oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:01

Desiree schreef:
Ja, dat temmen probeer ik toch wel zoveel mogelijk te vermijden en door gewoon op discussie manier verder te gaan. Ik vind temmen gewoon laf. Je moet het zelf op kunnen lossen.

Op zich is daar natuurlijk niets mis mee, maar als ik om me heen kijk vinden veel mensen dat heel moeilijk: om de discussie gewoon voort te zetten. De meeste mensen gaan, begrijpelijk genoeg, in de verdediging of in de tegenaanval. Dat snap ik wel, maar het werkt alleen maar averechts.

In heel veel discussies is er niets 'op te lossen'. De partijen worden het toch niet eens. Wat moet je oplossen aan iemand die je dom noemt? Wat maakt het uberhaupt uit wat een tamelijk anonieme Bokt-gebruiker over je intelligentie denkt? Persoonlijk doet het me niet zoveel.

Wel vind ik het kwalijk dat mensen die in eerste instantie de regels hebben goedgekeurd (want iedereen die op Bokt komt stemt in met de regels...) deze ineens eenzijdig opzeggen.

Ik heb geen zin in discussies vol met beledigingen. Of ze nou aan mij of aan anderen gericht zijn, maakt me niet eens zoveel uit, maar het is gewoon zonde van de inhoud, die verloren gaat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 22:20

Nou ja, mensen hebben het recht om zich te verdedigen. Verdedigen is in deze, met onderbouwing tegenspreken wat de ander over jou beweert. Discusieren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:21

Ik hou wel van een stevige discussie en als iedereen het in het topic het roerend met elkaar eens is, dan heb ik nooit zo de behoefte om die mening nog eens te bevestigen. Maar als er een stevige discussie ontstaat dan vermaak ik me meestal wel Bloos

En mocht iemand een gebrek aan argumenten hebben en het op de persoon richting mij willen spelen, dan moeten ze dat echt vooral doen. Meestal kan ik er wel om lachen en ik ga er altijd vanuit dat de meelezers ook wel inzien dat deze reacties gebaseerd zijn op een gebrek aan argumenten en dat ik dus niet degene ben die afgebrand wordt maar dat deze persoon uiteindelijk zichzelf belachelijk maakt. En aangezien we in een vrij land leven waarin je jezelf belachelijk mag maken als je dat wilt, zie ik het nut er niet van in om daar op te temmen.

Het enige waar ik me wel aan kan irriteren is dat mensen de discussie niet in een topic kunnen laten en het je in allerlei andere topics na blijven dragen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:36

blackpegasus schreef:
ging dat maar zo makkelijk he. Vork
maar ja. ik heb hier verder niks meer te zoeken. ik bok gewoon lekker verder met plezier. Vork
ik haat nu eenmaal ruzies. Haha!

Ik zou het niet eens ruzies willen noemen. Hoe kun je nou met iemand via internet, die je dus niet per se persoonlijk hoeft te kennen (wat volgens mij in sommige gevallen maar goed ook is. *LOL* )nou van ruzie spreken.
Ik heb eerder het idee dat er gewoon een aantal mensen tussen zitten die graag het laatste woord willen hebben/hun ongelijk niet willen accepteren/ anderen heerlijk sarren (is leuk, geef ik toe, maar ergens moeten een grens liggen).
Ik lees soms verbaasd discussies op bokt. Haha! Hoe lang kunnen jullie over bepaalde onderwerpen doorgaan zeg? Haha!
Ik heb al snel iets in de richting van "naja, prima.. als jij het zo wil, mij best". Ik reageer dan gewoon niet meer.
Maar volgens mij ligt dat voor andere gebruikers wat moeilijker. Waarom blijft men gewoon altijd op elkaar reageren. (waardoor er vaak bij elke post een schepje bovenop gedaan wordt.. Haha!)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:20

Dit is de eerste keer dat ik me hiermee ga bemoeien, maar kan iemand me uitleggen waarom SP een OW heeft gekregen? Mij ontgaat het "op de man spelen" volledig??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:38

Heel simpel gezegd, op het verkeerde moment zijn mond niet kunnen houden.

Alleen bijzonder jammer dat het in zijn geval gelijk drie maanden is, aangezien dat niks met de ernst van de actie te maken heeft, enkel iets met zijn voorgeschiedenis.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:27

Dat is zeker spijtig. Ik had niet echt de indruk dat hij bv aan het "stoken" was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:33

ik baal er ook van dat we nu weer 3 maanden SP kwijt zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:48

Tyrza schreef:
Dat is zeker spijtig. Ik had niet echt de indruk dat hij bv aan het "stoken" was.

