Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:57

Ik vraag me nou toch af wat jij ervan vindt Tita, dat ik met mijn 68 kilo op mijn klassiek type haf van 1.50 ga zitten... Want ja, het is een haf, maar hij is ook grof zat van bouw. Uit houw vorige post begrijp ik dat jij het niet vindt kunnen, zelf vind ik het echt niet te gek, hij kan het prima hebben.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 05-09-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:57

Ik heb deze discussie nu al een tijdje gevolgd..
En ik vind persoonlijk dat zwaardere ruiters in HAW nogal worden afgekraakt.. Het is niet nodig om dat commentaar 20 x te herhalen.. de TS daarvan weet vaak ook wel dat ze aan de zware kant is.

Dat wil niet zeggen dat ik het ook akelig vind om een grote zware ruiter te zien op een te klein paard.
Laat iig je paard nakijken door DA en osteo voordat je het gaat verpesten.. (ik vind bijv. dat neroo dit op een
hele goede manier doet.)
Zelf ben ik ook 10 kg afgevallen omdat ik viel voor een niet zo groot paard.. Ik ben van 80 naar 70 gegaan omdat
ik heb niet te veel wil gaan belasten.

Ik denk (en hoop) dat elke verstandige ruiter de combinatie gewoon goed bekijkt, en dit ook door proffesionals laat doen..

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:58

Als jullie het over zulke kleine dingetjes gaan hebben is alles zielig ..
Want met sporen prikken lijkt mij ook niet fijn of tikken met de zweep ...
En ik snap heel goed waarom sommige mensen zich verdedigend(?) opstellen want wie ben jij om in een topic te zeggen dat diegene niet meer mag/kan paardrijden omdat het er op de foto uitziet alsof ze wat meer weegt(mischien in het echt ook zo of mischien vertekent de foto?)
en dan ook nog is durfen te zeggen dat de DA Liegt want die wil mischien wel niemand kwetsen en tja die andere deskundigen hebben het ook fout MAAR, zo'n schema'tje die jou en je paard nog nooit in het echt hebben gezien nee die geloven we hoor NO mather what !!!
Laatst bijgewerkt door Zoe_Simba op 05-09-08 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:58

Toch ben ik ook gezet, vaak genoeg topics op HAW geplaatst, en ik heb er nog nooit commentaar overgehad!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:59

Blue_Eyes schreef:
Ik vraag me nou toch af wat jij ervan vindt Tita, dat ik met mijn 68 kilo op mijn klassiek type haf van 1.50 ga zitten... Want ja, het is een haf, maar hij is ook grof zat van bouw. Uit houw vorige post begrijp ik dat jij het niet vindt kunnen, zelf vind ik het echt niet te gek, hij kan het prima hebben.

Ik kan daar helemaal niet over oordelen.
Ik zie geen plaatje, weet niet hoe je rijdt en waar je je paard voor hebt.
Bovendien had ik het over kleinere paardjes fjordjes waar men met 90-100 kilo op ging zitten

Zelf hou ik me aan het tabelletje van 15% gewicht paard met uitloop van 18% als het om een grof groot/stevige paard/pony is

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:01

Een dartmoor pony van 1.30 kan makkelijk iemand van 55 kilo houden dat past ook niet in het schema'tje en hoe zit dat met ijslanders dan ?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:06

ijslanders moet je naast lopen want dat klopt niet in het tabelletje Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:07

In ijsland zitten vooral lange mensen op die beesten maar geen mensen van 100 kilo hoor.

Zo zijn er altijd maar maar maar.

Als ik te horen heb gekregen dat ik bijna te zwaar ben voor mijn D-pony dan durf ik te wedden dat hier op bokt heel veel pony-ruiters zijn die dus ook te zwaar zijn.

Maar deze discussie is oneindig want niemand zal zeggen

"Okay ik ben te zwaar en heb een leuk klein paard van 160cm die mij goed kan dragen maar ik blijf lekker doorrijden omdat ik dat wil"

Nou voorruit ik kom er voor uit... ben bijna net te zwaar en ik blijf ook gewoon doorrijden....waarom omdat dat moet..... en omdat ik nog lang niet te zwaar bent...ongeacht wat de DA -klinieken zeggen

Jawel zo ken ik er nog meer

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:08

Maar wie heeft geconstateerd dat jij te zwaar bent? als ik vragen mag ...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:09

Ik reken echt nooit uit Bloos. Ik ben heel lang, dus ik ga ervan uit dat ik eerder te lang ben dan te zwaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:10

De kliniek naar de feiten van de pony. ( pony mag absoluut niet boven de 60kg komen natuurlijk steek ik mijn kop in het zand dus heb niet gevraagd of dat incl of excl het zadel is)

Maar dat maakt allemaal niet uit hoor, is nogal off topic maar daardoor weet ik wel dat er dus veel te zware mensen op kleine paarden en ponies rijden

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:13

dan kunnen er nog maar weinig mensen op pony's die langer zijn dan 1.68 want dan moet je voor gezond gewicht min 60 hebben ..
lijkt me sterk.. maargoed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:14

Als we heel heel heel eerlijk zijn heb je met een lengte van 168cm ook helemaal niks meer te zoeken op een pony.

