IMANDRA schreef:En dat lijkt me ook meteen waar de moeilijkheid zit. Er zijn hier 4 mensen bekend met het topic: 1 ervaart de sfeer niet goed en heeft het gevoel dat mensen daar (expres?) lopen te prikken, waardoor de boeren weggejaagd worden. 3 ervaren het heel anders.
Daar kan een mod toch ook niet op modden? En buiten wellicht dat iedereen wat beter leest wat de ander zegt lijkt me het lastig om zo’n topic in betere banen te leiden omdat door die emoties zo’n groot verschil in perceptie ontstaat. En als mensen in dat topic dan aangeven dat ze het niet zo bedoelen, wordt dat ook niet geaccepteerd de ander die zich weggejaagd voelt. Hoe zorg je dat zo’n topic goed loopt? Kritische reacties weghalen die qua intentie in lijn liggen met het topic lijkt me niet wenselijk?
Nee 1 persoon is hier in dit topic aanwezig. Al die andere die daar zijn vertrokken heb ik er nog geen 1 van gezien in dit topic.
Dus die conclusie valt niet te trekken.
Maar wel weer een mooi voorbeeld dat wel hoe je dingen een verkeerde draai kunt geven 
Wat dacht je van de oplossing... wij starten ons eigen topic over natuurbehoud ipv ons plasje doen in een steun topic.
Maar dat heb ik pas 100 keer geschreven, ook dat gaven andere in dat topic aan, maar word vakkundig genegeerd of gepareerd met op bokt mag je nu eenmaal discussiëren.. alle fatsoensnormen laten varen, maar idd dat mag.... komen we weer bij de topic titel uit.
Waarom overal maar de discussie aan gaan?
In een natuurbehoud topic met een kritische noot over de boer, dikke prima 
Maar ik ga in een ik kan moeilijk zwanger raak topic toch ook niet zeggen, al veel te veel mensen op de wereld. Ben kritisch op je eigen rol in de overbevolking van de aarde.
Dan weet ik toch dat ik mensen pijn ga doen. Dat ook al zou je het perfect onderbouwen dan weet je dat het gewoon lomp is. Niet gewenst.
(overigens is dat niet wat ik denk, maar even als voorbeeld gegeven, want ik gun een ander echt zijn kinderwens)
edit:
Mijn zinnen krijg ik niet meer logisch ,nog meer dan anders.
Dus ik haak voor nu even af