Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:50

VivaLaVida schreef:
kleinelinda schreef:
ik heb alweer een ow te pakkken 6 maand voorwaardelijk hahaa

nou joepie het is maar waar je blij om bent.
Vraag me echt af wat mensen als jij uberhaupt op bokt doen..

Nou nou, waarom zo'n aanval?? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:51

Omdat het gewoon hartstikke kinderachtig is dat je dat vol trots gaat vertellen hier... We zijn toch geen 5 meer???

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:53

VivaLaVida schreef:
Omdat het gewoon hartstikke kinderachtig is dat je dat vol trots gaat vertellen hier... We zijn toch geen 5 meer???

Haar OW, gewoon je schouders optrekken en het haar probleem houden..

Ik heb ook een OW gehad een poosje terug, lekker belangrijk.. Eerste keer in 6 jaar tijd.. Houd dat in dat ik ook niet op bokt hoor? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:56

Oh nee natuurlijk niet. In het HK topic waar ik actief ben zou ik dat ook wel even vermelden. Maar niet uitgerekend in DIT topic.. zo van "hahaha ik heb een OW" Die mensen stoppen, naast hun baan, enorm veel tijd om dit forum te verbeteren en leuk te houden met dat enorme aantal gebruikers.. Hoef je niet zo trots met die OW gaan lopen zwaaien.....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:23

nee maar het gaat er om waarom ik een ow heb gekrege
we hebben het er toch over dat bokt zo streng is en ik ben er heus niet trots op

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:55

Ilzas schreef:
Prrrr schreef:
Maar daarmee wordt ook duidelijk waar de vergelijking met Theo van Gogh mank gaat: ik zie op Bokt maar weinig wat zinnig is in een democratische samenleving. En daarmee wordt de weging van je grondrechten anders.

Dat vind jij. Dat vind ik niet. Ik vind vrijheid van meningsuiting altijd en overal zinnig. En het recht om je uit te drukken hoe je wilt, heeft niets te maken met de zinnigheid ervan. En hoe zinnig was het van Theo van Gogh om moslims te betitelen als "geitenn*kers"? Ook weinig zinnig en constructief, of wel?

Ik denk dat ik me met mijn mening in het goede gezelschap bevind van Lucius Wildhaber, president van het EHRM: ook het recht om je uit te drukken kent zijn grenzen.

De quote van Theo van Gogh an sich is uit zijn verband gerukt - en ik ben ook nog eens de laatste die vindt dat Theo van Gogh altijd aan de goede kant van het zorgvuldig omgaan met de vrijheid van meningsuiting heeft gezeten. Maar ik denk dat je van zijn geheel van uitingen wel kan zeggen dat het zinnig en constructief in het openbare debat geweest is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:06

Sorry Hopla, noem mij maar 1 Topic aan waar ik aan het zeuren ben over bokt ?? Altijd dezelfde groep ? En je noemt ons zeikerds? Wat doe je hier dan ? Ons voor zeikerds uitmaken en verder niets bijdragen aan de discussie, nu zou ik dan moeten temmen eigenlijk wat jij Chiqa ? Eh Mods waarom verscheen er geen hulk nu dan of moet je daar toch uitsluitend voor temmen ?

Dat bedoel ik nou, als ik ergens een topic binnenval zonder iets constructiefs bij te dragen en begin iedereen daar gewoon zeikerds te noemen dan wordt dat dus niet door de mods geaccepteerd en zou ik een OW voor kunnen krijgen.....

Laten we op zn minst elkaar respecteren zonder zulke taal te gaan gebruiken tegen elkaar want daar wordt niemand hier wijzer van. In het echte leven ook niet....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:07

Perrokai schreef:
Prrr, ik heb niet gestudeerd helaas maar is kritiek niet gewoon kritiek ? En is het niet aan de persoon of groep zelf hoe ze het opvatten, positief of negatief ? Er zijn namelijk zat mensen die alle kritiek als negatief ervaren i.p.v. kritiek postitief te ervaren en er wat mee te doen voor zover mogelijk om te komen tot een beter persoon, betere ruiter, betere regels etc. ? Of moeten we nu eerst nog een cursus gaan volgen om onderscheid te kunnen maken in positieve en negatieve kritiek zoals:
Ehm, je zit niet goed of Ehm, je zou best beter kunnen zitten.
Gaat dat niet wat ver voor ons simpele mensen en gaat de lol er dan niet heel snel af als je alles op een weegschaaltje moet gaan leggen ?

