Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:52

DuoPenotti schreef:
Het gaat over topics waar 10 dit vinden. 30 wat anders.
Maar toch de groep van 10 het topic uiteindelijk bepalen.
Niet 1 keer. Keer op keer.

Die topics kom ik nooit tegen. Maar ik kom maar op een zeer beperkt deel van bokt, dus dat kan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:53

prompter schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar ook een deel dat ik wel interessant vind maar een stuk of wat bokkers daar de dienst uitmaken en elk die niet met ze meekletst op een politiek correcte manier blijven prikken. Dus ermee weg komen.
Daar heb ik dan geen zin om energie in kwijt te raken.

DP, ik pik even dit stukje van jouw quote er uit. Is dat ook daadwerkelijk zo, of komt het zo op jou over? Ik lees ook heel veel, maar ik zie dit gedrag echt niet. Wel mensen die misinformatie weerleggen, mét argumenten. Op mij komt dat dus al heel anders over. Niet als belerend of anderen afkraken, maar het rechtzetten van verkeerde informatie.

Dat is juist zo moeilijk aan geschreven taal...

In mijn ogen is dit echt zo..ik mijd dit soort topics ook omdat ik gewoon weet dat er niet fatsoenlijk te discussieren valt en ik dit kliekje bokkers zeer agressief vind en absoluut niet fijn in de omgang.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 18-07-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:53

We mogen heel politiek correct geen topics bespreken, anders had DP een voorbeeld kunnen geven maar ja :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:55

Ibbel schreef:
Maar is het dan heel onwenselijk als je als 'afwijkende meninghebbende' op een gegeven moment een algemeen forum als bokt verlaat om je medestanders elders te vinden? Dat is toch niet erg?

De diehard 'naturals' zitten ook op paardnatuurlijk, en de traditionele ruiters gaan daar uiteindelijk óók weg (al dan niet met een zetje van het beheer) omdat ze er geen gehoor vinden.

Waarom zou je blijven plakken op een forum waar jouw mening kennelijk niet gewaardeerd wordt omdat die afwijkt van de norm?

Als je LHB+ bent ga je ook niet meer naar de (zware) kerk als de dominee je continu probeert te genezen.

Dat is het niet, het is dat iedereen met een andere mening nog net niet vermoord wordt zo wat. Dus degene met een andere mening laten zich niet meer horen en de betreffende bokkers gaan op hun high horse zitten want zij weten het allemaal zooo goed. :+ (ff met sarcasme geschreven hoor) Vaak staan ze totaal niet open voor andere ook goed onderbouwde wetenschappelijke meningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:56

Ibbel schreef:
Maar is het dan heel onwenselijk als je als 'afwijkende meninghebbende' op een gegeven moment een algemeen forum als bokt verlaat om je medestanders elders te vinden? Dat is toch niet erg?

Dat kan toch niet het doel binnen een discussie zijn? Iedere afwijkende mening uitsluiten om zo een bubble te maken waar iedereen het met elkaar eens is? Dat kan je toch veel beter doen op partijdige fora of andere sociale media waar je iedereen kan blokkeren?

Neem als voorbeeld het Roe vs Wade topic waar de poll laat zien dat 740 mensen het een vinden en 10 mensen het ander. Dan wil je toch juist de motivatie van die 10 mensen weten? Maar die laten het wel iets te schrijven want dan duiken er meteen 740 mensen op die het vanuit elke hoek aanvallen. De een met een grapje, de volgende met een opstel, de derde met een belediging, de vierde met een vragenlijst die je verplicht moet invullen, de vijfde met nog wat beledigingen, etc.

Wat is dan de toegevoegde waarde van bokt als er maar 1 toegestane mening is? En die toegestane mening is bijna altijd de mening die je ook in elke krant kan vinden. Dan lees ik liever een artikel in het NRC van een journalist dan 20x dezelfde mening, op verschillende manier geformuleerd, van random bokkers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:04

Ibbel schreef:

De diehard 'naturals' zitten ook op paardnatuurlijk, en de traditionele ruiters gaan daar uiteindelijk óók weg (al dan niet met een zetje van het beheer) omdat ze er geen gehoor vinden.

