegd hulp van buitenaf er eens naar laten kijken...en dan geen persoontje dat net komt kijken maar iemand die al een aantal jaren ervaring heeft in het zakenleven, want zo moet je bokt benaderen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:12

Als temmen geld gaat kosten is het voor mij dus wel gelijk klaar :j Vind het ook ronduit een belachelijke gedachte eerlijk gezegt? betalen om het team te helpen? (want zo zie ik temmen nog steeds)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:15

Betalen voor een tem is een echte no no

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:17

En temmen is toch ooit in het leven geroepen om de modjes extra ondersteuning te kunnen bieden,
omdat zij nou eenmaal niet op alle plaatsen tegelijk kunnen zijn? Wat belachelijk zeg, betalen als je
wilt helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:26

stef schreef:
Als temmen geld gaat kosten is het voor mij dus wel gelijk klaar :j Vind het ook ronduit een belachelijke gedachte eerlijk gezegt? betalen om het team te helpen? (want zo zie ik temmen nog steeds)

ik denk dat het sarcastisch was :') .... Daar mag ik vanuit gaan tenminste ....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:28

Is het geen idee om een TEM enkel bij moderators binnen te laten komen als ze een bepaalde drempelwaarde over zijn, zeg bijvoorbeeld 5 mensen die op hetzelfde bericht TEMmen? Dan krijg je als het goed is een groter percentage nuttige TEM's omdat écht TEM-waardige berichten vaak door meerdere Bokkers opgemerkt worden en onzin TEM's meer persoonlijk van aard zijn (gebruiker X ergert zich aan gebruiker Y en TEM't daarom op alle rand berichten van gebruiker Y)

Bart, ik hoor van meerdere vrienden dat het GoT forum heel erg goed in elkaar steekt qua beleid, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik daar zeker eens mee gaan praten ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:30

Lees geld als drempelwaarde en je hebt de juiste insteek ;)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:38

Menino schreef:
Opzich denk ik dat er met het huidige beleid helemaal niets mis is Bart, :) ... Ik denk ook niet dat dat de oorzaak is geweest van deze rel... Ik denk dat het grootste probleem is dat KiWiKo als probleemgebruiker bestempeld is en slimmerik niet, terwijl voor het oog van het grote publiek beide personen niet echt voor elkaar onder deden.. En de ene dus voorgetrokken lijkt. Dus dat wekt de indrukken van bepaalde banden en vriendjespolitiek, en dat wekt bij ' het grote publiek ' de indruk van onrechtvaardigheid en achterbaksheid enzo. Sprekend als gebruiker is dat voor mij het probleem, en de ooraak van deze rel. En ik denk dat dat voor de meeste geldt. Dus als je dit even puur als het probleem beschouwt (maar ik spreek nu voor mezelf, en doe de aanname dat dit voor een grote groep geldt) denk ik dat de oplossing als volgt is
.1 Met goed onderbouwde argumenten komen waarom KiWiKo wel gebanned is en Slimmerik niet.
En als dat er niet goed te onderbouwen is
.2 een excuses aanbieden met een grote dikke vette E , zonder nietszeggend verhaal met ' maar dittes' en 'maar dattes' erbij en voorkomen dat er in de toekomst sprake is van vriendjespolitiek. Sowieso zou een excuses (zonder verhaal er om heen) wel op z'n plek zijn naar mijn mening, vanwege de toon waarop er gepraat is. Ookal denkt het beheer er anders over, ik denk wel dat een excuses op een eerder moment had kunnen voorkomen dat er zo'n groot gevoel van ontevredenheid is ontstaan. Maargoed, ik denk dat de gebruikers best willen accepteren dat beheerders ook maar mensen zijn en fouten maken... Maar ik moet zeggen dat ik bv. in het rondetafel topic wel heel erg het gevoel heb gekregen dat jullie je verschuilen achter een hoop smoesjes die niet ter zake doen. Maargoed, dan spreek ik weer voor mezelf.