Ik denk dat je dat weegschaaltje altijd al gebruikt: je zegt ook in het dagelijks leven niet alles tegen iedereen. En ik denk dat het ook in het dagelijks leven herkenbaar is dat als de ene persoon iets tegen je zegt, het anders binnenkomt dan wanneer een ander het tegen je zegt. Dat kan aan de persoon liggen, maar ook aan de manier waarop iets gezegd wordt.
Als je je in een discussie begeeft ben je je daar meestal wel bewust van. In een internetdiscussie is dat lastiger, omdat je vaak niet weet tegen wie je het hebt.

Of dat met de simpelheid van de mens te maken heeft waag ik te betwijfelen - maar ik werk dan ook in een omgeving met veel technische HBO-ers en universitair opgeleiden. Daar zie je ook maar weinig bewuste omgang met communicatie, en daar zie je af en toe ook nare voorbeelden van hoe een miniem probleem volledig uit proportie wordt getrokken omdat er verkeerd gecommuniceerd wordt.

Als iedereen nou in staat was om door de negatieve bewoording heen de goede bedoeling van de schrijver te zien, dan zou ik je meteen gelijk geven. Er zijn echter maar weinig mensen die die kunst beheersen. Wil je dus een beetje een prettig klimaat op Bokt houden, en in staat zijn de tekst van de ander te waarderen op wat er staat, dan moet je inderdaad letten op je formulering: niet negatief, of aan de veilige kant: positieve formulering.

Je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Maar vind het dan niet raar dat je daar op aangesproken wordt; ik zie ook voorbeelden voorbij komen van mensen die die keuze gewoon gemaakt hebben, en accepteren dat ze dan af en toe flink tegengas krijgen. Linksom of rechtsom.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:35

Perrokai schreef:
Dat bedoel ik nou, als ik ergens een topic binnenval zonder iets constructiefs bij te dragen en begin iedereen daar gewoon zeikerds te noemen dan wordt dat dus niet door de mods geaccepteerd en zou ik een OW voor kunnen krijgen.....

Pre-zies! *LOL*

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:06

Perrokai schreef:

maar daar is een oplossing voor! Het topic dat over alles gaat Go jij! Go jij! ROFL

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:11

Haha..
Ik denk dat het grootste probleem is op fora en in chatboxen e.d. dat je nooit de toon van iemands bericht kan zien. Je hebt dan wel smileys e.d. maar soms weet je niet precies hoe iemand iets bedoelt. Sommige reacties van medebokkers kunnen naar jouw idee kinderachtig of vervelend zijn, terwijl er misschien iets anders mee wordt bedoeld.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:20

Daar heb je gelijk in Prrr ! Maar ik leg mijn woorden niet op een weegschaaltje, dat is uiteraard voor iedereen verschillend. Ik ben echter zo opgevoed om beleefd en respectvol te blijven en heb er geen enkele behoefte aan noch heb ik er plezier in om een ander te kwetsen of shockeren of een minder leuke tijd te bezorgen. Daarom zul je mij in principe nooit snel tegen komen als mod tenzij ik vol aangevallen zou worden om niets door iemand ie mij niet kent. Dan verdedig ik mezelf zoals iedereen zou doen of sommigen slaan gelijk terug kan ook een natuurlijke reactie van een mens. Maar dat mag ook weer niet op bokt.

Zoals ik al zei: iemand komt hier het Topic binnen vallen, weigert zich in het onderwerp te verdiepen, draagt niets constructiefs bij en begint ons zeikerds te noemen. Dat is feitelijk een voorbeeld van met twee maten meten. Voorheen verscheen hier meerdere malen om niets (althans snap nog steeds niet waarom) een hulk die richting de "zeikerds" een opmerking plaatste. En nu is er een reden, want als ik de mods zeikerds zou noemen wat mijn woordkeuze nooit zou zijn overigens, dan had ik zeker een groen gekleurd commentaar gekregen. En nu gebeurt er niets, waarom ?? De orde moet toch gehandhaafd worden aan beide kanten ?

