Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juffertje

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:50

Nee zij verdienen dat niet, alsof mijn vriendinnen dat Boos! Boos! Boos! wel verdienen!

Je bent toch niet meer objectief als je als mod meekletst in een topic en vervolgens iemand op zijn dak moet gaan zitten omdat..............................
Dat kan iedereen toch nagaan?

Mijn buurman is politieagent, werkt ook nog bij ons in het dorp. Regelmatig tref ik hem dat ik mijn gordel niet om heb, denk je dat hij mij daarvoor gaat bekeuren? Tuurlijk niet?
WB misschien wel, maar beetje agent doet dat niet omdat dat gewoon niet werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:51

Juffertje
Een mod die mee kletst in een topic, mag dat betreffende topic niet zelf modden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:54

Dat klopt, en dat heb ik ook al eerder in dit topic aangekaart Lachen
Maya schreef:
Ook is er veel meer veranderd op het gebied van regels voor de mods. Zo is bijvoorbeeld opgeschreven dat wij niet mogen modden in mensen die we IRL kennen, of waar we mee in hetzelfde topic zitten.

Zie ook de regels trouwens : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Zijn_ ... _houden.3F
Citaat:
Zijn er nog extra regels waar moderators zich aan moeten houden?

Ja die zijn er. Hieronder staan de belangrijkste:
    * Een moderator mag in principe niet modereren of TEM’s afhandelen in topics waarin je zelf actief bent of inhoudelijk hebt gereageerd.
    * Informatie op de teamforums is vertrouwelijk. Het is verboden de teamforums aan niet-teamleden te laten lezen of quotes of andere informatie door te spelen.
    * Misbruik van de gereedschappen die je als moderator tot je beschikking hebt, bijvoorbeeld voor het voortrekken van bevriende bokkers of dwarszitten van mensen die je niet mag, is vanzelfsprekend niet toegestaan.
    * Het is de bedoeling dat mods aan de veilige kant van de regels blijven wanneer ze zelf deelnemen op het forum. We willen moderators zeker niet monddood maken maar het is voor hen niet de bedoeling de grenzen op te zoeken.
    * Behalve in standaardsituaties mogen geen OW's of Bans worden uitgedeeld zonder toestemming van een hoofdmoderator.
    * TEM’s op het forum moeten binnen 7 dagen worden afgehandeld.

Op het moment dat een mod zich niet aan deze regels of de algemene boktregels houdt wordt hij/zij hierop aangesproken. Dit gebeurt in principe door een hoofdmoderator. Als de overtreding ernstig genoeg is kan een mod uit zijn functie worden gezet. Als je vermoedt of weet dat een moderator de regels overtreedt, kun je een pb sturen naar één van de hoofdmoderators, die zorgt dan dat de mod hier op aangesproken wordt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:55

Juffertje, meerdere keren je buurman als agent treffen en daarmee telkens weer wegkomen met een waarschuwing omdat je het lieve buurmeisje bent is niet correct hoor. Dat gaat imo ook richting corrupt zijn.. De agent hoort gewoon te handelen zoals het hoort, waarom zou dat niet werken? Jij bent toch de burger die zich niet aan de regels houdt, ook de evt. consequenties ervan weet je van te voren. Dat kun je de buurman niet kwalijk nemen.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:42

Dat we hierover kunnen banketstaveren tot we ons wegen is bekend (en dan bedoel ik niet het oom agent-verhaal), maar mijn hart is gelucht.
Ik blijf het meten met 2 maten vinden en in dit topic te lezen ben ik niet de enigste.

Maar laten we gewoon de oogkleppen goed dicht schuiven, ons hoofd in het zand steken en het er verder niet over hebben. 3 "lastpakken" moesten weg en dat is gebeurd. helaas zijn het wel mijn dinnetjes en neem ik het voor ze op.

Maya, je schrijft dit op:
* Informatie op de teamforums is vertrouwelijk. Het is verboden de teamforums aan niet-teamleden te laten lezen of quotes of andere informatie door te spelen.

Nou daar noem je toch een punt, als je blieft zeg!! Hier wil ik wel een avond met je over babbelen maar niet hier, als je het niet erg vind.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:45

Juffertje, wat wou je dan eigenlijk bereiken door dat hier neer te zetten? Uithalen naar de mods en dan erover ophouden? Ik vind dat eigenlijk nogal gemakkelijk als je niet 1 van die personen zelf bent, jij kent nooit het hele verhaal. Elke Bokker heeft toegang tot de regels en het is niet moeilijk om die gewoon na te leven. Dus als zij zelf denken dat ze onterecht behandeld zijn, moeten ze maar naar de mids stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:03

Ach ja, en dan gelden ook niet voor iedere bokker dezelfde regels. Heel objectief ook Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:05

En jullie mening over de mods is ook vast objectief Knipoog Zeker als het gaat over personen waar je goed mee bevriend bent Knipoog

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:49

Helaas is dat in sommige gevallen ook terecht.
Maar ja, dat is mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:54

ach er zijn mensen die een keer een probleem hebben, en er zijn mensen die veel problemen hebben..........

ligt dat dan aan bokt, of ligt dat dan aan mensen?????

