Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:49

Dat heet zelfkastijding, en er zijn altijd mensen die dat lekker vinden Haha! Haha! Haha!
Dit alles in het kader van "laten we het luchtig houden"

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:25

maikeltje schreef:
[. Als ik zeg dat ik niet alle homo's/ kleurlingen even lief vind, dan krijg ik daar echt geen OW voor.

nou die uitspraak heb ik dus gedaan en geloof me: daar krijg je een OW voor!! Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:27

jammer dat het geen gekleurde reader was, dan had het wel gemogen Tong uitsteken Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:30

runningkawa schreef:
jammer dat het geen gekleurde reader was, dan had het wel gemogen Tong uitsteken Clown

Waarom haal je er steeds de readers bij RK?
Omdat jij niet in readers geloof hoef je daar niet iedere keer op terug te komen.
Volgens mij zei je dat je dit topic niet gestart was omwille van de readers dus waarom steeds de readers erbij halen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:31

naadje24 schreef:
maikeltje schreef:
[. Als ik zeg dat ik niet alle homo's/ kleurlingen even lief vind, dan krijg ik daar echt geen OW voor.

nou die uitspraak heb ik dus gedaan en geloof me: daar krijg je een OW voor!! Duivel

haha, sorry Lips are sealed

Hopelijk komt apple nog even terug om uitleg te geven.
Waarom mag je niet discrimineren volgens de grondwet, maar wel op bokt?

Dat heeft niks met "zeiken" te maken of jezelf aantrekken. Anders was er geen grondwet over gemaakt Koe

Een discussie kun je prima houden met die regel. als je er van maakt sommige ..... dan hoeft niemand zich aangesproken te voelen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:33

Ik ben het topic ook niet gestart voor de readers, maar algemeen zodat andere mensen andere voorbeelden aan zouden halen. (wat ook is gebeurd)

Wel waren readers topics mijn persoonlijke voorbeelden, dat klopt.
Zo werkt dat toch meestal op bokt dat je een topic opent aan de hand van eerder gebeurtenissen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:29

superwoman schreef:
haha, sorry Lips are sealed
haha grappig..not!! Rolleyes

Hopelijk komt apple nog even terug om uitleg te geven.
Waarom mag je niet discrimineren volgens de grondwet, maar wel op bokt?

Dat heeft niks met "zeiken" te maken of jezelf aantrekken. Anders was er geen grondwet over gemaakt Koe

Een discussie kun je prima houden met die regel. als je er van maakt sommige ..... dan hoeft niemand zich aangesproken te voelen Pling

lees even er staat toch hier ook: niet alle kleurlingen!! dat is toch ook niet allemaal? dus hoeven ze zich niet aangesproken te voelen Knipoog

mijn uitspraak was dus net zo....ik beschuldigde niet IEDEREEN, maar NIET ALLE oftewel SOMMIGE Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:34

vreemd naadje24.
Maar mijn ervaring en duidelijk ook de ervaring van de ts zijn dat discrimineren mag op bokt, behalve over buitenlanders, homo's en joden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:30

Dat zijn de algemene groepen, dus duidelijker te herkennen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:32

tjesus, ik wordt zo moe he van sommige mensen hier he, t blijft maar doorgaan..

Als je dat zegt, dan mag dat dus wel? want je valt niet rechstreeks iemand aan en degen die zich aangesproken voelen dan is het us in feite diegene zijn eigen probleem? en van degene die er steeds weer op doorgaan? want van het één komt het ander en zo moddert het door, met als gevolg dat er plotseling een vage OW om het hoekje komt kijken, omdat je dan opeens zogenaamd wel persoonlijk bent geworden?

Afijn, ik snap dr allemaal niets meer van, vind het veel te verwarrend worden wat wel en niet mag. Zolang je maar'sommige' gebruikt ipv namen dan is het dus blijkbaar goed..?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:39

Die OW's komen mijns inziens pas om het hoekje kijken als er personen zijn die zich aangevallen voelen doordat iemand zegt dat "sommige mensen" zus of zo zijn of doen.
Degene die dat geschreven heeft wordt vervolgens rechtstreeks aangevallen door de beledigde persoon en zo loopt het soms uit de hand. Ik zie dat zo vaak.
En dan wordt er als een bezetene op die Temknop gedrukt en vaak is degene die zijn/haar bericht met "sommigen" begint de sjaak. Want doordat hij of zij aangevallen wordt door de beledigde persoon en vaak wel zo persoonlijk met steken onder water, reageert de ander daar weer op. Dat gaat net zo lang door totdat die ander een keer een verkeerde uitspraak doet waardoor de beledigde denkt "zie je wel" en HUP op die Temknop ramt.
Zo heb ik het al verschillende keren voorbij zien komen.