Waarom zou je blijven plakken op een forum waar jouw mening kennelijk niet gewaardeerd wordt omdat die afwijkt van de norm?

Als je LHB+ bent ga je ook niet meer naar de (zware) kerk als de dominee je continu probeert te genezen.

Lekker nuchter en ik vind dit ook waar.

Ik vind daarbij ook dat je zelf bepaalde topics niet hoeft op te zoeken. Bv toen we ons konden vaccineren tegen covid, heb ik heel bewust een topic anti vaccinatie niet opgezocht. Ik vond en vind het prima dat mensen zich niet wilde laten vaccineren.
Helaas kwam in een totaal ander huiskamer topic een vrouw die me zeer dierbaar is even met de sneltrein haar anti vaccinatie mening droppen waar ik toen waarschijnlijk wat te pittig op gereageerd heb, waarom ik het niet met haar eens was die vervolgens met zeer hard dicht slaan van de deur vertrokken is van Bokt. Auw, dat deed en doet me echt pijn. Een ander leuk lid van dat topic die dezelfde anti vaccinatie mening had is gebleven en nadat we het uit hadden gepraat, babbelen we weer als vanouds gezellig door.
Dus ja, het ligt voor een deel aan mij dat ik van één persoon weet dat ze vertrokken is, en nee het ligt dus niet totaal aan mij want dan zou iedereen wel vertrokken zijn met die mening uit dat topic.

Soms moet je niet komen in topics. Bv er is een topic over een boerderij op Bokt. Tja dan komt een veganist even vertellen hoe slecht die mensen bezig zijn. TS was er zo mee klaar en ik vond terecht, werd ook niet in dank afgenomen. MAAR dan denk ik wat kom je in hemelsnaam doen in een persoonlijk topic over het boerenleven waar dieren gehouden worden voor de slacht om je vega mening even neer te kwakken.

OF mensen die hun paard natuurlijk laten bekappen of bewust laten beslaan en dan komen de tegenstanders zich roeren in zo'n topic. Dat is vragen om problemen.

Je kunt ook wel eens gewoon je mond houden. Ik, als vogelaar, reageer bv nooit op topics over vogelshows, of vogels in kooitjes etc. Ik heb daar niets mee, maar hoef dat ook niet uit te dragen. Dus soms ook gewoon je mond houden, of weten dat je bij dat clubje niet hoort, is misschien ook wel eens wijs. En dan wordt het ook gezelliger.

Of als jij niets hebt met alternatief, blijf dan weg uit die topics, of als je weinig hebt met regulier bv idem dito. Leven en laten leven, en daar ontbreekt het ook wel eens aan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:18

enzino schreef:
Wat is dan de toegevoegde waarde van bokt als er maar 1 toegestane mening is?

Wat is de toegevoegde waarde van bokt als er eigenlijk niet of nauwelijks echt wordt gediscussierd?

Men staat niet echt open voor de mening van een ander, en accepteert meningen die met goede feiten onderbouwd worden ook niet echt vaak. Ik lees zélden: goh, ik heb iets geleerd van je, ik denk dat ik het fout had, je onderbouwing is 100% duidelijk.

En dus hou je nogal eens twee kampen en gebeuren er twee dingen: een aantal mensen (van beide 'kampen' reageert niet meer op 'het andere kamp'/verlaat bokt, en de fellere exemplaren die alleen maar nóg meer van hun eigen mening overtuigd zijn gaan door en staan nóg minder open voor de andere kant.

Dat betekent niet dat er 'maar 1 toegestane mening is'. Maar dat heeft (mogelijk) wel tot gevolg dat mensen uit frustratie verdwijnen 'omdat er niet naar ze geluisterd wordt' terwijl ze wel ook vergeten dat ze zelf ook niet echt luisteren.

Het betekent eerder dat er zelden op bokt een consensus ontstaat (zelfs niet 'agree to disagree'). En dan verdwijnen mensen.