Sluit me helemaal bij je aan en mis ook dat Bart hier niet op ingaat. Helemaal geen excuses maakt hoe er achter de schermen over mensen wordt gesproken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:41

Ach waarom de tem-functie niet ontnemen wanneer blijkt dat bepaalde personen echt op elke post zitten te dubben met een woordenboek in de hand :) Wanneer je teveel op 1 bepaald persoon temt, temknopje voor een half jaar weg. Denk dat een aantal personen per direct de tem-functie kwijt zijn, als dit met terugwerkende kracht zou worden uitgevoerd.

Voor wat betreft de gezelligheid die wellicht verloren gaat met anoniem bokker, daar is echt wel een mouw aan te passen. Deze bokkers wellicht wel toegang geven op hun eigen account achter de schermen, daar wel kunnen babbelen enzo, maar geen knopjes meer op hun eigen account.
Andere mogelijkheid is wellicht een willekeurige (roulerend) zwarte bokker mee laten beoordelen van de moderators, zeg maar een soort van kascontrole wat bij veel verenigingen gebeurd. Gewoonweg een gebruiker selecteren, welke de functioneringsgesprekken onafhankelijk kan beoordelen. Dan heb je niet de anonieme moderator maar een tweede onafhankelijk persoon welke beoordeeld of de beoordelingen wel correct zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:43

Ik moet even melden n.a.v de post van Menino.

Dat ik al van een paar mods excuses heb ontvangen.
Oke, dit was n.a.v dat ik hun zelf een pb heb gestuurd dat ik echt geschrokken was van wat er geschreven was...
Ik heb netjes uitleg en excuses gekregen.

Dus het kán weldegelijk.... mensen die hun fouten toegeven!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:44

BartVB schreef:
@Yunomi; Als iedereen altijd de ander zou respecteren en rustig/objectief zou blijven in discussies dan zouden we niet eens moderators nodig hebben :)

Haha, dat is waar. Maar dit zal natuurlijken nooit gebeuren.
Maar ik denk dat dit wel een heel belangrijk punt is, elkaar respecteren. :j

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:49

Stel dat temmen een paar centen zouden opleveren..... Dan kunnen mensen er stinkend rijk van worden.

Misschien eens een statje uitdraaien wie de meeste tems doet?

Nee, geintje, maar voor de mods zou dat best wel eens verhelderend kunnen werken.... Je blijft nu eenmaal mensen houden die wel kunnen kaatsten en dan stiekem in een hoekje de bal afwachten en dan de Mods het werk voor ze laten opknappen... als je die in beeld hebt wordt Modden ook een stuk makkelijker lijkt me!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:01

BartVB schreef:
@manic; we zijn aan het kijken naar het OW systeem. We kunnen b.v. de 6 maanden vervangen door 12, 18 of zelfs meer maanden. Ook kunnen we het aantal OWs voor je op een BOT uitkomt verminderen.

@DubbelDun; Gisteren het toevallig gehad over 'topicbans', op zich een aardig idee (ik kwam er zelf mee :+) maar het is een nogal erg zware sanctie. Je maakt iemand in een bepaald topic monddood, kan daardoor b.v. gedane uitspraken niet meer verder verhelderen of 'verdedigen'. Belangrijker is echter dat iemand die b.v. door taalgebruik problematisch bezig is gewoon aan moet worden gesproken op zijn/haar gedrag en als dat niet helpt volgt daar een sanctie op. Als men vervolgens op dezelfde voet verder gaat in het topic is het weer een OW (en dus een ban van minimaal een dag).

Ag, nu kan dat ook niet, omdat en dan direct op de tem-knop wordt geramt dat je 'een persoonlijke aanval' pleegt op een bepaalde bokker, omdat je haar naam noemt in het bericht, als je het niet met haar methodes eens bent ;)
Dus of dan 1 persoon, die ervoor zorgt dat een heel topic naar de ... wordt geholpen met 1 opmerking en daarna fanatiek gaat temmen, direct wordt gebant, waardoor je de sfeer goed houd.
Of je die persoon haar zegje laat doen, waardoor het hele topic daarnaa doodbloed omdat iedereen op zn vingers moet zitten omdat madam persoonlijke aanvallen uitlokt, wat blijkbaar wel mag {x)

Sommige bokkers zouden in bepaalde onderwerpen niet eens meer mogen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:20