Nee ik ook niet gister even zitten teruglezen in dit topic.

SP is niet mijn allergrootste vriend, maar ik kon hem hier niet betrappen op iets vreselijks Verward

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:46

Tyrza schreef:
Dit is de eerste keer dat ik me hiermee ga bemoeien, maar kan iemand me uitleggen waarom SP een OW heeft gekregen? Mij ontgaat het "op de man spelen" volledig??

Inderdaad, volgens mij heb ik dan ook iets gemist Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:17

Desiree schreef:
Nou ja, mensen hebben het recht om zich te verdedigen. Verdedigen is in deze, met onderbouwing tegenspreken wat de ander over jou beweert. Discusieren.

Wat moet je daaraan verdedigen? Wat wil je daarmee bereiken?

(Lees voor 'hij' ook 'zij')
Kijk, degene die begint met beledigen, interesseert het absoluut niet of z'n bewering klopt. Dus als die jou dom noemt, dan is dat niet omdat hij werkelijk denkt dat je een laag IQ hebt. Hij doet dat alleen om jou te irriteren, te kwetsen. (Alleen al daarom is NIET geirriteerd raken en NIET gekwetst zijn het beste wat je kunt doen, op die manier doe je namelijk wat het minst de bedoeling was)
Iemand die met zulke opmerkingen komt, zal zich ook niet laten overtuigen dat het anders is. Als jij gaat beweren dat het gras groen is, zal hij instinctief alvast met redenen komen waarom dat NIET zo is. Je overtuigt de ander toch niet.

En dan de rest. Als ik iemand in een topic argumenten zie geven, en een andere persoon reageert daarop met 'Jee, wat ben jij dom', dan is mijn oordeel meestal vrij snel en simpel. De tweede persoon doet dom, de eerst is NIET dom.
Je hoeft je niet te verdedigen, je laat in de rest van de berichten al zo duidelijk zien hoe je bent.

Overigens heb ik geen zin in discussies over mij. Of over personen. Dat is toch geen onderwerp Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:50

Kan er een quote gemaakt worden van de uitspraak van Sp waar hij "over de schreef" is gegaan?

Ik kan het niet vinden nml...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:01

Er was gewoon iemand die zich onnodig gekwetst voelde zodat SP die ban kreeg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:12

Jongens, dit topic is nog steed open om jullie de kans te geven te bewijzen dat wij als modteam discussies voortijdig de kop indrukken omdat we topics te vroeg sluiten.
De discussie gaat nu weer helemaal nergens over, gaat weer over personen en niet over beleid, en jullie zijn dus nu druk bezig te bewijzen dat het tijd wordt dat dit topic dicht gaat.

De bal ligt nu weer bij jullie om te bewijzen dat jullie wél in staat zijn een discussie weer op de rails te krijgen. Ik merk er vooralsnog echter niet veel van.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:14

Ibbel schreef:
Jongens, dit topic is nog steed open om jullie de kans te geven te bewijzen dat wij als modteam discussies voortijdig de kop indrukken omdat we topics te vroeg sluiten.
De discussie gaat nu weer helemaal nergens over, gaat weer over personen en niet over beleid, en jullie zijn dus nu druk bezig te bewijzen dat het tijd wordt dat dit topic dicht gaat.

De bal ligt nu weer bij jullie om te bewijzen dat jullie wél in staat zijn een discussie weer op de rails te krijgen. Ik merk er vooralsnog echter niet veel van.

Weet je, ik moet zeggen dat ik dit nogal flauw vind... er worden echt van allerlei dingen aangedragen die beter kunnen, ik zie op heel veel dingen geen echte inhoudelijke reactie, en er zijn meerdere topics als deze gestart...
Er wordt gelezen, meegediscusieërd of een opmerking geplaatst door moddies...en er wordt toch niets mee gedaan....

Laat ons nou eens zien dat er echt wat gedaan wordt met de kritiek.....

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:23

Voor dat er weer een slotje op komt zucht Dromen Ik snap werkelijk niet waarom SP een ban voor 3 maanden heeft Verdrietig Verdrietig .
Het begint erop te lijken dat de wat "oudere"bokkers eerder een ow krijgen als de snotneuzen. Scherp de discussie aangaan mag niet meer dan is het op de man spelen Dromen .
Persoonlijk ga ik graag een scherpe discussie aan met wat oudgediende maar voor je het weet krijg je een pb van een mod met een hoop bla bla. Ik heb geen last van een scherpe discussie en ik denk een aantal anderen ook niet......(Desiree,Faye,Sorane ect) maakt het leuk ook al zijn we het niet altijd eens.
Maar mijn broek begint nu ook al aardig af te zakken van het beleid.