Kan je je zomaar eens afvragen op een dinsdag avond rond een uur of 8

neemt niet weg dat er natuurlijk door het bokt regime ook echt wel eens fouten worden gemaakt, gelukkig maar want dat maakt bokt ook menselijk.

Maar als iemand structureel een probleem heeft, dan wordt het toch lastig.

Iemand die een keer een brood steelt uit de winkel wordt over het algemeen door de BV Nederland ook minder hard aangepakt dan diegene die voor de 4de keer een bankoverval pleegt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:58

Bokt op zich kan niet antwoorden dus dan zijn het de mensen.
De een is wat zachter en een ander komt wel eens harder over.
Er is geen mens gelijk.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:19

runningkawa schreef:
Juffertje
Een mod die mee kletst in een topic, mag dat betreffende topic niet zelf modden Lachen

Schijnheilig Schijnheilig Dus dan staan de namen van mods voor niks bovenaan.

Enne Tieneke geloof me maar dat ik werkelijk het hele verhaal ken incl. alle pb's over en weer en jurispedentie.

Tieneke

En jullie mening over de mods is ook vast objectief Knipoog Zeker als het gaat over personen waar je goed mee bevriend bent Knipoog

Gefeliciteerd Tieneke, we begrijpen elkaar, jullie als mods dus niet objectief, wij als vriendinnen niet objectief.

Geweldige conclusie om 21.13 's avonds kun je dan toch zo maar trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:23

Tieneke schreef:

Ik heb het niet over een specifieke mod hoor. Ik heb het over het verschillende ban beleid mbt de gebruikers.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

Mijn mening is wel gebaseerd op feiten die ik heb gezien achter de schermen. En ik denk toch dat ik meer objectief kan zijn over het functioneren van het team dan iemand die daar nooit bijgeweest is. Het is trouwens mijn mening Knipoog Niet "jullie", ik spreek nl voor mezelf en voor mijn eigen mening, niet voor anderen. En een modactie is een modactie, of ik nu bevriend ben met die mod of niet. Zelfs bevriende mods wijzen elkaar op dingen die beter hadden kunnen gedaan worden Lachen Dat is de kracht van een team.

Als een HK-mod in een HK-topic zit, zal een andere HK-mod in dat topic modden. En moest het voorkomen dat er zo geen HK-mods kunnen modden in een bepaald topic, zal een andere mod dat op zich nemen.

Faye, een verschillend banbeleid kan ook zijn voordelen hebben Lachen En eigenlijk, als gebruikers volgens de regels zouden posten en geen ruzie zouden uitvechten op Bokt, zou er helemaal geen banbeleid moeten zijn Lachen En het gebeurt wel dat als een situatie echt te moeilijk wordt en gewoon meer tijd in beslag neemt dan dat het waard is, dat er dan eens goed bekeken wordt hoe het verder moet.

EDIT: en als er al eens afgeweken wordt van het gewone beleid, is dat doordat de situatie eigenlijk gewoon meer tijd in beslag neemt dan dat het waard is en dan is het gewoon genoeg geweest. En dat gebeurt zelden.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:41

Tieneke is dat nou niet het probleem dat er helemaal geen banbeleid is?

Naar mijn idee doen ze maar wat, de mods, zoals gezegd, ik heb zoveel dingen neer kunnen zetten in tegenstelling tot mijn dinnetjes, die hoefden bij wijze van nog maar ingelogt te zijn en hadden hun ow al weer binnen.

Bijzonder overdreven zeker? Zo klinkt het wel, maar waarheid als een koe Koe

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:48

Sorry, maar dat kan ik gewoon niet geloven Lachen Ingelogd zijn en dan een OW krijgen, nee Lachen Er zal een heel verhaal achter gezeten hebben en zolang je geen betrokken partij bent (dus iemand van die meiden of de mods), kan je imo niet zeggen dat je het hele verhaal kent. En ik vind het nogal een insinuatie dat de mods er zomaar op los zouden modden. Dat is wel leuk voor die mods die constant bezig zijn om dingen aan te passen zodat de gebruikers het hier leuker vinden. Fijn voor de mods die uren en uren overleggen om toch maar een goede beslissing te nemen en nog het liefst in het voordeel van de gebruiker. Ik kan je eerlijk zeggen dat ik behoorlijk streng kon zijn in dat soort zaken, maar dat de beslissing dan toch vaak in het voordeel van de gebruiker genomen werd. En achteraf gezien maar goed. Maar door insinuaties zal men altijd een verkeerde indruk hebben van een groep die keihard zijn best doet.

Er is wel degelijk een beleid: de regels. En daar kan in extreme toestanden van afgeweken worden en dat vind ik maar goed ook.

