Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:41

Moderatoropmerking:
In de vorige opmerking die ik hier heb geplaatst heb ik aangegeven dat wij hier niet in willen gaan op specifieke kwesties met een persoonlijke noot. Dat wil dus echt zeggen dat het niet de bedoeling is om hier voorbeelden of gedachtegangen te plaatsen met betrekking tot andere bokkers. Dat leid vaak tot speculeren of het oprakelen van persoonlijke vete's, waardoor deze discussie weinig constructiefs zal hebben. Daarbij doen wij geen uitspraken over dit soort persoonlijke kwesties met anderen. Ik heb diverse berichten verwijderd. Aan iedereen het dringende verzoek om deze opmerking, maar ook de vorige (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=65816537#p65816537) in acht te gaan nemen.

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:46

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:52

Mireille
Alle onvrede is op een bepaald moment ontstaan, een gedeelte is opgelost en een gedeelte is in mijn ogen echt nog niet opgelost.
Waar veel onvrede mee is en die persoon durft hier ook nog te posten, ja dan vraag je in mijn ogen om een reactie. Ik mag toch aannemen dat dit achter de schermen is te volgen.
In mijn ogen is dit aanhalen geen persoonlijke kwestie maar iets naar voren brengen wat onnavolgbaar is in de ogen van veel Bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:55

stef schreef:
Om het topic een andere kant op te helpen...

nav [FZ] het bespreken van MP advertenties

Ik zou graag zien dat het bespreken van mp advertenties mogelijk wordt (of iig in een paar gevallen)

Ik vindt dat heel goed want persoonlijke vetes kunnen zorgen voor het afbranden van iemand zijn waren (paard of andere zaken maar meestal zal het om paarden draaien denk ik) dus ik vind dat persoonlijk heel begrijpelijk dat het niet mag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:57

jaantsje schreef:
Mireille
Alle onvrede is op een bepaald moment ontstaan

Niet alle, mijn onvrede heeft nl niks te maken met slimmerik, het verwijderen van berichten, of het banbeleid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:59

stef schreef:
jaantsje schreef:
Mireille
Alle onvrede is op een bepaald moment ontstaan

Niet alle, mijn onvrede heeft nl niks te maken met slimmerik, het verwijderen van berichten, of het banbeleid....

Soms kan een gedeelte quoten dus heel raar over komen want ja hoor onvrede ontstaat altijd op een bepaald moment dus ook jou onvrede is op een bepaald moment ontstaan :+

jaantsje

Okee stef
Echter doordat er veel werd gepubliceerd kwam er erg veel informatie boven water wat voor velen niet te pruimen was, zo ook bij mij.

LadyMadonna

SaskiaStar schreef:
stef schreef:

Ik zou graag zien dat het bespreken van mp advertenties mogelijk wordt (of iig in een paar gevallen)

Ik vindt dat heel goed want persoonlijke vetes kunnen zorgen voor het afbranden van iemand zijn waren (paard of andere zaken maar meestal zal het om paarden draaien denk ik) dus ik vind dat persoonlijk heel begrijpelijk dat het niet mag.

persoonlijke vete's mogen zowiezo niet, dat staat los van MP advertenties. Als iemand een paard zoekt op EA mag je wel een MP link neerzetten met "goh, misschien is dit wat voor je?"

Maar mensen waarschuwen voor iemand die structureel paardjes met dwerggroei verkoopt, hiermee niet alleen mensen misleidt, maar ook dieren uitbout, dat mag dan weer niet :?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 08-01-11 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:02

stef
Ook dat gaat er bij mij niet in. Als dit te achterhalen is snap ik niet dat je dit niet mag vertellen.
Kan in mijn ogen veel leed voorkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:04

dit hoef je niet te achterhalen, blijkt zeer duidelijk uit de foto's die bij de advertenties staan, zijn complete gedrochten (maar hij dekt en bevrucht goed!!! _-:( )

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:23

@ Bart
Is er een mogelijkheid gebande users tijdelijk, zeg een of twee weken, onder modderation de tijd te geven hun persoonlijke info uit hun profiel te halen en hun posts.
Dwz dat er niet gepost kan, niet gepbt, maar wel getemd op persoonlijke informatie?
En daarvoor één mod aan te stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:38

slokkie schreef:
@ Bart
Is er een mogelijkheid gebande users tijdelijk, zeg een of twee weken, onder modderation de tijd te geven hun persoonlijke info uit hun profiel te halen en hun posts.
Dwz dat er niet gepost kan, niet gepbt, maar wel getemd op persoonlijke informatie?
En daarvoor één mod aan te stellen?