Ik ga mijn onderschrift maar weer eens aanpassen Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:31

Ibbel schreef:
Het topic kan weer open met de uitdrukkelijke en echt absoluut laatste waarschuwing om on topic te blijven discussieren, niet persoonlijk te worden en argumenten goed te onderbouwen. Indien voorbeelden genoemd moeten worden, dan zonder namen, en rechtstreeks naar topics verwijzen mag niet. En verder kunnen jullie hopelijk zelf nog wel andere zaken bedenken die niet handig zijn om te doen...

Klinkt als een dreigement ibbel Dromen

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:33

Ik heb echt het idee dat dit soort topics gewoon door mods niet serieus genomen worden, en dat stoort me...
Dit is bokt, een groot gedeelte van bokt bestaat uit de mensen die hier komen om te posten... dus vind ik ook dat je de mening van je gebruikers serieus moet nemen, en in ieder geval iets moet den met de info of kritiek die je krijgt, maar steeds weer wordt er gewoon niets mee gedaan, of het wordt van de hand gewezen.....

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:35

Ibbel schreef:
Renske_ schreef:
waarom slimmerik 1 maand en Sp 3 maanden? met dezelfde overtreding...

Slimmerik 1 maand omdat ze al 3 OWs had staan. Je krijgt nl gewoon 1 OW voor zoiets.
SP 3 maanden, omdat hij terug was na een permanente ban. Het beleid is (en dat heeft gewoon in een dienstmededeling gestaan, en daar is uitgebreid over nagedacht) is dat iemand die terug is na een permanente ban bij de eerste OW binnen 6 maanden na terugkeer meteen 3 maanden wordt geband. Zo zijn de regels.

Voor zo'n kleine opmerking van SP Slapen . Over teleurstelling en verdrietig gesproken Extreme duivel

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:35

Ibbel schreef:

maar dit is wel DEEL van jullie beleid waar we over praten, of beter gezegd, een gevolg ervan. En daar gaat dit topic toch over.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:41

Desiree schreef:
Ibbel schreef:

maar dit is wel DEEL van jullie beleid waar we over praten, of beter gezegd, een gevolg ervan. En daar gaat dit topic toch over.

Precies...dit topic, gaat ergens over, er worden geen mensen meer uitgescholden, er wordt ook niet heel heftig meer gediscussieërd, maar het gaat wel ergens over... het heeft een inhoud, en die is belangrijk, en zou een signaal moeten zijn dat toch niet alles lekker loopt....
En mijns inziens, moet dat signaal worden onderzocht door de moddies, en moet er wat mee worde gedaan....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:20

Ibbel schreef:

Waar het mij om gaat, is dat mij niet duidelijk is (in het geval van SP, maar mag ook zonder namen) waarom er een OW is uitgedeelt. IK kan nergens vinden waar het er echt hard aan toe gaat.

En ga nu niet dreigen met een slotje, want de discussie komt nu eigenlijk net op gang! Boos!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:31

Ondertussen wacht ik geduldig om de gevraagde (gewraakte?) quote...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:34

Ik dreig niet met een slotje, ik daag jullie uit nou eens onderbouwd te discussieren. Vooralsnog heb ik hier nog geen consensus aangetroffen over wat er precies moet veranderen, en hoe. Ik heb nog geen onderbouwd en concreet voorstel over hoe het beter kan gezien. Dus, nogmaals, bewijs nou eens dat je gelijk hebt. Kom nou eens met argumenten. En dan níet door met al dan niet recente voorbeelden van wat er volgens jullie fout is gegaan, maar met voorbeelden over hoe eht beter kan.

Ik geef een voorzet: zou een 'beloningensysteem' beter werken dan een 'strafsysteem'? Tenslotte trainen we onze paarden ook bij voorkeur door te belonen als het goed gaat.

Zien jullie daar iets in, en zo ja, hoe zou je dat dan aanpakken?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:35

SuperPepeijn schreef:
Wat doet die gekke slimmerik uberhaupt hier, weet die wel waar het over gaat? En waarom zie ik hem nooit in andere topics?

Volgens mij gaat het over deze opmerking maar om daarom iemand een ban van 3 mnd te geven Gestoord .