[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 19:23

ElCid schreef:
MyWishMax schreef:
In memoriam vind ik nog steeds een aparte categorie. Die past gewoon niet in een ander subforum naar mijn mening.

Dat vind ik ook erg jammer; een tijdje geleden had ik daar wat willen plaatsen maar zolang het dan dus in de brij van berichten verdwijnt laat ik het maar........overigens heb ik überhaupt geen zin om nog ergens een topic te openen.

Precies dit.
En over precies hetzelfde onderwerp ook..

Ik begon altijd op de voorpagina kijken welke topics ik interessant vond.
En daarna zocht ik per subforum topics die ik interessant vond. Of scrolde ik door de topics die ik volgde PER SUBFORUM.
Dat kan allemaal niet meer want het is een onoverzichtelijke bende.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:16

Kunnen we niet stellen dat een aparte IM momenteel de meeste prioriteit heeft?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:14

fransje23 schreef:
Prioriteit weet ik niet. Dat kun je niet stellen tenzij een admin daar wat van zegt. Maar ik denk wel dat dat de meest unanieme aanvraag/klacht is momenteel.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:39

Wat mij prettig zou lijken;

Paardenpraat en verslag van de dag samenvoegen.. die zijn nu zowat hetzelfde.
Stalling - alles in en om je stal en wei
Fokkerij - alle vragen ed mbt het fokken van. Wellicht een subtapje voor het merries kijken
Itp bij elkaar. Wellicht een afsplitsing met haw en itp
Een aantal andere splitsingen per discipline (geen itp) Zoals springen (alles mbt ergens overheen springen) dressuur (alle vormen) western (alle vormen), aangespannen (alle vormen) overige (buitenrijden etc) en een voor alles aan de hand (van meelopen tot vrijheids dressuur)
Medisch
In memoriam
Rassenpraat ( ze apart is denk ik niet eens nodig, zo is het leuker om meer over verschillende te lezen.)

Vraag maar raak is nu bijv een raar allegaartje

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:23

Cambionn schreef:
fransje23 schreef:
Prioriteit weet ik niet. Dat kun je niet stellen tenzij een admin daar wat van zegt. Maar ik denk wel dat dat de meest unanieme aanvraag/klacht is momenteel.

Muah, als de klant het een prioriteit vindt (we zijn immers klanten) zou dat toch wel hoog op het lijstje moeten staan... :D
Dit is ook wel meteen een punt waar ook mensen over struikelen die verder weinig/geen last hebben van de nieuwe indeling. Het blijft een gevoelig onderwerp, dat zou niet mogen ondersneeuwen onder de 'leuke' topics...

MyWishMax

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:36

Vind het ook wel erg zonde dat het aangepast rijden subforum nu ook weg is. Snap dat die niet druk genoeg was, maar dat is ook zoiets als wat andere voorbeelden die nu verdwenen zijn op de grote hoop en heel bot gezegd (net zoals iemand zei over ruiters die reageren op menvragen) is het vaak echt wel wat anders als hoe en wat fitte/gezonde, of hoe je het wilt noemen, ruiters dingen oplossen of spullen gebruiken.

Dan moet je alweer echt tags gaan gebruiken. Maar dit valt ineens onder horses at work. Snap ik ook niet? Want wedstrijd dingen staan bij vvdd. Die zou ik dan ook bij haar verwachten.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:19

Muurp schreef:
Cambionn schreef:
Muah, als de klant het een prioriteit vindt (we zijn immers klanten) zou dat toch wel hoog op het lijstje moeten staan... :D
Dit is ook wel meteen een punt waar ook mensen over struikelen die verder weinig/geen last hebben van de nieuwe indeling. Het blijft een gevoelig onderwerp, dat zou niet mogen ondersneeuwen onder de 'leuke' topics...
Ten eerste, je bent geen klant. Je maakt gebruik van een gratis forum. Over het algemeen zijn gebruikers geen klanten van social media, tenzij het een betaald platform is (en zelfs dan ben je secundaire inkomen en niet de main inkomstenbron). Het zijn de adverteerders die klanten zijn. Dus tenzij je een overeenkomst met Bart sluit en hem betaald gaat dat idee sowieso niet op.

Ten tweede, wat de klant vind is lang niet altijd gelijk aan de prioriteiten van een bedrijf. Die macht ligt bij management, aandeelhouders en investeerders (waar Bokt enkel de eerste van zal hebben). Als een klant een bedrijf te stom vind kan de klant enkel weg gaan. Als dat te veel schade geeft zal een bedrijf wat aanpassen, maar dat is dan om inkomstenderving te voorkomen en niet om de klant zo blij te maken. Bedrijven maken juist heel vaak keuzes die klanten stom vinden omdat ze noodzakelijk zijn (door gelimiteerde resources, wetten, toekomstplannen, of wat dan ook) of omdat het ze domweg meer geld verdient dat doen wat de klant leuk vind.