En dan stel ik me eigenlijk nog steeds dezelfde vraag: wat wou je eigenlijk bereiken door dat in dit topic neer te zetten?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:51

@ Juffertje: ik zit natuurlijk niet achter de schermen van bokt maar ik vind zeker niet dat de mods zomaar wat doen.
Ik weet niet wat je vriendinnen hebben getypt en wat jij allemaal op je kerfstok hebt maar als de mods 3 mensen bannen wilt het zeggen dat die 3 mensen zich van af het beginnen hebben misdragen. Er zal vast meer aan de hand zijn geweest.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:55

KiWiKo schreef:
ach er zijn mensen die een keer een probleem hebben, en er zijn mensen die veel problemen hebben..........
ligt dat dan aan bokt, of ligt dat dan aan mensen?????

Maar als iemand structureel een probleem heeft, dan wordt het toch lastig.

Kiwoko, er zijn mensen die wel eens temmen en er zijn mensen die voortdurend niks anders doen waardoor uiteraard de mods ook geirriteerd raken. Maya (of Appel) heeft destijds in ons topic ook wel eens aangegeven dan het rood zag van de uitroeptekens en dat ze voorlopig mee zou lezen.
Maar goed als er continu door dezelfde mensen wordt getemd dan zouden, ach weet je, het helpt toch niks.

Ik blijf het jammer vinden, want mijn paardendinnetjes komen hier niet meer, en het voelt zo verrekte onterecht!

Wat ik wil bereiken door dit hier neer te zetten? Heb ik al geschreven eerder. Het zijn mijn dinnetjes en ik steun ze. Ik ken ze als lieve warme meiden en hier worden ze afgeschildert als reldellen, hackers of stalkers. Nogmaals het voelt zo onterecht.

Maar ik heb er genoeg over gezegd nu.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:57

lindake schreef:
@ Juffertje: ik zit natuurlijk niet achter de schermen van bokt maar ik vind zeker niet dat de mods zomaar wat doen.
Ik weet niet wat je vriendinnen hebben getypt en wat jij allemaal op je kerfstok hebt maar als de mods 3 mensen bannen wilt het zeggen dat die 3 mensen zich van af het beginnen hebben misdragen. Er zal vast meer aan de hand zijn geweest.

Lindake, mijn vriendinnen zaten al veel langer op bokt dan ik. Ik ben er bij gehaald door hen eigenlijk. Ik kende dit hele forum niet.
Ik geloof dat ze een jaar of 3 (hou me ten goede) hebben kunnen bokken, tot een jaar geleden ongeveer, toen begon het gedonder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:58

Als hun gedrag perfect was, zouden ze niet geband zijn Knipoog Nogmaals, ik weet niet om wie het gaat en ik hoef dat niet te weten. Maar zomaar wordt je niet geband. En als het voor hun zo onterecht aanvoelt, kunnen ze naar de mids stappen. En ik zie nergens afschilderingen behalve de dingen die jij hier nu neerschijft. Verder heb ik die woorden nergens op Bokt gelezen?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:59

Tieneke schreef:
Sorry, maar dat kan ik gewoon niet geloven Lachen Ingelogd zijn en dan een OW krijgen, nee Lachen ?

Sorry maar lezen is ook een vak. Ik heb geschreven dat ze bij wijze van spreken nog maar ingelogt hoefden te zijn.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:02

Tieneke schreef:
Als hun gedrag perfect was, zouden ze niet geband zijn Knipoog Nogmaals, ik weet niet om wie het gaat en ik hoef dat niet te weten. Maar zomaar wordt je niet geband. En als het voor hun zo onterecht aanvoelt, kunnen ze naar de mids stappen. En ik zie nergens afschilderingen behalve de dingen die jij hier nu neerschijft. Verder heb ik die woorden nergens op Bokt gelezen?

Hun zitten er niet mee hoor. Zoals eerder geschreven, voor mij voelt het zo onterecht.
Heb jij niet gelezen dat iemand een inbox heeft gekraakt? Heeft er toch echt dagen gestaan. En ik weet dat zij dat niet gedaan heeft! Dat heeft haar wel een permanente ban opgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:04

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit topic is imo niet de plaats om dergelijke specifieke situaties te bespreken... Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:05

Misschien kan je dan gewoon schrijven wat je bedoelt?
Ik denk niet dat je het echt begrijpt. Ik hoef helemaal niet te weten waar het in dit geval over gaat en daar gaat dit topic ook niet over. En of ik daar nu van gehoord heb of niet, dit is niet de plaats om dat te bespreken en ik ben al helemaal niet de persoon die daar iets mee kan doen. En als het zo onterecht is, zouden ze wel bezwaar aantekenen. Als ze dat niet doen, moeten ze dat zelf weten en dan is het hoe het is en dat is afgehandeld.

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:13

Bezwaar, je moest eens weten!