Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Tact is ook niet altijd mijn sterkste kant..al gaat dat bij mij met typen beter omdat ik dan meer moet nadenken en het kan nalezen.
Irl ben ik nog wel goed in mensen per ongeluk beledigen zonder dat ik het door heb. Dus aan allen bij wie ik dat ooit gedaan heb. Ik bedoelde het goed!![]()
Elisa2 schreef:Ayasha schreef:Ik heb wel ooit eens een PB gehad. Weet al lang niet meer van wie, die een smiley opgevat had als sneer. Heb toen gewoon uitgelegd hoe ik het bedoelt had en ook gezegd dat als ze in mijn berichten ging kijken dat ze dan kon zien dat ik sowieso veel smileys gebruik. (Want dat is ook nog zo’n ding. Ik herinner me dar deze persoon amper smileys gebruikte dus zij vatte het op als dat ik haar niet serieus nam.)
We zijn daar toen gewoon rustig uit gekomen.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als iemand me netjes een PB stuurt van ‘hey, dit kwam op mij zus of zo over, bedoelde je dat ook zo?’
Heb zulke PB’s ook wel eens gestuurd doorheen mijn tijd. (Al ben ik de laatste jaren wat minder geneigd om het te doen.)
Maar het is wel de toon die de muziek maakt in zulke PB’s.
Als je mij stuurt ‘wat is jouw probleem?’
Heb je kans dat je ofwel de vraag krijgt ‘op dit moment of in het algemeen?’ Ofwel een relaas over mijn dag.![]()
![]()
Dat is alles wel heel letterlijk nemen.![]()
Tact is ook niet altijd mijn sterkste kant..al gaat dat bij mij met typen beter omdat ik dan meer moet nadenken en het kan nalezen.
Irl ben ik nog wel goed in mensen per ongeluk beledigen zonder dat ik het door heb. Dus aan allen bij wie ik dat ooit gedaan heb. Ik bedoelde het goed!![]()
pien_2010 schreef:Dat vind ik ook Ava. En ik vind van jou dat je veel kunt hebben van anderen en dan gewoon doorgaat. Vind ik knap
Elisa2 schreef:Dank jullie wel!
Daar doe ik ook echt mijn best voor, wil ook graag genuanceerd overkomen.
Ik vind het van jou sterk dat je van mening kunt veranderen en daar gewoon eerlijk over bent Ava.
En Pien is gewoon lief!
chanicha schreef:Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!
chanicha schreef:Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Op mijn werk zeiden ze met functioneringsgesprek altijd dat ik direct was, ik kan moeilijk met mensen die alles heel mooi verpakken en aan het eind komt het op hetzelfde neer!
Relaxed schreef:chanicha schreef:Ik neem in gesprekken ook geen blad voor mijn mond, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer met dingen rond blijf lopen.
Ik heb dat ook zo vaak gehoord, maar ik ben liever gewoon duidelijkEn mensen waarmee ik direct samenwerk komen toch altijd naar me toe omdat ik blijkbaar in mijn uitleg qua werkzaamheden ook duidelijk ben
En idd, een boel blabla er omheen, dan ben je mij wel echt kwijt ook qua aandachtDan denk ik, kom to the point..
Cer schreef:overigens vind ik 'geen blad voor de mond' niet hetzelfde als 'dan kan je gewoon onbeleefd zijn', maar dat verwacht ik niet, dat dat bedoelt wordt
Sommige mensen gebruiken 'ja ik ben nu eenmaal recht voor zn raap' als excuus om lekker grof te zijn, en zelfs mensen te beledigen.. dat vind ik ook niet oke. Je kunt recht voor zn raap ook netjes blijven
Babootje schreef:Cer schreef:overigens vind ik 'geen blad voor de mond' niet hetzelfde als 'dan kan je gewoon onbeleefd zijn', maar dat verwacht ik niet, dat dat bedoelt wordt
Sommige mensen gebruiken 'ja ik ben nu eenmaal recht voor zn raap' als excuus om lekker grof te zijn, en zelfs mensen te beledigen.. dat vind ik ook niet oke. Je kunt recht voor zn raap ook netjes blijven
Eens, maar ook "netjes" recht voor z'n raap is voor sommige bokkers al teveel. Soms is het gewoon "spitsroeden lopen" en daar is ook niet iedereen even begaafd in
Berdien schreef:Foutje Ods?
ruitje schreef:Ik vind in dat licht weten welk Disc type je bent erg nuttig.
[ [url=m/XF79DJ.png]Afbeelding[/url] ]
Ik was als manager rood/geel.
Ga niet eerst naar je weekend vragen als we het gewoon even over klus A moeten hebben.
Groene mensen vinden je dan heul direct en zakelijk. Je gewoon even aanwennen wie dat nodig heeft helpt een hoop![]()
Blauw zit in mijn allergie, maar die heb ik heel hard nodig want ik begin gewoon aan een project terwijl blauw zegt: zullen we dit en dit even doorrekenen? En ik denk dan: boeiend, we moeten starten
Op Bokt zie ik bij sommigen de blauwheid of groenheid van 7 meter afstand en dan weet ik: ohja, die vinden 'mensen' of 'regels' belangrijk![]()
Het helpt als je weet waar je allergie zit en hoe je dus communiceert.