Noah, er worden ook de rotste dingen gezegd met een lachende smiley er achter, die smileys stemmen je dan even milder en je leest het nog drie keer maar feitelijk word je vreselijk achterbaks om de tuin geleid want ze bedoelen het precies zoals het er staat zonder smiley. De meeste mensen weten heel goed hoe je iets opschrijft, daar hoef je ook niet voor gestudeerd te hebben. Mensen op bokt die erg bot zijn, zijn dat in het echt meestal ook.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:26

Daar heb je ook gelijk in Perrokai, dat zijn de rotte appels die er helaas tussen zitten en het verpesten voor ons allemaal.
Soms heb ik ook het gevoel dat niet alles gelezen kan worden door de mods, en dat waar nodig er niks meer gezegd wordt (waardoor commentaar wegblijft als het nodig is).

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:39

Nee idd, ze kunnen ook onmogelijk alles lezen lijkt mij dus moeten ze het ook van tems hebben. Alleen weet ik 100% zeker dat ze hier wel ieder bericht gelezen hebben dus ook dat ze best even een hulk hadden kunnen plaatsen.......Maar dat is dus met twee maten meten, precies een goed voorbeeld en misschien kunnen ze hier dan eindelijk wel wat mee.

Bedankt Hopla je hebt toch indirect bijgedragen aan de bewijsvoering voor deze discussie terwijl je dat niet beoogde.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:42

Nog een bewijsvoering: vivalavida niet netjes gelijk je oordeel klaar hebben zonder dat je iemands mening werkelijk kent. Zo onstaan er nare discussies en is de toon gelijk negatief.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:43

Hmmm - een hulk plaats ik niet zomaar, daarvoor moet een discussie ontsporen of meerdere mensen moeten zich niet aan de regels van het forum houden. Als een enkel iemand onbeleefd een topic binnen komt vallen, dan zal ik daar nooit iemand in het openbaar op aanspreken, maar altijd persoonlijk, in een pb. Dat is ook te doen gebruikelijk bij mijn collegamods, voorzover ik weet. Nadeel daarvan is dat het voor andere gebruikers niet zichtbaar is... maar dat vind ik onvoldoende reden om het dan maar openbaar te doen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:05

Pfff, prrr ik dacht al waar blijf je nou Knipoog Ik zit al te nachtbraken hier haha...

Nee tuurlijk worden de hulks niet persoonsgericht geplaatst dat was met de vorige hier ook niet natuurlijk. Maar ze werden wel geplaatst om in mijn ogen veel onduidelijkere redenen want ik snap ze nog niet nu. Maar dat had jij of een ander nu ook zo kunnen doen....
Ik vind een hele groep als zeikerds bestempelen zonder kennis of bijdrage nogal wat. Ernstiger dan off topic gaan voor een fractie van een seconde om iets te verduidelijken.
Blijkbaar kunnen we bij jou dan een potje meer breken dan bij een andere mod ? Op zich fijn hoor daar niet van maar het wordt er wel erg verwarrend door. Ik zei al, als ik hier binnen kwam vallen en noemde het beheer zo dan kreeg ik hem wel hoor ! Iig de hulk en dan niet persoonlijk gericht natuurlijk. Dat proeft naar met twee maten meten. Het is aan ons gericht en ik weet bijna zeker dat er achter de schermen echt wel over gerpaat wordt alsof we lastig zijn. Nu lijkt het dus alsof jullie het wel goed vinden dat er iemand op ons met de botte bijl komt hakken maar als we iets teveel jullie kant op wijzen er wel een hulk verschijnt.
Dus iets minimaals komt een hulk voor en iets serieuzers waardoor gehoopt wordt dat we er van onder de indruk raken en ophouden komt geen hulk voor.

Het is tenslotte ook weer een bewijs voor jou van negatieve kritiek of bewoording of taalgebruik.....op die manier krijg je de ruzies op bokt en dat is nu het gene waar volgens mij iedereen wel vanaf wil en de mods er veel minder werk aan hebben.

En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat nu uitgerekend jij met twee maten meet hoor ! Want jij hebt hier de ander hulks ook niet geplaatst en ik ken je helemaal niet als mod. Maar de ene mod plaatst hier hulks om welke redenen dan ook en als er dan en echte gegronde reden is verschijnen ze niet ? Snap ik niet sorry. En het is ook niet zo dat er dan nu opeens de hulk moet verschijnen want dat moment is al lang gepasseerd. En ook niet dat het mij om Hopla persoonlijk gaat want ik ken haar ook niet en heb niets met haar en gun haar ook niets slechts uiteraard. Maar het was wel een schoolvoorbeeld en bewijs van de stelling met twee maten meten waar jullie tot voor kort zeiden: daar kunnen we niets mee.
Nu dus wel.

