poes schreef:Brainless schreef:
Die doet het niet
Ach misschien ben ik er welkom?
Kruip niet zo in een slachtofferrol zeg..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Racisme gaat altijd over de zwarte medemens op de een of andere manier, daar is altijd de aandacht iig op gevestigd. Terwijl er veel andere groepen ook racisme ervaren en daar hoor je nooit wat over. Ik vind dat ook altijd een vreemd iets.
Mindim schreef:Bijzonder. Er is eigenlijk maar een groep waar je nooit iets over hoort: Het antwoord kun je vast wel raden.Racisme gaat altijd over de zwarte medemens op de een of andere manier, daar is altijd de aandacht iig op gevestigd. Terwijl er veel andere groepen ook racisme ervaren en daar hoor je nooit wat over. Ik vind dat ook altijd een vreemd iets.
Ailill schreef:Mindim schreef:Bijzonder. Er is eigenlijk maar een groep waar je nooit iets over hoort: Het antwoord kun je vast wel raden.Racisme gaat altijd over de zwarte medemens op de een of andere manier, daar is altijd de aandacht iig op gevestigd. Terwijl er veel andere groepen ook racisme ervaren en daar hoor je nooit wat over. Ik vind dat ook altijd een vreemd iets.
Kaatje_S schreef:Moeten we 'hem' eigenlijk nog wel Piet noemen? Want alle Piet-personen vinden dat misschien wel niet leuk. En komen we aan de kant van geslachtsdiscriminatie, want impliceren we dan niet dat pieten alleen mannen kunnen zijn? Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Straks hebben ze alle kleuren behalve 'zwart' (of bruin of anderszins donker) en is het ook weer discriminatie, want Piet is er in alle kleuren, behalve...
Wat een waardeloze discussie, hele feest is niks feestelijks meer aan zo
Mindim schreef:Ho ho, jij bracht het als een statement dat je enkel racisme hoort/ziet i.c.m. donkere mensen. En dat dat vreemd is.Ailill schreef:Bijzonder. Er is eigenlijk maar een groep waar je nooit iets over hoort: Het antwoord kun je vast wel raden.
Dus jij bent het niet eens dat in het publieke oog, vooral het racisme tegen de zwarte mens er uit springt en andere bevolkingsgroepen beduidend minder aandacht krijgen op dat gebied?
Suzanne F. schreef:Ik wil absoluut niet persoonlijk worden, maar ik sta echt van je berichten hier te kijken. En dan zijn ze qua inhoud nog relatief mild, ik vind het oprecht jammer dat je hier zo instaat.Kaatje_S schreef:Moeten we 'hem' eigenlijk nog wel Piet noemen? Want alle Piet-personen vinden dat misschien wel niet leuk. En komen we aan de kant van geslachtsdiscriminatie, want impliceren we dan niet dat pieten alleen mannen kunnen zijn? Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Straks hebben ze alle kleuren behalve 'zwart' (of bruin of anderszins donker) en is het ook weer discriminatie, want Piet is er in alle kleuren, behalve...
Wat een waardeloze discussie, hele feest is niks feestelijks meer aan zo
Precies. Ik stel voor dat Piet voortaan als aubergine wordt geschminkt. Of doen we dan het vrouwelijk geslachtsdeel weer tekort?
Ailill schreef:Ho ho, jij bracht het als een statement dat je enkel racisme hoort/ziet i.c.m. donkere mensen. En dat dat vreemd is.
Ik kan je vertellen dat dit zeker niet het geval is. Wat, in mijn optiek, wel mogelijk is: Donkere mensen ondervinden het vaakst racisme, wellicht dat je het daarom ook vaker hoort?
Maar wat denk je bijv. van de Roma gemeenschappen? Of de Joodse mensen? Of in, helaas, nog steeds een hoop landen: Vrouwen? Allemaal groepen waar racisme nog steeds een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven inneemt. Hier kan en mag je gewoon niet voor weglopen.
Amber_anne schreef:Mindim schreef:Racisme gaat altijd over de zwarte medemens op de een of andere manier, daar is altijd de aandacht iig op gevestigd. Terwijl er veel andere groepen ook racisme ervaren en daar hoor je nooit wat over. Ik vind dat ook altijd een vreemd iets.
Dan weet ik niet in welke groepen jij je bevindt maar er is zeker wel ophef over racisme tegen andere groepen. Bijvoorbeeld Aziatische mensen. Helemaal met nu met corona. De insteek waarom je daar minder over hoort is ook heel anders, maar dat is helemaal off topic
Mindim schreef:Ailill schreef:Bijzonder. Er is eigenlijk maar een groep waar je nooit iets over hoort: Het antwoord kun je vast wel raden.