Ik denk dat veel bannelingen daar blij mee zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:06

Dat denk ik ook :j En ik denk dat het heel veel onvrede zou schelen.
stef schreef:

Als het de koper schade zou doen, lijkt het me goed om te waarschuwen idd.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:14

@Slokkie; gebande gebruikers kunnen gewoon een mail sturen met een verzoek, daarbij gelden dezelfde regels als voor andere gebruikers. De gebande user weer toegang geven voegt weinig toe aangezien je als gebruiker je berichten maar een beperkte tijd kunt aanpassen en verwijderen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:25

BartVB schreef:
@Slokkie; gebande gebruikers kunnen gewoon een mail sturen met een verzoek, daarbij gelden dezelfde regels als voor andere gebruikers. De gebande user weer toegang geven voegt weinig toe aangezien je als gebruiker je berichten maar een beperkte tijd kunt aanpassen en verwijderen.

Maar de informatie uit je profiel kun je dan wel verwijderen en ik denk dat daar al heel veel mensen blij om zouden zijn. Geef ze dan desnoods bijvoorbeeld eenmalig de mogelijkheid om hier nog voor in te loggen. Is toch een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:26

Heino schreef:
Revanches @ [RT-D] duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt
Wat is de logica achter het sluiten van dit soort verschrikkelijk leerzame topics omdat ze zogenaamd oud zijn??????

Dat vond ik ook erg jammer. Zat er aan te denken om de moddie een pb te doen, bedacht me daarna dat dat wss niet zoveel zin zou hebben, maar ik zie dat de kwestie hier nu op tafel komt, dus ga er toch even op in. Ik zag die beide reacties, en wilde daar graag op reageren, en toen ik op plaatsen klikte, zat er een slotje op. Wat jammer was, ik had graag gezien dat het topic nieuw leven ingeblazen werd.

En misschien speelt dit ook wel mee in het steeds opnieuw openen van nieuwe topics over steeds weer hetzelfde onderwerp: de raad om de zoekfunctie te gebruiken slaat dan nergens op, want de oude topics gaan dicht, en de nieuwe blijven open. Als de archieffunctie van Bokt zo belangrijk is, kun je dan neit beter de topics sluiten die steeds over dezelfde vraag gaan, en de oude topics open laten?
Het valt me de laatste tijd vaker op dat er opeens in een oud topic wordt gereageerd. Die persoon heeft dan wel degelijk de zoekfunctie gebruikt, en ook de vraag in het juiste topic gesteld, en dat wordt dan min of meer "afgestraft". Eigenlijk best jammer, ik denk namelijk dat je wildgroei van topics best kunt voorkomen, door die nuttige topics open te laten, en ook toe te staan dat er in gereageerd wordt.

Als een topic ouder dan 2 weken is, mag je alleen een reactie geven die echt iets toevoegt, maar is het niet een idee om dat standaard als regel te stellen? Dan kun je ook strenger modereren op mensen die het niet nodig vinden de laatste (2) pagina's door te lezen, maar gewoon hun mening neerkwakken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:28

Adriana schreef:
Wat lees jij wat ik niet lees? Er is nog steeds weinig verheldering. Springert heeft hier een hoop drek over zich heen gekregen, zelfs toen hij niet meer kon reageren werd hij nog door het slijk gehaald. Nog steeds komen er mensen met leugens over hem. Dan is het logisch dat hij zijn topic verwijderd wil zien worden van een forum waar veel negativiteit over hem heerst.

Dat had ik niet meegekregen. Kan me er nu wel een voorstelling van maken. (ken dat gevoel) Dacht ook dat dat het beleid van bokt was: het niet negatief bespreken van bokkers. Dus dergelijke posten zouden mijn inziens dan verwijderd moeten worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:33

Yamcha schreef:
Heino schreef:
Revanches @ [RT-D] duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt
Wat is de logica achter het sluiten van dit soort verschrikkelijk leerzame topics omdat ze zogenaamd oud zijn??????

Dat vond ik ook erg jammer. Zat er aan te denken om de moddie een pb te doen, bedacht me daarna dat dat wss niet zoveel zin zou hebben, maar ik zie dat de kwestie hier nu op tafel komt, dus ga er toch even op in. Ik zag die beide reacties, en wilde daar graag op reageren, en toen ik op plaatsen klikte, zat er een slotje op. Wat jammer was, ik had graag gezien dat het topic nieuw leven ingeblazen werd.