En zoek dan als mod zijnde nog maar eens uit wie nou wie uit z'n tent lokt Rolleyes
Het lijkt af en toe wel een peuterspeelzaal en DAAR kan ik me nou aan ergeren.
Mensen kunnen nog zo vaak schrijven dat ze zich niet vlug aangesproken voelen, de realiteit is toch ietsje anders als je goed leest op bokt Lachen

Maar ach, dat houdt het levendig zullen we maar zeggen Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:43

Citaat:
Het lijkt af en toe wel een peuterspeelzaal en DAAR kan ik me nou aan ergeren.
Mensen kunnen nog zo vaak schrijven dat ze zich niet vlug aangesproken voelen, de realiteit is toch ietsje anders als je goed leest op bokt

nou en dat bedoel ik en het zijn nog vaak de volwassenen ook..gek genoeg...die jonkies schijnen zich niet zo druk te maken, althans ik zie dat nooit voorbij komen Tong uitsteken
Ik heb overigens een hekel aan e temknop, vind dat net het "Juffie, ze doet iets wt niet mag"-knopje..bah..moet wel zeggen, ik heb weleens getemt voor mezelf, haha...as ik iets plaatste waar ik achteraf va dacht ojee, breng mensen op verkeerde ideeen..(een topic openen met een gevoelig onderwerp bv).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:47

Maar beledigen Maikeltje, moet je ook niet doen(WvSr)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:56

WvSr Verward
Ik had het niet over beledigen, maar over steken onder water en die heb ik ook in dit topic al meerdere malen voorbij zien komen Knipoog
Dan vind ik dat je persoonlijk wordt als je je daar mee bezig gaat houden. En voel je je dus aangevallen (niet jij Holly, je is in het algemeen bedoeld natuurlijk)

Edit, er wordt dan niet beledigd, er wordt in het algemeen iets gesteld dat voor SOMMIGEN geldt. Als iemand daar op inhaakt omdat hij/zij zich aangesproken voelt is dat meestal omdat diegene zich door de uitspraak op de teentjkes getrapt/ beledigd voelt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:57

maikeltje schreef:
Edit, er wordt dan niet beledigd, er wordt in het algemeen iets gesteld dat voor SOMMIGEN geldt. Als iemand daar op inhaakt omdat hij/zij zich aangesproken voelt is dat meestal omdat diegene zich door de uitspraak op de teentjkes getrapt/ beledigd voelt.

Maar als er sommige wordt geschreven en dus ook bedoeld, dan vind ik degene fout die zich toch aangesproken voelt. Ookal kan iemand er "doorheen" kijken en weet dat die persoon "jou/mij" bedoeld kun je beter niet reageren. Anderen weten dat namelijk niet en dus wordt je niet "openlijk" aangevallen. Ga dan verder over pb als je dat nodig vind Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:02

Maar soms is het wel overduidelijk hoe en wie er bedoelt wordt. Er werd het readerstopic aangehaald, omdat dat dan wat makkelijker voor de geest ( Clown ) te halen is wat bedoelt wordt.

Maar dan hebben we bv nog het Maddie McCann topic, dat is een hekel topic naar Kate toe en als je daar doorheen breekt, krijg je types in dat topic zo ongezouten op neer, dat je er eigenlijk maar beter weg kan blijven. Je MOET mee doen met beledigen en beschuldigen anders verziek je de sfeer in het topic Haha! , zeer lachwekkend eigenlijk, maar de meerderheid bepaalt. Dus als bv een groep anti readers is en dat luidkeels roept en er zijn er een paar die zich daar aan storen, spitten ze het onderdelf, gaan ze er goed tegen in, komen er OW's, zo heb ik het begrepen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:07

Er zal altiid wel een voorbeeld zijn waarbij iemand zich "genaait " voelt. Mij gaat het ff om de grote lijn. Dat dát iig duidelijk is. Nu mag je dus zeggen dat readers oplichters zijn en chronisch zieke die kunnen paardrijden en bokken niet ziek genoeg zijn voor een uitkering... Dat is discriminatie volgens de grondwet, dat zou hier op bokt ook niet mogen, maar mag blijkbaar wel. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:26

Idd SW
Dat mag je zeggen want je gebruikt geen naam, je zegt sommige maar staat ondertussen met een grote pijl te wijzen welke namen bij sommige horen. Maar goed je wilt geen OW dus zegt sommige...

Lukt dat niet genoeg krijg je wel ff toelichting per pb als diegene niet genoeg reageert op sommige.
Zodat sommige ook echt wel weten dat ze daarmee bedoeld worden. Maar openbaar blijf je schattig en lief.... wachtend tot de ander het zat is en fel openbaar reageert...en die is dan de pisang...

Maar goed..het zal zo dus blijven, want dat is medegedeeld.
Het gezellige bokt met stekers achter de schermen..
Volgens mij is het eerlijker voor de schermen te doen, weet iedreen waar het over gaat en qua sfeer maakt het niks uit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:28

Stekers achter de schermen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:31

ja sorry krom geformuleerd, mensen die achter de schermen van alles zeggen en poeslief doen op het gewone bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:31

Eigenlijk is er wel veel te moderaten als je dat zo leest. Mensen zeggen ook maar zomaar van alles, ook wel makkelijk zo achter je schermpje, ze kunnen je er niet letterlijk doorheen trekken, dus best ook wel laf.

IRL heb je dan heel snel een rel als je je zo uit, dus dat zullen ze dan ook niet doen. Misschien is het beter om dergelijke post van zulke mensen te verzoeken het anders uit te drukken, dan worden ze gedwongen beter te communiceren.