Dus jij bent het niet eens dat in het publieke oog, vooral het racisme tegen de zwarte mens er uit springt en andere bevolkingsgroepen beduidend minder aandacht krijgen op dat gebied?
verootjoo schreef:Vind ik niet. De grote indianen genocide, de joden genocide, de Armeense genocide (ik hoorde pas iemand zeggen waarom dat Armeense gezin niet gewoon terugging, sinds wanneer is Armenië niet veilig??? Leef je dan in een grot) Het racisme tegen Aziaten. Er is zóveel racisme, dit is nog maar een greep ervan en het is overal. Ik begrijp daarom oprecht niet waarom we dit ook nog in stand willen houden met zoiets simpels als een kinderfeest. (Maar ook niet waarom we kinderen nog cowboy en indiaantje laten spelen
)
En ik begrijp al helemaal niet waarom we als volk dat niet de gevolgen draagt van het racisme willen bepalen dat zulke dingen niet racistisch zijn.
Racisme is geen mening ofzo…
Mindim schreef:Nah je zei nergens in je vorige berichten het jammer te vinden, in mijn optiek toch een vrij belangrijke toevoeging.Ailill schreef:Ho ho, jij bracht het als een statement dat je enkel racisme hoort/ziet i.c.m. donkere mensen. En dat dat vreemd is.
Ik kan je vertellen dat dit zeker niet het geval is. Wat, in mijn optiek, wel mogelijk is: Donkere mensen ondervinden het vaakst racisme, wellicht dat je het daarom ook vaker hoort?
Maar wat denk je bijv. van de Roma gemeenschappen? Of de Joodse mensen? Of in, helaas, nog steeds een hoop landen: Vrouwen? Allemaal groepen waar racisme nog steeds een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven inneemt. Hier kan en mag je gewoon niet voor weglopen.
Je haalt 2 dingen door elkaar, want ik zeg helemaal niet dat er geen racisme is in andere groepen, enkel dat daar bar weinig aandacht voor en dat is jammer, die sneeuwen onder, omdat het altijd gaat over de zwarte medemens.
Als jij de tv aan zet of de krant opent naar een onderwerp over racisme, dan gaat dat eigenlijk altijd over racisme tegen de zwarte medemens, dat zeg ik idd.
En ja er is enorm veel discriminatie, alleen daar gaat het hier niet over.
Mindim schreef:Nogmaals: Verdiep je eens in de materie. Racisme is alom aanwezig op deze wereld, verder weg en dichterbij dan je denktverootjoo schreef:Vind ik niet. De grote indianen genocide, de joden genocide, de Armeense genocide (ik hoorde pas iemand zeggen waarom dat Armeense gezin niet gewoon terugging, sinds wanneer is Armenië niet veilig??? Leef je dan in een grot) Het racisme tegen Aziaten. Er is zóveel racisme, dit is nog maar een greep ervan en het is overal. Ik begrijp daarom oprecht niet waarom we dit ook nog in stand willen houden met zoiets simpels als een kinderfeest. (Maar ook niet waarom we kinderen nog cowboy en indiaantje laten spelen
)
En ik begrijp al helemaal niet waarom we als volk dat niet de gevolgen draagt van het racisme willen bepalen dat zulke dingen niet racistisch zijn.
Racisme is geen mening ofzo…
Ik zeg nergens dat er geen racisme is, dat maak je er zelf van.
De zaken die jij nu noemt zijn groot en algeheel bekend. Ik doel meer op de dag tot dag racisme van nu, die de mensen nu heden ten dage moeten ondergaan. Daarvan is vooral het racisme tegen de zwarte medemens in beeld. Als het bij een jinek, op1, de kranten over hedendaags racisme gaat, gaat het over die tegen de zwarte medemens. Ik kan me niet heugen dat er een aziaat of indiaan aan tafel zat om zich daarover uit te spreken, terwijl die groep evengoed doelgroep is van racisme.
Ailill schreef:Nah je zei nergens in je vorige berichten het jammer te vinden, in mijn optiek toch een vrij belangrijke toevoeging.
Zoals ik al zei: Racisme is ook het meest van toepassing op donkere mensen, dan lijkt het me vrij logisch dat je daar ook het meeste van (terug)ziet.
Citaat:Nogmaals: Verdiep je eens in de materie. Racisme is alom aanwezig op deze wereld, verder weg en dichterbij dan je denkt