Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:17

suleilitha schreef:
Kijk Manon, het is duidelijk leesbaar dat jij Kiwiko niet moet, en dit topic gaat over afzeiken, maar wat je nu een beetje aan het doen bent, is feitelijk het voorstadium van afzeiken, het begint vaak met op deze manier voorzichtig peilen hoe een ander er over denkt en aan de hand daarvan zieltjes winnen.
Laat me niet lachen... zieltjes winnen Clown

Ikima schreef:
ManonR, waarom merken we er dan niets van? Ze gaan onverstoorbaar door met rellen.
Nou ik merk niet dat mensen al tijden lang aan het rellen zijn? Natuurlijk heb je wel mensen waar je het niet mee eens bent, maar de echt erge gevallen worden echt wel op de vingers getikt hoor. Zou zo ook niemand kunnen bedenken die altijd aan het rellen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:18

Tegen PB's wordt niks gedaan, dat is geen zaak voor de mods, zeggen ze.
Waarom blijf je maar doorgaan over je "heldendaad" van gisteren, trouwens? Volgens mij ben je daar nogal trots op, niet waar? Verder was het gisteren niet meer dan terecht dat dat topic waarin jij je moordlusten ventileerde, onmiddelijk op slot ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:20

Citaat:
je dacht waarschijnlijk dat je dit nooit van mij zou horen maar ik geef je daar helemaal gelijk in!

Hihi, en waarom niet? Dat ik het op één front niet met je eens ben, zegt niks over de rest van je meningen Knipoog
En daar heb ik volgens mij een koe bij de horens. Vaak worden mensen afgerekend op één topic, terwijl ze in andere threads wel degelijk met deze en gene op één lijn zitten!!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:23

suleilitha schreef:
Tegen PB's wordt niks gedaan, dat is geen zaak voor de mods, zeggen ze.
Dat klopt want daar heb ik zelf ook wel eens last van gehad. Als je van een bepaald iemand weet dat zij of hij relt per pb dan open je die pb's toch niet meer....

@suleilitha: Ik las net dat je iets zei over een bericht van mij over pb's, maar ik heb geen bericht over pb's in dit topic hoor.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 25-11-08 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:27

omdat ik een beetje het idee van je had gekregen dat alles wat ik zeg, dat ik dat verkeerd doe! maar ik denk idd dat je nu de koe bij de horens hebt gegrepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:28

Dat was dus een verkeerde veronderstelling, Breezy Knipoog
Maar ik denk dat je het zelf ook wel snapt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:30

ik snap het ook wel maar nu gaan we weer helemaal off topic!

en trouwens ik vind wel dat er wat tegen pb's gedaan moet worden! ik zelf heb geen dreigementen of echte uitscheldkannonen over me heen gekregen maar hier en daar lees ik wel dat sommige mensen die echt krijgen en ook met: ik weet waar je woont ed.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:35

Idd er worden mensen echt geterroriseerd via PB, niet elke Mod zou dan in de PB mogen kunnen maar als je een paar vaste MOD's hiervoor aanwijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:36

Ik denk dat ze er gewoon niks tegen kunnen doen en bovendien vind ik dat ook te veel gevraagd. Je kunt ze net zo goed niet beantwoorden en ongeopend wegklikken.
Ik heb soms ook emmers vol modder in mijn pb-box, niet op reageren is het beste, dan stopt het vanzelf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:40

Wat ik nu vooral jammer vind is dat mensen hier binnen komen vallen met oneliners die er alleen voor kunnen zorgen dat er hier een rel ontstaat. Het draagt in ieder geval helemaal niets bij tot de discussie.

Dat mensen niet snappen waarom het niet normaal is als je iemand de dood toewenst.
En dat er nu weer offtopic gegaan wordt over PB's.

Wat ik tot nu toe uit dit topic haal is dat het heel persoonlijk is wanneer iemand het "afzeiken" vindt en dat het op zich dus best moeilijk is om daar rekening mee te houden.
Met dramaqueen zou ik bijvoorbeeld persoonlijk absoluut geen moeite hebben. Misschien omdat ik gewoon weet dat ik dat niet ben?
Vraag me af of de scheidslijn tussen "afzeiken" en mening geven wel zo makkelijk te bepalen is, sommige mensen hebben ook wel snel de neiging om het afzeiken te noemen als het niet de reactie is die ze zouden willen horen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:42

dat stuk over PB's is niet offtopic, die mensen worden ook afgezeken en daar gebeurt niets tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:43

Daar kunnen ze zelf wat aan doen, en dat is gewoon niet reageren. Het houdt dan vanzelf op, Sjorsie.

Zullen we maar weer on-topic gaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:44

ik vind het ook niet off topic, ik denk dat een groot deel van bokt ook daar echt problemen mee heeft en sorry maar ik vind niet dat er nu een rel aan het ontstaan is, en alvast sorry als ik de schuldige ben ( ik voel me namelijk niet zo snel aangesproken).

en ontopic heb ik ff niets te zeggen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:45

sjorsie schreef:
dat stuk over PB's is niet offtopic, die mensen worden ook afgezeken en daar gebeurt niets tegen

Geloof ik best maar dat is prive.
Hier gaat het over de posten die op bokt gezet worden in de forums, niet wat er in priveberichten wordt verstuurd.

Helemaal niemand hier kan dat beoordelen omdat wij priveberichten (gelukkig) niet kunnen lezen, dus wat mij betreft is dat wel offtopic.
Er zijn genoeg topics geweest over PB's.