Ik zou zelfs durven stellen, dat Bokt 1 van de platformen is die het meest geeft om wat gebruikers willen. Ik denk niet dat Bart er heel veel aan verdient met hoe onpopulair forums tegenwoordig zijn en hoe normaal adblockers zijn geworden. Denk dat het forum vooral bestaat omdat ook hij het leuk vind, hij kan waarschijnlijk een stuk meer verdienen als hij die uren die in Bokt gaan in een betaalde IT baan steekt. Het bestaat ook met een reden uit veel vrijwilligers, en ik zie Zuckerberg nog niet zelf reageren op klachten zoals Bart hier doet (zelfs in z'n vakantie). Willen opleggen wat de prioriteiten moeten zijn, verwachten dat alles meteen maar aangepast wordt en er continue gereageerd moet worden door Bart/admins vind ik eigenlijk best wel entitled in deze casus.

Dat de huidige indeling niet lekker is weten zij ook. Er is al vaker gezegd, er wordt aan gewerkt. Maar je kan niet verwachten dat ze alles in hun leven laten vallen om het nu te regelen (want Bokt is niet hun leven, of überhaupt hun hoofdinkomen. Ook niet voor Bart, hij noemde eerder al dat dat Flarum is voor hem). De boel moet uitgewerkt worden. Een uitgewerkte change doorvoeren geeft al bugs, zomaar wat toevoegen want men wil het snel snel snel geeft er nog veel meer. En dan is men ook weer boos. Ook al lijkt het simpel voor de gebruiker, in de praktijk is dat lang niet altijd zo. Dus geef ze gewoon ff de tijd om het goed te doen.

Zo, laten we nu weer terug gaan met ingaan op wat we niet fijn vinden en wat we als mogelijke oplossingen kunnen bedenken. Dan kan Bart en z'n team dat gebruiken om een plan te bouwen hoe ze het van hier af aan gaan aanpakken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:24

MyWishMax schreef:
Vind het ook wel erg zonde dat het aangepast rijden subforum nu ook weg is. Snap dat die niet druk genoeg was, maar dat is ook zoiets als wat andere voorbeelden die nu verdwenen zijn op de grote hoop en heel bot gezegd (net zoals iemand zei over ruiters die reageren op menvragen) is het vaak echt wel wat anders als hoe en wat fitte/gezonde, of hoe je het wilt noemen, ruiters dingen oplossen of spullen gebruiken..

Daar ben ik het zeker mee eens. Dat was ook een subforum dat ook echt nog wel eens nieuwe mensen trok of waarbij oudere topics ineens weer relevant waren omdat het zo specifiek die informatie had. Geen druk subforum, maar wel 1 waarbij er echt veel nuttige informatie en ervaringen bij een waren, inclusief een aantal gebruikers die graag meedachten en hun eigen ervaringen deelden.

Iets wat nu makkelijk verdwijnt in de veelheid van topics.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:27

Precies, je verwoordt wat beter wat ik bedoelde en voel. Ik heb er echt heel veel aan gehad en echt heel vaak het subforum door gebladerd om relevante topics te kunnen lezen. En dat was niet gelukt met de zoekfunctie, omdat je niet altijd de juiste termen weet of het termen zijn die te vaak voorkomen en je dan uren kan scrollen voor 1 relevant antwoord of topic.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:45

Cambionn schreef:
fransje23 schreef:

Nou ja, ik bedoel prioriteit meer in de zin als er wat aangepast gaat worden dit iets is wat als eerste opgepakt zou kunnen worden.
Het is ook een concreet onderwerp en vrijwel iedereen die zich ergens aan stoort en de moeite neemt dat hier te delen vind dat een aparte plek IM gewenst is.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:24

Op zich zou een keer goed gebruikersonderzoek doen niet eens heel gek zijn. Dit kan elk bedrijf / website zo goed helpen.

Ik zag net IM terug, wat fijn!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:58

Unwritten schreef:
Ik zag net IM terug, wat fijn!

Daar ben ik ook heel blij mee; meteen een eerbetoon en afscheid geschreven van onze zwarte parel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:07

Wat goed dat IM terug is!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:11

Hierbij even een korte bevestiging dat het klopt dat IM terug is. Bart zal daar mogelijk later nog wat uitgebreider op/over reageren!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:34

Idd druk mee bezig maar ook kinderen ophalen, vanavond weg, vorige week koorts en een lekkend dak. Dat soort dingen :+

IM was een heel duidelijke vraag vanuit zowel gebruikers hierboven als het team. Wat statistieken betreft is een los IM (gelukkig!) niet heel logisch, maar ik snap de gedachte er achter goed. IM aanmaken was het makkelijke deel.

