Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:36

Super gaaf! Knap gedaan zeg! Al weet ik nog niet wat ik van het .nl daar beneden vind. :o

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:37

Mooi gedaan hierboven, maar de tekst lijkt me echt te onduidelijk om als logo te dienen. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:37

Die van capriole is denk ik leuker als de letters een andere kleur hebben dan de rest van het paard, dan vallen ze wat meer op.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:38

Appelflapje schreef:
Mooi gedaan hierboven, maar de tekst lijkt me echt te onduidelijk om als logo te dienen. :)

Op papier is het natuurlijk heel anders dan dat je het digitaal maakt, dan kan je daar nog heel erg veel mee doen. :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:38

Maar vind 'm wel super bedacht.
Zowel het hele paard dient als 'bokt' en Bokt zit ook in het paard verwerkt. Denk dat je IP maar eens even moet vragen het digitaal uit te werken en dan de delen vh paard licht te houden en de letters 'bokt' zwart te houden.

Vind 'm wel heel leuk bedacht!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:43

Elessar schreef:
Appelflapje schreef:

Op papier is het natuurlijk heel anders dan dat je het digitaal maakt, dan kan je daar nog heel erg veel mee doen. :j

Dat klopt. :j

Ben ook wel benieuwd naar een digitale versie. :)

spottyhors

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:47

deze logo vind ik persoonlijk een mooie logo, dus voor mijn hoeft er niks te veranderen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:50

Doordat ik het met markers heb uitgewerkt moest het ook ineens staan en heb ik de letters niet kunnen gummen om ze beter aan elkaar te laten aansluiten. Ik zat zelf al te denken aan 1 kleur en de bokt-letters dan net een paar tinten donkerder. Als je echt een goed logo wilt neerzetten ontkom je niet aan een programma om hem digitaal uit te werken en aan te passen.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:57

Ook weer even wat geknutseld :).
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:01

Iedereen schrijft Bokt met een hoofdletter,maar dat moet dus eigenlijk een 'b' zijn...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 00:06

Nee hoor, moet 'Bokt.nl' zijn. Maar over 'bokt.nl' of 'BOKT.NL' doen we ook niet moeilijk als dat veel beter in het logo past :)

Wat die 60px betreft; dat is ook de reden dat we eigenlijk op zoek zijn naar een logo dat breder is dan hoog :) Maar houd het de komende tijd eens in de gaten op andere sites, meestal is het logo daar iets rond de 60px of zelfs minder en lijkt het helemaal niet klein :)

Het logo moet duidelijk/herkenbaar zijn maar is op zich geen heel functioneel onderdeel van een pagina. De ruimte die het logo inneemt gebruik ik liever voor 'echte' content zoals b.v. een topic :) Zorgt weer voor minder scrollen voor de gebruikers b.v.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:34

DubbelDun schreef:
Voor de vrolijke noot tussendoor :+

Afbeelding
Afbeelding

Hij is leuk :))

DD, ik had hier ergens tussendoor al een ideetje geopperd, maar omdat ik technisch gezien zelf helemaal niks kan, gaat het van mijn kant uit niets worden :))
Als je die bok zou vervangen door een simpele hindernis en bijv. op de hindernisbalk "www.bokt.nl" zou zetten en daar Julius overheen laat springen, zou dat wat zijn? Zo ja, maak jij 'm effe? ;) :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:47

Hee, zie dit nu pas, leuk, nieuw logo...
Wat mij betreft mag er wel gewoon iets verfrissends en helemaal nieuws komen dan.
Ik hou erg van 'gestyleerd' en kwam al zappend en diagonaal bijlezend deze tegen:

Elessar schreef:
Ik heb gewoon even geknutseld. Moet toch wat :+

Afbeelding

Daar houd ik van... Lettertype mag van mij anders, wat minder 'zwierig' (maar ook niet té strak) maar verder vind ik dit soort logo's altijd erg sterk.
Deze kwam ik in't doorscrollen tegen maar misschien zijn er nog meer van dit soort ontwerpen, misschien zelfs betere/strakkere versies, ik heb niet alles gelezen.
Hoe simpeler hoe beter, hoe meer je weg kunt laten, hoe sterker een logo is. Een goed logo is net zo duidelijk en herkenbaar op de vierkante centimeter als het is op tientalle vierkante meters. Je moet het dus heel sterk kunnen verkleinen en kunnen opblazen en in beide gevallen moet het een goed en sterk logo blijven. Logo's met grote vlakken/dikke letters worden opgeblazen snel te massaal en sterk verkleind vaak onduidelijk.
Maar da's mijn bescheiden mening.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:04