En misschien speelt dit ook wel mee in het steeds opnieuw openen van nieuwe topics over steeds weer hetzelfde onderwerp: de raad om de zoekfunctie te gebruiken slaat dan nergens op, want de oude topics gaan dicht, en de nieuwe blijven open. Als de archieffunctie van Bokt zo belangrijk is, kun je dan neit beter de topics sluiten die steeds over dezelfde vraag gaan, en de oude topics open laten?
Het valt me de laatste tijd vaker op dat er opeens in een oud topic wordt gereageerd. Die persoon heeft dan wel degelijk de zoekfunctie gebruikt, en ook de vraag in het juiste topic gesteld, en dat wordt dan min of meer "afgestraft". Eigenlijk best jammer, ik denk namelijk dat je wildgroei van topics best kunt voorkomen, door die nuttige topics open te laten, en ook toe te staan dat er in gereageerd wordt.

Als een topic ouder dan 2 weken is, mag je alleen een reactie geven die echt iets toevoegt, maar is het niet een idee om dat standaard als regel te stellen? Dan kun je ook strenger modereren op mensen die het niet nodig vinden de laatste (2) pagina's door te lezen, maar gewoon hun mening neerkwakken.

@yamca: In dat topic was 3 jaar !!! niet gereageerd. De meeste foto's en filmpjes doen het niet meer. Ik persoonlijk zou een nieuw topic geopend hebben met eventueel een verwijzing naar dat oude topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:35

slimmerik schreef:
Adriana schreef:
Wat lees jij wat ik niet lees? Er is nog steeds weinig verheldering. Springert heeft hier een hoop drek over zich heen gekregen, zelfs toen hij niet meer kon reageren werd hij nog door het slijk gehaald. Nog steeds komen er mensen met leugens over hem. Dan is het logisch dat hij zijn topic verwijderd wil zien worden van een forum waar veel negativiteit over hem heerst.

Dat had ik niet meegekregen. Kan me er nu wel een voorstelling van maken. (ken dat gevoel) Dacht ook dat dat het beleid van bokt was: het niet negatief bespreken van bokkers. Dus dergelijke posten zouden mijn inziens dan verwijderd moeten worden.

Dan moet er wel iemand zijn om te temmen, gaat een beetje moeilijk als je geband ben of als het gebeurt in een HK waar gelijkgestemden zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:39

slimmerik schreef:
@yamca: In dat topic was 3 jaar !!! niet gereageerd. De meeste foto's en filmpjes doen het niet meer. Ik persoonlijk zou een nieuw topic geopend hebben met eventueel een verwijzing naar dat oude topic.

Maakt het wat uit?
De nieuwe posts erin maakten het mogelijk om zo verder te gaan, en ook al doen de meeste foto's het niet meer, er staan er nog genoeg in waar je wel iets aan hebt. Als je die archieffunctie zo belangrijk vindt, moet je zulke topics zéker niet willen sluiten. Ook na 3 jaar kan een topic weer doorlopen.

Edit: alleen al op pagina 1 doen bijna álle foto's het......... ook de meeste foto's in link doen het gewoon.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:43

SaskiaStar schreef:
Dan moet er wel iemand zijn om te temmen, gaat een beetje moeilijk als je geband ben of als het gebeurt in een HK waar gelijkgestemden zitten.

Een mailtje naar de webmaster heeft hetzelfde effect als een tem toch? Maar als jij voor hem kunt temmen dan zal het toch ook opgepakt worden ? (hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:47

slimmerik schreef:
SaskiaStar schreef:

Een mailtje naar de webmaster heeft hetzelfde effect als een tem toch? Maar als jij voor hem kunt temmen dan zal het toch ook opgepakt worden ? (hoop ik)

Dus als je een ban hebt en niet op bokt mag moet je toch op bokt gaan controleren of je besproken wordt???????????

Lekker logisch.

Overigens kan je als gebande niet in de huiskamertopics als ik het goed begrepen heb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:49

Dus hij weet er eigenlijk niets van? En hij heeft ook niet gevraagd om verwijdering daarvan?

edit: ik weet eigenlijk niets van dat specifieke geval af. Maar dat gevaar loop je dus altijd dat er over je gelogen wordt where ever.... Mocht het je storen dan moet je er stappen tegen ondernemen lijkt me
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-01-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:02

Waar ik nu ook op ga klikken, want het verwijderen van berichten in uitgebreid besproken, en dit voegt nou niet echt veel toe. Slim, je krijgt toch geen antwoord op die vragen, want er mogen geen persoonlijke kwesties besproken worden. Springert kan een mail sturen naar Bart (wat hij ongetwijfeld heeft gedaan) en dan krijgt hij een antwoord. Maar volgens mij worden zulke dingen niet zo besproken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:05

Okee, wat betreft dat "oude" topic": ik had alleen de voorgaande 2 pagina's van de nieuwe post gelezen.... en daar deed bijna niets het van. Maar kan me dus voorstellen dat het een punt van discussie is :j