Maar nu moet ik zeggen dat er voor mij ondertussen wel een paar bokkers zijn die in nu wel goed genoeg ken, doordat ze heel ongezouten hun mening steeds geven die niet mijn mening is, dus niet op mijn lijn zitten. Die bokkers heb ik niet hoog zitten en beledigd kan ik mij niet voelen. Integendeel, vind ze soms ook best wel erg "beetje dom" om een veilige Maxima uitdrukking te gebruiken Haha!
Wat mij wel deert is gestalkt te worden en bij elk topic in je nek gesprongen te worden met een zuigende opmerking om je lekker even te sarren. Kom dan met een flinke mening om de hoek die een echt bericht vormt, geen sfeerbericht in je hoop dat je maatjes eventueel per pb bij je kan krijgen om lekker diegene even te bashen. Maar daar tem ik tegenwoordig, overigens geheel tegen mijn principe, op en dat helpt..., echt wel.

Discussies zijn altijd nog discussies. Bij mij iig nooit met persoonlijke gevoelens. Kan heel heftig zijn en in een ander onderwerp het roerend eens zijn met die ene bokker.

Als ik mensen echt beledig en neerhaal, mogen ze mij daar op aanspreken. Dan moet ik beter formuleren of mij excuseren. Dat mag ten alle tijden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:36

Ninx schreef:
Dat heet zelfkastijding, en er zijn altijd mensen die dat lekker vinden Haha! Haha! Haha!

Ik ben het zeker met bovenstaande quote eens.
Waarom blijven jullie jezelf steeds zo enorm kwetsbaar opstellen?
Niemand heeft hier iets aan. Jullie zelf ook niet.
Of is het omdat je toch persé je gelijk wil halen?
Of zover doordrammen dat je hoopt dat iemand een verkeerde post wegzet zodat die een OW krijgt.
Ik begrijp werkelijk niet dat dit topic nog steeds zo door een paar bokkers omhoog wordt geschopt.
Een slaapsmiley zou hier niet misstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:43

hopla schreef:
Ninx schreef:

Ik ben het zeker met bovenstaande quote eens.
Waarom blijven jullie jezelf steeds zo enorm kwetsbaar opstellen?
Niemand heeft hier iets aan. Jullie zelf ook niet.
Of is het omdat je toch persé je gelijk wil halen?
Of zover doordrammen dat je hoopt dat iemand een verkeerde post wegzet zodat die een OW krijgt.
Ik begrijp werkelijk niet dat dit topic nog steeds zo door een paar bokkers omhoog wordt geschopt.
Een slaapsmiley zou hier niet misstaan.

Eigenlijk doe je dat zelf nu ook met deze post, want je komt steeds met dit argument aan, maar laten we zeggen Hopla, echt luchtig kan jij de dingen ook vaak niet zien. Dan zou de lachsmiley meer op zijn plaats zijn dan de slaapsmiley, want die toont in dit bericht niet zo relaxed. Jij hebt ooit een topic gestart waardoor mensen gekwetst zijn geraakt, als dat jouw mening is, dan is dat jouw mening, moet je niet terugkrabbelen op deze manier maar gewoon achter je eigen ideeen blijven staan en toegeven dat je met jouw mening mensen kwetst of beledigd en dat je dat niets kan schelen omdat dat jouw mening is, dan ook niet steeds dit soort berichten geven, geeft mij het idee dat het je wel wat doet. Vraag mij trouwens af of je een OW hebt gekregen om de mensen die in jouw topic gereageerd hebben, die wel degelijk behoorlijk ziek zijn en nooit meer, lees nooit meer beter worden, maar toch af en toe van hun lieveling genieten....want ik vond dat maar een heel gemene streek.

Mijn mening en die trek ik niet terug, men mag temmen omdat ik nu persoonlijk ben en heb er een OW voor over.. Knipoog

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:46

runningkawa schreef:
ja sorry krom geformuleerd, mensen die achter de schermen van alles zeggen en poeslief doen op het gewone bokt.

Ik voel dat je hier onze PM contacten van 3 weken geleden mee bedoel.
Of wordt je momenteel belaagd door boze PM's?
Dan kun je dat het beste ook per PM uitvechten en niet hier in dit topic.
Een mod kan niets aan de PM's doen.
Gewoon die PM's negeren.
Is volgens mij niet zo moeilijk.
Jezelf niet als slachtoffer hier weggaan zetten RK. Want dat is nu juist wat iedereen hier probeert te vertellen dat je je zelf niet steeds aangesproken moet voelen.
En nu ga ik naar mijn werk.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:49

@russel, ik heb er geen OW voor gekregen omdat zoals jij het omschrijft niet de werkelijkheid is.
Zo staat het niet geschreven.
En dan nog moeten mensen het topic niet zo op hun fatsoen trekken want wat maakt mijn mening uit? Verward
Je zegt zelf al eerder dat je je niet door 1 persoon op de kop laat zitten en waarom nog steeds terug komen op dit topic wat overigens allang gesloten is.?
Ben er nu echt van tussen. Doei, doei