Ik ben tot nu toe voor deze denk ik...

de bovenste:
http://i40.tinypic.com/2ir2048.jpg
en die met het hele zwarte paard.

wijkt niet teveel af van het huidige logo, maar geeft het wel een wat modernere look, en makkelijk te borduren/verkleinen/vergroten :)

alleen 1 klein puntje om te mierenn*uken :o
erger mij alleen aan die ene hoef van het voorbeen... :o
*kan zich nog een topic herinneren over een nieuw logo bovenin met een garnalen staart, en misvormde hoef(zoals nu ook in de meeste plaatjes terug komt)* :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:37

Aangezien ik een grote digibeet ben, beschrijf ik mijn ideeen wel in plaats van dat ik ze gelijk kan uitwerken. Misschien heeft een van jullie zin om er een passend plaatje bij te maken?

Idee 1: het achterste gedeelte van een bokkend paard vast aan de hoofdletter van de tekst 'Bokt' en daaronder geschreven .nl

Idee 2: zoals idee 1, maar dan .nl direct achter 'Bokt' geschreven ipv eronder.

Idee 3: tekst Bokt.nl, met enkel het achterste gedeelte van een bokkend paard vanuit de cirkel in de letter 'B' of in de letter 'o'.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:52

|( De oude Julius moet blijven... Hij hoort echt gewoon bij Bokt zoals Zwarte Piet bij Sinterklaas...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:17

Afbeelding
Mijn ontwerp. Ik zag vandaag het topic en heb alleen de eerste pagina gelezen en toen een logo gemaakt. Daarna verder gaan lezen en toen zag ik pas dat iemand anders ook al iets soortgelijks voorstelde, dus excuus mijn logo nu hetzelfde blijkt te zijn als die van iemand anders :=

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:48

ik heb er ook nog eentje, hij is zeker nog niet perfect, vind het nog niet echt een logo, maar het is een begin. zit sowieso een beetje in de knoop met welke kleuren ik zal doen (tips?) ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik ziedat veel mensen eigenlijk niet een nieuw logo willen en dan is dit natuurlijk wel errug anders. Ik heb nog een ontwerp maar daar ben ik nog helemaal niet tevreden over, die komt later :+
Afbeelding
edit: Dit is trouwens nog steeds Julius, alleen een andere foto van hem en dit zijn uiteraard alleen zijn benen (hij bokt(.nl) helaas niet op deze foto) en door het verkleinen wat ik nu net snel even heb gedaan is hij zie ik nu wel een stuk onscherper en lelijker geworden en is het een en ander nogal uit verhouding, maar goed, dat kan wel verbeterd worden dus.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 03:12

julius die houden we der gewoon in
julius en bokt zijn gewoon weg al 7 jr 1 begrip
en dat blijft :D
simpel weg versimpelen dus zodat julius ook borduur baar blijkt :D

simpel , doeltreffend , herkenbaar

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 03:14

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb Julius even echt onderdeel van bokt gemaakt, had een tip van Iceprincess gehad:
Afbeelding

ik vind deze eel erg leuk... Je moet lekker zoeken... Het is een logo waar je stiekem toc wel een beetje over na moet denken... Voor mij is deze goeggekeurd :D

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 05:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 05:25

Afbeelding

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:58

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb Julius even echt onderdeel van bokt gemaakt, had een tip van Iceprincess gehad:
Afbeelding

Deze doet met wel een beetje aan mijn eigen idee denken (zie blz 13 - waar nog niemand iets over gezegd heeft |( )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:05

@CaPrIoLe`79 : ik vind hem leuk, maar de tekst is niet zo opvallend. Probeer hem eens met paard in zwart/bruin en de tekst in Bokt-blauw.

@Oscar: dacht ut niet :+ digibeet als ik ben :)

@Baroen: ook leuk gedaan, probeer de letters eens iets minder 'rafelig' :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:15

vind ze tot nu toe nog te veel op het oude logo lijken, zou ik persoonlijk zelf niet voor kiezen. je wilt tenslotte niet voor niets wat anders. anderen vind ik weer teveel op een "trailer" plaatje lijken (die hebben ook vaak paardenhoofdjes erop).

wel knap dat iedereen dat zo "even" maakt. ik kan het niet en waag me er ook niet aan.