En ík zie dat niet als een probleem. Ik zou dat wél als een probleem zien als er hier goede vruchtbare leerzame discussies zouden zijn waar mensen echt bereid zijn naar elkaar te luisteren en van elkaar te leren. Maar dat is een utopie op een forum (ik denk ook niet dat het bokt-specifiek is).

En ik bedoel dit algemeen hè. De 'drammers' zitten aan beide kanten van het spectrum, bij de 'afwijkers' en bij de 'algemene publieke opinie'

En wat ik al eerder schreef: er zijn zóveel alternatieven te vinden op internet dat het ook makkelijker is je heil elders te zoeken.

rien10

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:23

Ik ben wel van het “ik heb weer wat geleerd vandaag”. Maar ook van het “Jezus. Moet er nou echt Overal over gediscussieerd worden?” En dan haak ik af.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:27

rien10 schreef:
Ik ben wel van het “ik heb weer wat geleerd vandaag”. Maar ook van het “Jezus. Moet er nou echt Overal over gediscussieerd worden?” En dan haak ik af.

Maar dat is de 'curse of internet'. Vroeger kwam je die meningspuiers alleen in de kroeg tegen. (En dan ging je ook naar een andere kroeg, als je het zat was)
Tegenwoordig knalt iedereen z'n al dan niet netjes geformuleerde mening op internet. Ik kan me kostelijk amuseren met wat er op nu.nl, onder youtube flimpjes of op FB posts aan onzin wordt geventileerd :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:40

Ik ben terug gekomen op bokt omdat ik in het begin van Corona informatie zocht over de ziekte, en op bokt vond ik een heleboel goede informatie, mét bronvermelding :j. Daar heb ik heel veel aan gehad, ook voor op mijn werk. Ook geleerd dat er een heleboel mensen een eigen invulling gaven aan het fenomeen, en ook dat vond ik leerzaam, want die kwam ik in het dagelijks leven ook tegen. Maar het ontkennen van zo'n ziekte vond ik ook vermoeiend, en die mensen ga je onbewust toch mijden, hoe jammer ook. Discussies ga ik er al helemaal niet mee aan...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:02

Ondanks dat ik zelf geen corona ontkenner ben en echt veel heb gehad aan de goed onderbouwde berichten.
Maar las ik ook mee in het topic waar de ontkenners zaten. Wat voor redenen hebben die om het te ontkennen? Dat vind ik interresant.
Maar nee ook daar werd "stampij" gemaakt want zoiets mocht toch echt niet daar zomaar staan hoor.
Dus ja daar werd de wet voorgeschreven door enkele. En ja misschien hadden ze dan wel het gelijk aan hun zijde, maar dat moet dat perse ook als een jehova voet tussen de deur manier gebracht worden?
Laat ik daar anders over denken en dat respectloos vinden.
Laat er een plek zijn voor alle bokkers, voor alle denkwijzen en niet maar 1 manier. En die in 10 topics opleggen.
Dus weg interessant topic... alles eenheidsworst.

Het steun de boeren topic ook. De titel zegt genoeg.
Na zeer veer pagina's met zeker ook wel discussies waar de hoofdtoon toch zeker wel steun de boeren was.
Is dat topic ook om zeep geholpen, de boeren zijn er weg.
Terwijl het stikstof of dierenwelzijn helemaal niet zo zwart wit is al zwaartekracht. Of zo zwart wit je krijgt geen 5g chip.
Maar nee ook daar 1 gedachtegang is maar wenselijk en dat is niet het steun de boeren...
Ook daar zijn er weer bokkers die roepen alles is een discussietopic en komen daar als een hondje weer hun plekje afzeikenafbakenen.

En zo heb ik denk ik wel 10 topics op kruisje staan, wat interessant begon....