Iig niet D-of kleiner...
En zat mensen die wel rond de 50-58 kilo wegen hoor..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:15

*bestelt enorm stokbroodje kip/kerriesalade en volgt deze discussie vanaf de zijlijn.....*

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:15

Ik rijd trouwens op een New-forest D pony met mn 70 Kilo en die loopt bij mij veel beter dan bij bijv. mijn vriendin iets lager niveau en die weegt 50 Kilo .. als zij bijv wil gaan springen weigert ze alleen met mij springt ze alles .. ( spring eigenlijk nooit veel omdat ik dat wel belastend vind .. )
maar ook qua dressuur .. en die pony heeft ook nog nooit aan der rug gehad rijd er al 6 jaar ..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:16

Zoe_Simba schreef:
en dan ook nog is durfen te zeggen dat de DA Liegt want die wil mischien wel niemand kwetsen en tja die andere deskundigen hebben het ook fout MAAR, zo'n schema'tje die jou en je paard nog nooit in het echt hebben gezien nee die geloven we hoor NO mather what !!!

Zoe_Simba schreef:
dan kunnen er nog maar weinig mensen op pony's die langer zijn dan 1.68 want dan moet je voor gezond gewicht min 60 hebben ..

Zeg jij hier soms dat de DA van tita liegt? Hoe durf je!!!! Clown

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:17

Nee hoor ik zei : lijkt me sterk maargoed.
Dat betekent dus dat ik me daarbij neerleg ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:18

BitchyWitchy schreef:
*bestelt enorm stokbroodje kip/kerriesalade en volgt deze discussie vanaf de zijlijn.....*

mag ik hapje mee-eten zit toch wel mayo op he Vingers aflikken

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:18

Maar ik weet natuurlijk ook niet de geschiedenis van haar pony ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:19

Zoe_Simba schreef:
Ik rijd trouwens op een New-forest D pony met mn 70 Kilo en die loopt bij mij veel beter dan bij bijv. mijn vriendin iets lager niveau en die weegt 50 Kilo .. als zij bijv wil gaan springen weigert ze alleen met mij springt ze alles .. ( spring eigenlijk nooit veel omdat ik dat wel belastend vind .. )
maar ook qua dressuur .. en die pony heeft ook nog nooit aan der rug gehad rijd er al 6 jaar ..

Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord

jezus jezus wat is dit voor een redenering wat wil je hier nou mee zeggen??????

*steekt kop nog dieper in het zand*

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:20

jasmijn78 schreef:
Zoe_Simba schreef:

Zoe_Simba schreef:

Zeg jij hier soms dat de DA van tita liegt? Hoe durf je!!!! Clown
Nee, dat zegt ze volgens mij niet, maar wel dat het per geval bekeken moet worden en niet meteen *Jij bent veel te dik!* roepen!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:20

De ene haflinger is de ander niet .. ik kan bijv wel op die ene NF pony maar er is er ook een die last van zn rug heeft waar ik dus never nooit op zou gaan zitten ..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:21

Zoe_Simba schreef:
Maar ik weet natuurlijk ook niet de geschiedenis van haar pony ..

Niks bijzonders een vreselijke goede sport-pony met super presaties.
25 jaar oud...

gewoon hij stond in de kliniek en ik was al die gezeik van bok zat

15% 20% mag een paard dragen sommige zeiden 12%
Ik heb het verhaal voorgelegd aan aantal artsen...zodoende is mij het een en ander verteld... daar hou ik me aan ook bij volgende paarden

De mijne hebben we daarna gewoon nog wat getest om te kijken hoe en wat hij kon dragen enz enz

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:22

tita schreef:
BitchyWitchy schreef:

mag ik hapje mee-eten zit toch wel mayo op he Vingers aflikken

Ja hoor, jij mag mee-eten Ja Maar dan mag je niet meer op die Draak van je rijden hoor!!!
Laatst bijgewerkt door HummerTime op 05-09-08 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:22

Tita: Wat ik ermee bedoel is dat die pony waar ik dus blijkbaar te zwaar voor zou zijn beter loopt met mij dan met dat meisje die wel op het goede gewicht zit .. dat zegt toch iets over wat de pony kan houden anders zou die nooit met mij zo lopen of zie ik dat verkeerd .. ?