Truste allemaal... Dromen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:30

Tekst: Annie M.G. Schmidt

Als je moe bent
Als je oud bent
Als je rillerig en miezerig en koud bent
Als je man weer met een juffrouw op de pier zit
Als de echtelijke liefde je tot hier zit
Als je schoonfamilie vraagt om ondersteuning
Als je vader zich weer vasthoudt aan de leuning

Als er sneeuw is
Als er mist is
Als het ijzelt en je minnaar een sadist is
Als bokt onredelijk streng is Haha!
Als dat allemaal je lot is
En je vraagt of er een god is
Sla dan woedend met de deuren
Ga je avondjurk verscheuren
Maar niet zeuren

Huil je in je bed
Bijt je in je laken
Vloek tegen iedereen
Schreeuw van de daken
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Trap om je heen
Wees nooit een dame
En gooi het theeservies
Dwars door de ramen
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Neem een grote schaar en knip in het velours
Scheld de vrouw van de notaris uit voor höer
Doe dat allemaal
Maak een grof schandaal
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Als je down bent
Als je ziek bent
Als je kromgetrokken van de rimmetiek bent
Als de regen door het dak lekt op de grond
En je zeven kinders hebben rooie hond
En geen stukje eten in de frigidaire
En de muizen vallen morsdood in de serre

Als je auto op een paal botst
Als de kat weer op de mat van het portaal kotst
Als je arm bent als een kerkmuis
Moet gaan dweilen in een werkhuis
Ja dat alles kan gebeuren
Zelfs in technicolorkleuren
Ga niet zeuren.

Spring in de gracht
Of knip je haar af
Duw oude dametjes
Van het trottoir af
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Gijzel Wim Kok
Ga daag'lijks staken
En dan naar Den Haag
Om het Catshuis te kraken
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Ga naar 't postkantoor en spuug door het loket
Krijg een hartaanval of ga desnoods naar bed
Met de kardinaal
Doe dat allemaal
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Raak aan de drank
Haat al je vrindjes
Breek in bij Luns
Pik al z'n lintjes
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Ransel je kind
Knijp je parkietje
Zeg tot de generaal
U bent een mietje
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Tjonge jonge jonge, wat een toon
Tjonge jonge jonge, niet gewoon
Doe het allemaal
Wees een kannibaal
Maar zeur niet
Zeur niet
Zeur niet
Zeur niet
Zeur niet
Zeur niet
Zeur niet
Zeur niet

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:53

Tallie_Ho schreef:
hopla schreef:
Er zijn er die zeuren om te zeuren.
Clown

En er zijn ook mensen die zeuren dat een ander zeurt en daarmee zelf ook een zeur zijn Clown

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:56

Perrokai schreef:
Sorry Hopla, noem mij maar 1 Topic aan waar ik aan het zeuren ben over bokt ?? Altijd dezelfde groep ? En je noemt ons zeikerds? Wat doe je hier dan ? Ons voor zeikerds uitmaken en verder niets bijdragen aan de discussie, nu zou ik dan moeten temmen eigenlijk wat jij Chiqa.

O van dat soort opmerkingen wordt ik persoonlijk niet warm of koud, zegt meer iets over de schrijver dan de inhoud van een topic. En gezien de geschiedenis van Hopla is dit niet zo verassend is, haar OW en ban gebeuren is vrij hoog als ik het lijstje zo bekijk.

Noah2006 schreef:
Daar heb je ook gelijk in Perrokai, dat zijn de rotte appels die er helaas tussen zitten en het verpesten voor ons allemaal.

Je kan het ook naast je neer leggen, bokt blijft toch wel bestaan als jij in je vermogen heb om dergelijke mensen te negeren zal het ook snel afgelopen zijn, denk je ook niet?
Elk woord is immers weer een stof tot spreken.

Noah2006 schreef:
Ik denk dat het grootste probleem is op fora en in chatboxen e.d. dat je nooit de toon van iemands bericht kan zien.

Klopt, maar als ik zoiets heb van "wat staat dáár nu weer" dan vraag ik het 9 van de 10 keer gewoon even ipv mn nekharen overeind te zetten. Soms best moeilijk, geef toe hoor want je kan soms behoorlijk in de war raken door zo'n rare opmerking.
Maar navragen scheelt soms een hele hoop.