De nieuwe indeling beter krijgen is wat complexer. Kan me ook goed voorstellen dat het een beetje voelt alsof je na je werk thuiskomt en iemand je hele woonkamer en keuken heeft gereorganiseerd zonder veel overleg. Je kan niets meer vinden en niets kan op routine. En dan is alles nog vastgeplakt ook :)

Dank in ieder geval voor de meer concrete suggesties! Die kwamen ook voor mij vraag al wel voorbij, maar dan vooral in behoorlijk algemene termen als 'ik vind het onoverzichtelijk' en ook veel 'ik weet door de nieuwe indeling niet meer waar mijn nieuwe topic moet'. Dat laatste is heel logisch en is vooral een kwestie van wennen. De onoverzichtelijkheid is een ander verhaal en behoorlijk complex zoals je b.v. ook kan aan de discussie over het opsplitsen van Fokkerij in b.v. warmbloed/koudbloed/etc.

Er zijn hele studies en vakgebieden over het goed indelen van 'dingen'. Aan ieder topic hangen ook flink wat eigenschappen; wie schrijft het, wat voor soort topic is het (fotoalbum, vraag, discussie, verslag, kletstopic, etc), over welke discipline gaat het, gaat het over een specifiek ras, als het een vraag is wat voor een vraag is het dan, etc, etc.

Dat is de 'input' kant, dat zijn de topics die worden geplaatst. Iets vergelijkbaars heb jij aan de 'output' kant. Hoe wil je topics vinden? En ben je specifiek op zoek of wil je gewoon wat bladeren?

Dat allemaal goed bij elkaar krijgen is een hele kunst zoals jullie al wel gemerkt hebben. De huidige indeling is in ieder geval niet optimaal, dat wisten we van te voren. Van te voren was ook bekend dat het erg moeilijk is om 'op papier' tot de perfecte indeling te komen. Nu dus op zoek naar wat er dan niet werkt en wat kan helpen om het beter te maken. Itereren kan je leren... Ik heb alleen niet het idee dat alles op te lossen is door een paar forum toe te voegen of terug te gaan naar de indeling van 2024. Misschien is dat iets beter dan nu, maar dan blijven er best wat struikelpunten staan. Daarom eerst kijken wat er nu precies knelt en of dat handiger op te lossen is.

Nu eerst kinderen ophalen en avondprogramma. Later meer. We zijn er in ieder geval mee bezig. Als je ondertussen nog concrete struikelpunten of oplossingen hebt; zeer welkom.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:54

Waarom werd de indeling überhaupt gewijzigd?
Wat is de achterliggende gedachte/reden hiervoor?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:05

BartVB schreef:
Idd druk mee bezig maar ook kinderen ophalen, vanavond weg, vorige week koorts en een lekkend dak. Dat soort dingen :+

Nu eerst kinderen ophalen en avondprogramma. Later meer. We zijn er in ieder geval mee bezig. Als je ondertussen nog concrete struikelpunten of oplossingen hebt; zeer welkom.

Stop met je verantwoorden, niet nodig!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:14

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:25

Is het overzetten goed gegaan ? Bij de IM topics zie ik ineens geen verschil meer tussen de topicstarter en reageerders, bij andere topics wel.

Fijn dat de keuze voor IM weer gemaakt is zo Bart !

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:29

Goof schreef:
BartVB schreef:

Stop met je verantwoorden, niet nodig!

Nou precies dat

Jouw forum
Wij gasten

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:38

Exitium schreef:
YWC schreef:
Waarom werd de indeling überhaupt gewijzigd?
Wat is de achterliggende gedachte/reden hiervoor?

[BZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Augustus 2023

Die had ik dus niet gezien, omdat ik op een andere manier op bokt keek.

Gebruiksvriendelijk en overzichtelijker is het mijns inziens niet geworden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:52

Heel fijn dat IM terug is!

Hebben ze weer de plek die ze verdienen!

Bedankt!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:39

Bedankt Bart, in ieder geval een fijn begin. +:)+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:24

Nog een concreet voorbeeld van wat er niet lekker gaat:

Dit is een OV-topic:
[VMR] HELP

Het voldoet echter niet aan de oude OV-regels. Oa de titel :D

Dit ook:
[VMR] Waar is Gylana!
Aangezien het paard al op pag 2 gevonden is, zou het topic vroeger allang gesloten zijn. Nu is het een soort volgtopic geworden.

Maw: veel van de specifieke subforum-regels zijn er niet meer. Of als ze er wel zijn, kunnen ze niet meer gehandhaafd worden.

Maakt mij verder niet uit, maar is wel een direct gevolg van het samenvoegen van eea.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 08:14

Zelf heb ik weinig last van de veranderingen en volg dit topic dan ook niet. Ik dacht ik zie wel en laat het allemaal op me afkomen.

Alleen kan ik vanochtend geen ITP meer vinden. Is dat er niet meer of is dit nu HAW geworden. Wellicht al gevraagd hoor waarvoor sorry. Maar als iemand me de link kan geven....