Nee Breezy ik bedoelde jou niet, maar iemand die hier binnen kwam vallen met een oneliner die werkelijk nergens over ging en ook niet bijdraagt tot een discussie. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:46

De titel is strenger optreden tegen het afzeiken van andere Bokkers. Of dit in het 'openbaar' gebeurd of via PB lijkt mij verder irrelevant. Het betreft beide het afzeiken van andere Bokkers.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:48

ManonR_ schreef:
De titel is strenger optreden tegen het afzeiken van andere Bokkers. Of dit in het 'openbaar' gebeurd of via PB lijkt mij verder irrelevant. Het betreft beide het afzeiken van andere Bokkers.

Misschien moet je dan niet alleen de titel maar ook de openingspost even lezen? Die gaat namelijk niet over pb's.

Het heeft geen enkele nut om over afzeiken via pb's te gaan discusseren, niemand kan dit controleren en pb's kunnen heel makkelijk aangepast worden.
Bovendien is het zo simpel te vermijden door die pb's niet te lezen dat ik het probleem werkelijk niet zie.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:49

ThePast03 schreef:
Bovendien is het zo simpel te vermijden door die pb's niet te lezen dat ik het probleem werkelijk niet zie.
Ja dan kun je ook wel zeggen dat je die afzeiktopics maar moet negeren. "Het gaat vanzelf over." Dus dat slaat nergens op.

Ik vind ook dat er tegen die pb's strenger opgetreden moet worden. Het voorbeeld wat er geopperd werd van sommige mods die daarnaar zouden moeten kijken lijkt mij wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:53

Ik vind het een ondoenlijke zaak om er iets tegen te doen, bovendien kan men met berichten sjoemelen zoals men wil.
Verder gaat het hier in dit topic niet over PB's. Manon, je kwam hier binnenvallen out of the big blue sky met een quoot van Kiwiko en verder ga je alsmaar off-topic, waarvoor wil je je gram eigenlijk halen???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:54

ManonR_ schreef:
Ik vind ook dat er tegen die pb's strenger opgetreden moet worden. Het voorbeeld wat er geopperd werd van sommige mods die daarnaar zouden moeten kijken lijkt mij wel goed.

Er zit een groot verschil in. Als je wordt afgezeken op een openbaar forum kan de hele wereld dat meelezen (ook al denken mensen dat niet) een pb kan alleen jij lezen.
Het kan ook gebeuren dat je zo'n post per toeval ineens tegenkomt.

Bij een pb kies je er zelf voor om die te lezen. Als je weet dat je van een bepaalde gebruiker nare pb's krijgt en je bent te nieuwsgierig om hem ongelezen te verwijderen dan kies je daar zelf voor.

Kunnen we nu weer ontopic? Als je graag over pb's wilt praten open daarvoor dan een apart topic. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:55

suleilitha schreef:
Ik vind het een ondoenlijke zaak om er iets tegen te doen, bovendien kan men met berichten sjoemelen zoals men wil.
Verder gaat het hier in dit topic niet over PB's.
Nee het topic gaat over afzeiken en ik probeer alleen te zeggen dat dat net zoveel via pb gebeurd als in topics en dat ik daar niet zo het verschil tussen zie.

ThePast03 schreef:
Kunnen we nu weer ontopic? Als je graag over pb's wilt praten open daarvoor dan een apart topic. Knipoog
TEM anders even dan kunnen mensen die er verstand van hebben beoordelen of het wel echt zo offtopic is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:58

Ik raad je ook aan om zelf een topic te openen over PB's.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:59

ManonR_ schreef:
suleilitha schreef:
Verder gaat het hier in dit topic niet over PB's.
Nee het topic gaat over afzeiken en ik probeer alleen te zeggen dat dat net zoveel via pb gebeurd als in topics en dat ik daar niet zo het verschil tussen zie.

[*olduser*] schreef:
TEM anders even dan kunnen mensen die er verstand van hebben beoordelen of het wel echt zo offtopic is.

Lees de openingspost en je ziet dat het hier niet gaat over afzeiken via pb.

Verder krijg ik de indruk dat je in je laatste post echt probeert te rellen. Jammer. Je zal er je reden wel voor hebben. Ga maar lekker door met discusseren over afzeiken via pb's.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:59

suleilitha schreef:
Ja, en er werden telkens voorbeelden bijgehaald, en zo passeerde jij de revu ook. Iedereen was het er wel aardig over eens dat jouw uitspraken echt buiten alle proporties waren en met normen en waarden niks meer van doen hebben.

Ik vond jouw reactie in een topic onlangs ook niet zo vriendelijk. Sorry. Nou was dat niet zo'n dusdanige buiten de proporties reactie. Maar netjes vond ik hem niet. (doelt op het topic van Kim89 over de scapa halsters, een mod heeft inmiddels je reactie verwijderd).

Vind het jammer dat we op Bokt zo met elkaar omgaan...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:01

Ja weinig aan te veranderen ben ik bang,er wordt tegenwoordig erg veel en te snel geoordeeld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:01

ThePast03 schreef:
Verder krijg ik de indruk dat je in je laatste post echt probeert te rellen. Jammer. Je zal er je reden wel voor hebben. Ga maar lekker door met discusseren over afzeiken via pb's.
De post die je quote is de laatste post. Wat heeft die post volgens jou te maken met rellen dan?