Net las een paar pagina's terug de opmerking van Lovely, had imo ook geverifieerd kunnen worden
en dat is niet gebeurt.
Dan krijg je een soort van onvrede.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:45

Chiqa sorry hoor je begrijpt het niet, als ik íedereen zeikerds noem krijg ik daar last mee en zeker als ik me niet verdiep in een Topic een beetje begin te blaten over niets en feitelijk mensen zeikerds ga noemen. Het is niet zo dat ik dat Hopla kwalijk neem of er ook maar een seconde wakker over lig maar het is HET bewijs voor meten met twee maten. Dat is het verhaal en Hopla levert het bewijs ervoor. Verder ken ik haar niet dus heb ik geen oordeel gelijk.

En nu wordt dat bewust genegeerd door iedereen en gebagatelliseerd ook nog, jammer......ik had nog hoop.

En het lijkt er ook op alsof je duidelijk nog helemaal niets meegemaakt hebt hier. Een paar pagina's terug werd er door een Mod nog gewezen op de kracht en de reikwijdte van bokt, dat je die niet moet onderschatten. Dan denk jij blijkbaar dat je er met negeren af komt. Nou buiten mezelf kan ik je nog wel tien voorbeelden noemen van de gewonen mensen en kinderen ook die nu nog in het dagelijkse leven de invloed ondervinden van zo'n rotte appel. Neem van mij aan dat negeren dan dus niet de oplossing is en vragen hoe ze het bedooelen ook niet en waarom ze je dan ergens op aanvallen ook niet. Het zijn Pitbulls die zich vastbijten in je en hoe je ook je best doet ze laten niet los blind van woede proberen ze je overal te raken en het liefst waar het het meeste pijn doet. DAT noem ik rotte appels en die moet je er uitzoeken en wegsmijten en vergeten.....en niet negeren.

SOMS kan nagvragen helpen, SOMS geef je daarmee juist het wapen in handen van je tegenstander om nog harder toe te slaan. En ik probeer dat wel hoor nog steeds......maar ik weet niet hoe lang ik dat doe de volgende keer en gelukkig maak ik het nagenoeg nooit mee maar lees eens, het gebeurt dagelijks op bokt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:58

Perrokai schreef:
Chiqa sorry hoor je begrijpt het niet, als ik íedereen zeikerds noem krijg ik daar last mee en zeker als ik me niet verdiep in een Topic een beetje begin te blaten over niets en feitelijk mensen zeikerds ga noemen. Het is niet zo dat ik dat Hopla kwalijk neem of er ook maar een seconde wakker over lig maar het is HET bewijs voor meten met twee maten. Dat is het verhaal en Hopla levert het bewijs ervoor. Verder ken ik haar niet dus heb ik geen oordeel gelijk.

En nu wordt dat bewust genegeerd door iedereen en gebagatelliseerd ook nog, jammer......ik had nog hoop.

Ik val ook weer eens binnen.
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat er rondom mijn persoontje gaande is. Verward
Graag uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:06

Perrokai schreef:
Chiqa sorry hoor je begrijpt het niet, als ik íedereen zeikerds noem krijg ik daar last mee en zeker als ik me niet verdiep in een Topic een beetje begin te blaten over niets en feitelijk mensen zeikerds ga noemen.

Dan begrijp ik je wel hoor, want zoiets probeerde ik al uit te leggen dat weinig constructiefiteit toch wel met met een berisping of ban wordt geloond, zowel voor jou als voor mij. Dus dan wordt er imo niet met twee maten gemeten maar is het gewenst dat je wat meer tekst en uitleg geeft om een topic lopende te houden zonder dat mensen het hoeven te gaan navragen wat je bedoeld.

hopla schreef:
Graag uitleg.

Even teruglezen staat het allemaal al Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:10

Dan quote ik mezelf maar even.
Ik zal sommige woorden wat duidelijker maken want ik geloof dat jullie mij verkeerd begrijpen.

hopla schreef:
Maar het zijn toch altijd dezelfde die zeiken (om jouw woorden (runningkawa) maar eens te gebruiken).

Op klaagtopics kom je steeds hetzelfde kleine groepje zeikerds tegen.
En die zie je ook in dit topic weer.
Dan denk ik.
Ga een leven zoeken en zeur niet over die kleine onnozelheden.
Er zijn andere echt belangrijke zaken waar je je druk om zou kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:21

Ja je was wel duidelijk hoor Hopla.... Ja