Vooralsnog wordt er een eentje behoorlijk de hand boven de kop gehouden, moet mijn avatar veranderen omdat deze "verwijst".
na de kerst zal ik een ander plaatje zoeken, suggesties zijn welkom!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:27

Het ernstige is ook mede dat er meerdere groene waarschuwingen geplaatst zijn dat jantergouw en janesmith etc geen schaduw accounts waren van marceldefour en springert. Maar geen enkele groene bericht, over de valselijke veroordeling dat mijn account fabersmid een schaduwacount van professor zou zijn? Daar is opelijk en per pb naar gevraagd doormeerdere bokkers, eline u en ik hebben open hartelijk per pb alles besproken. Maar er is niets ondernomen, doet u nu begrijpen waar wij u en ieder wilde waarschuwen?
Kiwiko en ik hebben ook openlijk pb's naar elkander verzonden, als mijn geheugen correct is ook met runningkawa op fokt. Dat het van geen kanten doet kloppen is duidelijk, hoe de waarheid in elkander doet steken is de vraag. Denk wel dat bokt nu de laatte kans doet verkrijgen de waarheid van haar zijde te plaatsen en excuses kan maken per groene berichten en pb, aan alle bokkers en dan is bokt maar al te goed bekend wie dat alle zijn.
Als laatste wil ik graag delerium bedanken en die weet precies voor wat, u weet hoe ik over u doe denken en zo iedere moderator die met hart en ziel zich doet inzetten voor bokt en zijnbokkers.

manic schreef:
Ik denk dat je de essentie van het verhaal mist. Het gaat niet zo zeer om specifieke bokkers, maar om de manier waarop er achter de schermen mee omgegaan wordt. Achter de schermen is er 1 bewezen heksenjacht geweest, waarbij er discutabele "bewijzen" aangedragen zijn door meerdere partijen.

Nu gaat dit over 1 specifieke ban, omdat daarvan toevallig de achter de schermen berichten openbaar zijn geworden (en dat gaat dus helemaal niet over runningkawa). Het is dus niet zo gek dat daar vragen over gesteld worden omdat nou eenmaal het concrete voorbeeld was.

Zoals FaberSmid aangaf zijn er wel meer bans danwel niet-bans waar je je vraagtekens bij kan plaatsen. Ik kan nog wel een lijstje met gebande bokkers hier neer zetten, maar dat lijkt me eigenlijk niet zo heel constructief.

En net zoals MDH heb ik eigenlijk ook weinig met de mensen op geit anders dan dat ik van een aantal de berichten altijd wel kon waarderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:27

Pucknew schreef:
Vooralsnog wordt er een eentje behoorlijk de hand boven de kop gehouden, moet mijn avatar veranderen omdat deze "verwijst".

Het is wederom een voorbeeld van hoe men er niet aan wil. Het wordt echt tijd dat men de verantwoordelijkheden onder ogen gaat zien en daarnaar gaat handelen. Altijd maar weer die symptoombestrijding, het is werkelijk niet te flitsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:31

Ach ja, ik denk dat, met een zielig epistel in kersttijd, de doos tissues weer tevoorschijn is gehaald om de tranen in de ogen te drogen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:34

Lovely schreef:
Pucknew schreef:

Het is wederom een voorbeeld van hoe men er niet aan wil. Het wordt echt tijd dat men de verantwoordelijkheden onder ogen gaat zien en daarnaar gaat handelen. Altijd maar weer die symptoombestrijding, het is werkelijk niet te flitsen.

Wat nu weer dan? Mag een kat als avatar niet, edit edit edit

diep triest eigenlijk wel, edit edit edit
Laatst bijgewerkt door Frantic op 24-12-10 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:37

Ach weet je..............er stond een kat met erboven CDA............
Al weken hoor, daar niet van! Ik vermoed dat iemand een tranentrekkend verhaal heeft gestuurd omdat ik aangegeven heb wel een babbeltje met de gemeente WW te willen maken :D
Het is zo doorzichtig. Maar deze blijft staan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:39

Heb je nog gebeld vandaag trouwens, of kon je er niet doorheen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:41

Vandaag was ik vrij, maar 3 januari, goed begin van het nieuwe jaar en het moment om je collega's gelukkig nieuwjaar te wensen en en passant iets te vragen ;)