Desiree schreef:Ja, dat temmen probeer ik toch wel zoveel mogelijk te vermijden en door gewoon op discussie manier verder te gaan. Ik vind temmen gewoon laf. Je moet het zelf op kunnen lossen.
Op zich is daar natuurlijk niets mis mee, maar als ik om me heen kijk vinden veel mensen dat heel moeilijk: om de discussie gewoon voort te zetten. De meeste mensen gaan, begrijpelijk genoeg, in de verdediging of in de tegenaanval. Dat snap ik wel, maar het werkt alleen maar averechts.
In heel veel discussies is er niets 'op te lossen'. De partijen worden het toch niet eens. Wat moet je oplossen aan iemand die je dom noemt? Wat maakt het uberhaupt uit wat een tamelijk anonieme Bokt-gebruiker over je intelligentie denkt? Persoonlijk doet het me niet zoveel.
Wel vind ik het kwalijk dat mensen die in eerste instantie de regels hebben goedgekeurd (want iedereen die op Bokt komt stemt in met de regels...) deze ineens eenzijdig opzeggen.
Ik heb geen zin in discussies vol met beledigingen. Of ze nou aan mij of aan anderen gericht zijn, maakt me niet eens zoveel uit, maar het is gewoon zonde van de inhoud, die verloren gaat.