Wat is er mis met laat elkaar in de waarde? geef iedereen de ruimte ook al ben je het er niet mee eens.
En ga je namen kijken, nee ik noem ze niet, je komt telkens een zelfde clubje tegen.
Maar dat mag, want ze omschrijven alles als "ik vind" of "over het algemeen".
Maar dringen wel de mening op en als er tegenin gegaan word is het: je bent een ik vind je mening niet kloppen.
Ipv zeggen, weet je wat uit respect openen we zelf een topic. Laten die mensen daar fijn en gooien er zelf een kruisje op, ergeren we ons ook niet aan wat wij onwaarheden vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:06

Dat had ik ook Prompter. Er was een heel fijn wetenschappelijk topic over covid. Ik heb daar ongelooflijk veel van geleerd (was meelezer) en tot op de dag van vandaag krijg ik door dat topic via de algoritmes allerlei wetenschappelijke artikels getipt. Dat vind ik erg leuk.

Zo zijn er voor mij meer topics.

Ik herken dus niet zo wat ibbel schrijft. Ik zeg regelmatig, jeetje bedankt voor je mooie leerzame post. Ik vind andere meningen interessant. Heb net als jij dat soms het ontkennen van bepaalde zaken of te bizar posten , ik ook afhaak. Maar er zijn genoeg hele fijne topics.

Of zoals onlangs een via de webcam bevalling gezien van een veulen. Zo rete spannend maar zo gaaf uiteindelijk. Echt heel gaaf.

Ik vind dus juist discussiëren wel leuk, niet altijd bij bepaalde mensen. En soms probeer ik heel duidelijk te zijn waar meningen vandaan komen (bv omdat ik het onlangs bij Forum voor Democratie heb gelezen, een partij wiens doen en laten ik volg→ en niet omdat ik het met ze eens zou zijn→ integendeel). Dat vind ik belangrijk, zodat ook duidelijk is wat iemand eigenlijk verteld en waar het vandaan komt.

Voor mij maakt het ook niet uit, integendeel of iemand SP is, of VVD en alles er tussen in. Dat vind ik juist wel interessant en ik ken bokkers waar ik heerlijk mee kan discussiëren waarvan we elkaars afwijkende politieke mening kennen en ook accepteren. Dat is leuk.

Het boerentopic was in zo verre een lastig topic dat zelfs de mensen die ze wilden steunen er van langs kregen als ze bij sommige dingen wat vraagtekens zetten of niet volkomen met de boeren eens waren. Dat ging van dik hout zaagt men planken en ik ben daar vertrokken vanwege de sfeer. Zo naar vond ik die. En dan vanuit vele kanten. Er werd te vaak met gestrekt been gediscussieerd en owee owee als je er iets tegen i n durfde te brengen, ondanks dat de steun vele male uitgesproken was. Dus dat topic DP vind ik persoonlijk een slecht voorbeeld. Ik ben er zelfs tot 2x toe vertrokken en de 2de keer terug gekomen omdat ik het wel een heel interessant topic vind. Maar het discussiëren lukt daar totaal niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:11

Ik ben altijd slecht in voorbeelden geven.
Maar zeggen ik vind dat boeren vervuilers zijn, maar ook weer voor het politiek correcte erbij zetten; maar ik steun ze wel... hoeveel is dat waard?

Want dat was gewoon zoals de berichten opgesteld waren.
Oh nee, ik vind dat berichten zo opgesteld waren (pfff vermoeiend zo je mening geven terwijl ik nooit praat voor de buurman)

edit: op je edit :D

Citaat:
Maar het discussiëren lukt daar totaal niet

Nee dat ging daar inderdaad niet... maar dan had ik zo maar het vermoeden dat het nooit als discussie topic op was gezet, precies dus waar ik het al steeds over heb.
En dat was de eerste 200 pagina's dus ook geen probleem...totdat.... iedereen weer een plasje moest doen, de boeren er weg zijn.

Applaus voor jezelf (jezelf is algemeen )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:18

Maar je vond 'heks' en 'D666' wel waardevolle toevoegingen aan een topic om de toon respectvol en met wederzijdse interesse te houden? Ik niet namelijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:22

Ik heb aan het Covid topic een heel waardevol contact op bokt overgehouden, die compleet anders denkt dan ik over vaccineren. Wij hebben allebei de behoefte niet om elkaar te overtuigen, en kijken naar wat we wel gemeen hebben. Dat kan dus ook :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:23

Shadow0 schreef:
Maar je vond 'heks' en 'D666' wel waardevolle toevoegingen aan een topic om de toon respectvol en met wederzijdse interesse te houden? Ik niet namelijk.

Nee ik ook niet.
En dat was het op een gegeven moment ook niet meer bedoeld, na 1001 keer niet respectvol gedrag krijg je (je algemeen) wel een keer de bal teruggekaatst. In een steun onze boeren topic.
Niet een algemeen stikstof topic.

En dan kom je uit met wat Pien eerder zo mooi uitlegde. Na tig keer prikken vlieg je er wel eens op.
Want op dat moment was er al lang geen respect meer en geen wederzijdse interesse maar gedram uit de D666 hoek, En ja dat is bij mij een andere hoek dan de D66 stemmer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:28

prompter schreef:
Ik ben terug gekomen op bokt omdat ik in het begin van Corona informatie zocht over de ziekte, en op bokt vond ik een heleboel goede informatie, mét bronvermelding :j. Daar heb ik heel veel aan gehad, ook voor op mijn werk. Ook geleerd dat er een heleboel mensen een eigen invulling gaven aan het fenomeen, en ook dat vond ik leerzaam, want die kwam ik in het dagelijks leven ook tegen. Maar het ontkennen van zo'n ziekte vond ik ook vermoeiend, en die mensen ga je onbewust toch mijden, hoe jammer ook. Discussies ga ik er al helemaal niet mee aan...

Eerlijk is eerlijk; ik heb in Corona tijd hier van me af kunnen praten en veel steun ondervonden. Dat was fijn, dus dank Bokkers. Soms gebeurde het tegenovergestelde en dan was ik ook echt snoei hard. Ik weet dat er mensen van Bokt verbannen zijn maar dat had ik er voor over in dit bepaalde geval.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:48

Ik vind het boerentopic ook geen goed voorbeeld eigenlijk. Daar waren de meningen echt heel genuanceerd, eigenlijk allemaal wel op een manier pro-boer, maar mensen praatten de boeren niet klakkeloos na en waren kritisch. Maar als ze dan kritisch waren op de inhoud of inderdaad zoals Pien zegt wat vraagtekens hadden, kregen ze naar hun oren geslingerd dat het een “bash de boer” topic was geworden (wat helemaal niet de toon van die berichten was).

Zeggen dat de boeren uit dat topic zijn vertrokken omdat de hoofdtoon niet meer “steun de boeren” is, vind ik onterecht. Want de hoofdtoon is hetzelfde, er was alleen discussie hoe de boer gesteund kon worden terwijl je tegelijkertijd de natuur op peil houdt.

Jij claimt dat het uit de D66 hoek komt maar zo las ik het totáál niet. Het is niet dat de critici vertelden “ik stem d66 en ik vind…”, dus ik neem aan dat jij niet weet welke politieke voorkeur ze hebben.
(en sorry, maar ook ik vind de term d666 gebruiken in een uitleggende zin in dít topic niet bepaald netjes of respectvol naar de mensen hier)

Dus heb vooral het idee dat men daar niet naar elkaar luisterde en maar las wat ze wilden lezen. De emoties liepen hoog op dus mensen praatten langs elkaar heen.

Edit: Kortom, wat jij als steeds “prikken” ervaarde hoeft die ander helemaal niet zo bedoeld te hebben, maar vatte jij blijkbaar wel zo op gezien je reactie hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:57

Maar ik vind maar ik vind maar ik vind.
het politieke correcte bericht, vind ik dan

Daar was weinig nuance te vinden. En ja bash de boer was zeker de toon, die niet ik alleen opmerkte.
Ja door enkele boeren was er wel nuance, met telkens uitgebreide uitleg, waar vrolijk overheen gedenderd werd of genegeerd. Om weer een link te plaatsen die men zelf belangrijker vond.

Dus ja dat topic is het ultieme voorbeeld met plasjes overal doen, overal de aanwezigheid markeren.
En niet eens denken, goshie, waarom zijn de boeren u weg...oooh het ligt niet aan ons want we gaven echt voor de vorm aan dat het pro boer was. :j

Top gedaan, applaus voor jezelf (jezelf weer algemeen of voor meerdere)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:02

Nou DP, ik voelde me in dat topic ook totaal niet welkom omdat ik ook voor natuurbehoud ben, terwijl ik ook voor boeren ben. Maar elk beetje vragen werd daar direct weggezet alsof ik tegen de boeren zou zijn. Soms mag je best kritisch zijn op je eigen rol.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:06

Zo heb ik het ook ervaren prompter.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:14

En dat lijkt me ook meteen waar de moeilijkheid zit. Er zijn hier 4 mensen bekend met het topic: 1 ervaart de sfeer niet goed en heeft het gevoel dat mensen daar (expres?) lopen te prikken, waardoor de boeren weggejaagd worden. 3 ervaren het heel anders.

Daar kan een mod toch ook niet op modden? En buiten wellicht dat iedereen wat beter leest wat de ander zegt lijkt me het lastig om zo’n topic in betere banen te leiden omdat door die emoties zo’n groot verschil in perceptie ontstaat. En als mensen in dat topic dan aangeven dat ze het niet zo bedoelen, wordt dat ook niet geaccepteerd de ander die zich weggejaagd voelt. Hoe zorg je dat zo’n topic goed loopt? Kritische reacties weghalen die qua intentie in lijn liggen met het topic lijkt me niet wenselijk?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:32

IMANDRA schreef:
En dat lijkt me ook meteen waar de moeilijkheid zit. Er zijn hier 4 mensen bekend met het topic: 1 ervaart de sfeer niet goed en heeft het gevoel dat mensen daar (expres?) lopen te prikken, waardoor de boeren weggejaagd worden. 3 ervaren het heel anders.

Daar kan een mod toch ook niet op modden? En buiten wellicht dat iedereen wat beter leest wat de ander zegt lijkt me het lastig om zo’n topic in betere banen te leiden omdat door die emoties zo’n groot verschil in perceptie ontstaat. En als mensen in dat topic dan aangeven dat ze het niet zo bedoelen, wordt dat ook niet geaccepteerd de ander die zich weggejaagd voelt. Hoe zorg je dat zo’n topic goed loopt? Kritische reacties weghalen die qua intentie in lijn liggen met het topic lijkt me niet wenselijk?

Nee 1 persoon is hier in dit topic aanwezig. Al die andere die daar zijn vertrokken heb ik er nog geen 1 van gezien in dit topic.

Dus die conclusie valt niet te trekken.
Maar wel weer een mooi voorbeeld dat wel hoe je dingen een verkeerde draai kunt geven :j

Wat dacht je van de oplossing... wij starten ons eigen topic over natuurbehoud ipv ons plasje doen in een steun topic.
Maar dat heb ik pas 100 keer geschreven, ook dat gaven andere in dat topic aan, maar word vakkundig genegeerd of gepareerd met op bokt mag je nu eenmaal discussiëren.. alle fatsoensnormen laten varen, maar idd dat mag.... komen we weer bij de topic titel uit.

Waarom overal maar de discussie aan gaan?
In een natuurbehoud topic met een kritische noot over de boer, dikke prima :j

Maar ik ga in een ik kan moeilijk zwanger raak topic toch ook niet zeggen, al veel te veel mensen op de wereld. Ben kritisch op je eigen rol in de overbevolking van de aarde.
Dan weet ik toch dat ik mensen pijn ga doen. Dat ook al zou je het perfect onderbouwen dan weet je dat het gewoon lomp is. Niet gewenst.

(overigens is dat niet wat ik denk, maar even als voorbeeld gegeven, want ik gun een ander echt zijn kinderwens)

edit:
Mijn zinnen krijg ik niet meer logisch ,nog meer dan anders.
Dus ik haak voor nu even af

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:40

DP, ik vind jou echt het voorbeeld van “altijd de discussie aan gaan”. Dus dat je dat anderen verwijt vind ik raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:43

Daar is een mooi spreekwoord voor. Ik denk ook niet dat het dit topic helpt als men er andere topics bij gaat halen en danvermeld wat ze er daar van vonden.